Vissiin Renault ottaa käyttöön sen kiistellyn iskarin kun tekivät hieman selvityksiä FIA:lle. En kuitenkaan usko, että se helpottaa merkittävästi urakkaa. Probleemat Hockella oli niin aika-ajoissa ja kisassa. Ymmärtäisin tämän iskari-systeemin edut niin, että se vähentää tärinää ja sitä kautta lisää pitoa ja vähentää renkaitten kulumista. Kuitenkin kun ajattelee mitä tahansa jousitusjärjestelmää, niin ei iskunvaimentaja ole kuin yksi osa sitä ja siihen tehdyt muutokset eivät voi olla maata kaatavia.
Pidemmissä vedoissa tärinäongelma voi aiheuttaa renkaitten kulumista, mutta kyllä yks nopea kierros pitäisi pystyä vetämään std-iskareillakin. Niinhän ne muutkin tekee, eikö? Hockella tämäkin oli Rellun osalta melko nihkeätä, joten uskoisiin Unkarissa tulevan ongelmia Rellulle.
Viime vuonna se oli yksi parhaista Ferrarin radoista ja Rellun selvä ongelma-baana. 2004 Ferrari oli muistaakseni aivan murskaavan ylivoimainen Unkarissa, joten kiharaiseksi menee.
Iso mutta on tietysti siinä, että jos Ferrari on kyennyt kovaan parannukseen kauden aikana, niin miksi Rellu ei siihen pystyisi? Testikielto nyt vähän haittaaa, mutta aika paljon voidaan tehdä tuulitunnelissa.
Alonson olisi nyt taisteltava kynsin ja hampain kaikista pisteistä. Hockessa se menikin hyvin, vaikka läheltä piti. Huonompikin tulos olisi ollut aivan mahdollinen. Toyotan vauhti on ollut kovaa ja Trulli sekä R.Schumacher voivat olla Rellun edellä mikäli ongelmia ei heille tule. Sama koskee de la Rosaa.
Täytyy todeta, että Schumacherin ja Ferrarin iskukyky ja taistelutahto on sitä luokkaa, että en koskaan laskisi heitä ulos mistään tilanteesta ennen kuin matematiikka estää sen. Mikäli Ferrari ja Schumacher kääntävät tämän itselleen, niin voidaan puhua kyllä melkoisesta taisteluvoitosta. Monestihan he ovat kääntäneet vaikealta näyttäneet tilanteet ihan kelvollisiksi tuloksiksi, jopa mestaruuksiksi. Tämän vuoden mestaruus olisi jopa heidän standardeillaan kova saavutus.