Formula 1 2006 loppukausi

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
justF1fan sanoi:
2003 todisti sen, että Trulli keräsi enemmän pisteitä nykypistelaskun mukaan siihen mennessä, kunnes Briatore heivasi ulos tallista.
Että osaa toki ajaa, mutta tilastojen valossa näyttäisi olevan Trullin tasoa.
Tokihan 2003 vuosi taisi olla Alonso eka kausi kisa kuskina Renulla. Eikö?
Ei se huono kuski voi olla, mutta onko kuitenkaan huippujen huippu.. Siitä tuskin täälä selvyyttä saadaan... :D
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
justF1fan sanoi:
2003 todisti sen, että Trulli keräsi enemmän pisteitä nykypistelaskun mukaan siihen mennessä, kunnes Briatore heivasi ulos tallista.
Että osaa toki ajaa, mutta tilastojen valossa näyttäisi olevan Trullin tasoa.
Ei sieltä kyllä Trullia kaudella 2003 mihinkään heivattu. Samalla tavalla "tilastojen valossa" Coulthard todisti olevansa Räikköstä parempi kuski kaudella 2002,ja Heidfeld edellisenä vuonna. Briatorelle - ja tuskinpa kovin monelle muullekaan - ei kuitenkaan jäänyt epäilystäkään siitä, kummalla on enemmän potentiaalia, Alonsolla vai Trullilla. Vähän samalla tavalla Dennis valitsi Räikkösen Heidfeldin sijaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tässä pari vastausta johonkin:
MTV3 sanoi:
- Tietenkin iskunvaimentimiemme poistaminen heikensi suorituskykyämme, sillä emmehän me muuten olisi pitäneet niitä osia autossamme koko kautta. Sitä laitetta käytettiin ensimmäisen kerran kauden 2005 viimeisissä kisoissa, ja tämänvuotinen automme suunniteltiin ja kehitettiin siltä pohjalta, että se on käytössämme. Automme käyttäytyminen reunakiveyksiä ylitettäessä ei ollut edelliskisassa missään nimessä niin hyvää kuin mihin olemme tottuneet tällä kaudella, Symonds kertoi vaikutuksista.

Symonds korostaa, ettei iskarikielto ollut ainoa tekijä vaisussa suorituskyvyssä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ghost_Glove sanoi:
Miksei muuten missään puhuta siitä, että oliko muilla talleilla käytössä tuo massavaimennin saksassa ja tuleeko niillä olemaan se unkarissa?
Käsittääkseni tilanne on kuitenkin se, että ainakin huipputalleilla tuo systeemi on ollut tällä kaudella käytössä ja suurin osa sitä on ainakin suunnitellut käyttöön otettavaksi.... Koko ajan vaan puhutaan "renun massavaimentimesta"... Oliko ferrarilla saksassa se käytössä vai ei?
Kukaan ei käyttänyt sitä Saksassa ja todennäköisesti kaikki sen käyttöön ottaneet käyttävät sitä Unkarissa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Törni sanoi:
Ihme. Luulisi tosiaan että juuri silloin sen pitäisi kulkea :rolleyes:
Onko kuski kykenemätön ajamaan vai kykenemätön saamaan renkaita toimimaan ilman jotain järjestelmää on oikeastaan sama asia, myönnetään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
äxä sanoi:
Mutta kuten sanoin, mun silmissä vasta ensi kausi näyttää onko Alonsosta huipuksi.
Mitäs erityistä ensi vuonna on? Ainahan voit käyttää tekosyynä McLarenin erinomaista autoa, jos Alonso menestyy. ;)
Ei tässä kukaan niitä systeemejä verrannutkaan, vaan pointti on edelleen se että musta tuntuu (HUOMAA MUTU) että Alonsolla ei kulje kovaa ilman Rellun erinomaisia kuljettajaa helpottavia järjestelmiä.
Ja McLarenilla ne sitten ovat surkeat? Odota vuotta 2008, jolloin ne poistuvat kokonaan. Sitten se vasta nähdään kuka osaa oikeasti ajaa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
WebSlave sanoi:
Mitäs erityistä ensi vuonna on? Ainahan voit käyttää tekosyynä McLarenin erinomaista autoa, jos Alonso menestyy. ;)

Ja McLarenilla ne sitten ovat surkeat? Odota vuotta 2008, jolloin ne poistuvat kokonaan. Sitten se vasta nähdään kuka osaa oikeasti ajaa.
Eräs hyvä puoli olisi siitä että Kimi jäisi Mäkille: Saisi antaa Alonsolle ajamalla päihin samanlaisella kalustolla.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
WebSlave sanoi:
Mitäs erityistä ensi vuonna on? Ainahan voit käyttää tekosyynä McLarenin erinomaista autoa, jos Alonso menestyy. ;)
Mclarenin erinomaista autoa? Onko sellaisiakin olemassa? :D
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
JT sanoi:
Ei sieltä kyllä Trullia kaudella 2003 mihinkään heivattu. Samalla tavalla "tilastojen valossa" Coulthard todisti olevansa Räikköstä parempi kuski kaudella 2002,ja Heidfeld edellisenä vuonna. Briatorelle - ja tuskinpa kovin monelle muullekaan - ei kuitenkaan jäänyt epäilystäkään siitä, kummalla on enemmän potentiaalia, Alonsolla vai Trullilla. Vähän samalla tavalla Dennis valitsi Räikkösen Heidfeldin sijaan.
No teeppä sitten tälläinen vertailu. Laske pisteet niistä kisoista mistä molemmat pääsivät maaliin, sekä niistä kisoista missä jompi kumpi kuskeista onnistui itse tumpuloimaan itsensä ulos.
Kimi ei tuota vertailua häviä Davidille eikä Heidille, Alonso häviääTrullille. Joskin en varmaksi muista tumpuloiko ne pari kolaria itse vai joku muu.

Muistat varmaan tarkemmin sen, miksi Trulli sitten ei viimeistä paria kisaa ajanut, jos se ei saanut potkuja? Ei se mikään itseaiheutettu vammakaan ollut. Tosin eihän Montoyakaan ole vielä potkuja saanut, ei vaan saa ajaa kisoissa.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Sue_me sanoi:
Eräs hyvä puoli olisi siitä että Kimi jäisi Mäkille: Saisi antaa Alonsolle ajamalla päihin samanlaisella kalustolla.
Niin jos vaan pystyy.......
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
reason sanoi:
Niin jos vaan pystyy.......
Miksi ei pystyisi? Tallikin olisi jo tutumpi ja auto joten Ei Ovieedon torpeedo tuosta vaan pääse hyppimään silmille. Lisäksi silloin ei enää ole Flavio-setää siloittelemassa tietä tallikaverin kustannuksella.

Olen varma että Räikkönen lyö Alonson 100-0 kuten Pablon..
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Sue_me sanoi:
Miksi ei pystyisi? Tallikin olisi jo tutumpi ja auto joten Ei Ovieedon torpeedo tuosta vaan pääse hyppimään silmille. Lisäksi silloin ei enää ole Flavio-setää siloittelemassa tietä tallikaverin kustannuksella.

Olen varma että Räikkönen lyö Alonson 100-0 kuten Pablon..
:D Spekulaatioo.......
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Ghost_Glove sanoi:
Ja eikös renuista hävinny nimen omaan takarenkaat saksassa eikä eturenkaat? Ellei mun muisti petä, ei ehdi nyt tarkistaan. Sillä eikös tuo massavaimennin nyt kuitenkin enämpi vaikuta (ainakin suorempaan) eturenkaisiin...
Etupäässähän se on, joten ei vaikuta pahemmin peräpäähän.
Ghost_Glove sanoi:
Ja mun käsityksen mukaan tämä massavaimennin ei mitenkään liity auton jousitukseen kuten jossain aikaisemmassa viestissä tuntui olevan puhe.
Se vaan vaimentaa/vähentää auton keulan nyökkäysliikkeitä.
Juurikin niin, se vaimentaa tietääkseni vain korin ylös alas liikettä eikä ole mistään kytköksissä auton jousituksen tai ohjausjärjestelmän kanssa.
Eli vain auton kori menee kanttareista tms suorempaa yli....
Ghost_Glove sanoi:
Niin ja ottiko renu tosiaan massavaimentimen käyttöön vasta viime vuonna kiinassa? Miten mulle on tullut semmonen kuva, että niillä olis ollut se koko tai ainakin melkein koko kauden käytössä.
Se "vaimennin" oli tietääkseni alkujaan pelkkä päästään kiinnitetty levy nokassa, joka ajoi samaa asiaa (Periaate sama kuin otat viivoittimen päästä kiinni ja vatkaat sitä ylösalas...).
Nykyinen vaimennin on rakenteeltaan taas pelkkä paino joka on jousen varassa, itse vaimennin on kiinnitetty koriin.

Kuvastakin selviää että kysessä on todella yksinkertainen laite, tuntuu että väkisin haluavat tuon kieltää (Varsinkin kun se on ollut hyväksytty ja kaikki dokumentit on sen koko kehityskaaren ajan toimitettu FIA:lle ja saatu hyväksyntä).
Varsinkin kun ajatellaan että vetoavat että vaikuttaa auton aerodynamiikkaan, hah sanon minä.
Enemmänhän siihen vaikuttaa pyörän ripustuksissa olevat iskunvaimentimet, nekin pitäisi samalla säännöllä kieltää (Ne jotka on ajanut autolla missä normaali iskarit on sököt tai poistettu, tietää takuulla mistä kirjoitan...).

EDIT. Olikin näköjään jo tehty oma topiccikin massavaimentimista.....
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
ei tässä kuulkaas ole mistään muusta kyse kuin että Flavve ja Jeani ovat niin tiukasti Bernien talutusnuorassa kiinni että tekevät väliin huonomman viikonlopun jotta MM ratkaistaisiin vasta viimeisessä kisassa. Kun Flavio näin tekee niin Bernie kruunaa hänet tehtävänsä jatkajaksi kun aika koittaa. Todt taas saa lupauksen että FIA kohtelee jatkossakin Ferraria silkkihansikkain..
:confused: :idea: :confused: :idea: :confused: :idea:
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
justF1fan sanoi:
No teeppä sitten tälläinen vertailu. Laske pisteet niistä kisoista mistä molemmat pääsivät maaliin, sekä niistä kisoista missä jompi kumpi kuskeista onnistui itse tumpuloimaan itsensä ulos.
Kimi ei tuota vertailua häviä Davidille eikä Heidille, Alonso häviääTrullille. Joskin en varmaksi muista tumpuloiko ne pari kolaria itse vai joku muu.

Muistat varmaan tarkemmin sen, miksi Trulli sitten ei viimeistä paria kisaa ajanut, jos se ei saanut potkuja? Ei se mikään itseaiheutettu vammakaan ollut. Tosin eihän Montoyakaan ole vielä potkuja saanut, ei vaan saa ajaa kisoissa.
Sinulla on nyt ensinnäkin menneet kaudet vähän sekaisin, kun aiemmin puhuit vuodesta 2003. Silloin kokematon Alonso keräsi 55 pistettä, Trulli 33. Kaudella 2004 Trulli kyllä syrjäytettiin kolmesta viimeisestä kisasta. Trullilla oli siinä vaiheessa 46 pistettä, Alonsolla 45. En mitenkään näe, että miten Alonso voisi tuollaisen vertailun noiden kahden yhteisen kauden osalta hävitä. Korkeintaan voisi sanoa, että kaudella 2004 miehet olivat melko tasavahvoja, joskin Trullin suoritukset olivat selvästi ailahtelevampia.
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Ferrari hallinnut aika pitkälti loppukautta. Vielä Schumi taistelee mestaruudesta. On muuten tallien välinen kilpailu Ferrarin ja Renaultin välillä erittäin tiukka. Mutta mikäli Ferru jatkaa vielä loppukauden tahtia, niin luulisi vievän ainakin tallimestaruuden.

McLaren pitänee kolmannen sijan tallienpisteissä. Honda myöskin neljännen sijan, vaikka on erittäin hyvin ottanut pisteitä viimeisimmissä kisoissa.

Kimin voittoon en jaksa enää uskoa. McLarenin vauhti ei ole nyt voittavaa vauhtia. Vaikkakin De la rosa on paremmin napsinut pisteitä loppukaudella kuin Kimi niin tuskin hänkään pystyy kisaa voittamaan.

Loppukausi tulee siis olemaan Renaultin ja Ferrarin keskinäistä kamppailua. Toivottavasti saamme jännittää viimeiseen kisaan asti talli-ja kuskimestaruus taistoa.
 
Ylös