Ghost_Glove sanoi:
Ja eikös renuista hävinny nimen omaan takarenkaat saksassa eikä eturenkaat? Ellei mun muisti petä, ei ehdi nyt tarkistaan. Sillä eikös tuo massavaimennin nyt kuitenkin enämpi vaikuta (ainakin suorempaan) eturenkaisiin...
Etupäässähän se on, joten ei vaikuta pahemmin peräpäähän.
Ghost_Glove sanoi:
Ja mun käsityksen mukaan tämä massavaimennin ei mitenkään liity auton jousitukseen kuten jossain aikaisemmassa viestissä tuntui olevan puhe.
Se vaan vaimentaa/vähentää auton keulan nyökkäysliikkeitä.
Juurikin niin, se vaimentaa tietääkseni vain korin ylös alas liikettä eikä ole mistään kytköksissä auton jousituksen tai ohjausjärjestelmän kanssa.
Eli vain auton kori menee kanttareista tms suorempaa yli....
Ghost_Glove sanoi:
Niin ja ottiko renu tosiaan massavaimentimen käyttöön vasta viime vuonna kiinassa? Miten mulle on tullut semmonen kuva, että niillä olis ollut se koko tai ainakin melkein koko kauden käytössä.
Se "vaimennin" oli tietääkseni alkujaan pelkkä päästään kiinnitetty levy nokassa, joka ajoi samaa asiaa (Periaate sama kuin otat viivoittimen päästä kiinni ja vatkaat sitä ylösalas...).
Nykyinen vaimennin on rakenteeltaan taas pelkkä paino joka on jousen varassa, itse vaimennin on kiinnitetty koriin.
Kuvastakin selviää että kysessä on todella yksinkertainen laite, tuntuu että väkisin haluavat tuon kieltää (Varsinkin kun se on ollut hyväksytty ja kaikki dokumentit on sen koko kehityskaaren ajan toimitettu FIA:lle ja saatu hyväksyntä).
Varsinkin kun ajatellaan että vetoavat että vaikuttaa auton aerodynamiikkaan, hah sanon minä.
Enemmänhän siihen vaikuttaa pyörän ripustuksissa olevat iskunvaimentimet, nekin pitäisi samalla säännöllä kieltää (Ne jotka on ajanut autolla missä normaali iskarit on sököt tai poistettu, tietää takuulla mistä kirjoitan...).
EDIT. Olikin näköjään jo tehty oma topiccikin massavaimentimista.....