Formula 1 - 2010 - Kanada: Kilpailu ja jälkipuinti

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1592


Tota, Valencian ja Silvestonen ketjut jää multa luomatta, siihen asti kaukana etelässä lomalla ja palaan sitten taas Saksaan mennessä, annan suuren vastuun Webslavelle, leikisti :thumbup:



Perjantai 11.6.2010
Harjoitus 1
17:00 - 18:30
Harjoitus 2 21:00 - 22:30

Launtai 12.6.2010
Harjoitus 3 17:00 - 18:00
Aika-ajot 20:00

Sunnuntai 13.6.2010
Kilpailu 19:00


 
Viimeksi muokannut moderaattori:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Aivan mahtavaa huomata, että täällä huomioidaan myös näkövammaiset moottoriurheilun ystävät.
Toivottavasti Vettel vie kisan, eikä Webber ja Button sijoitu toiseksi. Saadaan lisää kiperyyttä valmiiksi kiperään kärkitilanteeseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
.
Toivottavasti Vettel vie kisan, eikä Webber ja Button sijoitu toiseksi. Saadaan lisää kiperyyttä valmiiksi kiperään kärkitilanteeseen.
Mun mielestä olisi kerrassaan mahtavaa jos Webber ja Button sijoittuisivat toiseksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
:thumbup:
Onko tuo muuten mitenkään mahdollista?
Siis jaettu sija.
Ajanottolaitteiston olen kuvitellut pystyvän sekunnin kymmenestuhannesosan tarkkuuteen. Kai se siis mahdollista on, mutta näin todennäköisyyslaskennan tuntijana sanoisin, että joltisenkin epätodennäköistä.

Historian lehdiltä jaettuja sijoja toki löytyy ajalta, jolloin kuljettajan vaihtaminen oli vielä sallittua.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ajanottolaitteiston olen kuvitellut pystyvän sekunnin kymmenestuhannesosan tarkkuuteen. Kai se siis mahdollista on, mutta näin todennäköisyyslaskennan tuntijana sanoisin, että joltisenkin epätodennäköistä.

Historian lehdiltä jaettuja sijoja toki löytyy ajalta, jolloin kuljettajan vaihtaminen oli vielä sallittua.
Joo, mahdollisella tarkoitin sitä, että jos tullaan samalla sekunnin miljoonasosalla maaliviivalle, niin jaetaanko sijoitukset sen jälkeen aika-ajon perusteella. Ilmeisesti ei jaeta, vaan yksinomaan maaliviivan ylitysjärjestyksen perusteella.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Joo, mahdollisella tarkoitin sitä, että jos tullaan samalla sekunnin miljoonasosalla maaliviivalle, niin jaetaanko sijoitukset sen jälkeen aika-ajon perusteella. Ilmeisesti ei jaeta, vaan yksinomaan maaliviivan ylitysjärjestyksen perusteella.
Seurasin 250 kuutioisten moottoripyöräkisaa viime syksynä Malesiasta. Siellä toinen ja kolmas tulivat täsmälleen samalla ajalla maaliin

1 Hiroshi AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc Honda 155.1 42'55.689
2 Hector BARBERA SPA Pepe World Team Aprilia 154.7 +6.397
3 Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera Gilera 154.7 +6.397

En kyllä muista miten määrittelivät kumpi tuli toiseksi. Olisiko ollut nopeimman kierroksen mukaan :confused:

EDIT: Joo, Wikipedian mukaan "Barberá awarded 2nd due to having a faster personal best lap time"

Saisi kyllä olla semmonen supernopeusmaalikamera tällaisia tilanteita varten.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14198
Kieltämättä jokin tuollainen kamera voisi olla ihan hyvä. Ennen muinoin tosiaan tuommoinen lähekkäinen maaliintulo ei kyllä varmasti tuottanut hymyä huulille tuomareille. Säästä pitää sanoa sen verran, että näyttäisi olevan säätiedotukset taas tyyliin, että voi olla sadetta tai sitten ei ole sadetta... sade toisi kyllä viihdearvoa vaikka täytyy kyllä jo tässä vaiheessa sanoa, että tällä kaudella avauskilpailua lukuunottamatta mielenkiintoa on kisoissa riittänyt ja polttoaineen loppuminenkin voi olla mahdollista sillä Hamiltonin puristus oli jo sellainen, että tarkkaan oli kyllä laskettu... taisi olla vain jotain 2-4 litraa kun loppu bensa.:D

Kisassa tuskin sattuu sellaista vahinkoa, mutta mahdollista se silti on vaikka kyllä se perustankillinen eli 210 litraa kyllä riittää kisamitan kyllä maaliin asti, mutta McLaren voi hyvinkin taktikoida kisaa varten ja jos polttoainetta laitettaisiin Hamiltonille ja Buttonille saman verran eli vaikkapa 180 litraa niin kisan alussa sillä pääsisi karkuun aika kivasti ja vasta aivan lopussa pitäisi säästellä ja etu voi siinä vaiheessa olla saavutettu. Päivän kisan voittaja voisi olla Webber tai Button kuivalla ja märällä vaikka Kubica tai mustana hevosena vedonlyönnissä on Liuzzi ainakin palkintokorokkeelle. Onnea vaan muillekkin mahdolliseen vedonlyöntiin.:thumbup:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Ajanottolaitteiston olen kuvitellut pystyvän sekunnin kymmenestuhannesosan tarkkuuteen. Kai se siis mahdollista on, mutta näin todennäköisyyslaskennan tuntijana sanoisin, että joltisenkin epätodennäköistä.

Historian lehdiltä jaettuja sijoja toki löytyy ajalta, jolloin kuljettajan vaihtaminen oli vielä sallittua.

90-luvun lopulta löytyy sellainen aika-ajokummajainen missä 3 ensimmäistä miestä ajoi tuhannesosalleen saman ajan.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
704
Kisan ratkaisun povailen perustuvan tänään rengasseoksien oikeaan käyttöön.

Oma vahva näkemykseni on sellainen, että aika-ajojen viimeisessä osiossa oli typeryyttä ajaa pehmeillä renkailla. Ainoastaan, jos odottaa kisan starttihetkelle sadetta, jolloin kisan voi aloittaa välikelin tai sadekelin renkailla, oli pehmeiden renkaiden käyttö perusteltua. Toinen hyväksyttävä syy olisi ollut tavoiteltaessa pr-paalua.

Jos tavoittelee suurta pistepottia ilman korkeaa riskikerrointa ei voi laskea sen varaan, että turva-auto ilmestyy radalle juuri itselle sopivalla ajankohdalla.

Radan lämpötila tulee omalta osaltaan näyttelemään suurta roolia renkaiden kulumisessa. Mikäli lämpötilat ovat alhaiset ja renkaat kuluvat ja kuoriutuvat samoin kuin harjoituksissa ei pehmeällä starttaaville juuri mahdollisuuksia jää oman arvioni mukaan.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Eka mutka. Pääseekö Hamilton hyödyntämään pehmeät gumminsa? Miten käy RB-miesten välienselvittelyssä? Vettel ei takuulla suostu enää häviämään tallikaverilleen.

Renkaat. Miten nopeasti ne pehmoiset kumit sulaa alta pois? Hamilton saattaa olla vahvoilla jos pääsee alussa ajamaan yksin kärjessä, mutta Alonso&co saattavat kyllä olla vaikeuksissa kovilla renkailla aloittavien kanssa.

Turva-auto. Bernd Mayländerillä riittää varmasti töitä. Ei tarvita edes mitään kolareita kun jos yksikin auto hyytyy pahaan paikkaan niin SC on ainoa keino hakea se sieltä pois. Samalla saadaan sopivasti pakkaa kasaan.

Jämäpisteet. Mäkkärien, Red Bullien ja Ferkkujen (Massa pienellä varauksella) takana käydään piristynyttä vääntöä viimeisistä pistesijoista. Mersut oli aika-ajoissa täysin hukassa, kun taas Force India on nopealla radalla elementissään. Kubica on aina vaarallinen, ja yllättäen myös Williamsit ovat päässeet taas hyvään vauhtiin. Varsinkin Hulkenbergin suoritus oli hyvä.

Jumbokamppailut. Peräpään tallit alkavat pikkuhiljaa lähestyä keskikastia. Sauber tosin nyt on aivan onneton Montrealin kaltaisella radalla. Lotukset pyrkii varmaan roikkumaan letkan perässä niin kauan kuin pystyvät. Mahdolliset turva-autot auttavat asiaa. Virgineillä on ollut vähän vaikeaa, mutta Senna on kiidättänyt HRT:n aika hyvään laukkaan. Muutenkin miekkonen on pari viime kisaa ajanut jo aika hyvin.
 

ProBale

#maximumattack
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
159
Sijainti
Kaikkialla
Hyvässä muistissa on edellisvuosien Kanadan GP:t. Etenkin kolaroinnit mestarin muurilla, kubican jättikolari ja viime vuoden Pikku-Lewien jättimoka kun vetäs Kimiä suoraan perseeseen. :ahem:

Joten siis jännityneenä odotetaan, säätiedotuskin näytti pilvistä. Mutta ei sitä ikinä tiedä, jos vaikka sammakoita alkaisi satamaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Hyvässä muistissa on edellisvuosien Kanadan GP:t. Etenkin kolaroinnit mestarin muurilla, kubican jättikolari ja viime vuoden Pikku-Lewien jättimoka kun vetäs Kimiä suoraan perseeseen. :ahem:
Onko hyvässä muistissa tästä eteenpäin ettei tuolla viime vuonna ajettu? :)
 
Ylös