Renngeist
Soldiers of Antisthenes
2010年日本グランプリ
ここでは、再び日陰で世界の自転車です。のs -ベンドの数が無限の図八字型軌道。おそらく運転は、(そして挑戦)結構ですレースは必ずしもかなり得るためにエキサイティングなされていません。 グーグル の翻訳
Aikataulu:
Su 10.10. klo 0400: aika-ajot
Strategisia faktoja:
Rakentaminen valmistunut: 1962
Ensimmäinen f1-kilpailu: 1.11.1987
Peruskorjattu: ∞
Voittajia: 11
Kilpailuja: 21
Kilpailuvuodet: 2008-
Sopimus kisoista: 2011 asti
Pääsponsori: Fuji Television
Pituus: 5 807 m
Kierroksia kilpailussa: 53
Kisapituus: 0,307573 Mm
Voittaja 2009: Sebastian Vettel (RBRR) 1h 28m 20.443s
Aika-ajojen nopein 2009: Sebastian Vettel (RBRR) 1:30.341
Paalupaikka 2009: Sebastian Vettel (RBRR) 1:32.160
Rataennätys: Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) 1:31.540 (2005)
Ratakartat:
Wikipedia
Ilmakuva
Sää
http://foreca.fi/Japan/Suzuka
Lippu:
MTV3:n rataesittely:
Suzukan perinteikäs ja vauhdikas rata lukeutuu kuljettajien suosikkeihin, eikä syyttä: 5,8 kilometrin pituiselle kahdeksikon muotoiselle radalle mahtuu nopeita mutkayhdistelmiä ja korkeuseroja.
Japanin GP järjestettiin Toyotan omistamalla Fujin radalla vuosina 2007 ja 2008. Suzukan ja Fujin oli tarkoitus alkaa vuorotella kisaisäntinä, mutta Toyotan vetäydyttyä formula ykkösistä näyttää siltä, että Suzuka toimii jatkossa jälleen Japanin GP:n pysyvänä kotipaikkana - monien riemuksi.
Suzuka valmistui Hondan testiradaksi vuonna 1962. Radan on suunnitellut hollantilainen John Hugenholz, jota voi pitää oman aikansa Hermann Tilkenä. Hugenholzin käsialaa ovat myös Jaraman, Zolderin ja Zandvoortin radat, joita tosin ei ole 1980-luvun jälkeen enää F1-kalenterissa nähty. Rata-alueen yhteydessä on huvipuisto, jonka maailmanpyörä on radan tunnetuin maamerkki.
Oikeiden ajolinjojen löytäminen radan alkuosan mutkayhdistelmiin vaatii paljon kokemusta. Jyrkkenevä "lusikkamutka" ja sen jälkeinen huippunopea 130R-mutka lukeutuvat MM-sarjan haastavimpiin kurveihin. Kierroksen päättävä shikaani on ehkä paras ohituspaikka. Pääsuorallakin ohittaminen on mahdollista, minkä Kimi Räikkönen todisti vuonna 2005 ohittaessaan Giancarlo Fisichellan viimeiselle kierrokselle lähdettäessä. Räikkönen nousi tuolloin voittoon 16. lähtöruudusta.
Suzukan radalla on vuosien varrella ratkaistu useita maailmanmestaruuksia ja nähty värikkäitä tapahtumia. Pidempään formula ykkösiä seuranneiden mieliin ovat jääneet Ayrton Sennan ja Alain Prostin vuosina kolarit 1989 ja 1990. Ensimmäisenä vuonna McLaren-tallikaverusten autot osuivat toisiinsa Suzukan radan shikaanissa, ja Sennan hylkäyksen jälkeen Prost julistettiin mestariksi. Seuraavana vuonna brasilialainen maksoi kalavelkoja takaisin ja puski Ferrarille siirtyneen Prostin ulos radalta ensimmäisessä mutkassa.
Suzukassa vietettiin sinivalkoisia mestaruusjuhlia 1998 ja 1999 Mika Häkkisen varmistaessa Japanissa molemmat maailmanmestaruutensa.
Jonkinasteista spekulointia:
Tänne tullessa viidellä on vielä jonkinlaiset tsäänssit mestaruuteen, mutta täällä aivan varmasti kirveet heiluu. Tod. näk. Button tippuu nyt kelkasta. Red Bullien on nyt käytettävä ylivoima hyödykseen, tämän jälkeen ei ole enää ihan näin ylivoimaista rataa jäljellä. Ferrari ei välttämättä ole ihan omimmillaan tällä radalla, tosin ei McLarenillakaan niin hirveän vakava paketti ole kasassa. Tämä vielä yhdistettyna rataan, jossa SV on kuin kotonaan ja siihen, että huomenna noin 107% varmuudella sataa, eli Alfonso on heikoilla. Tämä tuo myös toivottavasti yllätyksiä, kuten huhtikuussa Malesiassa nähtiin.
予選
ここでは、再び日陰で世界の自転車です。のs -ベンドの数が無限の図八字型軌道。おそらく運転は、(そして挑戦)結構ですレースは必ずしもかなり得るためにエキサイティングなされていません。 グーグル の翻訳
Aikataulu:
Su 10.10. klo 0400: aika-ajot
Strategisia faktoja:
Rakentaminen valmistunut: 1962
Ensimmäinen f1-kilpailu: 1.11.1987
Peruskorjattu: ∞
Voittajia: 11
Kilpailuja: 21
Kilpailuvuodet: 2008-
Sopimus kisoista: 2011 asti
Pääsponsori: Fuji Television
Pituus: 5 807 m
Kierroksia kilpailussa: 53
Kisapituus: 0,307573 Mm
Voittaja 2009: Sebastian Vettel (RBRR) 1h 28m 20.443s
Aika-ajojen nopein 2009: Sebastian Vettel (RBRR) 1:30.341
Paalupaikka 2009: Sebastian Vettel (RBRR) 1:32.160
Rataennätys: Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) 1:31.540 (2005)
Ratakartat:
Wikipedia
Ilmakuva
Sää
http://foreca.fi/Japan/Suzuka
Lippu:
MTV3:n rataesittely:
Suzukan perinteikäs ja vauhdikas rata lukeutuu kuljettajien suosikkeihin, eikä syyttä: 5,8 kilometrin pituiselle kahdeksikon muotoiselle radalle mahtuu nopeita mutkayhdistelmiä ja korkeuseroja.
Japanin GP järjestettiin Toyotan omistamalla Fujin radalla vuosina 2007 ja 2008. Suzukan ja Fujin oli tarkoitus alkaa vuorotella kisaisäntinä, mutta Toyotan vetäydyttyä formula ykkösistä näyttää siltä, että Suzuka toimii jatkossa jälleen Japanin GP:n pysyvänä kotipaikkana - monien riemuksi.
Suzuka valmistui Hondan testiradaksi vuonna 1962. Radan on suunnitellut hollantilainen John Hugenholz, jota voi pitää oman aikansa Hermann Tilkenä. Hugenholzin käsialaa ovat myös Jaraman, Zolderin ja Zandvoortin radat, joita tosin ei ole 1980-luvun jälkeen enää F1-kalenterissa nähty. Rata-alueen yhteydessä on huvipuisto, jonka maailmanpyörä on radan tunnetuin maamerkki.
Oikeiden ajolinjojen löytäminen radan alkuosan mutkayhdistelmiin vaatii paljon kokemusta. Jyrkkenevä "lusikkamutka" ja sen jälkeinen huippunopea 130R-mutka lukeutuvat MM-sarjan haastavimpiin kurveihin. Kierroksen päättävä shikaani on ehkä paras ohituspaikka. Pääsuorallakin ohittaminen on mahdollista, minkä Kimi Räikkönen todisti vuonna 2005 ohittaessaan Giancarlo Fisichellan viimeiselle kierrokselle lähdettäessä. Räikkönen nousi tuolloin voittoon 16. lähtöruudusta.
Suzukan radalla on vuosien varrella ratkaistu useita maailmanmestaruuksia ja nähty värikkäitä tapahtumia. Pidempään formula ykkösiä seuranneiden mieliin ovat jääneet Ayrton Sennan ja Alain Prostin vuosina kolarit 1989 ja 1990. Ensimmäisenä vuonna McLaren-tallikaverusten autot osuivat toisiinsa Suzukan radan shikaanissa, ja Sennan hylkäyksen jälkeen Prost julistettiin mestariksi. Seuraavana vuonna brasilialainen maksoi kalavelkoja takaisin ja puski Ferrarille siirtyneen Prostin ulos radalta ensimmäisessä mutkassa.
Suzukassa vietettiin sinivalkoisia mestaruusjuhlia 1998 ja 1999 Mika Häkkisen varmistaessa Japanissa molemmat maailmanmestaruutensa.
Jonkinasteista spekulointia:
Tänne tullessa viidellä on vielä jonkinlaiset tsäänssit mestaruuteen, mutta täällä aivan varmasti kirveet heiluu. Tod. näk. Button tippuu nyt kelkasta. Red Bullien on nyt käytettävä ylivoima hyödykseen, tämän jälkeen ei ole enää ihan näin ylivoimaista rataa jäljellä. Ferrari ei välttämättä ole ihan omimmillaan tällä radalla, tosin ei McLarenillakaan niin hirveän vakava paketti ole kasassa. Tämä vielä yhdistettyna rataan, jossa SV on kuin kotonaan ja siihen, että huomenna noin 107% varmuudella sataa, eli Alfonso on heikoilla. Tämä tuo myös toivottavasti yllätyksiä, kuten huhtikuussa Malesiassa nähtiin.
Viimeksi muokattu: