Meni aika-ajo sitten lekkeripeliksi... olisivat kyllä voineet ajaa heti kun oli mahdollista ja session alussa mutta ei... piti sitten odotella ja odotella ja Japanissa kun sataa niin sade yleensä vain pahenee. Puroja ja lähes pieniä jokia radalla on toisaalta vaaratilanne missä ei pidä riskeerata. Muutama kausi sitten aika-ajo ajettiin myös sunnuntaina. Toiseksi aika-ajon varmasti esti myös sessioina ajettava aika-ajo. Entisellä yhden kierroksen tai 12 kierroksen aika-ajolla 1 tunnin tai 2 tunnin settinä olisi varmasti ainakin yksi kunnon kierros nähty.
Myöskin aika-ajon ajaminen tynkäsessiona olisi ollut mielenkiintoinen ratkaisu. Kaikkea ei olisi eikä olisi ollut järkeä ajaa, mutta kaksi viimeistä osiota olisi voitu ajaa sunnuntaina. Huomenna tuleekin mielenkiintoinen aika-ajo ja jos sade jatkuu mitä on ennustettu pahimmillaan paikallista aikaa puoleen päivään asti ja kilpailuun on ennustettu samankaltaista kevyempää sadetta mikä valmiiksi kostealla radalla tulee aiheuttamaan varmasti harmaita hiuksia kaikille.
Keli on melkoista lottoa ja renkailla on turha arpoa mitään tässä kisassa. Bensankulutus radalla on 2,567 kiloa eli 133-136 kiloa kuluu bensaa radalla eli 175-180 litraa pitää olla tankissa jos mielii maaliin asti ajaa joten bensalla tuskin hirveää kikkailua nähdään jokseenkin sadekelillä kulutuksen ollessa vähäisempi ja painon keventämiseksi tiimit saattavat ottaa vain 190 litraa mukaan eli ihan täyttä tankkia ei tarvita jotta ei tulisi vaaratilannetta märällä kelillä.