Hieno kilpailu nähtiin jälleen Turkissa. Vettelin ylivoima alkaa muistuttaa samaa dominointia kuin Schumin kauden 1994 vastaava. Pieni työtapaturma ei haittaa ja tällä menolla etenkin vielä isoksi kasvaneen voittosaaliin myötä tästä kaudesta uhkaa kilpailullisesti tulla hieman tylsä. Kautta on toki vielä paljon jäljellä.
Ainoa harmi on vain se, että vuosi sitten tässä samassa kisassa Wunderkind kolaroi Webberin päälle ja kenties vei sillä tempulla lisäpisteet Webberiltä mahdolliseen mestaruuteen. Jälkiviisautta toki löytyy ja näitä voisi spekuloida loputtomiin, mutta tällä kertaa en siihen ala joten jätän asian omasta puolestani tähän.
Webber ajoi toiseksi ja sai tärkeitä pisteitä. Voittoja pitäisi kyllä pian myös saada mestaruutta ajatellen. Alonso ajoi suorastaan hienon kilpailun Ferrarilla ja kisavauhti Ferrarilla on vain parempaa. Hamiltonin varikkomiesten pora petti ja tuloksena Hamilton jäi palkintojen ulkopuolelle.
Mahdollisuus ilman juuttumista olisi ollut kolmospaikkaan ainakin. Rosbergilta hyvä kisa vaikka takarenkaat kuluivat aivan liikaa ja kori puristi autoa liikaa ja eturenkaat ylikuumenivat liikaa suhteessa muihin kärkiajajiin. Sen seurauksena Nico oli tänään viides.
Button ajoi kuudenneksi. Varikkotaktiikka oli riskialtis ja renkaat vain kuluivat liikaa. Heidfeld ja Petrov alkavat olla suunnilleen yhtä tasaisia kuljettajia ja Petroville pitää ruveta nostamaan nyt hattua sillä taso on noussut edelleen ja yritystä riittää. Maalissa sijoitukset olivat Nickin eduksi, mutta kaikki on vielä auki loppukautta ajatellen.
Buemi ajoi varmastikin tallipääliköiden äkäpussille lauhduttavia pisteitä ajatellen tallipaikkaa sillä kummankaan Toro Rosson kuljettajan paikat eivät ole selviöitä. Päivän nousija oli Kamui-san joka hyödynsi kaikkia seoksia ja renkaanvaihtoja oikeaan aikaan ja nousu palkittiin pisteellä. Peterille varmasti Cohiba maistuu tämän jälkeen.
Massalla ja Schumilla kisat menivät penkin alle ja Massalle kisa oli floppi vaikka vielä aika-ajossa kaikki vaikutti menevän toisin. Schumilla taas kolarit maistuvat ja armoa ei anneta eikä pyydetä.
Harmi vain, että F1 ei ole romurallia. Kolarien takia menivät paremmat sijoitukset tänään muille. Sutil ajoi Force Indialla näkymättömästi ja oli kahdestoista. Perezillä oli myös kilpailussa omat vaikeutensa ja Barrichello kärsi taas erään Schumin kolareista ja muutenkin kisa meni penkin alle.
Jaime joka niin kovin puhein tuli F1:siin niin ei ole kovin vakuuttavasti ajellut. Ei ainakaan tässä kilpailussa. Venezuelan Pastorilla ei myöskään kovin hyvin viikonloppu mennyt ja Williamsin tiimi rypee kyllä nyt syvällä.
Trulli oli tällä kertaa toisen divisioonan nopein mies lähinnä hydrauliikan vuotaessa Heikin autosta. Heikillä ei pysähdykset tuottaneet tulosta. Jerome ajoi niin hyvin kuin pystyi ja piti Karthikeyanin takanaan.
Paul di Resta keskeytti ja Glockin kisa päättyi liian pahaan vaihdelaatikkovikaan. Ennen kuin edes alkoi. Liuzzi ajoi maaliin viimeisenä ohjaustehostimettomalla autolla joka aiheutti 80 % tämän päivän keltaisista lipuista. Se johtui ohjaustehostimen särkymisestä minkä takia Liuzzi ajoi vähän väliä ulos radalta päästen kuitenkin jatkamaan. Ainakin tehostimessa oli selviä vikoja. Muussa tapauksessa tuskin lähtisi suoralla kesken kierroksella ohituksen niin selvästi.
Varikkomiesten nopeus on myös hyvää vaikka nuo porat juuttuivat taas kiinni ja päivän toiseksi pisin pysähdys oli Hamiltonilla ja pisin taisi olla Maldonadolla jolle vaihdettiin etusiipi. Se kesti 20 sekuntia. Seuraava kilpailu ajetaankin sitten kahden viikon kuluttua Barcelonassa missä tuleekin jokaiselle tiimille suuri päivityspaketti ja lisäosia niille tiimeille jotka päivittivät kalustoa jo tähän kisaan. Barcelonassa nähdään nyt varmasti ohituksia uusien sääntöjen myötä.