Mehe Rienarsuo
Lupaavin tulokas
Juuri näin.Voittotaiston ehkä, mutta Kimiä vastaan tössi kisansa ihan itse. Alonso kävi varikolla kaksi kierrosta ennen Kimin stoppia, mutta Grosjean ajoi uusilla mediumeillaan kaksi tosi keskinkertaista kierrosta.
Juuri näin.Voittotaiston ehkä, mutta Kimiä vastaan tössi kisansa ihan itse. Alonso kävi varikolla kaksi kierrosta ennen Kimin stoppia, mutta Grosjean ajoi uusilla mediumeillaan kaksi tosi keskinkertaista kierrosta.
okIhmekös tuo, kun tallipiällystö väkisin haluaa Kimin olevan edellä - etteivät näyttäisi epäonnistuneen rekrytoinnissa.
On niillä varikkopysähdyksillä ennenkin pelailtu, ja moottoreihin asenneltu siruja jne.
Kimin ratkaisevalla stopilla pysähdyksissä oltiin 3,3 sekuntia. Ei mitenkään huono aika, vaikkei ihan nopein mahdollinenkaan.Lotuksella muuten tökki stopit tosi paljon, ainakin Grosjeanilla. Tuntui vaan että stopeilla ero repsahti aina kovin suureksi. Sekunti ja risat turpaan auton ollessa paikallaan ja loput in- ja out-lapeilla.
Tuota, jos Alonson taakse joutumisesta puhutaan, niin... Kimi taisi menettää siellä alussa vielä enemmän aikaa kun Romain ajoi puhtaalla. Mutta ihan kenenkä kannalta ajattelee. En ymmärrä kyllä mitä syytä suomalaisen tästä on ärsyyntyä.Alonson taakse joutuminenhan sen kisan pilasi. Räikkönen repäisi hyvän eron Ranskikseen uusilla renkailla. Ärsyttävä tapa teillä tehdä maailman suurimpia johtopäätöksiä. Kyllähän Ranskis ja talli tietää miksi Räikkönen nousi Ranskiksen edelle.
Ok, tulikin seurattua Grosjeania tarkemmin kun oli siinä Hamiltonia haastamassa. Jokohan olisi nuo viralliset pysähdysajatkin tarjolla.Kimin ratkaisevalla stopilla pysähdyksissä oltiin 3,3 sekuntia. Ei mitenkään huono aika, vaikkei ihan nopein mahdollinenkaan.
Isä-Hamiltonin näkyvyys on yhtä ärsyttävää kuin Nokia-piilomainontasi.Hamiltonin isä saa taas naama-aika. Hakisivat edes jotain kissoja kuviin, jos jotain turhakkeita pitää koko ajan bongata.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
Kai niitä puheistaan huolimatta on akanut vähän nolottaa renkaansa. No, eipä saatu tähän kisaan edes vähää toimintaa kiitos Pirellin.Pirellin kyllä pitäis ymmärtää tuoda ne pehmoiset showrenkaansa näille hungaroringeille ja abudhabeille, kun tämmäisillä baanoilla ilman huomattavia nopeuseroja ei mitään muuten tapahdu (vrt huomattavien nopeuserojen Valencia). Jossain Spassa ja Montreaalissa sitten nämä kestävät pyörät.
Koko lajin luonne muuttunut tässä viimevuosina radikaalisti siinä mielessä, että ennen keskeytyksiä tuli enemmän, koska tiimeillä toisistaan paljon enemmän eriävät moottorit (mm.tehoerot olivat v10:eissä suurempia tallien välillä) ja taktiikoiden vapaampi laatimismahdollisuus soi tiimien kepittää koneita riskirajoillakin. Usein se kannatti, usein se maksoi keskeytyksen.Semmonen kysymys tuli mieleen, että onko 11 kisaa putkeen maaliin Kimin oma ennätys? Macci aikoina se olisi ollut sula mahdottomuus, mutta Ferrarin ajoista ei ole tietoa.
Tuo muuten ei ole piilomainontaa vaan ilmoitus siitä ettei ole maksanut Board expressin kokoversiosta.Isä-Hamiltonin näkyvyys on yhtä ärsyttävää kuin Nokia-piilomainontasi.
Koska pääsääntöisesti savuavista koneista kärsineet tyypit olivat juuri niitä omia suosikkikuskeja ei tämä nykyinen kehityssuunta haittaa juurikaan.Nyt tehoerot pieniä ja kilpailuissa ratkaisevin tekijä on se, kuka säästää renkaita pisimpään (lue: voidaan ajaa suojamoodilla lähes koko kisa läpi). Ei siis tarvitse enää ottaa ihan kaikkea irti ja koneet kestää paremmin. Nythän on suorastaan harvinaisuus nähdä savuava motti tuolla baanalla kuukausiin, pari vuotta sitten niitä näki joka kisassa. Tähän kehitysuuntaan toki vaikuttavat myös maksimikonevaihto-sääntörajatkin.
Jotkut tykkää, toiset ei.
Omissa kirjoissani nyt Unkarissa ensimmäisen kerran tällä kaudella onnistuivat Kimin taktiikassa. (Ja tietysti kun taktiikka kerrankin toimi, niin silloin sitten kaveri joutuu ajamaan puolet kisasta rikkinäisellä KERS:illä:dunno...ja kerrankin meni renkaanvaihdot ym. Lotukselta niin kuin pitääkin. Oikeaan aikaan varikolle ja oikeat rengasvalinnat. Hyvä Lotus.
Mikä meni Kimin taktiikassa pieleen Hockenheimissa? Sieltä ainakin saatiin maksimitulos taktiikan ansiosta.Omissa kirjoissani nyt Unkarissa ensimmäisen kerran tällä kaudella onnistuivat Kimin taktiikassa. (Ja tietysti kun taktiikka kerrankin toimi, niin silloin sitten kaveri joutuu ajamaan puolet kisasta rikkinäisellä KERS:illä:dunno.
Valitettavasti taktinen amatööriys suhteessa "isoihin" yhdessä kauttalinjan hitaamman varikkotyöskentelyn kanssa, antaa näin pienien marginaalien aikoina vihollisille turhankin paljon etua.
Mutta suunta on kuitenkin oikea:thumbup: