Jan1
Well-known member
Ok, tuota en huommannut tai seurannut. Tyydyin selostajakaksikon analyysiin, joka oli virhe.Joo ne Vergnen kierrosajat romahti ja ainakin molemmat FI:t ehti ohi ennen varikkostoppia.
Ok, tuota en huommannut tai seurannut. Tyydyin selostajakaksikon analyysiin, joka oli virhe.Joo ne Vergnen kierrosajat romahti ja ainakin molemmat FI:t ehti ohi ennen varikkostoppia.
Tässä alkaa jo odottelemaan, löytäisikö Button viime vuosien enempi normitasoaan taas... Sitten tiukkeneekin.Todella vaikeata arvata mitä tulee tapahtumaan. Se on kyllä selvää, että tallimestaruus on menossa Red Bullille, kun molemmat kuljettajat pystyvät taistelemaan hyvistä sijoituksista muita tasaisemmin.
En usko. Force Indiathan olivat jo aivan Kimin perässä kiinni kun renkaat loppuivat. Jos Kimi olisi tullut sisään kun renkaat loppuivat, ne olisivat loppuneet uudelleen loppukisassa. Myöskin suuri sateen uhka oli syy pitää Kimiä radalla.Ei olisi tippunut Force Indioiden taakse.
Vaikea nousta hyvälläkään autolla jos lähdössä jäät taakse. Ei siinä sen kummempaa, trafiikki ja taktiikkakuviot vaan johtaa helposti siihen.Mikähän lie Buttonille tullut. Kohta varmaan aletaan vaatia hänelle potkuja kuten Massalle.
Ei Kimi siinä mitään hävinnytkään, paitsi top-6:een verrattuna, mutta sinne ei olisi ollut mahdollisuuksia millään strategialla. Siinä vaiheessa kun renkaat loppuivat, Kimin takana oli jo koko letka autoja, ei se tilanne mihinkään muuttunut, vaikka Kimi olikin pidempään radalla. Jos stopin jälkeen olisi alkanut sataa, oltaisiinko täällä silti sitä mieltä, että stoppi oli oikea vaihtoehto?Vielä pitää ihmetellä sitä että Lotus ei reagoinut mihinkään. Mitä voittaa sillä että tuhlaa radalla loppuunkuluneilla renkailla saman ajan joka olisi mennyt yhdessä varikkokäynnissä? Lisäksi riskit radalla kuluneilla renkailla ovat suuret, jos ei itse lipsauta kaiteeseen niin joku ajaa perään ennemmin tai myöhemmin. Sateen tulosta tai voimakkuudesta ei ollut mitään varmuutta, joten miksi ajaa orjallisesti sitä odottaen? Kimi oli kärjestä vain 10 sekunnin päässä yli 20 ajetun kierroksen jälkeen, ja kaikki oli vielä silloin hyvin. Kun eroa Vettelin alkoi syntyä, olisi voinut hakea toiset pehmeät, joilla olisi pärjännyt vielä pienessä sateessakin paremmin muita vastaan. Varikkokäynnin takia olisi toki voinut jäädä sopivasti jonkun taakse jumiin, mutta kisassa oli sen verran tasaista, että ei se kohtuutonta hidastusta kisasuoritukseen olisi aiheuttanut. Ja muutkin olisivat häipyneet 10 kierroksen sisään varikolle. Kokonaismatkalla tuolla tavalla olisi toki tullut yksi pysähdys muita enemmän.
Vergne oli myös käyttänyt vain pehmeää rengasseosta, eli varikolle oli joka tapauksessa pakko tulla.Joo ne Vergnen kierrosajat romahti ja ainakin molemmat FI:t ehti ohi ennen varikkostoppia.
Lotus on toistuvasti kämmäilyt reagointinopeudessa ja tästä syystä menettänyt monia sijoja ja pisteitä tyhmyyden ja suoranaisen välinpitämättömyyden johdosta. Luulisi että rengaspelin henki on jo heillekkin 100% selvä ja ettei kantapään kautta enää tarvitsisi oppia.Kimin takana oli jo koko letka autoja, ei se tilanne mihinkään muuttunut, vaikka Kimi olikin pidempään radalla. Jos stopin jälkeen olisi alkanut sataa, oltaisiinko täällä silti sitä mieltä, että stoppi oli oikea vaihtoehto?
Olen samaa mieltä, että Lotuksen tämän kauden taktiikoissa on sanomisen varaa, mutta ei se tänään mennyt pieleen. Kimi ei saavuttanut maksimitulosta, kun jäi Picin taakse stopin jälkeen. Jos Kimi olisi tullut aiemmin sisään, hän olisi jäänyt samalla tavalla Glockin (ja ehkä Picin taakse), mutta muut olisivat kuroneet etumatkaa pidempään, ja veikkaan että Kimi olisi jäänyt pisteittä.Lotus on toistuvasti kämmäilyt reagointinopeudessa ja tästä syystä menettänyt monia sijoja ja pisteitä tyhmyyden ja suoranaisen välinpitämättömyyden johdosta. Luulisi että rengaspelin henki on jo heillekkin 100% selvä ja ettei kantapään kautta enää tarvitsisi oppia.
Jep. Tämän taktiikan valitseminen olisi tietysti pitänyt Kimin osalta tehdä jo ennen Q3:a. Lotuksella taidettiin kuitenkin uskoa vähän parempaa lähtöruutuun kuin kahdeksanteen.Vettel ajoi kisan juuri sillä taktiikalla mitä muutaman forumistin kanssa puhuttiin eilen. Starttiin kovemmat renkaat alle, tasaisessa jonoajelussa kyllä pysyy niilläkin mukana. Muiden poistuttua varikolle pääsee ajamaan oikeasti kärjessä niin kovaa kuin pystyy, ja kovaan vauhtiin Vettel pystyikin. Aika pienestä oli kiinni etteikö olisi päässyt koko porukan kärkeen vielä omankin pysähdyksen jälkeen.
Vergne lähti kisaan softeilla Vettelin tavoin.Vergne oli myös käyttänyt vain pehmeää rengasseosta, eli varikolle oli joka tapauksessa pakko tulla.
En mäkään ymmärrä miksi siitä tilanteesta mitään aletaan tutkimaan.Ihme, että tuosta alun startista tutkitaan Grosjean/Schumi. Kultakypäräinen-kultapoika Alonsohan siinä törkkäs Grosjeanin röyhkeästi Schumin kylkeen.
No jos katsoo esim. Schumin incar-kamerasta, niin Alonso leikkaa oikealle törkäten Grosjeanin Schumin alle. Olis kiva nähdä tuo liike vielä paremmasta kamerasta.En mäkään ymmärrä miksi siitä tilanteesta mitään aletaan tutkimaan.
Ihan normaali kisatilanne.