- Liittynyt
- 22.4.1999
- Viestit
- 8809
Ai, ettei radan lämpötilalla ole mitään merkitystä kierrosaikoihin?Jaa-a, Barcelonan rataprofiili pitää jo huolen että renkaat kuormittuvat/kuumenevat hyvin.
Ai, ettei radan lämpötilalla ole mitään merkitystä kierrosaikoihin?Jaa-a, Barcelonan rataprofiili pitää jo huolen että renkaat kuormittuvat/kuumenevat hyvin.
Sinä sanoit "Onhan se selvää, että 13.9 asteen lämpötiloissa ei saada renkaita optimilämpötiloihin, jos verrataan 21 asteessa ajettuun kierrokseen.", vaikka toisaalta ne voidaan saada siinä missä lämpimämmässä kelissä on jo enemmän ylikuumenemisriskinsä. Mitä lämpimämpi, ei aina ole sitä optimimpi. Siihen viittasin juuri Barcelonan renkaita kuormittavalla radan luonteella/profiililla.Ai, ettei radan lämpötilalla ole mitään merkitystä kierrosaikoihin?
Toki erittäin kuumissa olosuhteissa, esim. 37 asteisessa Malesiassa renkaat alkaa olla kovilla kuumuuden takia. Nyt ei kuitenkaan ajettu noissa hellelukemissa.Sinä sanoit "Onhan se selvää, että 13.9 asteen lämpötiloissa ei saada renkaita optimilämpötiloihin, jos verrataan 21 asteessa ajettuun kierrokseen.", vaikka toisaalta ne voidaan saada siinä missä lämpimämmässä kelissä on jo enemmän ylikuumenemisriskinsä. Mitä lämpimämpi, ei aina ole sitä optimimpi. Siihen viittasin juuri Barcelonan renkaita kuormittavalla radan luonteella/profiililla.
Heh, esimerkki, jossa uskoisit.Toki erittäin kuumissa olosuhteissa, esim. 37 asteisessa Malesiassa renkaat alkaa olla kovilla kuumuuden takia. Nyt ei kuitenkaan ajettu noissa hellelukemissa.
Otetaanpa esimerkki: Jos kisakuljettaja saisi valita Barcelonan olosuhteet aika-ajoa ja kisaa varten, niin uskon hänen valintansa olevan tuon 21 astetta. Tuskin valinta kohdistuisi tuohon alempaan lämpötilaan. Vai onko sinulle edelleen ihan sama?
Jep, painavampaa/"paksumpaa" viileää ilmaa.Lisäksi moottori toimii paremmin ja downforcea on enemmän kylmemmässä.
Kiitos.Lainaus sky sportin testien live seurannasta: 13.53 Raikkonen was on the ultrasofts and had gone purple through the first sector, but he caught the Red Bull of Kvyat and that cost him time towards the end of the lap.
Siinä selitys teille huonompaan aikaan kuin Vettelillä. Lopetetaan se arpominen ja selvitetään faktat, ennekuin heitetään kirveet kaivoon. :ahem:
...joka taas lisää ilmanvastusta...Jep, painavampaa/"paksumpaa" viileää ilmaa.
Niinpä just, mitä niitä faktoja kertomaan, kun voi itse korjailla ne vääriksi :mad_old:Lainaus sky sportin testien live seurannasta: 13.53 Raikkonen was on the ultrasofts and had gone purple through the first sector, but he caught the Red Bull of Kvyat and that cost him time towards the end of the lap.
Siinä selitys teille huonompaan aikaan kuin Vettelillä. Lopetetaan se arpominen ja selvitetään faktat, ennekuin heitetään kirveet kaivoon. :ahem:
Last edited by J.H; Yesterday at 14:53. Reason: virheellinen rengas
Räikkönen ajoi vain yhden nopean kierroksen ultrapehmeillä. Niiden perään kävi vaihtamassa superpehmeät ja oli niillä parantamassa aikaansa, kunnes Red Bull tuli eteen.http://www.skysports.com/f1/live-blog
13:53
Raikkonen was on the supersofts and had gone purple through the first sector, but he caught the Red Bull of Kvyat and that cost him time towards the end of the lap.