Formula 1 - 2022 - 12 -Ranskan GP

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Saattoihan se olla ajovirhe. Mutta ihmeellisesti meni seinään. Leclerg kuitenkin kokenut kuski ja ajanut paljon eri sarjoissa johtoasemassa. Ettei vaan peiteltäs jotain... kaasupolkimen ollessa kyseessä, FIA vois kans haluta ottaa sydeemin tarkempaan tutkintaa.
Kaasupolkimestahan tuo valitti kolahduksen jälkeen. Haastattelussa sitten otti omaksi syyksi...
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2795
Ferrari on ehkä tällä hetkellä ihan hiuksen hienosti nopeampi. Red Bull on paljon luotettavampi ja tallina fiksumpi. Verstappen olisi omissa kirjoissa selkeä mestarisuosikki, vaikka nyt oltaisiin tasapisteissä. Tuolla yli 60 pisteen erolla vaatii jo ihmettä että Leclerc pääsee enää edes tosissaan haastamaan.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Olisikohan Ferrarin tulokset olleet erilaiset jos Verstappen ajaisi Leclercin tilalla Ferrarilla tänä kautena🤔
Jotenkin on tunne että Max olisi suoritus varmempi kuin Charles, kun katsoo molempien suorittamista viime kisoissa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4206
Olisikohan Ferrarin tulokset olleet erilaiset jos Verstappen ajaisi Leclercin tilalla Ferrarilla tänä kautena🤔
Jotenkin on tunne että Max olisi suoritus varmempi kuin Charles, kun katsoo molempien suorittamista viime kisoissa.
Nopeudessa tosiaan arvostan kummatkin kuljettajat samalle tasolle. Mutta onhan Verstappen paljon varmempi ollut. Jotenkin ihmetyttää nämä Leclercin alituiset pyörähtelyt tällä kaudella.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6173
Kaasupolkimestahan tuo valitti kolahduksen jälkeen. Haastattelussa sitten otti omaksi syyksi...
Ilmeisesti tuossa oli kyse kuitenkin siitä, että Leclerc yritti päästä vielä kisaan mukaan, mutta ei saanut enää kaasua toimimaan tms? Osuma valliinhan ei ollut kovinkaan kummoinen, en ole varma tuliko jousitukseen vahinkoa.

"I cannot find throttle" oli mun mielestä viesti englanniksi, mutta ei tosiaan ihan selkeimmästä päästä ollut.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3404
Sijainti
F1-fanikatsomo
vielä on 10 kisaa jäljellä, joten jaossa 268pst maksimissaan, nopein kierros huomioiden ja Brasilian sprintti.
2.tilalla maaliin varmistelu ei ole vielä Verstappenille optio, kun niillä voi saada 187 pistettä joka on 81 pistettä maksimista
Nopeudessa tosiaan arvostan kummatkin kuljettajat samalle tasolle. Mutta onhan Verstappen paljon varmempi ollut. Jotenkin ihmetyttää nämä Leclercin alituiset pyörähtelyt tällä kaudella.
jo pari vuotta sitten muistan jonkun haastattelun + arvioinnin Leclercistä jossa taisi ihan itse kertoa että pyrkii aina ja joka tilanteessa ottamaan maksimit autosta, radasta ja itsestään irti.
Oisko siinä syy myös tiettyyn virhe herkkyyteen, kun joskus voisi himmata ja ajaa järkevästi
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9574
Sijainti
Helsinki
Ilmeisesti tuossa oli kyse kuitenkin siitä, että Leclerc yritti päästä vielä kisaan mukaan, mutta ei saanut enää kaasua toimimaan tms? Osuma valliinhan ei ollut kovinkaan kummoinen, en ole varma tuliko jousitukseen vahinkoa.

"I cannot find throttle" oli mun mielestä viesti englanniksi, mutta ei tosiaan ihan selkeimmästä päästä ollut.
Olet oikeassa radioviestin sisällöstä.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3404
Sijainti
F1-fanikatsomo
Eiköhän tää mestaruus ole jo taputeltu. Verstappen ei tule ongelmattomassa kisassa sijoittumaan top 2:n ulkopuolelle. Vaikka Ferrarilla tuntuu olevan hitusen nopeampi auto tällä hetkellä, Red Bullin talli on sitten sata kertaa parempi.
pisteitä on jaossa vielä 268 voitto + nopein kierros + sprintti
pari keskeytystä Hollantilaiselle ja voitot Leclercille niin puntit tasoittuu kummasti, vähän kuten alkukaudesta oltiin jo Monacolaista kruunaamassa varmaksi mestariksi
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5461
Eikös Häkkisen auto hajonnut, ei ollut oma virhe. Olisko ollut jousitus tai rengasrikko, en nyt jaksa muistaa kumpi.
Vaihtoi alaspäin väärin, kun pystyi pudottamaan kaks pykälää kerralla. Meni ykköselle, kun tarkoitus oli kakkoselle pudottaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4366
Piste-ero on jo niin merkittävä että Red Bull voi ottaa 2 moottoria varastosta vain siksi että pienennetään riskiä keskeytykseen ja varmistetaan näin sijat 6-> ja 8 pistettä.
Pienikin riski niin varamotti tai ERS käyttöön. Honda oli viimekaudella erittäin luotettava enkä usko että tähän olisi tullut muutosta.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3404
Sijainti
F1-fanikatsomo
Piste-ero on jo niin merkittävä että Red Bull voi ottaa 2 moottoria varastosta vain siksi että pienennetään riskiä keskeytykseen ja varmistetaan näin sijat 6-> ja 8 pistettä.
Pienikin riski niin varamotti tai ERS käyttöön. Honda oli viimekaudella erittäin luotettava enkä usko että tähän olisi tullut muutosta.
RB on käyttänyt Verstappenin autoon vasta 2/3 moottoriosien MGU-H ja K kiintiöistä, ecun akun ja pakoputkistossa käyttöaste 50%
Kun Ferrarilla ollaan jo kiintiö moottori+MGU osissa ylitetty Leclercin autossa.
Riippuen MM-taistosta niin Austin voi olla paikka jossa kannattaa taktisesti ottaa uusi PU kokonaisuus, koska siellä pääsee ohittamaan kohtuullisesti hyvän suoranopeuden turvin, sekä tällöin myös käytöss tuore PU Meksikon ohuen ilmanalan kisaan

https://www.f1-fansite.com/2022-f1-season/2022-used-f1-power-unit-elements/
edit: lisätty linkki
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4366
RB on käyttänyt Verstappenin autoon vasta 2/3 moottoriosien MGU-H ja K kiintiöistä, ecun akun ja pakoputkistossa käyttöaste 50%
Kun Ferrarilla ollaan jo kiintiö moottori+MGU osissa ylitetty Leclercin autossa.
Riippuen MM-taistosta niin Austin voi olla paikka jossa kannattaa taktisesti ottaa uusi PU kokonaisuus, koska siellä pääsee ohittamaan kohtuullisesti hyvän suoranopeuden turvin, sekä tällöin myös käytöss tuore PU Meksikon ohuen ilmanalan kisaan

https://www.f1-fansite.com/2022-f1-season/2022-used-f1-power-unit-elements/
edit: lisätty linkki
Spa, Austin, Brasilia paikkoja joissa strateginen vaihto kannattaa suorittaa...
 

rageon

Well-known member
Liittynyt
31.8.2009
Viestit
291
Jos nyt aletaan tonkimaan, niin Leclerc on kyllä parantanut viime vuosina otteitaan sadekelillä, mutta ero Verstappeniin on aika suuri. Kun kaikki auringot ja tähdet on kohdillaan, niin onhan Leclercin kisavauhti ollut samaa tasoa kyllä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5651
Kaasupolkimestahan tuo valitti kolahduksen jälkeen. Haastattelussa sitten otti omaksi syyksi...
Juu, valitti että auto ei liiku. Foorumilla se sitten vääntyy siihen muotoon, että autoa ei saanut pysähtymään. 🙄
 

Bensa Lenkkari

Well-known member
Liittynyt
20.1.2022
Viestit
84
Seuraavana vuorossa Unkari ja Hungaroring - kisa jää itseltä väliin, mutta ennakkona en kyllä usko juuri menettäväni mitään
Ko.rata menee mielenkiinnon osalta samaan kastiin kuin Monaco ja tämä, joista ei jää tiukkaa rengas rengasta vastaan tapahtunutta taistelua kerrottavaksi jälkipolville


Sent from my iPad using Tapatalk
Tainnut sulla jäädä katsomatta kaikki Unkarin kisat? :D
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Olisikohan Leclerc kenties voinut voittaa eilen jos ei olisi keskeyttänyt siihen ulosajoonsa oman mokansa tai polkimen takia?
Luulempa että olisi voinut olla vahvoilla kisan lopussa Verstappenia vastaan tuoreimmalla renkailla, mikäli olisi ennättänyt tulla varikolla vaihtamaan koviin renkaisiin Maxin pysähdyksen jälkeen.
Unkarissa pitäisi teoriassa olla Ferrarin mahdollisuus kuitata viikonloppuna jonka pitäisi soveltua ajokille.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3404
Sijainti
F1-fanikatsomo
Olisikohan Leclerc kenties voinut voittaa eilen jos ei olisi keskeyttänyt siihen ulosajoonsa oman mokansa tai polkimen takia?
Luulempa että olisi voinut olla vahvoilla kisan lopussa Verstappenia vastaan tuoreimmalla renkailla, mikäli olisi ennättänyt tulla varikolla vaihtamaan koviin renkaisiin Maxin pysähdyksen jälkeen.
Unkarissa pitäisi teoriassa olla Ferrarin mahdollisuus kuitata viikonloppuna jonka pitäisi soveltua ajokille.
Ilman sadetta tai muita ulkopuolisia oikkuja / virheitä ekan mutkaan johtoasemassa ollut kuski voittaa kisan Unkarissa.
Siellä kun heikommallakin autolla pystyy pitämään piikkipaikan ilman että pääsee ohi.
Toivottavasti olen väärässä ja että tulee hyvä kisa
 
Ylös