Perjantai 26.8
1. harjoitukset: 15.00
2. harjoitukset: 18.00
Lauantai 27.8
3. harjoitukset: 14.00
Aika-ajot: 17.00
Sunnuntai 28.8
Kilpailu: 16.00
Sääennuste:
https://www.bbc.com/weather/2786318
FIA:n tuntien kaatosateella ei ajeta.RAAAAIIINN!! Märkää luvassa aika-ajoihin ja kisaan. Toivottavasti ennuste ei muutu kuivempaan.
No eipä se tule halvaksi lajille säästää monsuunirenkaista nykyajan ääri sadekilpailuissa, koska ei voi kuskit rankka sateen kastelemalla radalla oikein kilpailla kunnolla ilman niitä monsuunirenkaita ja sitten kun kisa joudutaan keskeyttämään pahimmasssa tapauksessa à la 2021 Span tyyliin. Jolloin samalla menee fyrkat kisan järjestäjiltä hukkaan ja perutun kisan aiheuttamat taloudelliset tappiot.taitaa sadekeli olla liian hankala olosuhde sopia tuloksia etukäteen ": pun intented:
ihmettelen kyllä FIA:n päätöstä luopua monsuunirenkaiden käytöstä mutta niinpä tuo taitaa olla useamman luokan osalta sama juttu.
Onhan se toki turvallisempaa ajella vain auringon paisteessa mutta jää kyllä kilvanajostakin iso osa pois jos ajellaan vain ns. hyvässä kelissä.
Saattaa olla juuri tämä näkyvyys syynä.Enemmän FIAa pelottaa sateella ajaessa näkyvyyden huonous. Ois kai siellä viime vuonnakin voinut yksittäiset autot ajella, mutta kun ei näe omaa etusiipeään pidemmälle.
Ei voi kyllä toivoa Mersun saavan nopeaa päivityspakettia kun ovat itkemällä saaneet muokattua sääntöjä mieleisekseen. Hamiltonilta puuttui enää rollaattori alkukaudesta kun pomppimisen sääntömuutoksia yritettiin ajaa läpi. Surkean auton kun ovat suunnitelleet niin tämä on väärin Red Bullia ja Ferraria kohtaan.Kaikki tallit tuo nyt kesätauon jälkeen isoimmat päivityspaketit. Mukava nähdä heilahtaako voimasuhteet. Mercedeksen päivityksistä on ainakin huhuiltu suuria. Lisäksi on mukava nähdä vaikuttaako uudet säännöt pohjalevyn taipumiseen millään tasolla Ferrarin Ja Red Bullin kyytiin. Voihan se olla että saadaan entistä jännittävämpiä taisteluita loppukaudesta. Oma veikkaus on että Ferrari putoaa Mersun ja RedBullin vauhdista nyt loppukaudesta.
Olen erimieltä. Jos rikot sääntöä niin ihan oikeutetusti joutuvat fiksaamaan autonsa sääntöjen mukaseksi. Niitä tarkennetaan jotta kaikki tekevät samalla tavalla. Kuka tahansa tekisi kanteen jos toiset eivät pelaa samoilla säännöillä.Ei voi kyllä toivoa Mersun saavan nopeaa päivityspakettia kun ovat itkemällä saaneet muokattua sääntöjä mieleisekseen. Hamiltonilta puuttui enää rollaattori alkukaudesta kun pomppimisen sääntömuutoksia yritettiin ajaa läpi. Surkean auton kun ovat suunnitelleet niin tämä on väärin Red Bullia ja Ferraria kohtaan.
Millä tavalla se on väärin?Ei voi kyllä toivoa Mersun saavan nopeaa päivityspakettia kun ovat itkemällä saaneet muokattua sääntöjä mieleisekseen. Hamiltonilta puuttui enää rollaattori alkukaudesta kun pomppimisen sääntömuutoksia yritettiin ajaa läpi. Surkean auton kun ovat suunnitelleet niin tämä on väärin Red Bullia ja Ferraria kohtaan.
Nehän nimenomaa on lajin suola ja tallit myös tietävät, että ne tukitaan jossain kohtaa, mutta jonkun aikaa niistä hyötyy ja ehtii samalla valmistautua muutokseenPorsaanreiät ovat lajin suola niin radalla kuin suunnittelussa, muuten on liian harmaata ja tasapaksua tylsyyttä. On ollut mm tupladiffuusoria, Mclarenin F-ductia ja Mersun aurauskulmien säätöä ja hienoa että tallit ovat innovatiivisia. Nyt sitten Mersun piipityksestä aletaan pohjalevyä mittaamaan eri tavalla kesken kauden. Ferrari ja Red Bull eivät mitään laittomia ole olleet vaan sallittuja miten siihen asti on pohjalevyä mitattu. Tämä sääntömuutos olisi pitänyt tehdä vasta ensi kaudeksi.