Kyllä tässä voi taas sanoa, että tuomaritoiminta on yhtä muniin puhaltelua. Säännöt (ja rangaistukset) on täysin riippuvaisia siitä, mikä mutka, mikä kierros ja kuka kuljettaja on kyseessä. Ihan noin niinkun lähtökohtana sääntöjen ja niiden soveltamisen pitäisi olla yhdenvertaista eli kaikille samat. Ja ne rangaistukset pitää antaa heti, ei jumalauta useita tunteja kilpailun jälkeen. Jos sääntö on, että pitää pysytellä tietyllä etäisyydellä turva-autosta tai pysyä radalla valkoisten viivojen sisäpuolella eli oikominen on kielletty, niin tilanne on todella yksinkertainen, joko sitä sääntöä on rikottu tai ei ole rikottu. Tässä ei ole mitään epäselvää. Rangaistuksia ei pitäisi voida tämän jälkeen keksiä tai antaa jollain mielivaltaisella asteikolla. Se ei voi mennä niin, että yhdeltä kuljettajalta sallitaan oikominen, mutta toiselta ei. Eikä myöskään niin, että joku kuski saa 5 sekunnin rangaistuksen teosta, josta toinen kuljettaja saa 10 sekunnin rangaistuksen. Tämä asia olisi korkea aika laittaa kuntoon.