Formula 1 – 2023 – 3 – Australian GP

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2495
Onhan tuo taas iso ero noin lyhyelle radalle vielä. No sentään muista sijoista näyttäisi tulevan hyvä taisto .
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2685
Mersu 0.236 off the pace. Vieläköhän haluavat vaihtaa auton ponttoonit?
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1926
Mersulla täysin tuuriveto. Huomenna taas kyntävät.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2783
Sijainti
F1-fanikatsomo
renkaiden seos on tänävuonna pykälää kovempi kuin viimevuonna, jos lämpötila säilyy samanlaisena niin pääsevät varmaan 3/4 kisasta softeilla
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2783
Sijainti
F1-fanikatsomo
Onko Hamilton antanut periksi korukiellon vastustamisessa? Vain nenässä näkyi enää nappi
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3790
Onko Mercedes saamassa juonen päästä kiinni? Toivottavasti on. Itse näkisin mahdollisimman monta tiimiä tasaisesti taistelemassa.

Albonin veto Williamsilla erittäin hyvä
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2783
Sijainti
F1-fanikatsomo
Onko Mercedes saamassa juonen päästä kiinni? Toivottavasti on. Itse näkisin mahdollisimman monta tiimiä tasaisesti taistelemassa.

Albonin veto Williamsilla erittäin hyvä
Horner haastattelussa kommentoi tähän, että lämpötila niin matala että renkaiden saaminen toimintaikkunaan oli tänään merkityksellisin asia. Siitä osoituksena 7eri tallin autot Q3 sessiossa
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1934
Sijainti
Vyborg
Taitaa Melbournen rata profiili sopia Mercedekselle enemmän verrattuna kahteen ensimmäiseen rataan. 2-3 kymppää Verstappenin paalusta on suht ok kun ottaa huomioon miten erot olivat Jeddahin radalla muutama viikko sitten. Olisikohan downforcea tai dragia saatu enemmän lisättyä autoon?
Bottaksen tilanne on lohduton auto ei vaan kulje miten pitäisi, mutta huomenna on kisa edessä joten Bottakselle vaan sisua ja motivaatiota nousta ylös niin paljon kun on mahdollista.
Alonsolta odotin enemmän kuin 4 sijaa, ehkä olosuhteet eivät olleet otollisia Aston Martinille tänään. Itse pidän Alonsoa palkintopalli taiston kanditaattina huomisen Australian kilpailussa jos hyvin käy.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4660
Mersu veti kyllä hyvin ja Ferrari on selkeästi laskusuunnassa. Reis peis usein Mersulla parempi kuin aikis vauhti.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2783
Sijainti
F1-fanikatsomo
Horner F1TV haastattelussa, onkohan diili että P1 ajaneen tiimipomo osallistuu järjestävän seuran haastatteluun? Toistaiseksi ei ole muita haastateltuja kaudella kuin Horner
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4660
Taitaa Melbournen rata profiili sopia Mercedekselle enemmän verrattuna kahteen ensimmäiseen rataan. 2-3 kymppää Verstappenin paalusta on suht ok kun ottaa huomioon miten erot olivat Jeddahin radalla muutama viikko sitten. Olisikohan downforcea tai dragia saatu enemmän lisättyä autoon?
Bottaksen tilanne on lohduton auto ei vaan kulje miten pitäisi, mutta huomenna on kisa edessä joten Bottakselle vaan sisua ja motivaatiota nousta ylös niin paljon kun on mahdollista.
Alonsolta odotin enemmän kuin 4 sijaa, ehkä olosuhteet eivät olleet otollisia Aston Martinille tänään. Itse pidän Alonsoa palkintopalli taiston kanditaattina huomisen Australian kilpailussa jos hyvin käy.
Ongelma on se, että Alfan kisavauhti on surkea. Vaikka olisi turva-autoja, niin pisteille tuskin asiaa.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2783
Sijainti
F1-fanikatsomo
Taitaa Melbournen rata profiili sopia Mercedekselle enemmän verrattuna kahteen ensimmäiseen rataan. 2-3 kymppää Verstappenin paalusta on suht ok kun ottaa huomioon miten erot olivat Jeddahin radalla muutama viikko sitten. Olisikohan downforcea tai dragia saatu enemmän lisättyä autoon?
Bottaksen tilanne on lohduton auto ei vaan kulje miten pitäisi, mutta huomenna on kisa edessä joten Bottakselle vaan sisua ja motivaatiota nousta ylös niin paljon kun on mahdollista.
Alonsolta odotin enemmän kuin 4 sijaa, ehkä olosuhteet eivät olleet otollisia Aston Martinille tänään. Itse pidän Alonsoa palkintopalli taiston kanditaattina huomisen Australian kilpailussa jos hyvin käy.
Positiivista Valtterille että ei voi pudota kuin max yhden pykälän startissa
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
704
Vaikuttaa radanpinnanlämpötila ratkaisevalta osaltaan renkaiden käyttäytymisen kautta eri tallien suorituskykyyn. Mersut hyötyvät kylmästä, Alfa Romeot eivät toimi ollenkaan, Aston Martinit taas ovat vaan hitusen ulkona optimaaliselta toiminta alueeltaan, samoin kuin Red Bullkin. Tälläisen vaikutelman itse sain.

Perisillä oli ilmanmuuta teknisiä ongelmia koko lauantain. Jotain siellä on muutettu tai hajonnut autosta ennen kolmatta harjoitusta. Käsittämätöntä, etteivät etsineet ongelmanaiheuttajaa ennen aika-ajoja. Voihan se olla vaikea löytää, mutta ilman vian tai ongelman korjaamista, ei todellisuudessa voinut odottaa mitään muuta lopputulosta, kun ulosajoa! Itse en usko kyse olevan suoranaisesti jarruviasta, enkä energiakeruuyksikön vääristä säädöistä, vaan heittäisin epäilykseni alustasäätöihin... Kiinnostavaa kuulla mikä oli oikeasti syy ja arvasinko huonommin kuin kommentaattorit F1TVssä.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2783
Sijainti
F1-fanikatsomo
Vaikuttaa radanpinnanlämpötila ratkaisevalta osaltaan renkaiden käyttäytymisen kautta eri tallien suorituskykyyn. Mersut hyötyvät kylmästä, Alfa Romeot eivät toimi ollenkaan, Aston Martinit taas ovat vaan hitusen ulkona optimaaliselta toiminta alueeltaan, samoin kuin Red Bullkin. Tälläisen vaikutelman itse sain.

Perisillä oli ilmanmuuta teknisiä ongelmia koko lauantain. Jotain siellä on muutettu tai hajonnut autosta ennen kolmatta harjoitusta. Käsittämätöntä, etteivät etsineet ongelmanaiheuttajaa ennen aika-ajoja. Voihan se olla vaikea löytää, mutta ilman vian tai ongelman korjaamista, ei todellisuudessa voinut odottaa mitään muuta lopputulosta, kun ulosajoa! Itse en usko kyse olevan suoranaisesti jarruviasta, enkä energiakeruuyksikön vääristä säädöistä, vaan heittäisin epäilykseni alustasäätöihin... Kiinnostavaa kuulla mikä oli oikeasti syy ja arvasinko huonommin kuin kommentaattorit F1TVssä.
Ei Horner myöntänyt haastattelussa mitään että Perezin autossa olisi ollut mitään mekaanista vikaa, oikeastaan kielsi sen täysin. Lähinnä viittasi että Sergion päivä lähti huonosti liikkeelle heti 3.harkasta lähtien eikä saanut tuntumaa autoon lainkaan
 
Ylös