-Teme-
Vormulaattori
What.. VER veti aika pahasti maton alta
Oikeassa olitMax paalulle, sulkekaa telkkarit
Horner haastattelussa kommentoi tähän, että lämpötila niin matala että renkaiden saaminen toimintaikkunaan oli tänään merkityksellisin asia. Siitä osoituksena 7eri tallin autot Q3 sessiossaOnko Mercedes saamassa juonen päästä kiinni? Toivottavasti on. Itse näkisin mahdollisimman monta tiimiä tasaisesti taistelemassa.
Albonin veto Williamsilla erittäin hyvä
Ongelma on se, että Alfan kisavauhti on surkea. Vaikka olisi turva-autoja, niin pisteille tuskin asiaa.Taitaa Melbournen rata profiili sopia Mercedekselle enemmän verrattuna kahteen ensimmäiseen rataan. 2-3 kymppää Verstappenin paalusta on suht ok kun ottaa huomioon miten erot olivat Jeddahin radalla muutama viikko sitten. Olisikohan downforcea tai dragia saatu enemmän lisättyä autoon?
Bottaksen tilanne on lohduton auto ei vaan kulje miten pitäisi, mutta huomenna on kisa edessä joten Bottakselle vaan sisua ja motivaatiota nousta ylös niin paljon kun on mahdollista.
Alonsolta odotin enemmän kuin 4 sijaa, ehkä olosuhteet eivät olleet otollisia Aston Martinille tänään. Itse pidän Alonsoa palkintopalli taiston kanditaattina huomisen Australian kilpailussa jos hyvin käy.
Positiivista Valtterille että ei voi pudota kuin max yhden pykälän startissaTaitaa Melbournen rata profiili sopia Mercedekselle enemmän verrattuna kahteen ensimmäiseen rataan. 2-3 kymppää Verstappenin paalusta on suht ok kun ottaa huomioon miten erot olivat Jeddahin radalla muutama viikko sitten. Olisikohan downforcea tai dragia saatu enemmän lisättyä autoon?
Bottaksen tilanne on lohduton auto ei vaan kulje miten pitäisi, mutta huomenna on kisa edessä joten Bottakselle vaan sisua ja motivaatiota nousta ylös niin paljon kun on mahdollista.
Alonsolta odotin enemmän kuin 4 sijaa, ehkä olosuhteet eivät olleet otollisia Aston Martinille tänään. Itse pidän Alonsoa palkintopalli taiston kanditaattina huomisen Australian kilpailussa jos hyvin käy.
Tiivistettynä Max ajoi paalulle ja Bottas oli hitain ajan saaneista kuskeista, eli aika tuttua huttua tälle kaudelleÄh, missasin koko aika-ajot!
Ei Horner myöntänyt haastattelussa mitään että Perezin autossa olisi ollut mitään mekaanista vikaa, oikeastaan kielsi sen täysin. Lähinnä viittasi että Sergion päivä lähti huonosti liikkeelle heti 3.harkasta lähtien eikä saanut tuntumaa autoon lainkaanVaikuttaa radanpinnanlämpötila ratkaisevalta osaltaan renkaiden käyttäytymisen kautta eri tallien suorituskykyyn. Mersut hyötyvät kylmästä, Alfa Romeot eivät toimi ollenkaan, Aston Martinit taas ovat vaan hitusen ulkona optimaaliselta toiminta alueeltaan, samoin kuin Red Bullkin. Tälläisen vaikutelman itse sain.
Perisillä oli ilmanmuuta teknisiä ongelmia koko lauantain. Jotain siellä on muutettu tai hajonnut autosta ennen kolmatta harjoitusta. Käsittämätöntä, etteivät etsineet ongelmanaiheuttajaa ennen aika-ajoja. Voihan se olla vaikea löytää, mutta ilman vian tai ongelman korjaamista, ei todellisuudessa voinut odottaa mitään muuta lopputulosta, kun ulosajoa! Itse en usko kyse olevan suoranaisesti jarruviasta, enkä energiakeruuyksikön vääristä säädöistä, vaan heittäisin epäilykseni alustasäätöihin... Kiinnostavaa kuulla mikä oli oikeasti syy ja arvasinko huonommin kuin kommentaattorit F1TVssä.