Formula 1 - 2024 - 13 - Unkarin GP

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5121
Alonso oli viime kaudella joka kisassa vähintään puoli minuuttia Strollin edellä, että kyllä tässä jotain on silti vialla, jos siellä kruisaillaan nykyään perävaloetäisyydellä.

Jotenkin huvittavaa ajatella, että pappa-Stroll antaisi määrätä lellikkipoikansa päästämään tallikaverinsa ohi. Se on jo suuri uhraus, ettei Alonso saa samanlaisia tallimääräyksiä joka kisassa. #teamstroll
Eniten ihmetyttää tämä Alonson yhteistyökyky johon on ryhtynyt monta kertaa tällä kaudella. Nytkin Strollin perhe antoi hänelle kaktusta kakkoseen kun johtajan hemmoteltu kakara ei antanutkaan paikkaa takaisin. Eikä Alonso edes purnannut asiasta jälkeenpäin, ei yhtään Alonson tapaista. Onko motivaatio nyt niin pohjilla ettei kiinnosta kiukutella jämäpisteen varastamisestakaan?

Neither Aston Martin driver addressed this team orders snub after the race, though Alonso
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5121
Noh noh. Eikös tämä ollut suuren mestarin merkki? GOATStroll ei paljoa kumartele harmaantunutta eilisen tuurimestaria, vaan näyttää mistä kovat kuskit on tehty ja antaa antautujan niellä nöyryytensä.
Suuret mestarit taistelevat tallimääräyksillä voitosta, ei yhdestä pisteestä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3519
Eniten ihmetyttää tämä Alonson yhteistyökyky johon on ryhtynyt monta kertaa tällä kaudella. Nytkin Strollin perhe antoi hänelle kaktusta kakkoseen kun johtajan hemmoteltu kakara ei antanutkaan paikkaa takaisin. Eikä Alonso edes purnannut asiasta jälkeenpäin, ei yhtään Alonson tapaista. Onko motivaatio nyt niin pohjilla ettei kiinnosta kiukutella jämäpisteen varastamisestakaan?
Itse jo harjoitusten aikana ihmettelin kun Alonsoa kehoitettiin auttamaan Strollia säätöjen kanssa, varmaan motivaatio huipussaan kun yrittää päihittää Strollin ja sitten tulee tuollaisia pyyntöjä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Onko tämä 3 kisan otanta jokin uusi standardi Alonsolle ja Verstappenille kun pistetaulukko ei kestä tarkastelua koko kauden osalta?

Teknisesti ottaen Strollhan ei myöskään päässyt Tsunodan ohi joka oli tallimääräyksen ehto.
Tyypillistä silloin, kun halutaan etsiä tietty tulos kuskien välillä enkä ole poikkeus tässä. Olen nähnyt erimittaisia jaksoja, jossa verrattiin mm. Hulkenberg, Leclerc ja Perezin pisteitä ;) Samoin yleensä olen nähnyt myös hyvinkin erilaisia kisajaksoja esimerkiksi 5-7 kisaa. Aivan sama ottaako vaikka 8 kisaa, Alonson suoritus Strolliin nähden on surkea. Sitä ei muuta mikään. En ymmärrä miksi välillä lyhyt kisaotanta ei ole hyväksyttävää, vaan palataan koko kauteen.. Koko kauden mitallakin Alonson suoritus ei ole kovin häävi Strolliin nähden. Euroopan turneekin menee Strollille 13-12 pisteissä, joten hyvin maksukuski on yhtä arvostetuinta kuskia vasten ajanut. Toistamiseen Alonso on joutunut myös tallimääräyksen uhriksi, joten aika uusi tilanne Alonsolla sekin.

Tämä eripituisten kisajaksojen seurailu oli Hallikaiselle hyvin tyypillistä kun vertaili Zhoun ja Bottaksen suorituksia kaudella 2022. Hyvinkin kapeaa kisaotantaa oli silloin tapetilla.

Kolme kisaa Verstappenille on sellainen otanta, jossa kaksi on päättynyt kolariin. Sitä tulee se, jos hiukan lukee viestejäni.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Eniten ihmetyttää tämä Alonson yhteistyökyky johon on ryhtynyt monta kertaa tällä kaudella. Nytkin Strollin perhe antoi hänelle kaktusta kakkoseen kun johtajan hemmoteltu kakara ei antanutkaan paikkaa takaisin. Eikä Alonso edes purnannut asiasta jälkeenpäin, ei yhtään Alonson tapaista. Onko motivaatio nyt niin pohjilla ettei kiinnosta kiukutella jämäpisteen varastamisestakaan?
Tai sitten itse älyää, että parempi pitää turpansa kiinni kun Stroll oli kontissa nopeampana ja sai ohittaa tiimimääräyksellä. Toki tiimihengen kannalta tulosten palautus olisi ollut parempi, mutta mitä lukee sopimuksessa?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5121
Tyypillistä silloin, kun halutaan etsiä tietty tulos kuskien välillä enkä ole poikkeus tässä. Olen nähnyt erimittaisia jaksoja, jossa verrattiin mm. Hulkenberg, Leclerc ja Perezin pisteitä ;) Samoin yleensä olen nähnyt myös hyvinkin erilaisia kisajaksoja esimerkiksi 5-7 kisaa. Aivan sama ottaako vaikka 8 kisaa, Alonson suoritus Strolliin nähden on surkea. Sitä ei muuta mikään. En ymmärrä miksi välillä lyhyt kisaotanta ei ole hyväksyttävää, vaan palataan koko kauteen.. Koko kauden mitallakin Alonson suoritus ei ole kovin häävi Strolliin nähden. Euroopan turneekin menee Strollille 13-12 pisteissä, joten hyvin maksukuski on yhtä arvostetuinta kuskia vasten ajanut. Toistamiseen Alonso on joutunut myös tallimääräyksen uhriksi, joten aika uusi tilanne Alonsolla sekin.

Tämä eripituisten kisajaksojen seurailu oli Hallikaiselle hyvin tyypillistä kun vertaili Zhoun ja Bottaksen suorituksia kaudella 2022. Hyvinkin kapeaa kisaotantaa oli silloin tapetilla.

Kolme kisaa Verstappenille on sellainen otanta, jossa kaksi on päättynyt kolariin. Sitä tulee se, jos hiukan lukee viestejäni.


Tai sitten itse älyää, että parempi pitää turpansa kiinni kun Stroll oli kontissa nopeampana ja sai ohittaa tiimimääräyksellä. Toki tiimihengen kannalta tulosten palautus olisi ollut parempi, mutta mitä lukee sopimuksessa?
Eikä unohdeta kuuluisaa kautta '22 jossa Hamiltonin kohdalla pistelasku aloitettiin vasta puolivälissä. En usko Alonsolla olevan riistosopimus, koska tyrmäsi Mersun diilin. Siis tämähän oli Lancen tekemä temppu, vaikka talli monesti käski päästää takaisin edelle.
 
  • Like
Reaktiot: SJ

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Eniten ihmetyttää tämä Alonson yhteistyökyky johon on ryhtynyt monta kertaa tällä kaudella. Nytkin Strollin perhe antoi hänelle kaktusta kakkoseen kun johtajan hemmoteltu kakara ei antanutkaan paikkaa takaisin. Eikä Alonso edes purnannut asiasta jälkeenpäin, ei yhtään Alonson tapaista. Onko motivaatio nyt niin pohjilla ettei kiinnosta kiukutella jämäpisteen varastamisestakaan?
Onhan Alonso toki aina sanonut, että hän haluaa ajaa voitoista ja että sillä ei ole väliä, sijoittuuko kakkoseksi vai jollekin muulle sijalle. Vaan olen minäkin jo tovin ihmetellyt sitä, ettei Alonso ole enää mediassa esillä. Ehdotinkin tässä jokunen viikko sitten Sainzille riskiä vetoa, että jos Mersulle ei pääse, niin jäisi kyttäämään Alonson paikkaa Astonilla. Jotenkin minusta tuntuu siltä, että motivaatiota jatkamiseen ei enää ole, kun talli on kyntänyt jo viime kauden puolesta välistä asti eikä meno vain parane.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4240
Suuret mestarit taistelevat tallimääräyksillä voitosta, ei yhdestä pisteestä.
Tai vaan törmäävät seinään nimeltä Lance. No, ehkä ensi kerralla sitten.

Ei vaan. Alkoi mietityttämään, että onko Alonso koskaan jättänyt noudattamatta tallimääräystä, kun sen noudattamista nyt ihmetellään? Tarkoitan vastaavia tilanteita, jossa nyt oli?
Massa jätti noudattamatta Alon hyödyksi, mutta aeiemmin tämänkin noudatti, josta kuuluisa Felipe, Fernando is faster than you, mutta ei nyt tule mieleen, että Alonso olisi itse koskaan rikkonut tallia vastaan, jos ei oteta huomioon Hamiltonia kohtaan tekemiä sikailuja. Massan tempustakaan ei tainnut tulla mitään sen suurempaa jupinaa Alon suusta. Tietää kuka maksaa palkan ja missä itse on työläisenä.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Tai vaan törmäävät seinään nimeltä Lance. No, ehkä ensi kerralla sitten.

Ei vaan. Alkoi mietityttämään, että onko Alonso koskaan jättänyt noudattamatta tallimääräystä, kun sen noudattamista nyt ihmetellään? Tarkoitan vastaavia tilanteita, jossa nyt oli?
Massa jätti noudattamatta Alon hyödyksi, mutta aeiemmin tämänkin noudatti, josta kuuluisa Felipe, Fernando is faster than you, mutta ei nyt tule mieleen, että Alonso olisi itse koskaan rikkonut tallia vastaan, jos ei oteta huomioon Hamiltonia kohtaan tekemiä sikailuja. Massan tempustakaan ei tainnut tulla mitään sen suurempaa jupinaa Alon suusta. Tietää kuka maksaa palkan ja missä itse on työläisenä.
Minä en kyllä edes muista mitään varsinaista tallimääräystä Alonsoa kohtaan. Silloin kun Ocon oli ajamassa voitosta ja Alonso kruisaili jossain neljännen sijan kieppeillä, niin sekin oli sa Alonson el master plania, kun hän rupesi jarruttelemaan Hamiltonia täysillä ettei tämä saisi Oconia kiinni ja veisi voittoa Alpinelta.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4240
Minä en kyllä edes muista mitään varsinaista tallimääräystä Alonsoa kohtaan. Silloin kun Ocon oli ajamassa voitosta ja Alonso kruisaili jossain neljännen sijan kieppeillä, niin sekin oli sa Alonson el master plania, kun hän rupesi jarruttelemaan Hamiltonia täysillä ettei tämä saisi Oconia kiinni ja veisi voittoa Alpinelta.
Ei niitä ainakaan montaa ole ollut. Joskus Ferkun aikaan tuli määräys päästää vissiin Button ohi Mäkillä, kun oma tilanne ei ollut paras mahdollinen. Jotain tilanteen jäädytyksiä ja muita ohjeita on ollut, mutta ei nyt vastaavaa tule mieleen myöskään
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4240
1000068284.jpg

Kisavauhti oli pudonnut RBllä tänä vuonna ja, ehkä vähemmän yllättäen, myös Sauberilla.
 

Liitetiedostot

GT40

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
252
Onko Kukaan kuullut Bottaksen kommentteja kisasta?
Tai kisainssin?

Kiinnostaisi myös oliko tämä taas sauberin nopein laskennallinen taktiikka kisamitassa.?
Jos oli niin huonosti on asiat.

Onko undercut tuttu sana voisi kysyä? Tai että onko tietoa mitä ne kummalliset värit niissä renkaiden kyljessä meinaa?
Samoiten kysyisin että mihin perustuu tämä jatkuva mummoilu kaikessa kisataktikoinnissa..
Bottas varmaan ajaa vieläkin niillä kovilla autobaanaa jossain belgian nurkilla. Luulen tietäväni että starttaa nillä samoilla Span sadekisaan.

Kyllä ne vielä menee.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5484
Jaahas, Zhou ajanut ilman päivitysosia ja otettu aikaisin renkaanvaihtoon, Valtsua suojellaakseen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4369
Muuttuiko renkaat tälle kaudelle?

Kummallista toimintaa Sauberilta koska autohan oli aiemmin hellein renkaille josta seurasi ok kisavauhti mutta sateella tai kylmissä olosuhteissa autolla ei päässyt mihinkään.

Kannaisi kaivaa viimevuoden auto naftaliinista koska nykyisellä ollaan hitaampia...
 
Viimeksi muokattu:

GT40

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
252
Renkaat edelleen ongelma Sauberille. Mikään kumi ei kestä useampaa kierrosta.

https://www.sauber-group.com/corporate/news/detail/test-2
Kiitos näistä tiedoista! Tilanne on siis huono.

Olisin silti ottanut bottaksen sisään aikaisemmin ja mediumit alle. Siis jos niillä saa kierrosaikaa parannettua. Yrittäisivät nyt jotain.
Muiden pitää kuitenkin ohittaa jos on tehnyt undercutin. Siinä menee se kierros aina kuitenkin.
Tarviiko sitä muiden perässä ajella häntäpäässä jos ei kule.
Tuolla taktiikalla voisi saada pari sijaa ja turva-auton sattuessa vielä lisää.
Mitäpä tuossa on menetettävää vaikka kävisi 5 kertaa varikolla..

Terkkuja sinne sveitsiin Alessandrolle.
Lupaan korjatan ens kerralla sun käkikellosi kun se hajoo jos teet nämä pienet muutokset.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2800
Tarviiko sitä muiden perässä ajella häntäpäässä jos ei kule.
Tuolla taktiikalla voisi saada pari sijaa ja turva-auton sattuessa vielä lisää.
Mitäpä tuossa on menetettävää vaikka kävisi 5 kertaa varikolla..
Juuri päin vastoin. Turva-auto, sopivasti osuessaan, auttaa niitä, jotka venyttää stoppiaan mahdollisimman pitkälle. Me jotka on stoppinsa tehnyt kärsii. Tuota kai Sauberilla on muutamat kerrat yritettykin, kun radalle on jääty roikkumaan aivan liian pitkäksi aikaa.
 

GT40

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
252
Juuri päin vastoin. Turva-auto, sopivasti osuessaan, auttaa niitä, jotka venyttää stoppiaan mahdollisimman pitkälle. Me jotka on stoppinsa tehnyt kärsii. Tuota kai Sauberilla on muutamat kerrat yritettykin, kun radalle on jääty roikkumaan aivan liian pitkäksi aikaa.
No joo. Samaa mieltä. Tässä on juurikin kyse turva-auton ajoituksesta josta mainitsit. Jos nyt ajat sekunnin nopeampia kierroksia undercutilla vaikka kymmenen ennen turva-autoa ja muut tulee varikolle niin voit silti voittaa sijoituksia. Ajoitus on tässä se tärkeä sana. Mummoilee siinä muiden edessä sitten. Sijoitus on kuitenkin sama tai parempi. Huonommin ei voi enää mennä!
 
Ylös