Rapu-70 sanoi:
Niin noh, itse ajattelin maksaa tuon 10 EUR/kk ihan vaan siksi, että jatkossakin saataisiin suomalaista ohjelmaa F1:stä. Mielestäni ihan kannatettava asia. Eikä ihan hirveen kallis, alle kaksi tuoppia. Tämä tälläinen ideologisista syistä jostain viihteellisestä kieltäytyminen ei ole puberteetin jälkeen napannut. En jaksa tehdä formuloiden katsomisesta poliittista kannanottoa.
Itse en ajatellut maksaa 10 euroa/kk ihan vain siksi, että sitä rahaa ei löydy sen vertaa. Ajatuksesi (ideologiasi?) siitä että sillä tuetaan suomalaista F1 ohjelmaa on kyllä hieno. Omaan katseluun kun lisää telkkarin, digiboksin ja televisiolupamaksun (kaidan tien kulkija?) niin alkaa päätä huimaamaan kun laskee summat yhteen. Todella kallista lystiä opiskelijalle/nuorelle, opintotukikuukausia ja kesätyö rahoja saa laskea tiskiin ihan tosissaan ja syödäkin pitäisi. Ei siinä ole kyse ideologiasta tai puberteetista ja kaikkein vähiten poliittisesta kannanotosta.
Rapu-70 sanoi:
Kyllähän näiden lajien arvo mainostajille on kasvanut eksponentiaalisesti muutaman viimevuoden aikana ja sen ovat tietysti lajiliitotkin tajunneet. Ne myyvät lähetysoikeudet sille joka maksaa eniten. Ei siinä ajatella että jääkö nyt joltain Pihi-Pentiltä formulat näkemättä, kun hän ideologisista syistä kieltäytyy maksamasta kanavamaksuja vaan siksi kun ne ennen oli ilmaisia.
Niin, enpä tiedä onko lajiliitoilla tulevaisuudessa miettimistä asioiden kanssa, muistaakseni juuri tätä ihmetteli Ron Denniskin viimeisimmissä haatatteluissa, että onko mitään järkeä siirtää maksupuolelle lähetyksiä? Jos tulevaisuudessa tätä asiaa ei ajatella, voi seurauksena olla kuten täällä jo mainittiin, että lajin kiinnostus katoaa samaa rataa. Ehkäpä tarkoituksena onkin pitää siis vain tosi fanit, joilla on varaa ja halua maksaa mukana kisoja seuraamassa. Nämä normaalit kansalaiset, kuten mainitsemasi "Pihi-Pentti" jatkavat omaa elämäänsä ja katsovat sitten kolmoselta vaikka alppihiihtoa Formuloiden sijasta ja kahvipöydässä kertovat Palanderin suorituksista. Vain siksi että hänellä ei ole rahaa/kiinnostusta maksaa ylimääräisiä kanavamaksuja (kaikkea muuta kuin ideologiset syyt). Toivottavasti olen tässä asiassa väärässä.
Rapu-70 sanoi:
Mutta tietysti jokainen tekee omat valintansa. Toivotan onnea saksan opinnoille ja netistä tihrustamiselle. Toivottavasti nautitte siitä 1 ja ½ tuopista mitä tällä kieltäymyksellä säästätte.
Lähimmässä ystäväpiirissäni kukaan ei kyselyiden mukaan ole tuota kanavapakettia hommaamassa, useat heistä moottoriurheilua harrastavia ja F1:ä seuraavia. Muut ystäväni jotka olen kenties omalla innostuksellani mukaan F1:ä seuraamaan houkutelleet, jättävät sen enempiä ajattelematta kisojen seurannan. Näillä näkymin toivon että jossakin baarissa voisi kisoja seurata sitten taas porukalla tai itsekseen kuten tapana on ollut.
Seuraan moottoriurheilua rakkaudesta lajiin, en sekoita siihen politiikkaa tai ideologiaa. Valitettavasti tuo moottoriurheilu harrastuksena vie myös paljon rahaa ja ainakin tällä hetkellä harrastan sitä mielummin itse kuin maksan sen seuraamisesta TV:stä. Olet siis oikeassa sikäli, että jokainen tekee omat valintansa. Toivon hartaasti että harva tekee kuten minä, jotta pystyisimme turvaamaan Formula 1:n suosion ja näkymisen Suomessa jatkossakin.
Ps. Minun oluen kulutuksellani ei säästetä kuin muutama hassu euro vuodessa. Mutta tällä tuoppi esimerkillä viittasit ilmeisesti keskiverto suomalaiseen Formula 1 katsojaan, jonka myös MTV3 on tarkasti laskenut kasaan, eli Formulaa, olutta ja tissejä. Aamen.