Örfil
Guest
Tälläinen olisi 09.1.2010
Kisaan omatoimisesti osallistuu Team DickW, Racer X + kaksi ei forumistia sponsorin puolelta. Saimme kisaan sponssin ja siksi kisassa ollaan heidän lipun alla + muita KKWCS kuskeja ei valitettavasti mukaan mahdu (vaihtosäännön maksimointi).
Mutta arveltiin että kisa kiinnostaa porukkaa joten tervetuloa katsomaan, jos asia innostaa. Mukaan kyytiin mahtuu välillä Tre-Tku.
Tässä dataa kisasta, tervetuloa siis yleisöön mukaan! Tuntuu kovalta urakalta ajaa 250 kierrosta putkeen. Treenit on jo aloitettu...
Edit:Ja alla podiumporukka
1000 krs kilpailun säännöt, 09.1.2009 Turku Karting Oy.
Kestävyysajokilpailuun osallistuvan joukkueen koko on täysin vapaa. Lähtökohta tulee olla ”rehti kilpailu”, ei ”voittoon keinolla millä hyvänsä”.
Kilpailuun osallistuvasta joukkueesta täytyy olla vähintään ensimmäisen 2 tunnin aikana ajavat henkilöt paikalla ohjaajakokouksessa kilpailupäivänä klo: 08.45 Turku Karting Oy:n hallilla. Osoite: Pollenkuja 2, 20380 Turku. Ohjaajakokous alkaa klo: 09.15. Joukkueiden ”johtajat” kantavat vastuun omien kuljettajiensa (kuljettajat, jotka myöhästyvät ohjaajakokouksesta) sääntöjen tietämyksestä. Tiimikoko on vapaa, mutta mikäli joukkueessa ajaa lisenssikuljettaja on joukkuekoko oltava vähintään 8 kuljettajaa.
Kilpailun lähtöjärjestys määräytyy klo: 09.45 alkavien aika-ajojen perusteella. Aika-ajoissa tiimin valitsema yksi kuljettaja ajaa 10 kierroksen mittaisen aika-ajon, jonka perusteella määräytyy lähtöjärjestys varsinaiseen kilpailuun. Aika-ajon ajava kuljettaja aloittaa myös kilpailun. Kilpailun lähtö suoritetaan valolähtönä ja varaslähdöstä seuraa 1 minuutin Stop & Go -rangaistus.
Jokaisella tiimillä on pakollisia huoltotaukoja 3 kpl. Huoltotauon pituus on 7 min. Pakollisia kuskin vaihtoja on 3 kpl, joista on ilmoitettava varikkohenkilökunnalle. Tiimin pyytäessä varikkohenkilökunta antaa tiimeille luvan tulla huoltoon 5 minuutin kuluttua. Tiimillä on tämän jälkeen 5 minuuttia aikaa tulla huoltoon. Autot tankataan ainoastaan huoltotauon aikana eli mikäli tiimi jättää tulematta huoltoon ja bensa loppuu, tiimin kohtalona on keskeytys. Muita huoltotoimenpiteitä tehdään myös huoltotauon ulkopuolella. Ajankohdan huollolle määrää tuomaristo neuvoteltuaan tiimin kanssa.
Huoltotauon aikana huolletaan maksimissaan 3 autoa kerralla, ja varikkopysähdyksen minimiaika on 7 minuuttia ja se mitataan siitä kun huollettava auto pysähtyy ns. huoltoruutuun (huoltoruutuja on 3 kpl). Huoltotauon aikana tiimillä on mahdollisuus vaihtaa kuljettajaa. Kaikki huollot suorittaa Turku Kartingin henkilökunta. Varikkoalueella saa olla vain ajamaan menevä kuljettaja tai ajamasta tuleva kuljettaja, muiden tiimiläisten oleskelu varikkoalueella on kielletty. Varikkonopeus on maksimissaan 3 km tunnissa eli kävelyvauhti. Mikäli varikkonopeus ylitetään, joukkue saa – 1 kierros – rangaistuksen.
Tiimivaroitus (mustavalkoinen lippu)
SYY: Liian kova nopeus keltaisten vilkkuvalojen aikana (oikea nopeus hölkkävauhti), toisen auton kiilaaminen tai töniminen, polkimien yhtäaikainen painaminen henkilökunnan huomautuksista (2 kpl) huolimatta. Mikäli tiimi saa kaksi (2) varoitusta tankkaustaukojen välillä, on tiimin kärsittävä 1 minuutin STOP & GO -rangaistus varikolla. Rangaistuksen ajankohdan saa tiimi itse päättää, se on kärsittävä kuitenkin siten, että rangaistuksen jälkeen on ajettava vähintään yksi kierros ennen huoltoon tulemista. Kuljettajan vaihtaminen STOP & GO -rangaistuksen aikana on kielletty.
Pakollinen varikkopysähdys 1 minuutin (STOP & GO) (musta lippu)
SYY: Ohitus toisesta kuljettajasta (ongelmakohdan saa aina ohittaa) keltaisten vilkkuvalojen aikana.
Tiimivaroitukset 2 kpl täynnä. Tiimivaroitukset nollautuvat yhden (1) minuutin STOP & GO -rangaistuksen aikana.
Kilpailijan ohittaminen työntämällä toinen väkisin ulos radalta.
Tekninen vika autossa.
Merkinanto ohittamisesta (sininen lippu)
SYY: Annetaan sijoituksesta huolimatta, kun on ajettu n. 2-3 kierrosta edellä olevan takana. Mikäli ohituksen jälkeen ei ”kaulaa” takana ajavaan synny, sinistä lippua näytetään uudelleen.
Sinistä lippua ei näytetä kilpailun 100 viimeisen kierroksen aikana, vaan ohitukset tapahtuvat kuljettajien omasta toimesta.
Keltainen vilkkuvalo
SYY: Radalla vaaratilanne. Ohituskielto voimassa koko radan alueella, kunnes vilkkuvalot sammuvat. Oikea nopeus vilkkuvalojen aikana on ”hölkkävauhti”.
Kuljettajan vaihto:
Tiimi saa vaihtaa kuljettajaa ainoastaan varikolle merkityissä ruuduissa (huomaa erilliset ruudut kuljettajan vaihdolle ja huollolle). Auton pitää olla pysähtyneenä ruudussa ennen kuin kuljettaja saa nousta / laskeutua autoon.
Auton vaihto:
Tiimillä on oikeus auton vaihtoon huoltotaukojen välillä ainoastaan auton rikkoutuessa, jolloin vaihdossa menetettyä aikaa ei hyvitetä.
Itse aiheutetuissa ongelmissa tiimin auto korjataan ja korjauksessa menetettyä aikaa ei hyvitetä.
Tiimit joutuvat vaihtamaan autoaan aina huoltotauon aikana, siten että yksikään tiimeistä ei aja samalla autolla yhtä huoltoväliä pidempään. Kilpailun johto päättää aina millä autolla tiimi saa kilpailuaan jatkaa.
Huomattavaa on myös se, ettei autoa voi tuoda huoltoon teknisestä viasta huolimatta, mikäli kaikki kolme huoltoruutua on jo varattu toisten tiimien käyttöön.
Osallistumismaksu 1000 € (sis. Alv 8*%) on maksettava ennakkoon saadulla laskulla ja siinä olevaa viestiä (1000krs/Tiimin nimi) käyttäen. Tarvittaessa osallistujien on esitettävä maksustaan pankin kuitti. Tiimin osallistumismaksu sisältää virvoitusjuomat, ruuan, jälkilöylyt saunatiloissa, vakuutukset kaikille kuljettajille sekä komeat tiimipokaalit kolmelle kilpailun parhaalle tiimille.
Tarkemmin säännöt käydään läpi kisapäivänä alkavassa ohjaajakokouksessa.
Turku karting Oy
02 2422 221
info@turkukarting.fi
www.turkukarting.fi
Kisaan omatoimisesti osallistuu Team DickW, Racer X + kaksi ei forumistia sponsorin puolelta. Saimme kisaan sponssin ja siksi kisassa ollaan heidän lipun alla + muita KKWCS kuskeja ei valitettavasti mukaan mahdu (vaihtosäännön maksimointi).
Mutta arveltiin että kisa kiinnostaa porukkaa joten tervetuloa katsomaan, jos asia innostaa. Mukaan kyytiin mahtuu välillä Tre-Tku.
Tässä dataa kisasta, tervetuloa siis yleisöön mukaan! Tuntuu kovalta urakalta ajaa 250 kierrosta putkeen. Treenit on jo aloitettu...
Edit:Ja alla podiumporukka
1000 krs kilpailun säännöt, 09.1.2009 Turku Karting Oy.
Kestävyysajokilpailuun osallistuvan joukkueen koko on täysin vapaa. Lähtökohta tulee olla ”rehti kilpailu”, ei ”voittoon keinolla millä hyvänsä”.
Kilpailuun osallistuvasta joukkueesta täytyy olla vähintään ensimmäisen 2 tunnin aikana ajavat henkilöt paikalla ohjaajakokouksessa kilpailupäivänä klo: 08.45 Turku Karting Oy:n hallilla. Osoite: Pollenkuja 2, 20380 Turku. Ohjaajakokous alkaa klo: 09.15. Joukkueiden ”johtajat” kantavat vastuun omien kuljettajiensa (kuljettajat, jotka myöhästyvät ohjaajakokouksesta) sääntöjen tietämyksestä. Tiimikoko on vapaa, mutta mikäli joukkueessa ajaa lisenssikuljettaja on joukkuekoko oltava vähintään 8 kuljettajaa.
Kilpailun lähtöjärjestys määräytyy klo: 09.45 alkavien aika-ajojen perusteella. Aika-ajoissa tiimin valitsema yksi kuljettaja ajaa 10 kierroksen mittaisen aika-ajon, jonka perusteella määräytyy lähtöjärjestys varsinaiseen kilpailuun. Aika-ajon ajava kuljettaja aloittaa myös kilpailun. Kilpailun lähtö suoritetaan valolähtönä ja varaslähdöstä seuraa 1 minuutin Stop & Go -rangaistus.
Jokaisella tiimillä on pakollisia huoltotaukoja 3 kpl. Huoltotauon pituus on 7 min. Pakollisia kuskin vaihtoja on 3 kpl, joista on ilmoitettava varikkohenkilökunnalle. Tiimin pyytäessä varikkohenkilökunta antaa tiimeille luvan tulla huoltoon 5 minuutin kuluttua. Tiimillä on tämän jälkeen 5 minuuttia aikaa tulla huoltoon. Autot tankataan ainoastaan huoltotauon aikana eli mikäli tiimi jättää tulematta huoltoon ja bensa loppuu, tiimin kohtalona on keskeytys. Muita huoltotoimenpiteitä tehdään myös huoltotauon ulkopuolella. Ajankohdan huollolle määrää tuomaristo neuvoteltuaan tiimin kanssa.
Huoltotauon aikana huolletaan maksimissaan 3 autoa kerralla, ja varikkopysähdyksen minimiaika on 7 minuuttia ja se mitataan siitä kun huollettava auto pysähtyy ns. huoltoruutuun (huoltoruutuja on 3 kpl). Huoltotauon aikana tiimillä on mahdollisuus vaihtaa kuljettajaa. Kaikki huollot suorittaa Turku Kartingin henkilökunta. Varikkoalueella saa olla vain ajamaan menevä kuljettaja tai ajamasta tuleva kuljettaja, muiden tiimiläisten oleskelu varikkoalueella on kielletty. Varikkonopeus on maksimissaan 3 km tunnissa eli kävelyvauhti. Mikäli varikkonopeus ylitetään, joukkue saa – 1 kierros – rangaistuksen.
Tiimivaroitus (mustavalkoinen lippu)
SYY: Liian kova nopeus keltaisten vilkkuvalojen aikana (oikea nopeus hölkkävauhti), toisen auton kiilaaminen tai töniminen, polkimien yhtäaikainen painaminen henkilökunnan huomautuksista (2 kpl) huolimatta. Mikäli tiimi saa kaksi (2) varoitusta tankkaustaukojen välillä, on tiimin kärsittävä 1 minuutin STOP & GO -rangaistus varikolla. Rangaistuksen ajankohdan saa tiimi itse päättää, se on kärsittävä kuitenkin siten, että rangaistuksen jälkeen on ajettava vähintään yksi kierros ennen huoltoon tulemista. Kuljettajan vaihtaminen STOP & GO -rangaistuksen aikana on kielletty.
Pakollinen varikkopysähdys 1 minuutin (STOP & GO) (musta lippu)
SYY: Ohitus toisesta kuljettajasta (ongelmakohdan saa aina ohittaa) keltaisten vilkkuvalojen aikana.
Tiimivaroitukset 2 kpl täynnä. Tiimivaroitukset nollautuvat yhden (1) minuutin STOP & GO -rangaistuksen aikana.
Kilpailijan ohittaminen työntämällä toinen väkisin ulos radalta.
Tekninen vika autossa.
Merkinanto ohittamisesta (sininen lippu)
SYY: Annetaan sijoituksesta huolimatta, kun on ajettu n. 2-3 kierrosta edellä olevan takana. Mikäli ohituksen jälkeen ei ”kaulaa” takana ajavaan synny, sinistä lippua näytetään uudelleen.
Sinistä lippua ei näytetä kilpailun 100 viimeisen kierroksen aikana, vaan ohitukset tapahtuvat kuljettajien omasta toimesta.
Keltainen vilkkuvalo
SYY: Radalla vaaratilanne. Ohituskielto voimassa koko radan alueella, kunnes vilkkuvalot sammuvat. Oikea nopeus vilkkuvalojen aikana on ”hölkkävauhti”.
Kuljettajan vaihto:
Tiimi saa vaihtaa kuljettajaa ainoastaan varikolle merkityissä ruuduissa (huomaa erilliset ruudut kuljettajan vaihdolle ja huollolle). Auton pitää olla pysähtyneenä ruudussa ennen kuin kuljettaja saa nousta / laskeutua autoon.
Auton vaihto:
Tiimillä on oikeus auton vaihtoon huoltotaukojen välillä ainoastaan auton rikkoutuessa, jolloin vaihdossa menetettyä aikaa ei hyvitetä.
Itse aiheutetuissa ongelmissa tiimin auto korjataan ja korjauksessa menetettyä aikaa ei hyvitetä.
Tiimit joutuvat vaihtamaan autoaan aina huoltotauon aikana, siten että yksikään tiimeistä ei aja samalla autolla yhtä huoltoväliä pidempään. Kilpailun johto päättää aina millä autolla tiimi saa kilpailuaan jatkaa.
Huomattavaa on myös se, ettei autoa voi tuoda huoltoon teknisestä viasta huolimatta, mikäli kaikki kolme huoltoruutua on jo varattu toisten tiimien käyttöön.
Osallistumismaksu 1000 € (sis. Alv 8*%) on maksettava ennakkoon saadulla laskulla ja siinä olevaa viestiä (1000krs/Tiimin nimi) käyttäen. Tarvittaessa osallistujien on esitettävä maksustaan pankin kuitti. Tiimin osallistumismaksu sisältää virvoitusjuomat, ruuan, jälkilöylyt saunatiloissa, vakuutukset kaikille kuljettajille sekä komeat tiimipokaalit kolmelle kilpailun parhaalle tiimille.
Tarkemmin säännöt käydään läpi kisapäivänä alkavassa ohjaajakokouksessa.
Turku karting Oy
02 2422 221
info@turkukarting.fi
www.turkukarting.fi
Viimeksi muokattu: