Forumisteja Turun 1000 kiekan kisassa

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Tälläinen olisi 09.1.2010

Kisaan omatoimisesti osallistuu Team DickW, Racer X + kaksi ei forumistia sponsorin puolelta. Saimme kisaan sponssin ja siksi kisassa ollaan heidän lipun alla + muita KKWCS kuskeja ei valitettavasti mukaan mahdu (vaihtosäännön maksimointi).

Mutta arveltiin että kisa kiinnostaa porukkaa joten tervetuloa katsomaan, jos asia innostaa. Mukaan kyytiin mahtuu välillä Tre-Tku.

Tässä dataa kisasta, tervetuloa siis yleisöön mukaan! Tuntuu kovalta urakalta ajaa 250 kierrosta putkeen. Treenit on jo aloitettu...

Edit:Ja alla podiumporukka




1000 krs kilpailun säännöt, 09.1.2009 Turku Karting Oy.

Kestävyysajokilpailuun osallistuvan joukkueen koko on täysin vapaa. Lähtökohta tulee olla ”rehti kilpailu”, ei ”voittoon keinolla millä hyvänsä”.

Kilpailuun osallistuvasta joukkueesta täytyy olla vähintään ensimmäisen 2 tunnin aikana ajavat henkilöt paikalla ohjaajakokouksessa kilpailupäivänä klo: 08.45 Turku Karting Oy:n hallilla. Osoite: Pollenkuja 2, 20380 Turku. Ohjaajakokous alkaa klo: 09.15. Joukkueiden ”johtajat” kantavat vastuun omien kuljettajiensa (kuljettajat, jotka myöhästyvät ohjaajakokouksesta) sääntöjen tietämyksestä. Tiimikoko on vapaa, mutta mikäli joukkueessa ajaa lisenssikuljettaja on joukkuekoko oltava vähintään 8 kuljettajaa.

Kilpailun lähtöjärjestys määräytyy klo: 09.45 alkavien aika-ajojen perusteella. Aika-ajoissa tiimin valitsema yksi kuljettaja ajaa 10 kierroksen mittaisen aika-ajon, jonka perusteella määräytyy lähtöjärjestys varsinaiseen kilpailuun. Aika-ajon ajava kuljettaja aloittaa myös kilpailun. Kilpailun lähtö suoritetaan valolähtönä ja varaslähdöstä seuraa 1 minuutin Stop & Go -rangaistus.

Jokaisella tiimillä on pakollisia huoltotaukoja 3 kpl. Huoltotauon pituus on 7 min. Pakollisia kuskin vaihtoja on 3 kpl, joista on ilmoitettava varikkohenkilökunnalle. Tiimin pyytäessä varikkohenkilökunta antaa tiimeille luvan tulla huoltoon 5 minuutin kuluttua. Tiimillä on tämän jälkeen 5 minuuttia aikaa tulla huoltoon. Autot tankataan ainoastaan huoltotauon aikana eli mikäli tiimi jättää tulematta huoltoon ja bensa loppuu, tiimin kohtalona on keskeytys. Muita huoltotoimenpiteitä tehdään myös huoltotauon ulkopuolella. Ajankohdan huollolle määrää tuomaristo neuvoteltuaan tiimin kanssa.

Huoltotauon aikana huolletaan maksimissaan 3 autoa kerralla, ja varikkopysähdyksen minimiaika on 7 minuuttia ja se mitataan siitä kun huollettava auto pysähtyy ns. huoltoruutuun (huoltoruutuja on 3 kpl). Huoltotauon aikana tiimillä on mahdollisuus vaihtaa kuljettajaa. Kaikki huollot suorittaa Turku Kartingin henkilökunta. Varikkoalueella saa olla vain ajamaan menevä kuljettaja tai ajamasta tuleva kuljettaja, muiden tiimiläisten oleskelu varikkoalueella on kielletty. Varikkonopeus on maksimissaan 3 km tunnissa eli kävelyvauhti. Mikäli varikkonopeus ylitetään, joukkue saa – 1 kierros – rangaistuksen.

Tiimivaroitus (mustavalkoinen lippu)
SYY: Liian kova nopeus keltaisten vilkkuvalojen aikana (oikea nopeus hölkkävauhti), toisen auton kiilaaminen tai töniminen, polkimien yhtäaikainen painaminen henkilökunnan huomautuksista (2 kpl) huolimatta. Mikäli tiimi saa kaksi (2) varoitusta tankkaustaukojen välillä, on tiimin kärsittävä 1 minuutin STOP & GO -rangaistus varikolla. Rangaistuksen ajankohdan saa tiimi itse päättää, se on kärsittävä kuitenkin siten, että rangaistuksen jälkeen on ajettava vähintään yksi kierros ennen huoltoon tulemista. Kuljettajan vaihtaminen STOP & GO -rangaistuksen aikana on kielletty.

Pakollinen varikkopysähdys 1 minuutin (STOP & GO) (musta lippu)
SYY: Ohitus toisesta kuljettajasta (ongelmakohdan saa aina ohittaa) keltaisten vilkkuvalojen aikana.

Tiimivaroitukset 2 kpl täynnä. Tiimivaroitukset nollautuvat yhden (1) minuutin STOP & GO -rangaistuksen aikana.

Kilpailijan ohittaminen työntämällä toinen väkisin ulos radalta.

Tekninen vika autossa.

Merkinanto ohittamisesta (sininen lippu)
SYY: Annetaan sijoituksesta huolimatta, kun on ajettu n. 2-3 kierrosta edellä olevan takana. Mikäli ohituksen jälkeen ei ”kaulaa” takana ajavaan synny, sinistä lippua näytetään uudelleen.

Sinistä lippua ei näytetä kilpailun 100 viimeisen kierroksen aikana, vaan ohitukset tapahtuvat kuljettajien omasta toimesta.

Keltainen vilkkuvalo
SYY: Radalla vaaratilanne. Ohituskielto voimassa koko radan alueella, kunnes vilkkuvalot sammuvat. Oikea nopeus vilkkuvalojen aikana on ”hölkkävauhti”.

Kuljettajan vaihto:
Tiimi saa vaihtaa kuljettajaa ainoastaan varikolle merkityissä ruuduissa (huomaa erilliset ruudut kuljettajan vaihdolle ja huollolle). Auton pitää olla pysähtyneenä ruudussa ennen kuin kuljettaja saa nousta / laskeutua autoon.

Auton vaihto:
Tiimillä on oikeus auton vaihtoon huoltotaukojen välillä ainoastaan auton rikkoutuessa, jolloin vaihdossa menetettyä aikaa ei hyvitetä.
Itse aiheutetuissa ongelmissa tiimin auto korjataan ja korjauksessa menetettyä aikaa ei hyvitetä.

Tiimit joutuvat vaihtamaan autoaan aina huoltotauon aikana, siten että yksikään tiimeistä ei aja samalla autolla yhtä huoltoväliä pidempään. Kilpailun johto päättää aina millä autolla tiimi saa kilpailuaan jatkaa.

Huomattavaa on myös se, ettei autoa voi tuoda huoltoon teknisestä viasta huolimatta, mikäli kaikki kolme huoltoruutua on jo varattu toisten tiimien käyttöön.

Osallistumismaksu 1000 € (sis. Alv 8*%) on maksettava ennakkoon saadulla laskulla ja siinä olevaa viestiä (1000krs/Tiimin nimi) käyttäen. Tarvittaessa osallistujien on esitettävä maksustaan pankin kuitti. Tiimin osallistumismaksu sisältää virvoitusjuomat, ruuan, jälkilöylyt saunatiloissa, vakuutukset kaikille kuljettajille sekä komeat tiimipokaalit kolmelle kilpailun parhaalle tiimille.

Tarkemmin säännöt käydään läpi kisapäivänä alkavassa ohjaajakokouksessa.



Turku karting Oy
02 2422 221
info@turkukarting.fi
www.turkukarting.fi
 
Viimeksi muokattu:

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1287
Sijainti
Tuusula
Olisiko tuo päivämäärä 9.1.2010 ?

Olen myöskin tiimillä mukana tässä kilpailussa, joten ette aivan rauhassa pääse ajamaan. Olen ainut forumisti tässä tiimissä ja sponsori on myös mukana kuvioissa, kiitos siitä, ei näitä muuten vois ajaakaan... :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hieno kisa varmasti, mutta veikkaampa että jää multa väliin, ei tuo pelkkä katselu jaksa noin kauaa kiinnostaa, alkaa vierotusoireet huiteleen siellä katsomon puolella turhankin hyvin :D
Mutta onnea kisaan! Eikös muuten Cmoney ole ajamassa?
 

Örfil

Guest
Aiomme silti voittaa kisan. Statistiikka näyttää hyvältä. Omat kierrosajat oli hyviä jo viime kisassa ja tästä ne sen kuin paranee.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Aiomme silti voittaa kisan. Statistiikka näyttää hyvältä. Omat kierrosajat oli hyviä jo viime kisassa ja tästä ne sen kuin paranee.
Jep, ja tasaisuushan lienee jo noilla kierrosmäärillä se oleellisin asia, eli ei tarvi niitä huippukierroksia vedellä täyttyä 250kierr. välttämättä :)
Lykkyä tykö :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Saattaa olla ettei pelkkä katselu innosta muakaan.. Ei taida jaksaa raahautua turkuun sen takia.

Tuntuu kovalta urakalta ajaa 250 kierrosta putkeen. Treenit on jo aloitettu...
Mitäs treenimetodeja käytätte pelkän ajamisen lisäksi?

Jos on kuukausi aikaa, niin mitään kummempia ei varmaan ehdi tekemään. Kuntosalilta kestovoimaa yläkropalle (pitkiä sarjoja kevyehköillä painoilla) ja keskikropalle (syvät vatsalihakset erityisesti)?
Ihan peruskestävyyttäkin pitäisi tietty hakea yläkropalle, mutta se on kyllä pidemmän tähtäimen juttu lähteä kehittämään.. hiihto tai sauvajuoksu lienee hyvät harjoitusmuodot myös kartingin tueksi.

Tuohon kuntosalipuoleen varmaan kannattaa nyt panostaa. Sieltä ehtii saamaan vähän jytyä, kunhan muistaa tehdä lihaskestävyystreeniä siellä eikä mitään maksimeja. Voimaa ei tarvita vaan sitä että jaksaa vääntää pidemmän aikaa.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Onnea kummallekkin Teamille vaikka taitolaji onkin kyseessä:D
Toi on kyllä kova kisa jos 250kiekkaa täytyy vääntää rattia:thumbup:
Ei onnistuis iteltä tässä "joulu kunnossa" eikä varmaan muutenkaan:nope
 

Örfil

Guest
Kolmisen kuukautta olen vetänyt aamuisin ennen suihkua etunojapunnerruksia 3 x ja siihen päälle vatsaliikkeet 3x + venyttelyt.

Olen hyvässä kunnossa, paino 72 kg eli valmiina kisaan!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kolmisen kuukautta olen vetänyt aamuisin ennen suihkua etunojapunnerruksia 3 x ja siihen päälle vatsaliikkeet 3x + venyttelyt.

Olen hyvässä kunnossa, paino 72 kg eli valmiina kisaan!
Paljonko toistoja noissa sarjoissa? Kuulostaa suppealta, mutta joka päivä tehtynä tarpeeksi pitkiä sarjoja varmasti ihan hyvä. Ei tosin kovin monipuolista, mutta varmaan kiire-aikataululla sopiva. :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Teen 6000 etunojapunnerrusta, ihan jakkuesin kiusaks ;)
Mä olin jo kirjoittamassa yksityiskohtaisesti mun eilisen salitreenini mutta en viitsinyt masentaa.. :D

Ei vaan, ihan mielenkiinnosta utelen millaista treeniä teette.. :)

Punnerruksillahan saa tehtyä monipuolisestikin treeniä eri lihasryhmille ihan vaan muuttamalla painopistettä siitä perinteisestä etunojasta. :)
Samoin vatsatreenissä on tärkeää tehdä syville vatsalihaksille treeniä (googlella löytyy liikkeistä vinkkejä). Kuitenkin se keskivartalon hallinta on kartingissa se tärkeä juttu. Se lähtee syvistä lihaksista (ei suorista, joita perinteisillä rutistuksilla kehitetään)..
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Olisiko tuo päivämäärä 9.1.2010 ?

Olen myöskin tiimillä mukana tässä kilpailussa, joten ette aivan rauhassa pääse ajamaan. Olen ainut forumisti tässä tiimissä ja sponsori on myös mukana kuvioissa, kiitos siitä, ei näitä muuten vois ajaakaan... :thumbup:
Jotenkin oli arvattavissakin:D
Päivämäärä on 9.1., mutta tuo sääntölista viime vuonna jo tehty, joten sen pvm. saattaa hämätä. Mä vähän luulen,että tuohon rauhassa ajoon tulee moni muukin sotkemaan. Viime kisassa 7.joukkuekin ajoi 980kierrosta. Tiukkaa tulee:)

Mitäs treenimetodeja käytätte pelkän ajamisen lisäksi?
Ajattelin itse olla edeltävän illan harvinaisen selvinpäin. Ei mitään erikoista muuten raskaan työn ohella, kuin ajoa pari pidempää settiä....
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kolmisen kuukautta olen vetänyt aamuisin ennen suihkua etunojapunnerruksia 3 x ja siihen päälle vatsaliikkeet 3x + venyttelyt.

Olen hyvässä kunnossa, paino 72 kg eli valmiina kisaan!
Älä unohda tasapainottaa vatsalihasliikkeitä selkälihasliikkeillä tai mennään pahasti metsään.

Onnea kisaan! En varmaan kyllä jaksa itseäni paikan päälle katseluoppilaaks hinata. Menis varmaan ihan tinaamiseks koko homma. :alppu:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Cmoney on Lapissa.
Juu, vissiin kisapäivänä lähdemme ajelemaan kohti etelää eli tulee siinä silti ajoerää mullekin :) Ei silti niin paljoa harmita, moottorinkehitystalvikautta viettelen. Tää s******n p****maha saa lähteä, sen verran on KKWCS-porukka tasokasta ja mukiinmenevää.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Punnerruksillahan saa tehtyä monipuolisestikin treeniä eri lihasryhmille ihan vaan muuttamalla painopistettä siitä perinteisestä etunojasta. :)
Samoin vatsatreenissä on tärkeää tehdä syville vatsalihaksille treeniä (googlella löytyy liikkeistä vinkkejä). Kuitenkin se keskivartalon hallinta on kartingissa se tärkeä juttu. Se lähtee syvistä lihaksista (ei suorista, joita perinteisillä rutistuksilla kehitetään)..
Älä unohda tasapainottaa vatsalihasliikkeitä selkälihasliikkeillä tai mennään pahasti metsään.
Toistan itseäni, mutta onneksi kartingissa se korvien välissä oleva älli ja taito ratkaisevat.

Hyvältä tapahtumalta kuulostaa tuo 1000 kierroksen kestävyyskilpailu. Hengessä mukana ilman muuta ja tsemppiä
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica

Onko tuossa keskellä tuttu hahmo vaiko ei?

Entä onko näistä joku jo teidän tiimi?

Vuoden 2010 kisaan ilmoittautuneet teamit:
1. Trafotek
2. Sami Eskola
3. Rinta-joupin autoliike
4. KK- Service
5. NBR - VTM
6.
7.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
http://www.turkukarting.fi/_files/27110.jpg
Onko tuossa keskellä tuttu hahmo vaiko ei?

Entä onko näistä joku jo teidän tiimi?
Listan 4.:ahem:

Kuvan tiimillä ajoimme kolmanneksi viime tammikuussa. Sijan arvoa nostaa se, että neljänneksi jäivät Rami Räikkösen, Markus Niemelän ja Anssi Kelan muodostama kutsuvierastiimi. Nyt pitäisi olla tasaisempi porukka...mut mut...aina tuollaisella matkalla tulee joka tiimille yleensä ainakin yksi tekninen ongelma. On tuossa parikin tuttua varmasti...itselle kaikki. Tuon yhden nähnyt tosin vain peilistä......en tykännyt:nope:
 
Ylös