Forumistien lähimiljöö

Captain Howdy

Well-known member
Kävin parvekkeella polttamassa paheen ja linnunlaulua säesti pari komppaniallista alokkaita, jotka tuolla rykmentin puollella harjoittelivat jotain huutamista.

SamiJ

Well-known member
Tämä kesä tulee pääasiassa asusteltua parin sadan metrin päässä tästä:

Thunder

Vihan aiheuttaja
Tänään Kello neljä olen rampannut saaristossa kesämökin lähistöllä 3 tuntia metsässä samoillen, saaliiksi tuli kantarelleja sopiva saalis, valtaosa niistä ovat vielä niin pieniä, että ne jätettiin suosiolla. Sopivan kokoisia kantarelleja poimiessa kannattaa muistaa leikata juuriosa irti ja istuttaa takaisin irti revittyihin paikkoihin (Sieni ja puu muodostavat toisilleen symbioosin, jota toinen ei voi pärjätä). Mustikoita olisi pitänyt poimia mutta en ajatellut, että edessä tulevat patikkaretket lyhentävät mustikkapensaiden määrää siinä määrin, ettei ämpäriin voi tulla täyttä mustikkakiintiötä. Ensi viikonloppuna pitää lähteä sinne taas uudestaan kunhan on tarkistettu kantarellien kasvunopeus ennalta.

EDIT: Luonto on siellä todellakin kaunista ja erikoista, harmittaa sen verran vitusti, että olisi pitänyt näpätä digikameralla joitakin kohteita, mitä ei yleensä näe.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Micael sanoi:
Juuri nyt on tällainen näkymä tietokoneen äärellä istuskellessa:
Tutun näköistä, muutenkin kuin toi foorumi tossa ruudulla. Soittelin tossa tunti sitten henkilölle, jonka sijainti oli hyvin lähellä tuota kerrostalojen välissä näkyvää kuusimetsikköä.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Juskanen sanoi:
Tutun näköistä, muutenkin kuin toi foorumi tossa ruudulla. Soittelin tossa tunti sitten henkilölle, jonka sijainti oli hyvin lähellä tuota kerrostalojen välissä näkyvää kuusimetsikköä.
Taustalla näkyvän talon takana olevat puut ovat aika tarkkaan Petosen Pinarin kohdalla, siinä Independence -aukion laidalla.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Micael sanoi:
Taustalla näkyvän talon takana olevat puut ovat aika tarkkaan Petosen Pinarin kohdalla, siinä Independence -aukion laidalla.
Meinasin tuota möykkynä näkyvää metsänlaitaa, en noita yksittäisiä puita. Mutta aika hyvin tunnistin kyllä mistä kuva on :)

Mainittakoon, että olen asunut mm. kuvasta oikealle parin sadan metrin päässä.

Miss Piggy

Schufosa
Vanhalla okt-alueella asutaan pikkukaupungin keskustan tuntumassa. Tällaisia 1940-1950 -luvuilla rakennettuja taloja on tässä ympärillä. Viihdyn mainiosti! ;)

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Kotikoti on 2:aksikerroksinen omakotitalo mukavahkolla omakotitaloalueella. Nättejä taloja ja lapsia ja koiria ja puita ja järvi ja sen sellaista, keskusta kävelymatkan päässä. Opiskelukämppä on kerrostalölähiössä, paikallisen ostarin vieressä ja pubin yläkerrassa. Humalaiset huutaa öisin ja mustalaiset päivisin. Mutta on täälläkin järvi ja muutama puukin.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Wikipedian mukaan mä asun ilmeisesti aika lähellä (lähellä lähellä) Riihimäen rautatieasemaa. Täällä on myös poikkeuksellisen halpoja kämppiä ja täällä poikkeuksellisesti käytetään suoraa sähkölämmitystä.
Niin ja se maine! Se on sitten levoton.

Viihdyn oikein mainiosti edelleenkin. Vaikka on täällä naapurit alkaneet käydä vähän oudoiks.
Ykskin naapuri julkes tulla kämpästään ulos, vaikka mä olin just rappukäytävässä! Mut se on aika tuore naapuri, joten se ei oo vielä hoksannut sitä kirjottamatonta sääntöä, että ensin katsotaan ovisilmästä että onko rapussa naapureita. Ja jos on, NIIN NIILLÄ ON ETUAJO-OIKEUS! Sillon pidetään se oma uksi ummessa, kurkitaan ovisilmästä ja tarpeen vaatiessa pidetään korva ovea vasten jotta kuullaan että koska rappu hiljenee, ja vasta silloin liuetaan omasta kämpästä.
Poikkeuksen voi tehdä jos on kova kiire, mut silloin sännätään liukkaasti ovesta pihalle ja samalla ollaan tarkastelevinaan että onko avaimet taskussa. Tämä koodi tarkoittaa: "Olen pahoillani. Tiedän, että olen väärään aikaan rapussa, mutta mulla on kiire". Tällaisessa tapauksessa etuajo-oikeutettu naapuri vilkaisee nopeasti syrjäsilmällä että suorittaako kiireinen asukki koodin oikein. Koodi hyväksytään katsomalla lattiaan niin kauan, että kiireinen asukki on ehtinyt pois välittömästä näkökentästä.

Se sama naapuri teki vielä sellaisen erheen SAMALLA KERTAA, että kun syrjäsilmällä tarkistin tuleeko koodia, niin se sano että "terve!".
Eihän nyt jumalavita niin saa tehdä! Mulla meni pasmat ihan sekaisin ja työpäivä pilalle ku mietin koko päivän että mitähän se mahtoi tarkoittaa.

Tarvii varmaan kohta muuttaa pois jos täällä useammin alkaa tollasta tapahtumaan.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
^Melissa sanoi:
Kotikoti on 2:aksikerroksinen omakotitalo mukavahkolla omakotitaloalueella. Nättejä taloja ja lapsia ja koiria ja puita ja järvi ja sen sellaista, keskusta kävelymatkan päässä. Opiskelukämppä on kerrostalölähiössä, paikallisen ostarin vieressä ja pubin yläkerrassa. Humalaiset huutaa öisin ja mustalaiset päivisin. Mutta on täälläkin järvi ja muutama puukin.
Mustalaiset huutaa päivisin? Outoa. Miks ne huutaa? Onks joku tarkistanut että siellä on kaikki hyvin jos huutavat?

Hipoo aika läheltä rasismia tuo mustalaisten leimaaminen kansanryhmänä huutaviksi (häiritsijöiksi). Taidat olla niitä Kiitos-paitatyyppejä?