Forumistille auto

Mikä seuraavista vaihtoehdoista on paras?

  • Polo

    Äänet: 11 22,9%
  • Focus

    Äänet: 18 37,5%
  • Auris

    Äänet: 13 27,1%
  • Corolla

    Äänet: 6 12,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    48

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Makuja on monia. Itse pidin enämpi Toyotan kuin nykyisen Skodan (VAG-autojen) ohjauksesta.
Enpä minäkään ole erityisen ihastunut saksalaisautojen ohjaukseen. Nascar-termein, liian tiukka. Auton pitää olla vähän huojakka että sitä on mukava ajaa.
 

Örfil

Guest
Onhan niitä kampiakseleita tullut volsun pumppareiden lohkoista ulos vaikka kuinka ja monta.
Mun kokemussaldo ei ole hirveän iso:
- SAUG diesel Polo -97
- -01 mallin TDI Polo
- nykyinen Seat -06 TDI
- kaverin + 500 000 km ajettu -95 VW Paskatti
- sen nykyinen Tiguan...

...kampiakseleita ei ole vielä näkynyt lohkon kyljessä. Ja Mosse kai ollut aika tytyväinen Skotalooriin?

Minkälaisia tapauksia nämä "case kampiakseli" ovat olleet?
 

Örfil

Guest
Ps. varaudu siihen että ostat minkä tahansa auton, se on väärä valinta :D
 

Örfil

Guest
Ainakin jos täältä kysytään. :D
Runskin auton hankintahan meni aivan perseelleen kun osti aivan väärän auton vastoin Forumin suosituksia. Liekö enää hengissä kun sellaisen "paskan" meni ostamaan ;)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mun kokemussaldo ei ole hirveän iso:
...kampiakseleita ei ole vielä näkynyt lohkon kyljessä. Ja Mosse kai ollut aika tytyväinen Skotalooriin?

Minkälaisia tapauksia nämä "case kampiakseli" ovat olleet?
Olen mä siihen nähden, mitä se maksoi. Mutta onhan toi mun makuun jäykkä kun kulli hääyönä.

Ja vauhtipyörähän oli loppu siinä aura-autoon 'tutustuneessa' Skodassa. Piti helketinmoista rutinaa. Oliko mulla 240tonttua mittarissa.

Ei kuulema ole väliä, onko DSG vai manuvaali, noitten vauhtipyörien suhteen. Ne menee sököks.

Sanotaanko että järkiauto, mutta ei mikään huippu, joskaan ei mikää floppikaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Enpä minäkään ole erityisen ihastunut saksalaisautojen ohjaukseen. Nascar-termein, liian tiukka. Auton pitää olla vähän huojakka että sitä on mukava ajaa.
Jos ajaa liikennesääntöjen mukaan, niin se ei ole ihan yhtä tujuntarkkaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Älä yritä. Oma auto on aina paras ja varsinkin parempi kuin naapurilla.
Jaahas, pikainen tsekkaus:
- VW Transporter
- MB A-sarjalainen
- Volvo V70
- Volvo kuorma-auto
- VW Golf Tidi 2,0
- Nissan Almera

...

Joo, on se parempi kuin yksikään noista wanhoista rukkineista.:thumbup:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Paitsi että jos omalla rahalla ni tod. näk. on vähän enempi varaa tuhlailla humpuukiin.
No se oli enempi näihin että "vituttais maksaa lyhennyksiä paskasta autosta".
Enempi mua vituttais jos oisin säästöjä käyttänyt paskaan autoon.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
...kampiakseleita ei ole vielä näkynyt lohkon kyljessä. Ja Mosse kai ollut aika tytyväinen Skotalooriin?

Minkälaisia tapauksia nämä "case kampiakseli" ovat olleet?
Juu onhan ne varmaankin pääsääntösesti hyviä ja kestäviä koneita. Tosin kun niitä on valmistettu niin hemmetisti ja laitettu monen eri merkin keulalle. Kun valmistusmäärät on tarpeeksi isoja niin kyllä sinne väliin susiakin tulee, väkisinkin.

Isäukolla on 1,9tdi ocu ja 440tkm mittarissa.
 

Zire

`.´
Liittynyt
5.2.2009
Viestit
536
Sijainti
Lahti
Tuli mieleen myös Fiat Bravo, joka tosin näin allekirjoittaneen suusta saattaa kuulostaa puoleelliselta ehdotukselta. Suoriutui Auto Bildin 100 000km testistä täysin ilman vikoja, tarpeeksi tilava, hyvä ajettava ja onhan se kulutukseen nähden ihan reipas auto.

Tässä esimerkkinä Bravon 1.9 Multijet dieselin tiedot:

120hv
220nm
0-100km/h 10,5s
Yhdistetty 5,3l/100km


Siitä on toki tuo tehokkaampikin diisseli, jossa on 150 hevosvoimaa vääntöä on 305nm, kulutus siinä on sitten 5,6l/100km.

Jos Italianihmeet ei oo poissuljettuja mahdollisuuksia niin kyllähän sieltä löytyy myös Alffalta Mitoa ja Giuliettaa, jotka on takuulla ihan käypiä pelejä ja sitten tää foorumistien suosikki Lancia Delta, joka on nykykuosissaan yllättävänkin iso auto. :D
 

Örfil

Guest
Juu onhan ne varmaankin pääsääntösesti hyviä ja kestäviä koneita. Tosin kun niitä on valmistettu niin hemmetisti ja laitettu monen eri merkin keulalle. Kun valmistusmäärät on tarpeeksi isoja niin kyllä sinne väliin susiakin tulee, väkisinkin.

Isäukolla on 1,9tdi ocu ja 440tkm mittarissa.
Tuo on totta. Jokunen måndag kappale voi lipsahtaa sarjaan kuin sarjaan. Oli liukuhihna sitten japaniassa tai brasiliassa.

Faijas TDI alkaa olla jo liki sisäänajettu ;)
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Äänestin Focusta. Polo on ehkä hieman pieni? Tojotat ovat varmaan kumpikin hyviä ratkaisuja, mutta periaatteessa vastustan japanilaisia autoja. Eurooppalainen se olla pitää. Focuksen jälleenmyyntihinta näistä neljästä on varmaan huonoin, mutta mää olenkin aina ostanut autoni käyttöä varten, en myytäväksi.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
En sitten malttanut. Kävin koeajamassa. Auriksen.

Hyvältä se omaan lapaseen tuntui, ja tosiaan kun on hydraulinen ohjaustehostin niin senkään suhteen ei ollut ongelmia.

Koe-ajot jatkuu lauantaina Focuksen ja Polon vuorolla.

Jälleenmyyntiarvo on melko tärkeä osa tässä, kun kyseessä on kuitenkin lainarahalla ostettu auto ja vaihdossa ei nyt mene mitään.
 

Örfil

Guest
En sitten malttanut. Kävin koeajamassa. Auriksen.

Hyvältä se omaan lapaseen tuntui, ja tosiaan kun on hydraulinen ohjaustehostin niin senkään suhteen ei ollut ongelmia.

Koe-ajot jatkuu lauantaina Focuksen ja Polon vuorolla.

Jälleenmyyntiarvo on melko tärkeä osa tässä, kun kyseessä on kuitenkin lainarahalla ostettu auto ja vaihdossa ei nyt mene mitään.
Jälleenmyyntiarvo lienee parsa VAGinoissa?

Ja jos itte ostaisin PD Polo kiisselin, kiikuttaisin sen lastutukseen välittömästi. Noin kevyt auto ja pikku piristys niin se lähtee kuin kuuluisa kuppa Tölikästä!
Kulutus laskee ja ajomukavuus nousee potenssiin 10.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
En sitten malttanut. Kävin koeajamassa. Auriksen.

Hyvältä se omaan lapaseen tuntui, ja tosiaan kun on hydraulinen ohjaustehostin niin senkään suhteen ei ollut ongelmia.

Koe-ajot jatkuu lauantaina Focuksen ja Polon vuorolla.

Jälleenmyyntiarvo on melko tärkeä osa tässä, kun kyseessä on kuitenkin lainarahalla ostettu auto ja vaihdossa ei nyt mene mitään.
Aiotko lainata pankilta, autoliikkeen rahoitusyhtiöltä vai muilta tahoilta?
 
Ylös