Fyysisen olotilasi päällimmäiset tuntemuksesi just nyt?

Örfil

Guest
Ennenkuin karkaa ihan loppullisesti käsistä, niin mä lopetan tähän.
Ok. Mutta väitteesi että Suomessa olisi korruptiota terveydenhuollon suhteen on paikkaansa pitämätön. Yksikään puhelu ei nopeuta jonoa.

Näin ei ole.

Se että omalääkärin kanssa juttu luistaa, ei ole sama juttu kuin miten hoitoprioriteetit määritellään.
Tätä Suomen morkkaamista en vaan kestä.

burb

.
Ihan skeidaa väittää että jollain suhteilla pääsisi ohi esim. syöpähoidoissa.
Miksi otat tuollaisen esimerkin? En mä väitä että tuollaisissa vakavissa taudeissa/hoidoissa mitään ohitteluja tapahtuu. Tai akuuteissa tapauksissa.
Alkuperäinen väite "Paitsi ettei täällä pääse suhteilla jonon ohi" oli laajempi. Käsittääkseni käsittää ne rutiinitoimenpiteetkin.

burb

.
Suomen terveydenhoito on huippuluokkaa.
Jos joku väittää muuta, niin kaipaan esimerkkejä.
No nyt sä haluat tahallasi sekoittaa kaksi eri asiaa: hoidon tason ja sen, että voiko jonon ohi luikasta.

Vastakkainasettele keskenäs.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Skippasin suosiolla tuon ihme öykkämöykkäilyn.

No verojen ja muiden sosiaalimaksujen kautta tietysti menee siinä missä Suomessakin. Muuten en maksa juuri mitään. Lääkärilläkäynti, oli sitten yleis- tai erikoislääkäri on ilmaista.
...
Hammashoito on periaatetessa ilmaista, mutta vain amalgaamipaikat ovat ilmaisia (mielestäni täysin järjetön päätös, mutta niin se vain on), muista maksat noin huntin, riippuen vähän paikan koosta.
...
Reseptilääkkeet maksavat aina saman eli 5,40€ per lääke riippumatta siitä paljonko se lääke todellisuudessa maksaa.
Äkkiseltään kuulostaa halvemmalta asiakkaalle, kuin Suomessa.

Jos saman kalenterivuoden aikana korvatuista lääkkeistä, kliinisistä ravintovalmisteista ja perusvoiteista maksamasi omavastuuosuudet ylittävät 610 euroa kalenterivuodessa, sinulla on oikeus lisäkorvaukseen. Vuotuisen omavastuuosuuden täytyttyä maksat jokaisesta korvattavasta lääkkeestäsi 1,50 euroa.
Kunnallisen terveydenhuollon asiakasmaksuissa on kalenterivuosittainen maksukatto. Vuonna 2014 maksukatto on 679 euroa.
Näihinhän ei kuulu hammashuolto...Saisko satasella hampaan paikattua? Eikä kyllä havaintoa mitä paikka-aineita käyttävät.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Jokaikinen lihas vanhassa kropassani ritisee, vinkuu, vapisee ja muutenkin muistuttaa olemassa olollaan. Seitsemän kuukauden tauon jälkeen vetäisin sunnuntaina turnauksessa neljä kiekkomatsia, Uskon huomisen olevan pahin päivä :yuck:

Juu ei. En venytellyt sunnuntaina enkä palautellut eilen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
:confused:

Kerro mulle miten?

Vetoanko että olen insinööri tai KKWCS kisan 16. vuonna 2012?

Miten ihmeessä täällä pääsisi hoitojonon ohi, tämä on kyllä mennyt mulla ihan ohi.

Täällä on herrat ja narrit ihan samassa asemassa.
Jos on varaa maksaa yksityisille lääkäriasemille, se on ihan eri juttu, mutta ei tarvitse.
Pahassa casessa valtio hoitaa omansa ja ihan ajallaan.

Kenenkään on tästä turha ruikuttaa.
No höpö höpö.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ai että herra saa parempaa palvelua?
Pari esimerkkiä ihan läheltä.

Oli todellisissa selkävaivoissa ja menin Hangon terveyskeskukseen. Eipä tehty mitään. Menin takaisin töihin ja pomo lähetti uudestaan ja soitti sinne, että pistäkään puudutuspiikki ja relaksanttia, ettei ole ihan koukussa. Kaksi piikkiä saman tien perseeseen.

Toinen, ja paljon merkittävämpi keikka. Isä oli Heinolassa reumasäätiön sairaalassa ja hänelle piti asentaa tekonivel. Kun kävi ilmi, että isä oli juuri jäänyt eläkkeelle, leikkaus yht'äkkiä peruttiin.

Leikkaus lopulta tehtiin, kun asiasta tehtiin virallinen valitus ja eräs kansanedustajakin puuttui asiaan.

Että turha väittää että kaikkia kohdellaan samalla tavalla.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mosse on liki kuallu.
Et vittu vaan osaa myöntää olevasi väärässä?

Lisää esimerkkejä. Suostuin KYSsissä koekaniiniksi opiskelijoille kun luvattiin että mulle tehdään kaikki tutkimukset mitä haluan. Kyseessä ne selkävaivat jotka diagnisoitiin sitten selkärankareumaksi. Pääsin jonojen ohi magneetteihin yms. kuviin. ihan parissa päivässä. Tänä keväänä jonotin magneettiin pari kuukautta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olen toki väärässä. Eihän tässä mitään epäselvyyttä.
Se että ruikutat kuin vanha ämmä on ihan ok.
Voi vittu.:D Kun osoitan että olit väärässä, se olikin sitten ämmän ruikutusta.

Nimeän sinut täten Suomen terveydenhuollon McRäkäksi. Samanlainen sokea oman totuuden huutelija.:ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olet aina oikeassa.
Kellään ei ole asiat pahemmin kuin sulla. Otan osaa suruusi ja perinnönjakoon.
Mistä sä näitä vedät?

Kerroin muutaman tapahtuman vuosien saatosta ja nyt sulla hyppäs hihna paikoiltaan.

Olkoon, sekaisin koko mies. Niinkun tässä toikissa jo aiemmin tänään, niin muutama muukin jättänyt leikin kesken kun sulla on maaninen vaihe menossa.

burb

.
Racer, ihan oikeasti. Paitsi että kadotit jarnan aiheen, aloit nyt myös hyökkäilemään.
Olispa peiskaar.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Twiiiuu, twiiiuu, twiiuuuu.

Onkohan peiskaarissa sireeninääntä? Ei varmaan. Pitäis olla.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Taidan lähteä terveyskeskuksen aulaan kertomaan, että miehet voisivat poistua, jolleivat sitten aivokasvainta pode.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kannattaako sitä ihan pikkuvaivoista tänne urputtaa. Etenkään kun omat hoituu buranalla?
Voisin tänne postailla faijan aivokasvaimen leikkauksesta ja muuta mutta koen että joku roti paskan postauksessa. Etenkin kun itse on ok. Tai ok ja ok.
Kukaan ei enää uskoisi mitä tänne postailisin jos kaikki vastoinkäymiset laittaisin.

Suomalainen mies ei valita.
Eihän tänne kukaan muu ole eilen urputtanut kuin sinä. Keskustelu oli siitä, että väitit ettei Suomessa pääse nimellä tai asemalla hoitojonojen ohi.

Väittämäsi oli väärä taas kerran.

Ne mun ja isän tapaukset oli esimerkkejä tilanteista, jossa väittämäsi todentui vääräksi. Ja se ei oikeuta itkupotkuraivareihin ainakaan päästään terveen osalta. Vaikka olisi tekninen koulutus tai muuten tunne-elämältään vähän ykstotinen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tuntuupa kävely helpolta tänään. Ei tarvii tepsutella nivelet solmussa pystyy kävelemään pitkiä askelia.
Itsellä viiden fyysisesti rankan päivän jälkeen palaveripäivä. Illalla vois kokeilla keveästi hotelli Vantaan kuntosalia.

Huomenna Hartwall areenalle pelaamaan lätkää. Saattaa olla hengitys kovilla. Ainakin viime vuonna ihan piipussa kun pitää intervallityyppisesti rykiä. Illalla katsomaan Jokerien matchia.