Mitä tekemistä mainituilla asioilla on sen kanssa että Etelä-Ossetialla on täysi oikeus itsenäisyyteen? Huvittavaa että puhut Venäjän nukkevaltiosta ja aggressiivisuudesta samalla kun Mikheil Saakashvili ja Georgia ovat alentuneet lännen johtaman marionettiteatterin päätähdiksi.
Unohdetaan nyt ainakin hetkeksi "länsi", neoconnat ja marionetit. Puhutaan hetki pelkästään Etelä-Ossetiasta ja vain Etelä-Ossetiasta.
Minä en vastusta kenenkään itsenäistymistä. Toistan tämän vielä kerran, koska muistan aiemmista keskusteluistamme, ettet sisäistä kerralla kaikkia asioita. Minä en siis vastusta Etelä-Ossetian itsenäistymistä.
Montako hehtaaria ja kuinka monta ihmistä sinun mielestäsi pitää olla toisen valtion alueella, että voi vaatia itsenäisyyttä? Ja kysymykseni on siis tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi. Eli vastaa siihen selvillä numeroilla.
Georgian ja Venäjän rajalla on Kaukasusvuoristo. Tuossa vuoristossa on useita MountBlancia korkeampia vuoria. Etelä-Ossetia on käytännössä tuon luonnollisena rajana toimivan vuoriston eteläpuolella (eli Georgian puolella) oleva muutaman kymmenen kilometrin mittainen laakso, jossa on Riihimäen kokoinen kaupunki. Laaksoa ympäröi muutama kukkula joilla on joitain vuoristokyliä. Koko alueella on noin 70 000 ihmistä.
Uutisissa näkyi juhlivia ihmisiä kun Medvedev oli tunnustanut E-Ossetian. Uutisissa kuitenkin näkyi myös haastatteluja, joissa ihmiset kertoivat, että heille kyllä käy liittyminen Georgiaankin, kunhan tilanne vaan saadaan rauhoittumaan. En tiedä miten tuo ”kansan tahto” on tuolla selvitetty? Varmaan aivan luotettavasti.
Jos Etelä-Ossetia pystyy toimimaan itsenäisenä, niin minä toivotan sinne onnea, menestystä ja kaikkea hyvää. Enkä vastusta sitä lainkaan. Antaa palaa vaan. Tämä nyt vielä kerran, ettet ymmärrä väärin. En siis vastusta.
Sinä ilmeisesti olet toiveikas E-Ossetian mahdollisuuksiin itsenäisenä valtiona? Koska muuten uskot, että Etelä-Ossetian ensimmäiset parlamenttivaalit järjestetään? Jos ei muuta niin edes villi arvaus?