Gilles Villeneuve onnettomuus ?

Observer

Well-known member
Niin ei kai täällä kukaan ole noita hehkuttanut. Ja jos jossain puhutaan onnettomuuksista niin totta hemmetissä minua kiinnostaa nähdä mitä on tapahtunut ihan jo sen takia että tieto lisääntyy, ei se silti tarkoita että nauttisin siitä tai katselisin niitä tuntikausia repeatilla. Tällä mauttomuuden perusteella pitäisi uutisistakin kieltää kaikki sotaraportointi ja kuolleiden näyttäminen. Mun mielestä se että noita on dokumentoitu on ihan ok kunhan sillä ei yritetä tehdä rahaa.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Minusta on hyvä, että tuollaisia dokumentteja tehdään. Pitäähän ihmisiä muistuttaa, että vaara on aina olemassa ja minkälaiset seuraukset pahimillaan ovat.

Mitä pahempi onnettomuus, sitä paremmin se jää mieleen ja vaikuttaa. Luulenpa, että itse ainakin ajelen liikenteessä entistä varovaisemmin juuri tuon Prycen videon ansiosta...

Nuorempana tuli autolla hurjasteltua ja pari kertaa on ollut todella läheltä piti tilanne. Onneksi ei kukaan muu ollut silloin vaarassa. Vanhemmiten on tullut järkeä päähän ja ajamiseen. Onneksi. :rolleyes:

<small>[ 21-12-2003, 19:08: Message edited by: Karpow ]</small>

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Prycen video näyttää mistä moottoriurheilussa on raadollisimmillaan kyse. Voisin toki kommentoida videota tarkemmin (eli vastata Karpowin aiempiin kysymyksiin), mutta se kannattaa jättää tekemättä, ettei syyllisty mauttomuuksiin.

<small>[ 21-12-2003, 19:18: Message edited by: Charlie ]</small>

Mikkoz

Well-known member
Sijainti
JKL
No miks tuo nyt piti ottaa pois? Itse olisin halunnut nähdä sen mutta winappi ei suostunut soittamaan. No latailin tuossa uuden Winampin ja sillä aikaa video piti poistaa :mad:

veekasi

Well-known member
pmv kirjoitti ihan asiaa, mistä lie kotoisin toi video. Aika mauton video sinänsä traagisella asialla vieläpä herkuteltiin.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Kun itse katsoin Prycen videota, siitä oli herkuttelu kyllä tosi kaukana... :rolleyes:

Charlie, ei kai se mautonta ole, jos onnettomuudesta asiallisesti keskustellaan? :confused:

Löysin tuosta Villeneuven kolarista paremman videon, josta vasta huomasin, että Gilleshän lentää autosta ulos. Herääkin kysymys, olisko Gilles vielä keskuudessamme, jos turvavyöt olisivat tehneet tehtävänsä... frown

Deimos

Well-known member
Sijainti
404 Not Found
No miks tuo nyt piti ottaa pois? Itse olisin halunnut nähdä sen mutta winappi ei suostunut soittamaan. No latailin tuossa uuden Winampin ja sillä aikaa video piti poistaa :mad:
Aikoinaan kun latasin videota Prycen onnettomuudesta, ajattelin mitä ihmeellistä siinä muka voi olla, kun mitkään Gilles-, Senna- tai Ratzenberger-videot eivät olleet hetkauttaneet meikäläistä mitenkään. Mutta on se vähän eri asia katsella tajuttoman kuskin istumista autossa, kuin nähdä miten ihminen viipaloituu jäädessään F1-auton alle. Ihan oikeasti, tuo on onnettomuus, jota kukaan ei jälkeenpäin ajateltuna olisi halunnut koskaan nähdä. :rolleyes:

<small>[ 21-12-2003, 20:16: Message edited by: Deimos ]</small>

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Minusta on kyllä vähän tyhmää, että ensin ladataan video, katsotaan se ja sitten ollaan vihaisia videon jakajalle, että ei noin kamalia saa jaella muille.

Syyttäkää itseänne, jos tuli traumoja (ihan vakavasti puhuen.) Ei kukaan pakota niitä videoita imuroimaan. Minulle tuo Prycen video antoi ainakin paljon ajattelemisen aihetta positiivisessa mielessä. :rolleyes:

Deimos, minusta on turhaa ja edesvastuutonta hyssytellä asioista, jotka ovat OIKEASTI tapahtuneet oikeassa elämässä ja yrittää lakaista niitä maton alle. Mistäs ihmiset muuten ottavat opikseen, jos eivät vanhoista virheistään.

<small>[ 21-12-2003, 20:28: Message edited by: Karpow ]</small>

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Löysin tuosta Villeneuven kolarista paremman videon, josta vasta huomasin, että Gilleshän lentää autosta ulos. Herääkin kysymys, olisko Gilles vielä keskuudessamme, jos turvavyöt olisivat tehneet tehtävänsä... :
Gillesillä ei pelkästään turvavyöt pettäneet vaan koko istuin! Lopullisesti Gillesin kohtalon sinetöi aidan tolppa, johon hän tärähti pää edellä.

Tuossa videossa näkyy se istuin lentävän Gillesin mukana jos oikein tarkkaa katsoo.

<small>[ 21-12-2003, 20:30: Message edited by: Juhis ]</small>

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Niinkös siinä tapahtuu... :( Pitääpäs katsoa vielä tarkemmin. Harmi, että noissa videoissa on tuo resoluutio noin kehno.

EDIT: Kyllä. Istuimen selkäosa ilmeisesti pettää. Vaikka Gilles olisikin autossaan pysynytkin, niin ilmeisesti ainakin hän olisi todennäköisesti menettänyt molemmat jalkansa. Eihän auton kabiinin jalkaosasta ollut mitään jäljellä törmäyksen jälkeen. frown

<small>[ 21-12-2003, 20:40: Message edited by: Karpow ]</small>

Enrique

Well-known member
Kyllä toisaalta ymmärrän jos joku haluaa nähdä näitä onnettomuukseia.Uteliaisuus on kumminkin sellanen asia.Itse kyllä katson myös kaikki onnettomuus videot, koska se auttaa suhtautumaan asiaan paremmin, jos näkee mitä oikeasti tapahtuu, mutta se jos katselee repeatilla useita kertoja, osoittaa jonkunlaista hölmöyttä ihmisessä joka niin tekee.Mutta siis tämä Prycen onnettomuus on sellanen, että olisi parempi, että sitä ei ikinä olisi edes saatu kuvattua, on se niin karmea.

Vanha kettu

Banned
Sijainti
koti
Mistähän voisi katsoa vielä lisää kuolemaan johtaneita kilpa-autoilijoiden onnettomuuksia? En minä muuten, mutta kiinnostaisi tietää mitä niissä oikein tapahtuu. Voin hyvällä omallatunnolla katsoa, kun en käytä hidastus-toimintoa. Harmi kun noissa videoissa on tuo resoluutio sen verran kehno, ettei tarpeeksi hyvin näe.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Tuo Prycen video olisi muuten todella hyvää "opetusmateriaalia" (huono sanamuoto, myönnetään) niille idiooteille, jotka ovat viimevuosina sännänneet kilparadalle kesken kisan. :mad: :mad: :mad:

Vasta nyt minäkin ymmärrän sen, että miten pahasti niissä tilanteissa olisi voinut käydä...

Aeuk

Well-known member
Karpow:
Tuo Prycen video olisi muuten todella hyvää "opetusmateriaalia" (huono sanamuoto, myönnetään) niille idiooteille, jotka ovat viimevuosina sännänneet kilparadalle kesken kisan. :mad: :mad: :mad:

Vasta nyt minäkin ymmärrän sen, että miten pahasti niissä tilanteissa olisi voinut käydä...
Veit sanat näppäimistöltäni.

Ei ollut tuo Prycen tapaus mullekaan tuttu entuudestaan, ja tätä ketjua lueskeltuani piti sitten tietty mennä video etsimään netistä.

Videopätkän nähtyään todellakin voi sanoa aidosti tajuavansa, ettei niistä ihmisten (olipa sitten ratavirkailijoita tai mitä tahansa) radallejuoksenteluista turhan takia pidetä niin suurta melua.

<small>[ 23-12-2003, 16:29: Message edited by: Aeuk ]</small>

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Karpow:
Kun itse katsoin Prycen videota, siitä oli herkuttelu kyllä tosi kaukana... :rolleyes:

Charlie, ei kai se mautonta ole, jos onnettomuudesta asiallisesti keskustellaan? :confused:

Löysin tuosta Villeneuven kolarista paremman videon, josta vasta huomasin, että Gilleshän lentää autosta ulos. Herääkin kysymys, olisko Gilles vielä keskuudessamme, jos turvavyöt olisivat tehneet tehtävänsä... :(
Eihän täällä todellakaan ole herkuteltu, eikä mielestäni menty edes mauttomuuksiin. Olen ihan tahallani jättänyt hymiöt pois viesteistäni. Videon poistaminen oli protestini sille mussutukselle, jota tähän topikkiin tultiin viljelemään. Kaikki jeesustelijatkin ovat kuitenkin katsoneet (moneen kertaan) tuon videon, monilla se on varmaan myös omalla koneella, aivan kuten minullakin.

Nämä harvat onnettomuustopikit eivät todellakaan pilaa tämän foorumin mainetta varsinkin kun näinkin asiallisella linjalla on pysytty.

Tänään kirjakaupassa käteeni osui eräs pari vuotta vanha F1-tietosanakirja, jossa oli myös maininta tuosta Prycen onnettomuudesta. Siinä oli myös kuva Prycen autosta pääsuoralla "ilman kuljettajaa". Kai sekin kirja pitää tuomita jos sille linjalle lähdetään. :rolleyes:

Mickey

Well-known member
veekasi:
pmv kirjoitti ihan asiaa, mistä lie kotoisin toi video. Aika mauton video sinänsä traagisella asialla vieläpä herkuteltiin.
No hae vaikka kookkelilla se tiedosto.
1977_pryce_kyalami.avi

Pete1

New member
Sijainti
Pori
Olis pitänyt näyttää tuo Pryce video Silverstonen ja '00 Hocken idiooteille... Saattanut jäädä törttöilyt tekemättä.

de Cesaris

bastardo, ignorante
Vanha kettu:
Mistähän voisi katsoa vielä lisää kuolemaan johtaneita kilpa-autoilijoiden onnettomuuksia? En minä muuten, mutta kiinnostaisi tietää mitä niissä oikein tapahtuu. Voin hyvällä omallatunnolla katsoa, kun en käytä hidastus-toimintoa. Harmi kun noissa videoissa on tuo resoluutio sen verran kehno, ettei tarpeeksi hyvin näe.
Ongelma ratkaistu! Juokset lähimpään videodivariin ja etsit käsiisi Sallittu/K-12 leimoilla varustetun vanhan Suomi VHS julkaisun nimeltään Speed Fever. Takakansi kertoo mm. seuraavaa:

NURBURGRING: Ainoa autenttinen kuvasarja Niki Laudan hengenvaarallisesta kolarista.
KYALAMI, ETELÄ-AFRIKKA: Tom Prycen ja kenttäavustajan kuolema yli 200 km/h. kiitävän auton uhreina.
POHJOIS-CAROLINA, USA: Vuosisadan jännittävimmät romuautokilpailut.
ZANTVOORT, HOLLANTI: Roger Williamson palaa kuoliaaksi, vaikka hänen ystävänsä David Purley yrittää epätoivoisesti pelastaa häntä.
JA PALJON MUUTA KILPARATAJÄNNITYSTÄ UPEAN SIDNE ROMEN yhteennitomana!

Jeps.. jeps... kirjoitusvirheet eivät minun käsialaani vaan ihan sitä itseään. Huonoa makua tuottajilta paikoitellen kenties, mutta muutoin hyvä video 70-luvun lopun F1-kisoista kiinnostuneille, tosin ei kai heikkohermoisille silti, vaikka K-12 onkin.