vmjs
Well-known member
- Liittynyt
- 9.7.2003
- Viestit
- 903
En löytänyt, sen takia kysyin onko kellään sitä koneella, tai tietääkö kukaan suoraa osoitetta...
En löytänyt, sen takia kysyin onko kellään sitä koneella, tai tietääkö kukaan suoraa osoitetta...
muistaakseni jossain kerrottiin tuon johtuneen vain ja ainoastaan perän karkaamisesta suoralle tultaessa... monen mielestä syynä saattoi olla Mooren saama käsivamma edellisenä päivänä varikolla... (joku skootteri tms onnettomuus)Karpow:
Onkohan muuten missään videota, josta näkyisi tuo Mooren onnettomutta edeltävä tilanne, josta näkyisi, että mistä ulosajo oikein sai alkunsa?
Jaaha. Sid Watkinsin mukaan Villeneuve oli itse asiassa elossa törmäyksen jälkeen, pulssi oli jopa yllättävän vahva. Vaan niska ei tälliä kestänyt, eli lopputulos oli toki sama. Villeneuve kuoli kuitenkin vasta myöhemmin sairaalassa.epeli:
"Gillesin auton etupyörä osui Jochen Massin Marchin takapyörään,kimposi siitä ilmaan,syöksyi nokka edellä maahan,katkesi kahti ja Villeuneuve sinkotui päin radan turva-aidan pylvästä. Hän kuoli heti."
-Formula 1 Tietosanakirja
Lähinnä tarkoitin tossa, että eipä kuskit meinannu autoissaan pysyä..Bobakki:
Jos auto menee penkin takaa kahtia, on jopa luonnollista, että penkki irtoaa.
Niin no, ei nuo autot nyt ihan niin turvattomia olleet, rika oli pikemminkin siinä, että autoa saatika sen sisällä olevaa ihmistä on vaikea saada kestämään yli 200 kilometrin tuntivauhdilla betoniseinään ajamista. Vika oli siis pikemminkin radassa, Jerezhän joutui varsin radikaalien muutostöiden kohteeksi onnettomuuden jälkeen. Tuohon aikaan oli kyllä aika harvinaista, että kuskit lensivät autoistaan, itselleni ei tule mieleen kuin Herbertin F3-luokassa sattunut kolari.vmjs:
Lähinnä tarkoitin tossa, että eipä kuskit meinannu autoissaan pysyä..Bobakki:
Jos auto menee penkin takaa kahtia, on jopa luonnollista, että penkki irtoaa.
Kuinka noi edes Uskalsi ajaa tollasilla "tappaja"-autoilla!?
Mutta eikös kuskit kyseenalaistanut noitten f-ykkösten turvallisuuden ainakin vuonna -94?epeli:
Siihen aikaan niitä autoja pidettiin turvallisuuden huipentumina,niinkuin nyt nykyisiäkin autoja. Ihan sama juttu,kuin että kymmenen vuoden päästä joku ihmettelee että "miten ne uskalsi ajaa tollasilla tappaja-autoilla",tarkoittaen nykyisiä autoja.
Ei nyt kukaan ajattele,että noi autot ei olis niin turvallisia kuin mahdollista,mutta jos pari kuskia kuolee esim. kaudella 2005,niin eihän ne autot sitten enää olekaan turvallisia!
Anteeksi erittäin sekava teksti.