Koko hommassa ei oikeastaan ole mitään uutta auringon alla. Kilpa-autoilun luonteeseen kuuluu "Unfair advantage", eli joillakin on enemmän rahaa, joillain on parempi tiimi, toiset saavat parhaat moottorit jne. Näistä on varikolla puhuttu aina. GP2 luokan kaltaisessa hommassa tuo olosuhteiden tasapuolisuus pitäisi olla tärkeää. Kumminkin valtavia eroja syntyy.
F3000:ssa oli aivan sama homma, sieltä sitten saattoi nousta ykkösiin muka hyvien näyttöjen perusteella mm. Riccardo Rossettin ja Pedro Dinizin kaltaiset kuskit. Heidän menestyksensä perustui pitkälti siihen että heillä oli ylivertaiset autot ja tiimit. Ajatuksenahan tämä on absurdi, sillä f3000 moottorien piti olla hyvin samankaltaiset eikä autoissakaan suuria eroja voinut olla.
En usko että Heikki olisi missään muussa luokassa esittänyt moisia kommentteja. Mutta kun GP2 pitäisi lähtökohtaisesti olla tasapuolinen sarja kaluston suhteen. Koko ajan toitotetaan että erojen pitäisi tulla kuskeista. Kuitenkaan tämä ei ole totta. Ilmeisesti taustalla on myös se, että ART ajoi Hockessa ja sitä edellisessä kisassa sääntöjenvastaisella autolla.
Toki, kuten kaikki huippukilpa-ajajat, Heikki ei sitten myöskään näe siinä mitään erikoista että hänellä on aivan huipputiimi taustalla. Arden on ehdottomasti kovin pikkuformulatalli vuosien varrelta ja tietotaito varmasti kovempaa kuiin esim. HiTech Piquetilla.