GPL Harkka!

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Originally posted by HulaBalooGuY:
<STRONG>
Ainakin "oikeat" f1-kuskit käyttää "oikeissa" f1-autoissa tuotakaasujalan jarrutusta</STRONG>
Olet osittain oikeassa ja osittain väärässä. Nimittäin jotkut kuljettajat jarruttavat oikealla jalalla ja jotku vasemmalla.

Mitä GPL:ään tulee, niin en ole huomannu mitään hyötyä kaksi akselisuudesta polkimissa. Käytän tietty kumpaakin jalkaa, eli oikea kaasulle ja vasen jarrulle.

[ 03-07-2001: Message edited by: Dominic ]
 

Hënkka

Guest
Originally posted by Sohvaperuna:
<STRONG>Rateista puheenollen, onko siitä hyötyä GPL:ssä, jos polkimet toimivat toisistaan riippumatta? Omassa Dexxan halpisveivissä ne ovat samassa, kuten joystickeissa, joten jarrutus ja kaasutus yhtäaikaa ei onnistu.
Rallipuolellahan vasemman jalan jarrutusta käytetään, mutta mites radalla?</STRONG>

Ei ole hyötyä. Jos painan molemmat polkimet pohjaan, on se sama kuin en painaisi kumpaakaan ollenkaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Originally posted by Henkka:
<STRONG>


Ei ole hyötyä. Jos painan molemmat polkimet pohjaan, on se sama kuin en painaisi kumpaakaan ollenkaan.</STRONG>
Tuo ei pidä paikkaansa! Jos painat kummatkin polkimet pohjaan, takapyörät vetävät mutta myös jarrut ottavat samalla kiinni.

Takapyörien jarrujen teho ei riitä, joten auto kulkee eteenpäin eturenkaat lukossa. Mikäli muistan oikein.

Kyseessähän oli siis kaksiakselinen poljinjärjestelmä. Kolmas akseli on sitten ratti.

[ 03-07-2001: Message edited by: Dominic ]
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Asiasta kolmanteen. Löytyskö jostakin semmoinen patchi jolla saa GPL:n toimimaan ilman cd:tä.

Nim. CD kaverilla lainassa (Ihan oikeesti :) )
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Jees hyvin toimii. Täytyy ruveta treenaamaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Originally posted by RK-62:
<STRONG>Jees hyvin toimii. Täytyy ruveta treenaamaan.</STRONG>
Tervetuloa kisaamaan keskiviikkona tai torstaina mikäli kantti vaan kestää! ;)
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
saa nähdä jos saan auton pysymään tiellä. Ei ole tullut pitkään aikaan pelattua.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Originally posted by RK-62:
<STRONG>saa nähdä jos saan auton pysymään tiellä. Ei ole tullut pitkään aikaan pelattua.</STRONG>
No tiukkaa se tekee itselläkin vaikka kierroksia takana rupeaa olemaan jo satoja.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by SJM:
<STRONG>Perkele en päässyt ajamaan, kun ei ole siinä multiplayer-kohdassa sitä IP-osoitteelle kuuluvaa ruutua.</STRONG>
Valitsitko varmasti multiplayer valikosta sen JOIN? Jos sulla on ruksi siinä HOST-kohdassa, etä tietenkään pääse kirjoittamaan ip-osoitetta. Mutta kun valitset JOIN, näkyy siinä kohta ip-address ja perässä numerosarja, jotka klikkaamalla voit kirjoittaa siihen Domin serverin osoitteen, sitten vaan vihreää lippua ja oletkin jo mukana.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by RK-62:
<STRONG>saa nähdä jos saan auton pysymään tiellä. Ei ole tullut pitkään aikaan pelattua.</STRONG>
Rohkeesti vaan ainakin harjotuksiin mukaan. Jos siellä tuntuu ettei pysy perässä, voihan sitä jättää kisan väliin. Harjottelukin on tuplasta hauskempaa kun on oikeita haastajia radalla.

Taisi sohvaperunakin epäillä, josko hänestä on kilpailemaan, tähän asti voitto prosentti on ollu täysi 100 :D
 

Sohvaperuna

Well-known member
Liittynyt
3.3.2001
Viestit
80
Taisi sohvaperunakin epäillä, josko hänestä on kilpailemaan, tähän asti voitto prosentti on ollu täysi 100
Niinpä. Kaikki vaan mukaan, mullakin on ollut ko. peli vasta reilut kaksi viikkoa. Sitä ennen pelailin demoa muutaman kerran. Ei täällä niin ammattilaisia olla, joten kaikki vähänkin kiinnostuneet mukaan. Vähän harjoitusta, ja siitä ne ajat paranee...

Nyt kun katselin noita helmikuun kisan tuloksia Kyalamista, näytti kierrosajat sen verran kovilta, että harjoitus olisi tarpeen...voi 1:20 olla aika tiukassa! Eilen kävin muuten ajamassa vähän aikaa kisaa WinVROC:n kautta ja joku veti siellä Kyalamin paalulle aikaan 1:12.xx, ilmeisesti "hieman" viritetyllä Ferrarilla....
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
sohvaperuna, nuo käsittämättömän hyvät ajat johtuvat useimmiten siitä, että tietoliikenneyhteyksissä on ongelmia/häiriöitä, jonka seurauksena pelaajien oma ajanotto ei pysy tahdissa serverin kanssa ja sitten kierrosajat voivat olla jotain aivan ihmeellisiä.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Tulipa tuossa treenattua Kyalamia, mutta ajat ei kyllä olleet kovin kaksisia.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
omat ongelmani pätkimisen suhteen sain ilmeisesti selvitettyä. ongelma olikin äänissä ja äänikortissa (sb 128pci). directx diagnostic toolilla laitoin hardware sound acceleration levelin kohtaan no acceleration ja alkoi toimimaan pätkimättä. tosin äänet ovat nyt aika heikonlaiset, vierellä kun auto kulkee, niin ei kuulu siitä mitään.. pitää vaihtaa isän koneesta vanha sb 32 awe takaisin itselle, se toimii kuin buick :).

Ja niin.. kun kyselin neuvoja rateista tuossa, niin noudatin sitten kaikkien neuvoja vimosen päälle ja menin kuin meninkin ostamaan uuden versioisen logitechin.. ajattelin, että voihan sen sitten palauttaa, jos ei miellytä. poljinalusta on ehkä hieman pieni, pienempi kuin siinä vanhemmassa versiossa (onneksi mulla on aika pieni jalka :)). ratin takana olevat viikset ovat erilaiset, itse asiassa ei viikset laisinkaan, vaan napit, ihan ok. ratin etupuolella olevat nappulat (neljä kpl) ovat ehkä hiukan liian vaikeasti tavoitettavissa, mutta tavoitettavissa kuitenkin.. vanhemmassa oli muistaakseni paremmin. itse ratin muotoilu ei mua haittaa mutta ei liioin säväytäkään.. jotenkin hieman lelumaisemman näköinen kuin se vanhempi versio, mutta kuitenkin aika tukevanoloinen, saa nähdä sitten että miten jatkossa. Kaiken kaikkiaan kuitenkin huomattavasti paremman oloinen ratti kuin actlabs, tyytyväinen olen.

[ 03-07-2001: Message edited by: Wilpuri ]
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Originally posted by Dominic:
<STRONG>

Tuo ei pidä paikkaansa! Jos painat kummatkin polkimet pohjaan, takapyörät vetävät mutta myös jarrut ottavat samalla kiinni.

Takapyörien jarrujen teho ei riitä, joten auto kulkee eteenpäin eturenkaat lukossa. Mikäli muistan oikein.

Kyseessähän oli siis kaksiakselinen poljinjärjestelmä. Kolmas akseli on sitten ratti.
</STRONG>
Tuossa uudessa ratissani on mahdollista käyttää kolmea akselia (edellisessä ei ollut), ja käytössähän se nyt tietty sitten on. en vain oikein vielä osaa hyödyntää juuri mitenkään, pitää koittaa opetella. tuntuu olevan jotenkin ikäänkuin oma maailmansa tuo, että painaa kumpaakin yhtä aikaa.. saahan sillä vaikutettua auton kulkuun mutkissa varmaan huomattavastikin, vaan kun ei oikein meinaa osata tehdä sitä oikein.. mutta mutta.. kaiken kaikkiaan lisää haastetta tuo jarrun ja kaasun käyttö yhtäaikaa.. ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu :)
 

Hënkka

Guest
Originally posted by Wilpuri:
<STRONG>
Ja niin.. kun kyselin neuvoja rateista tuossa, niin noudatin sitten kaikkien neuvoja vimosen päälle ja menin kuin meninkin ostamaan uuden versioisen logitechin.. ajattelin, että voihan sen sitten palauttaa, jos ei miellytä. poljinalusta on ehkä hieman pieni, pienempi kuin siinä vanhemmassa versiossa (onneksi mulla on aika pieni jalka :)). ratin takana olevat viikset ovat erilaiset, itse asiassa ei viikset laisinkaan, vaan napit, ihan ok. ratin etupuolella olevat nappulat (neljä kpl) ovat ehkä hiukan liian vaikeasti tavoitettavissa, mutta tavoitettavissa kuitenkin.. vanhemmassa oli muistaakseni paremmin. itse ratin muotoilu ei mua haittaa mutta ei liioin säväytäkään.. jotenkin hieman lelumaisemman näköinen kuin se vanhempi versio, mutta kuitenkin aika tukevanoloinen, saa nähdä sitten että miten jatkossa. Kaiken kaikkiaan kuitenkin huomattavasti paremman oloinen ratti kuin actlabs, tyytyväinen olen.
</STRONG>
Jaahas, vai rattiostoksilla sitä on oltu. Pitää vissiin tulla testailemaan. :) Tuntuu aika oudoilta ne keskinapit, kun mun mielestä ne oli vähän vaikeat ylettää jo siinä vanhassa versiossakin.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Originally posted by Henkka:
<STRONG>

Jaahas, vai rattiostoksilla sitä on oltu. Pitää vissiin tulla testailemaan. :) Tuntuu aika oudoilta ne keskinapit, kun mun mielestä ne oli vähän vaikeat ylettää jo siinä vanhassa versiossakin.</STRONG>
:) tervetuloa vain. mä saatan muistaa väärinkin tosiaan nuo nappulat, joka tapauksessa ne on hankalammin tavoitettavissa kuin actlabsissa. Sillä ajaessahan joutui vaihtaan vaihteetkin edestä, kun se naurettava viiksisysteemi jäi käteen ensimmäisenä päivänä. :mad:
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Dominic muuten, näytti siltä että startissa olisi sellainen tiheä lähtöruudukko. Onko teillä tullut paljon kolareita startissa, ainakin jos porukkaa tulee enemmän, niin lähdöistä tulee helposti liian hektisiä, lähtöruudukon harventaminen voisi olla paikallaan..?
 
Ylös