Tähän on kyllä pakko kommentoida:
Mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin jos ei sitä vertaa ehdi/viitti harjotella että pääsis edes parin kolmen sekunnin sisään kärkipään ajoista, niin onko mitään järkeä tulla sitten kurvailemaan ihan miten sattuu ja kolaroida muita ulos?...
Tässä on kyllä
hieman liioittelun makua. Se, että pääsee
parin kolmen sekunnin sisään kärkiajoista, vaatii kyllä enemmän kuin vähän harjoittelua silloin tällöin. Olen ajellut f1racing liigan kisoja lokakuusta alkaen kerran pari viikossa suunnilleen - parannusta on tapahtunut paljon, mutta parhaimmillaan (kun kaikki on mennyt nappiin + on rata jonka osaan hyvin + lyhyt / nopea rata jolla ei voi paljon jäädäkään) olen päässyt hädintuskin about kolmen sekunnin päähän f1racing poppoon kärkiajoista.
Otetaan esimerkiksi tämä nyt jo surullisen kuuluisaksi muodostunut (ehh) keskiviikon f1-forum -liigan Kyalamin kisa. Aika-ajot menivät niin nappiin kuin olla ja voi - sekä aiempi rataennätys parani yli odotusten, pari sekuntia. Uusi rataennätykseni jäi "kärjen ajoista" 5-6 sekuntia tms - ja sillä hädin tuskin pääsi kisaan -> starttiruutu 18. Tämä siis
parhaalla mahdollisella suorituksellani, radalla joka on tuttu ja turvallinen. Toisin sanoen - saattoi ollakin sitten se ensimmäinen ja viimeinen tämän foorumin kisa johon pääsin. Ei ihan jaksa 16 tuntia vuorokaudessa "harjoitella" jotta pääsee nettiliigaan ajamaan ... mutta ei voi mitään.
Tuntuu että tässäkin oikeastaan enemmän väheksyn kuin liioittelen asiaa. 4 kuukautta suhteellisen intensiivistä / mukavaa liiga-ajelua f1-racing-liigassa on kehittänyt ajotaitoja
paljon. Ja silti voi sanoa, että ajat - jolloin olisin edes taistelemassa omasta paikastaan kunnolla muita vastaan - saati sitten että taistelisi voitoista / olisi parin sekunnin (huh) päässä kärjestä ... suorastaan v*tuttaa lukea sitten, kuinka jotkut sanovat että "no jos ei edes sen vertaa viitsi harjoitella". Eihän se paljon vaadikaan, että oppii suoraan p*skakuskista voittajaehdokkaaksi. Etenkään pelissä nimeltä GPL. Vai mitä? Sillä siitähän siinä on kyse, kun sanotaan että "parin kolmen sekan sisään" kärjen vauhdista pitäisi päästä. Turha väittää edes muuta. Ja onhan siinä toki yhdenvertaiset mahdollisuudet päästä kisoihin - on joo. Hah! Niinpä joo ... doubtful Ja minä en oikeastaan pidä itseäni enää ihan surkeana kuskina, vaan sanotaan että noin tyydyttävän tienoilla / keskinkertainen. Eli enää ei spinnauksia tapahdu kovinkaan usein, ja kokonaisuutena vauhti on aika hyvää - pystyy huomioimaan muun liikenteen ajamatta joka kerta pellolle (heh) jne - mutta silti tuli kyllä sellainen vaikutelma tässä nyt, että ensimmäinen kisa = viimeinen kisa. Lag = kirous.
Just näin. VROC:ssa pystyy ajamaan vapaasti, jos aika/kiinnostus ei riitä harjoittelemaan sen verran että pysyy edes jonkin verran tiellä.
"Pysyy edes jonkin verran tiellä" = siis sama asia kuin "päästä edes parin kolmen sekunnin sisään huippukuskien ajoista". Hienoa.
eek!
Eipä silti, toki ymmärrän ja hyväksyn tämän lagi-ongelman, mutta ei se v*tutusta vähennä vaikka sen ymmärtääkin
Joillakin tuntuu olleen aikalailla lagitusta, joka tuntuu varsin ihmeelliseltä, kun mulla toimi kaikki ilman mitään ongelmia. Kolaritkin tulivat aivan normaalisti eikä kukaan hypännyt silmille. Kaiken lisäksi mulla sentään on vain modeemi-yhteys. Mutta jos suurin osa sanoo että lagitus haittasi niin sittenhän on jotain tehtävä ja koitetaan nyt tuolla 15 kuskilla. Mahtaakohan muuten sillä olla vaikutusta että en käyttänyt Vrocia ollenkaan vaan joinasin GPL:n kautta tuohon peliin ? Vai oliko tuo kisa hostattu juuri sen takia vrocin kautta että yhteydet pelaisivat tasaisemmin ?
Minä liityin Kyalamin kisaan Vrocin kautta - ja ellei sitä startin lagikolarointia lasketa, niin muuten ei lagitusta esiintynyt juuri ollenkaan. Tai sitten en huomannut sitä? Autot eivät ainakaan ilmestyneet tyhjästä / kadonneet / pomppineet, vaan annoin helposti tietä niille jotka ohittivat kierroksella, jne - eikä kukaan kyllä tuollaisessa tilanteessa minuun törmännytkään.
<small>[ 09-02-2002, 01:00: Message edited by: Aeuk ]</small>