GPL-otsikko (01/2002)

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
amatöörien puuhasteluahan tämä vain on... :D

En aio menettää hermojani tämän kanssa nyt. Tietysti mitä enemmän kuskeja mahtuisi mukaan sen parempi, mutta jos yhteydet ei pelaa niin pudotetaan määrää. Josko katsotaan miten seuraava kisa menee uusituilla säännöillä ja pohditaan sitten vieläkö jotain pitäisi tehdä. Mitään aikarajoja en kyllä vieläkään oikein hyväksy että pitäisi päästä esim. 2-3 sek. päähän paalusta tai jotain. Niin paljon mukaan vaan kuskeja kun vehkeissä riittää varaa. :)
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
No huhu kunnon tappelu on kyllä saatu aikaan...
VJR:
Minä en itse ainakaan kauheasti EHDI harjoittelemaan, kyse ei ole viitsimisestä....pitää käydä koulua, käydä töissä ja jopa kavereita on kiva nähdä...

Sitten Kyalamin kisaan, minä en itse ainakaan huomannut lähtöä lukuunottamatta mitään lagitusta, käytän motua kuten RK-62....mieleenkiintosta että modeemikäyttäjillä ei ollut ongelmaa, muilla oli....

15 tuskin on liikaa kuskeja, mutta todellisuudessa mitö eroa on, onko 20 vai 15, kuitenkin alussa porukka tippuu sen verran että 5:n kierroksen sisään ollaan 15:ssa (tuo on matemaattisesti9 laskettu :D )

Tarkotus on varmaan pitää hauskaa, eikä yrittää hampaat irvessä johonkin ihme aikojen sisään....
Ett silleen!!!!!!!!!
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
jaska:
Tarkotus on varmaan pitää hauskaa, eikä yrittää hampaat irvessä johonkin ihme aikojen sisään....
Niin tietysti, mutta kyllä tässä jonkinlainen vakavuuskin pitää olla kun pisteitä lasketaan jne. Jos aikaa ei ole riittävästi, niin suosittelen asentamaan VROC:n. Siellä pyörii 24h/d servuilla pelejä, joissa voi pitää hauskaa ilman mitään rajotteita.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Joo. Toki tietty vakavuus pitää olla mukana, mutta lähinnä siinä muodossa, että ajetaan rehdisti ja annetaan oikeaoppisesti nopeimmille tietä turhaan pelleilemättä (mitä joskus vrocissa näkee). Kierrosajat on sitten toisarvoinen juttu tuossa.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
ajateltiin jos tuossa noin klo 21 ajettais harkkakisaa glenissä. jos vain löytyis hostaaja wink

<small>[ 11-02-2002, 18:56: Message edited by: VJR ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
hostaaja löytyi. ajellaan varmaan jo vähän aiemmin. eli heti #forumgpl:ään, jos on halukkuutta
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni


Huomenna siis kauden 2. kisa. Ilmeisesti pitää tuota aikaa hieman katsella sitten tarkemmin olympialaisten suhteen. Ainakin mäkihyppyä on huomenna.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Mäkihyppy
Klo 18.30 Suurmäki K120

eiköhän tuo ehdi loppu ennen yhdeksää
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Jooh. niinpäs on ainakin jos aikataulu pelaa.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Eli huomenna klo 21 jyrähtää karsinnat käyntiin Watkins Glenissä. Pistetilanteen mukaan ilman karsintoja kisaan pääsevät: Wilpuri, E.Tuhero, Ken Lie, Jere1983, Henkka, Pekpoy, Jape, K.Ruusperi.
Jere1983 on ilmoittanut jättävänsä kilpailun väliin, joten karsinnoista pääsee näillä näkymin ainakin 8 itse kilpailuun.

Autot: (muilla vapaavalintainen auto)

Lotus: Arcanum, VJR, McRäkä
Eagle: Tane, Akim, K.Ruusperi
Ferrari: Jaska, Jape, Pekpoy
Brabham: Henkka, E.Tuhero, Wilpuri
BRM: KenLie

ja karsinnoissa siis kaikki saa ajaa vapaavalintaisella autolla
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Kertaus on opintojen äiti.

Toimintaohjeita radalle:

Aika-ajo
-Varikkosuoralla vaihdettava heti ajolinja siten, että ei aja muiden varikkosuoralle ilmestyvien päälle
-Lämmittelykierrokselle lähdettäessä on varmistettava, että ei radalle lähteminen ei häiritse muita kuljettajia. "Ei sieltä varmaan kukaan tule" -ajattelutapa ei käy. Watkins Glenissä varsinkin tulee kiinnittää tähän seikkaan huomiota.
-Itse lämmittelykierroksella jätä riittävä väli edellä menevään kuljettajaan, ei kannata lähteä nopealle kierrokselle siten, että on toisen perässä kiinni, siinä tekee haittaa itselleen ja toiselle
-Ei myöskään pidä ajaa liian hiljaa, että ehtii reagoimaan ja väistämään mahdollisesti perässä tulevalle nopealla kierroksella olevaa
-Antaessa tilaa nopeammalle ei ole syytä ajaa sen vuoksi hallitsemattomasti ulos radalta, sopivan verran hidastaminen ja ajaminen parhaimmalta ajolinjalta sivuun kertoo takaa tulevalle sen, että olet havainnut hänet ja annat hänelle tilaa, jolloin hän voi turvallisin mielin siirtyä ohitsesi
-Poistuttaessa varikolle tulee auto pysäyttää siten, että siitä ei ole haittaa muille. Mikäli poistumissyy on se, että auto jää hajonneena keskelle rataa, tulee poistuminen hoitaa mahdollisimman nopeasti, jotta ei haittaisi muita kilpailijoita

Kilpailu alku
-Varmista hyvissä ajoin, että polttoainetta on riittävästi. Silloin ei tule viimehetken paniikkia ja ehdit lähtöruudukkoon.
-Lähtökiihdytyksessä oltava varovaisia. Vaikka näyttäisi siltä, että voisit nousta monta sijaa, ota silti maltillisemmin: kisa on pitkä.
-Varo varsinkin lähtökiihdytyksessä rinnalla olevia, monen moottorin ulvonnan yhteydessä on vaikea paikallistaa, että missä päin autot ovat.
-Varsinkin ensimmäisen kierroksen ensimmäisiin mutkiin on syytä jarruttaa hieman aiemmin, että jää pelivaraa mikäli edellä tapahtuu yhteentörmäyksiä.
-Vältä äkkinäisiä ajolinjanvaihteluita varsinkin tilanteissa, joissa joku tulee perässäsi lähituntumassa. Peileistä ja sivulle katsomalla jää kuitenkin vielä kuolleet kulmat kumpaankin takakulmaan, siellä voi joku olla

Lähituntumassa ajaminen ja ohitustilanteet
-Mikäli huomaat, että olet selkeästi edellä olevaa nopeampi, niin älä aja liian lähellä, sillä hänen hieman aikaisemmat jarrutuskohdat saattavat yllättää
-Älä lähde yrittämään ohitusta, mikäli olet jarrutuskohdan paikkeilla huomattavasti ohitettavaa jäljessä.
-Suoralla imuun päästessäsi ole varovainen että et aja toisen perään pyrkiessäsi ottamaan kaiken hyödyn imusta irti
-Itse ohitustilanteessa jarrutus tulee aina aloittaa riittävän ajoissa, jotta et ajaudu ohitettavan ajolinjalle. Ohitettavalle on aina jätettävä ajolinja vapaaksi.
-Mikäli vieressä olevaa ei näy, niin hän mitä todennäköisemmin ei ole hävinnyt taivaan tuuliin, vaan edelleenkin on siellä jossain lähellä. Ota toinen koko ajan huomioon.
-Mikäli sinut ohitetaan mutkaan jarrutettaessa, ota huomioon mutkasta ulos tultaessa, että sinut ohittanut kuljettaja ei välttämättä kykene kiihdyttämään niin nopeasti mutkasta ulos kuin mitä normaalisti
-Mikäli suoralla ajaessasi perässä lähituntumassa (imuetäisyydellä) lähestyy kuljettaja, niin valitse ajolinjasi seuraavaan mutkaan, ja pidä se. Turha mutkittelu saattaa aiheuttaa kahden lähekkäin ajavan auton yhteentörmäyksen
-Mikäli sinulle liputetaan sinisiä lippuja, takaa tulee mitä todennäköisimmin joku johtavista autoista kierroksella sinua ohittamaan, löysää sopivasti sopivassa paikkaa ja takana tuleva voi ohittaa sinut turvallisesti.
-Mikäli lippuja ei näytetä (GPL bugittaa paikka paikoin lippujen suhteen), ja takaa lähestyy melko nopeaan auto, kyseessä on mitä todennäköisesti kuljettaja, joka on ohittamassa sinua kierroksella. Ja vaikka kyseessä olisi samallakin kierroksella oleva, voi olla järkevää päästää hänet ohi, mikäli vaikutat häneen nähden selkeästi hitaammalta. Muutoin saatat yliyrittää ja ajaa ulos radalta ja pilata toisenkin kuljettajan kilpailun.
-Jos ajat ulos ja autosi vaurioituu ja käytät shift-r:ää, niin mikäli takaa lähestyy vauhdikkaasti samallakin kierroksella oleva auto, niin älä yritä väkisin peippailla ja pidätellä kylmillä renkailla, silloin kolarointi on aika todennäköistä.
-Jos ajat ulos, mutta et aio käyttää shift-r:ää ja palaat radalle kunnes huomaat että auto onkin liian viallinen, niin auto tulee pysäyttää sellaiseen paikkaan, että et aiheuta vaaratilannetta muille. Vastaavasti samalla lailla on toimittava lopullisesti keskeytettäessä.
-Vastaavasti jos näet edellä jonkun käyttävän shift-r:ää ja kiihdyttävän uudestaan matkaan, älä yritä epätoivoisesti heti ohittaa tätä, tai voi käydä kuten Schumacherille ja Hillille eräänä vuonna Australiassa.
-Mikäli autosi on vaurioitunut, eikä shift-r:ää enää ole mahdollista käyttää, tai muuten vain et halua sitä enää käyttää (kilpailun viime hetket käsillä tms.), älä peittele selkeästi nopeampia kuljettajia

Lisäyksiä:
-Kun sinua ohitetaan kierroksella kilpailussa, tai olet lämmittely- tai jäähdyttelykierroksella aika-ajossa, niin seuraavat asiat kannattaa huomioida.
1)Mikäli annat takana tulevalle tilaa väistämällä itse normaaliajolinjalta, tee se hyvissä ajoissa. Mikäli väistät vasta siinä vaiheessa, kun perässä ajava on ihan lähellä, saattaa kyseinen kuljettaja olettaa, että aiot pitää ajolinjasi ja tällöin ohittaja vaihtaa itse ajolinjaansa siirtyäksesi rinnalle. Jos jätät itse ajolinjan vaihtamisen viime tinkaan, ei perässä oleva ehkä ehdikään reagoida, ja seurauksena on täysin turha yhteentörmäys.
2)Mikäli annat tilaa pitämällä oman ajolinjasi, niin hidasta vauhtia sopivasti riittävän ajoissa, jolloin perässä tulevalle jää aikaa huomioida nopeudenmuutoksesi ja hän ehtii itse valitsemaan ajolinjansa siten, että pääsee sujuvasti ohitsesi.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Laitetaanpa tämä uudestaan, jotta kaikki saapuu oikeaan paikkaan

VJR:
Ennen kisoja ois tarkoitus kokoontua #forumgpl-kanavalle. Sinne olisi hyvä tulla jo hieman ennen harjoitusten alkua, jotta tiedetään onko tulossa porukkaa, kuka hostaa ja tarvitaanko karsintoja yms.

Joko http://www.tutka.net/~dominic/GPL/chat.html

tai esim. mIRCillä johonkin näistä servereistä:
irc.webchat.org
chat.planetz.net
zulu.ca.us.webchat.org
ja kanava #forumgpl
kannttaisi tulla jo vähän ennen klo 21 tuonne
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Kaipaisin niiden sääntöjen päivittämistä.. Kun niitä vatvoitte, niin oon ainakin ite hieman tietämätön siitä, että mihin päädyitte niiden sessioiden kestojen ja alkamisten suhteen.

Eli jos Henkka vaikka jossain vaiheessa pystyisi ne sääntönsä päivittämään ja vaikkapa postaamaan tähän otsikkoon niin tuota olis ihan jees.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Wilpuri:
Kaipaisin niiden sääntöjen päivittämistä.. Kun niitä vatvoitte, niin oon ainakin ite hieman tietämätön siitä, että mihin päädyitte niiden sessioiden kestojen ja alkamisten suhteen.

Eli jos Henkka vaikka jossain vaiheessa pystyisi ne sääntönsä päivittämään ja vaikkapa postaamaan tähän otsikkoon niin tuota olis ihan jees.
Päivitetty on ja löytyy vaikkapa täältä. Säännöt linkin takana.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Ja laitetaan vielä tähänkin...

1. Osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä F1-forumille ja ilmoittautumista perjantaihin 1.2.2002 klo 15.00 mennessä. Myös jälki-ilmoittautumisia voidaan harkita.

2. Kilpailut ajetaan normaalisti viikon välein. Jos on osanottajapulaa, kisa siirtyy seuraavalle viikolle. 10 autoa pitää olla starttiviivalla että kisa ajetaan. Ajopäivä on alustavasti keskiviikko, mutta jos tulee estymisiä ja ehdimme hyvissä ajoin päättää toisen päivän tai ajankohdan, vaihto on mahdollinen.

3. Sarja käsittää 14 kilpailua, joista 11 parasta kisasuoritusta läsketaan mukaan lopullisiin pisteisiin. MM-pisteet jakautuvat kahdeksan parhaan kuskin kesken tyyliin: 12-9-7-5-4-3-2-1. Voittajan kierrosmäärästä pitää ajaa vähintään 80%, jotta tulee lasketuksi mukaan lopputuloksiin. MM-sarjan voittaja on se, jolla on kauden lopussa eniten pisteitä.( [[Big Grin]] ) Tasatilanteissa paremmuus ratkotaan kuten kohdassa 8. Tallimestaruudesta ei ajeta.

4. Sarjaohjelma:

Kyalami
Watkins Glen
Zandvoort
Spa-Francorchamps
Monaco
Rouen
Österreichring
Silverstone
Nürburgring
Mosport
Anderstorp
Monza
Keimola
Mexico City

5. Ennen kilpailua ajetaan 30 minuutin aika-ajo, joka siis alkaa n. klo 21.00, ellei toisin sovita. Jos kisaan on tunkua yli 15 kuljettajaa, niin järjestetään ylimääräinen karsinta. MM-pisteissä 8 parasta ei tarvitse osallistua karsintaan, vaan he pääsevät suoraan varsinaiseen aika-ajoon. Lopuista karsitaan 7 parasta ja myös tämä karsinta-aika-ajo kestää 30. Karsinnan autovalinta on kaikilla täysin vapaa.

6. Kilpailut ajetaan advanced -vaurioilla long-race -pituisina. Shift+R:ää saa käyttää aika-ajossa mielin määrin, kisassa 3 kertaa. Jos siis kolaroi neljännen kerran pahasti tai kone hajoaa, on keskeytettävä. Huijaaminen on täysin turhaa sillä shift+R:n käytöt nähdään helposti GPL Replay Analysator -ohjemalla. Jos shift+R:ää tulee painettua vahingossa nopeasti 2 kertaa peräkkäin, niin siitä menee vain 1 kerta. Tämä pystytään myös kisan jälkeen tarkistamaan.

7. Tahallisesta kolaroinnista ym. päättömistä tempauksista saa takuuvarmasti ajokieltoa, toistuvasta toiminnasta porttikiellon koko sarjaan. Kisat käydään jälkikäteen läpi replayn perusteella ja sieltä kyllä löydetään kaikki kolaroijat taikka shift+R:n sääntöä rikkoneet kuskit.

8. Auton valinta tapahtuu siten, että MM-sarjan 12 parasta ilmoittavat autonsa valintajärjestyksen listaamalla neljästä parhaasta(Brbaham, Eagle, Ferrari, Lotus) autosta toivomansa järjestyksen. Tästä ne määräytyvät käännetysssä järjestyksessä siten että MM-sarjan johtajan toive toteutuu viimeisenä. Näin jokaista neljää merkkiä saadaan vähintään kolme kappaletta kisaan. Loput kuljettajat saavat valita autonsa täysin vapaasti.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Jees.. Lähinnä kiinnosti se, että miten pitkät karsinnat on ja onko aika-ajon pituudesta tingitty karsinnan pitämisen vuoksi. VJR kertoi tuossa jo, eli karsinnat alkaa 21.00 ja kestää 30min, sen jälkeen lyhyehkön aikavälin jälkeen alkaa aika-ajo, joka kestää 30min..
 
Ylös