Jos tekniikan kehittämiseen ja rahatalouteen ei tehdä rajoituksia, se pärjää jolla on eniten pätäkkää (ja poliittisia suhteita).
Kukaan ei voi väittää, että Ferrarilla (tai Mersulla) olisi työntekijöillä jokin yhteinen tausta. Ferrarin ihmiset eivät ole ikuisia Fiatlaisia, tai edes Italialaisia, monet ovat työskennelleet aiemmin toisissa F1 talleissa, tai muissa vastaavissa projekteissa. Työntekijät ovat eri kansalaisuuksia ja vaihtavat firmaa aina sen mukaan, kun parempi tarjous tulee.
Formulat eroavat myös merkkien tehdasautoista kuin yö päivästä. Kyseessä on valmistajille pelkkä markkinakikka.
Tehdäänpä olettamus että esittämäni avoimuus hidastaa tekniikan kehitystä. Onko avoimuus mitenkään verrattavissa esimerkiksi linuxin vapaaseem lähdekoodiin, onko se jarrutanut kehitystä? Kuinka moni käyttää Firefoxia joka on vapaan lähdekoodin tulos?
Totta on että f1 on kuninkuusluokka... mutta nykyisin radalla tuntuu olevan täysin eritasoisia autoja. Kuljettajan (ja sattumien) merkitys on liian pieni ja voitoista kamppailevat liian harvat.
Kukaan ei voi väittää, että Ferrarilla (tai Mersulla) olisi työntekijöillä jokin yhteinen tausta. Ferrarin ihmiset eivät ole ikuisia Fiatlaisia, tai edes Italialaisia, monet ovat työskennelleet aiemmin toisissa F1 talleissa, tai muissa vastaavissa projekteissa. Työntekijät ovat eri kansalaisuuksia ja vaihtavat firmaa aina sen mukaan, kun parempi tarjous tulee.
Formulat eroavat myös merkkien tehdasautoista kuin yö päivästä. Kyseessä on valmistajille pelkkä markkinakikka.
Tehdäänpä olettamus että esittämäni avoimuus hidastaa tekniikan kehitystä. Onko avoimuus mitenkään verrattavissa esimerkiksi linuxin vapaaseem lähdekoodiin, onko se jarrutanut kehitystä? Kuinka moni käyttää Firefoxia joka on vapaan lähdekoodin tulos?
Totta on että f1 on kuninkuusluokka... mutta nykyisin radalla tuntuu olevan täysin eritasoisia autoja. Kuljettajan (ja sattumien) merkitys on liian pieni ja voitoista kamppailevat liian harvat.