Ihmiset ovat keskimäärin kiinnostuneempia toisista ihmisistä, kuin tekniikasta. Tämä on syy miksi kuljettajien mestaruudella on (lyhyellä aikavälillä) suurempi mainosarvo kuin tallien mestaruudella. Nyt useimpien on kuitenkin myönnettävä, että Ferrari on autona täysin ylivoimainen. Tukku sarjan kuljettajia olisi pystynyt voittaneet mestaruuden Ferrarilla. Ainakin minun silmissäni se himmentaa Schumin saavutusta.leipurihiiva sanoi:mutta kiinnostaisiko rengasvalmistajien mestaruus sitten loppupeleissä hirveästi? tallimestaruudellakin on merkitystä lähinnä rahanjaon kannalta, mutta suurta markkinointiarvoa sillä ei kuitenkaan voi sanoa olevan.
numero 1 menee kuitenkin kuljettajien maailmanmestarille.
selvennetään nyt vielä. en väitä, etteikö tallien tai rengasvalmistajien maailmanmestaruudesta olisi mitään markkinointi hyötyä, vaan että näkyvyys on kuitenkin huomattavasti pienempi kuin kuskien maailmanmestaruudesta. eli onko esim. bridgestonen kannalta järkevämpää tavoitella rengasvalmistajien mestaruutta, jos panostamalla kaikki osaaminen yhteen talliin tuo sen kuljettajalle maailmanmestaruuden?
Jos nyt kävisi niin, että esim Kimi voittaisi Maailmanmestaruuden ja Ferrari tallimestaruuden, olisi aivan varma että Mercedes ei uskaltaisi mainostaa autoaan parhaana. Kaikki tallit tietävät tapauksesta syntyvän ristiriidan kuluttajien silmissä, ja sopimukset mainostamisesta ovat varmasti tiukat. Toki jotkut saisivat mielleyhtymiä Kimistä Mercedekseen, sitä ei voi kieltää..
Rahanjaon kannalta rengasmestaruudella tuskin on merkitystä. Mutta useampi rengasmerkki on välttämätön jos halutaan pitää kiinni F1 urheilun kiistämättömästä asemasta teknologisen edelläkävijänä kaikilla osa-alueilla.
Rengasmestaruuden arvostuksella spekulointi on vaikeaa. Tilanne ei kuitenkaan huonontuisi nykyisestä.