Loistava kisa Kimiltä! Virheettömästi ja kylmän viileästi voittoon. Vähän turhankin fiilispohjalta tuntuu Kimi tätä työtä tekevän, kun hyvällä radalla ja hyvillä säädöillä on voittamaton, ja vähän huonommilla edellytyksillä jää söpön tallikaverinsa taakse. Harmi sinänsä se Renaultin taktiikka, aika-ajon jälkeen kuulosti hyvältä ajatukselta, muttei enää kisan puolivälissä.
Alonsolla oli ehdottomasti kilpailun ajoliike Eau Rougessa, huomasi pelisilmällään että siinä mutkassa ratkaistaan McLarenien maaliintulojärjestys, ja asetti siinä sitten Hamiltonin omalle paikalleen. Massalla oli luonnollisesti kootut selitykset lehdistötilaisuudessa; yliohjausta toisella stintillä, huonot renkaat viimeisellä jne.
Kyllä se vaan niin taitaa olla, että kuljettajalla on oma osuutensa sen suhteen, kuinka monia keskeytykseen johtaneita teknisiä vikoja hän kohtaa. Tässä tapauksessa Fisicolle osui taas tuttu kohtalo. Kaipa se on vähän samanlainen asia kuin tietokoneiden kanssa tuntuu olevan - jotkut ihmiset vaan saavat koneen kuin koneen täysin sekaisin ilman mitään erityistä syytä.
Saa nähdä miten käy Fujissa, toivottavasti Ferrariin tosiaan tulee jotain sellaista, jolla vauhti pysyy myös hitaissa mutkissa. Kimi mainitsi haastattelussa "ettei tiedä edes minkä näköinen se on". Jaahas. MM-taistelu on kuitenkin vielä aivan auki.
L4z! sanoi:
Johtuukos se eturenkaiden sauhuttelu jarrubalanssista? Kuskithan käsittääkseni voivat säätää balanssia kesken kisan. Takarenkaita en ole nähnyt savuavan.
Kuutio on myös kovasauhuttelija, ollut aina sitä.
Voivat säätää kyllä, mutta kaikki varmaan pitävät sen ihan mielellään etupainotteisena. Sitten tiukemmassa paikassa ensimmäisenä periksi antava rengas on aina eturengas, yleensä mutkassa aina se sisempi johon kohdistuu vähän vähemmän painetta. Takarenkaan lukkiutumisen seuraukset nähtiin jo Monzan harjoituksissa.