GT ja protot 2010

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472


Hungaroringin aika-ajojen 3 parasta kyseisistä luokista
LMP1
1. Belicchi/Boullion Lola-Rebellion
2. Prost/Jani Lola-Rebellion
3. Panis/Lapierre/Sarrazin Peugeot-Oreca

LMP2
1. Leventis/Watts/Kane HPD-Strakka
2. Amaral/Pla Ginetta-Zytek
3. Moreau/Hein Pescarolo-Judd

GT2
1. Barba/Parente Ferrari-AF Corse
2. Alesi/Fisichella/Vilander Ferrari-AF Corse
3.Kirkaldy/Mullen Ferrari-CRS Racing

Aika-ajoissa paalupaikan otti LMP1 auton sijasta LMP2 auto, eli Strakka Racingin Leventis/Watts/Kane. Olikohan historian ensimmäinen kerta kun LMP2 päihittää aika-ajossa kaikki LMP1:t?.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Nyt on saatu päätökseen Suzukassa Super GT:n vuoden suurin kisa Pokka GT

GT500:
1. Firman/Ide/Kobayashi
2. Motoyama/Treluyer
3. Izawa/Yamamoto

GT300:
1. Yamano/Sasaki
2. Nitta/Takagi/Mineo
3. Iguchi/Kunimoto

Lauantai illan Super GT juhlissa oli vieraana mm Sauberin F1-kuljettaja Kamui Kobayashi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=fr&tl=en&u=http://www.endurance-series.com/raikkonen-interesse-par-les-24-heures-du-mans/12141/
Kimi Räikkönen on kiinostunut ajamaan ensivuonna Le mans 24 tunnin kisan, kunhan vain saisi alleen kärkitiimin auton.
Jep. Juurikin sillä ehdolla, että saa paikan Audin tai Pösön tehdastiiimistä. Vain ajaminen yleiskilpailun voitosta kiinnostaa Kimiä, ei pelkkä mukana olo. Noinkohan Audilla tai Pösöllä ollaan ideasta innoissaan. Molemmilla taitaa olla vähiin päin vakio miehistönsä eikä sieltä ole Lööpillekään, vaikka onkin PSA-yhtymän palkkalistoilla ja media-arvoltaan korkea, tallipaikkaa irronnut.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Jep. Juurikin sillä ehdolla, että saa paikan Audin tai Pösön tehdastiiimistä. Vain ajaminen yleiskilpailun voitosta kiinnostaa Kimiä, ei pelkkä mukana olo. Noinkohan Audilla tai Pösöllä ollaan ideasta innoissaan. Molemmilla taitaa olla vähiin päin vakio miehistönsä eikä sieltä ole Lööpillekään, vaikka onkin PSA-yhtymän palkkalistoilla ja media-arvoltaan korkea, tallipaikkaa irronnut.
Eiköhän Räikkönen Peugeotille menisi PSA-yhteyksien johdosta, en oikein Audille menemiseen uskoisi, jos Loebikin tulisi niin kaksi kuskia sieltä ulos ainakin joutuisi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Eiköhän Räikkönen Peugeotille menisi PSA-yhteyksien johdosta, en oikein Audille menemiseen uskoisi, jos Loebikin tulisi niin kaksi kuskia sieltä ulos ainakin joutuisi.
Vaan kun ei irronnut Pösöltä paikkaa Lööpillekään. Ja Kimitys ei edes ole PSA-yhtymän palkkalistoilla. don Dietrich on vain vuokrannut yhden WRC-auton huoltopalveluineen tiimiltä. Pösön LM-teamiin ei sen sijaan ole rahalla päässyt.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Pösön LM-teamiin ei sen sijaan ole rahalla päässyt.
Tosin Kimin vahvuuden voisi pitkän rata-ajokokemuksen takia kuvitella olevan nimenomaan radalla. Jos mies on niin sopeutuvainen, että ihan kelpo vauhtia on rallissakin mennyt, niin mikä ettei sitten "omalla" alustalla? LMP-autohan on vain vähän möhkömpi formula.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Minulla on semmoinen jännä aavistus, että tämä yksi herrasmiesrallikuski saattaisi olla radalla aika tavalla Löppöstä kovempi tekijä... :idea: :rolleyes:
Herrasmiesrallikuskilla ei kuitenkaan ole Le Mansista taskussa toista sijaa, jolla voisi edes spekuloida Peugeot'n tehdastiimistä paikkaa. Löppösellä sellainen on, mutta eipä ole sekään auttanut. Ja Quesnel on useasti painottanut kokemuksen kestävyyskisoista olevan tärkeä kriteeri tehdasjoukkueen kuljettajakokoonpanoja kasattaessa. F1-tallien hylkäämillä poppareilla ei sinne enää ole mitään asiaa, kun yritetään Le Mansissa ajaa yleiskilpailun voitosta.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Herrasmiesrallikuskilla ei kuitenkaan ole Le Mansista taskussa toista sijaa, jolla voisi edes spekuloida Peugeot'n tehdastiimistä paikkaa. Löppösellä sellainen on, mutta eipä ole sekään auttanut. Ja Quesnel on useasti painottanut kokemuksen kestävyyskisoista olevan tärkeä kriteeri tehdasjoukkueen kuljettajakokoonpanoja kasattaessa.
Formuloista on yleisesti ottaen siirrytty melko kivuttomasti protoihin, joten kyllä pitäisin v:n 2007 F1-maailmanmestaria parempana vaihtoehtoa kuin Loebiä. Jonka endurance- tai ratakokemus ei myöskään tainnut olla kummoinen.

F1-tallien hylkäämillä poppareilla ei sinne enää ole mitään asiaa, kun yritetään Le Mansissa ajaa yleiskilpailun voitosta.
Ilmankos Pösölle kävi tänä vuonna niin kuin kävi. :D
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Minulla on semmoinen jännä aavistus, että tämä yksi herrasmiesrallikuski saattaisi olla radalla aika tavalla Löppöstä kovempi tekijä... :idea: :rolleyes:
Noinkin toki, mutta ihanko oikeasti luulet, että Räkä viitsisi alkaa hyppimään jonkun Quesnelin tai muun Napoleon-kompleksista kärsivän sammakonsyöjän pillin mukaan ja pönöttämään joissain sponsorien PR-tilaisuuksissa ? Minä en pidä sitä todennäköisenä. Räikkösen luonteessa on paljon samoja piirteitä kuin Aleenilla ja Leksa Kinnusella. Nopeutta löytyy, mutta ns. sosiaaliset taidot ei taivu ranskalaisiin kohteliaisuussääntöihin yms.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Herrasmiesrallikuskilla ei kuitenkaan ole Le Mansista taskussa toista sijaa, jolla voisi edes spekuloida Peugeot'n tehdastiimistä paikkaa. Löppösellä sellainen on, mutta eipä ole sekään auttanut. Ja Quesnel on useasti painottanut kokemuksen kestävyyskisoista olevan tärkeä kriteeri tehdasjoukkueen kuljettajakokoonpanoja kasattaessa. F1-tallien hylkäämillä poppareilla ei sinne enää ole mitään asiaa, kun yritetään Le Mansissa ajaa yleiskilpailun voitosta.
Tarvitseeko paikan ihan välttämättä olla tehdastiimistä? Oreca ajatti tänä vuonna yhtä 908:aa ja Audi on päästellyt sen suuntaista meteliä, että näkisi hyvinkin mielellään yksityistiimit ajattamassa koslaansa. Red Bullin tuella Kimin ympärille voisi kasata kyvykkäänkin tiimin.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tarvitseeko paikan ihan välttämättä olla tehdastiimistä? Oreca ajatti tänä vuonna yhtä 908:aa ja Audi on päästellyt sen suuntaista meteliä, että näkisi hyvinkin mielellään yksityistiimit ajattamassa koslaansa. Red Bullin tuella Kimin ympärille voisi kasata kyvykkäänkin tiimin.
Oreganon Pösölle tais vaan käydä vähän sama juttu kuin rallin puolella näille yksityistallien sitruunoille: viimeistään viimeisessä huollossa joku ingenjööri saa tehdastiimin johdolta käskyn pudottaa autosta sopivasti tehoja, ettei vaan "väärä" kuljettaja pääse napsimaan voittoja.

Olishan se tietty kliffaa jos LeMansissa ajaisi RedBull Peugeot kuskeinaan Palttala, Räikkönen, Vettel ja Webber :D
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Hungaroringin kilpailun kokonaiskilpailun voitti viikonlopun yllätys nimi Strakka Racingin Leventis/Watts/Kane.

LMP1
1. Mansell/Mansell Ginetta-Zytek
2. Prost/Jani Lola-Rebellion
3. Ragues/Mailleux/Ickx Lola Aston Martin

LMP2
1. Leventis/Watts/Kane HPD-Strakka
2. Amaral/Pla Ginetta-Zytek
3. Lahaye/Nicolet Pescarolo-Judd

GT2
1. Lieb/Lietz Porsche
2. Kirkaldy/Mullen Ferrari-CRS Racing
3. Pilet/Narac Porsche
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

American Le Mans Series powered by eStar Road America, Elkhart Lake

Drayson/Cocker kaksikko otti kokonaiskilpailun voiton Road American radalla.

Kisan tulokset:

LMP1:
1. Drayson/Cocker, Drayson Racing
2. Bernhard/Graf, Muscle Milk Team Cytosport
3. Brabham/Pagenaud, Patrón Highcroft Racing

LMPC:
1. Jeannette/Julian, Green Earth Team Gunnar
2. Diaz/González, PR1/Mathiasen Motorsports
3. Tucker/Wallace, Level 5 Motorsports

GT2:
1. Hand/Müller, BMW Rahal Letterman Racing
2. Long/Bergmeister, Flying Lizard Motorsports
3. Beretta/Gavin, Corvette Racing

Salo/Kaffer olivat kokonaiskilpailun 14s ja GT luokassa 7s.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
http://www.ts.fi/f1/uutiset/155106.html
Le Mans tuskin sopii Kimin ohjelmaan

Turun Sanomat 23.8 2010 22:29:40

Jo viime talvena Kimi Räikkönen paljasti Turun Sanomille, että häntä kiinnostaisi joskus ajaa urheiluautojen Le Mansin 24 tunnin kisa.

Rallikuskiksi siirtynyt espoolainen toppuuttelee kuitenkin fanejaan innostumasta liikaa näistä suunnitelmista.

– Jos Le Mansiin mentäisiin, pitäisi varmaan ajaa koko sarja niillä autoilla – tai enemmän kuin vain se yksi kisa. Harva merkki suostuisi sellaiseen, että ajaisin vain Le Mansin ja ainakin siihen tulisi paljon testejä. Sitä on hankala sovittaa tähän ohjelmaan.

– Ja jos minut sinne halutaan, menen vain, jos pääsen niihin parhaisiin autoihin Peugeotille tai Audille. Ei minulla olisi mitään järkeä ajaa siellä jotain GT2:ta, Räikkönen sanelee.

Turun Sanomat, Trier
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Herrasmiesrallikuskilla ei kuitenkaan ole Le Mansista taskussa toista sijaa, jolla voisi edes spekuloida Peugeot'n tehdastiimistä paikkaa. Löppösellä sellainen on, mutta eipä ole sekään auttanut. Ja Quesnel on useasti painottanut kokemuksen kestävyyskisoista olevan tärkeä kriteeri tehdasjoukkueen kuljettajakokoonpanoja kasattaessa. F1-tallien hylkäämillä poppareilla ei sinne enää ole mitään asiaa, kun yritetään Le Mansissa ajaa yleiskilpailun voitosta.
Äkkiäpä esimerkiksi Alexander Wurz noukittiin mukaan, joskin hänellä oli jo onnekas kokemus jo vuodelta 1996, mutta se oli silloin. Toki lopulta Wurzista tuli vakiokuski, kun taas Räkä haluaisi varmaan pitää rallin ensisijalla.

Luulen että Loebiä ei ole näkynyt kun lopulta on ollut liian hankalaa sovittaa WRC ja vähintään pari LMS-harkkaa yhteen. Olettaen, että 24-viikonloppu ylipäänsä on WRC-kalenterissa vapaa, mikä ei ollut tilanne esimerkiksi viime vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
"Gavinille kenkää" :D

Paha sanoa mikä on totuus, mutta ulkomaisilta saiteilta saa lukea, että Gavin kyllästyi tulostasoon ja päätti häipyä. Vois luulla, että osasyynä lähtöön oli juurikin tää Kuismasen tapa syyttää kaikesta ajoparia.

Oikea syy menestymättömyyteen taitaa kuitenkin olla se, että Kuismanen on koko sarja hitain kuljettaja radalla, ei liian lyhyet turvavyöt ;)
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Hiukan minuakin ihmetyttää. En muutenkaan näe suurta arvoa siinä, että yrittää ajaa kilpaa sellaisia kavereita vastaan, jotka ovat ihan toista luokkaa. Voisihan sitä valita jonkun toisenkin sarjan!

En tosin tiedä kuinka paljon muita hitaampi Kuismanen on. Saatan tässä pekuleerata ihan omiani. Kertokaa te!

Gavin tietääkseni on nopsa kaveri. Kuin myös M.Salo, edelleenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös