GT ja protot 2012

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Voisikohan Toni GT-menestyksensä ansiosta vielä joskus nousta LMP-luokkaan?
Varmaan mahdollista voisi olla mutten usko, sillä sitoutunut Ferrarin leiriin vahvasti, mutta Palttala voidaan nähdä ensi vuonna Marc VDS Racingin kanssa WEC sarjassa LMP2 luokan autolla, sinne päin ollut huhua hieman.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Onko Salo menossa taas ainakin GT:itä(vai ihan Protoja?) ajamaan kun loihe lausumaan että suuntaamassa "pitempiin" kisoihin? Eikä niitä oikein muualla ole kuin Endurance-puolella.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Onko Salo menossa taas ainakin GT:itä(vai ihan Protoja?) ajamaan kun loihe lausumaan että suuntaamassa "pitempiin" kisoihin? Eikä niitä oikein muualla ole kuin Endurance-puolella.
Salo tarkoitti että voisi ajaa Bathursin ja Sandownin endurance kisat V8 Supercars sarjassa ensi vuonna.
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Varmaan mahdollista voisi olla mutten usko, sillä sitoutunut Ferrarin leiriin vahvasti, mutta Palttala voidaan nähdä ensi vuonna Marc VDS Racingin kanssa WEC sarjassa LMP2 luokan autolla, sinne päin ollut huhua hieman.
Tonille tuskin soitetaan Audilta tai Toyotalta ja mielestäni ei ole mitään tolkkua vaihtaa Ferrarin tehdaskuskin roolia privaatti LMP-tiimin ajopaikkaan. Vaikka teidän mielestänne protot ovat GT-autoja kovempi juttu, niin kuljettajan kannalta protoissa oikeasti kiinnostavaa on vain LMP1-tehdastiimit, jos yksittäiset keikkakuskin pestit varakkaissa privaattitiimeissä suljetaan sivuun.

Nyt WECin ekalla kaudella GT-autoja on liian vähän, mutta esim. ALMS:ssä GT on jo vuosia ollut minun silmissä pääluokka. Siihen ei vaikuta mitenkään se, että LMPC:t tai muut kiertävät kierroksen hieman nopeammin. Arvostus tulee sekä tiimien että kuljettajien tasosta sekä kilpailun kovuudesta.

LMP2-luokka on hyvin suosittu, mutta yleisesti kuskien ja tiimien keskuudessa GTE Pro -luokan Le Mans voitto on selvästi arvostetumpi kuin LMP2:n.

Itse jatkan Marc VDS:llä myös ensi vuonna ja LMP2-luokka on yksi lukuisista vaihtoehdoista mitä on tutkittu. Toki, jos he liimaavat nimen proton kylkeen, niin ajan sillä mielelläni, mutta mieluummin näkisin tiimin jatkavan eteenpäin Z4:llä yhteistyössä BMW:n kanssa. Lähiviikkoina nämä asiat varmasti ratkeavat.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Mielestäni WEC:n kuuluukin olla LMP-painotteinen.
Amerikan, Euroopan ja Aasian LM-sarjat saavat taas suoda enemmän näkyvyyttä GT-autoille.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home

Viikonloppuna starttaa käytiin kauden viimeinen World Endurance Championship osakilpailu Kiinan Shanghainin radalla.
Entry lista Hieman muutoksia voi tulla, mm Palttala ei ainakaan lähde Kiinan kun tilalle tulee Matt Bell.
Aika-taulut
Stream
Hondan tulo coupe-mallila LMP-1-luokkaan toisi lisäväriä nykyiseen Audi vs. Toyota (David vs. Goljat)-asetelmaan.
Niin toisi myös Nissanin LMP1 auto ja toivottavasti jos joskus tulevat niin auto olisi tuon näköinen.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Miten tuon Shangain kisan aikataulut, meneekö pahasti päällekkäin F1:sten kanssa vkl:na?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Azerbaidzanin Bakussa järjestetään avoin GT3 City Challenge katurata kisa viikonloppuna. Samainen City Challenge oli aikoinaan Bucharestin katukisan taustalla. MotorsTV näyttää kisan suomessa ja eiköhän stream mahdollisuuksiakin löydy myös kisaa varten.

Entry list:
HEICO Motorsport (Mercedes-Benz SLS AMG) Bernd Schneider/Sergey Afanasiev ja Maximilian Buhk/Mike Parisy
Mühlner Motorsport (Porsche 911) Mark J. Thomas/Nick Tandy ja ?/?
Rhino’s Leipert Motorsport (Lamborghini Gallardo) Eduard Leganov/Remo Friberg ja Marcel Leipert/Florian Spengler
Molitor Racing (Porsche 911) Elia Erhart/Philipp Eng ja Felipe Fernandez Laser/Tim Tews
HEXIS Racing (McLaren MP4-12C) Stef Dusseldorp/Frédéric Makowiecki ja Rob Bell/Alvaro Parente
Konrad Motorsport (Porsche 911) Christian Engelhardt/Michael Kristensen ja Franz Konrad/Thomas Pivoda
RWT Racing Team (Corvette Z.R06) Gerd Beisel/Mitch Mitländer ja Jürgen Bender/Jürg Aeberhard
Vita4One (BMW Z4) Mathias Lauda/Frank Kechele, Jacques Villeneuve/Jos Verstappen ja Yelmer Buurman/Nikolaus Mayr-Melnhof
Easy Race (Ferrari F458) Fabio Monschino/?
Vita4One Italy (Ferrari F458) Greg Franchi/Enzo Ide ja Louis Machiels/Alessandro Pier-Guidi
Motopark (Porsche 911) Timo Rumpfkeil/?
ATTEMPTO Racing (Porsche 911) Nicki Thiim/Philipp Frommenwiler ja Arkin Aka/?
GRT Grasser Racing Team (Lamborghini Gallardo) Gottfried Grasser/Daniel Bohr
Archie Hamilton oli kuulemma tehnyt sopparin Konrad Motorsportin kanssa tähän Bakun kisaan, kenties heiltä tulee vielä kolmas auto mukaan kisaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Onnittelut Toyotalle Shanghain 6h kisan voitosta ja onnea ensi vuoden Le Mansiin! Joko samurai antaisi Sarthella potkun sakemannitallin kulkusille? :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Super GT sarjan kauden toiseksi viimeinen Motegin kisa ajettiin tänään sateissa merkeissä, kisa ei ollut kovinkaan kontagti herkkä mutta kilpailun voittoon ajoivat Lexus Team ZENT Cerumon Kohei Hirate/Yuji Tachikawa, toiseksi sijoittuivat hallitsevat mestarit Ronnie Quintarelli/Masataka Yanagida ja kolmanneksi Nakajima Racingin Yuhki Nakayama/Ryo Michigami. GT300-luokan voittoon ajoivat Team Taisan Endlessin Kyosuke Mineo/Naoki Yokomizo, jotka ovat myös veivät tämän vuoden GT300:sten kuljettajien mestaruuden.
Onnittelut Toyotalle Shanghain 6h kisan voitosta jaonnea ensi vuoden Le Mansiin! Joko samurai antaisi Sarthella potkun sakemannitallin kulkusille? :thumbup:
Ihan hyvän kauden Toyota Racing ajoi, ottivat sentään kolme voittoa WEC:ssä ehkä enemmänkin olisi ollut tarjolla, varsinkin Silverstonessa oli lähellä myös voitto. Toivottavasti Toyota Racing voittaa ensi vuonna niin WEC sarjan kuin Le Mans 24h kisan.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Kodewa/Lotus LMP2 auton suunnittelusta vastaa ADESS firma jossa työskentelee 15 henkilöä joilla on kokemusta F1 ja LMP tiimeistä. Auto nähdään radalla ensikertaa tammikuussa ja tiimi ajattaa kahta autoa. Aluksi moottorina on Judd, myöhemmin Nissan V8.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-3&ID=229584
Mikko Eskelisen GT-mestaruus ratkesi tuomaripallottelun päätteeksi

4.11.2012 - 21:14:00/Sportti.com

Rata-autoilun vuosien 2008 ja 2009 sekä ralliautoilun vuoden 2010 Suomi Cup mestari, jyväskyläläinen Mikko Eskelinen, 40, teki suomalaista moottoriurheiluhistoriaa saavuttaen autourheilu-uransa neljännen ja ensimmäisen kansainvälisen mestaruuden tänään Espanjan Barcelonassa ajetussa Spanish GT päätösosakilpailussa.

Tänään palkintokorokkeen toiselle sijalle päättynyt kilpailu palkittiin, monen tunnin odotuksen jälkeen, Espanjan mestaruussarjan kirkkaimmalla mitalilla!

Pitkän autourheilu-uransa ehdottomasti henkisesti raskaimman kilpailun ajanut Eskelinen kylmäverisesti hallitsi hermonsa ja juhlisti hopeasijaa kuin voittoa.

Kisajärjestäjät eivät osanneet omia sääntöjään

Kuitenkin sarjan hieman sekavan sääntöviidakon epäselvyyksien seurauksena mestaruustitteli ratkesi vasta kolme tuntia kilpailun jälkeen kun GT2-luokan autolla ajanut pahin kilpakumppani Miguel Ramos saavutti lopulta 16 mestaruuspistettä Eskelistä vähemmän.

Tuomariston päätöksen myötä Eskelisen tallitoveri Cecar Capanico nousi hopealle ja samalla toi portugalilaiselle Team Nova Driver autourheilun ammattilaistiimille myös hopeasijan.

Kilpailukauden aikana Eskelinen saavutti kahdeksan palkintokorokesijaa kahdestatoista osakilpailusta ja teki samalla suomalaista autourheiluhistoriaa ollen historian ensimmäinen suomalainen kuka voittaa rata-autoilun Espanjan mestaruussarjan.

- Olen viikonlopun aikana elänyt koko tunneskaalan syvästä pettymyksestä ja epätoivosta aina hilpeään iloon sekä täydelliseen tyytyväisyyteen saakka.

- Kun tuomariston päätös ja lopullinen sarjatilanne tuli julki, en tiennyt miten päin olisimme olleet. Dramaattisten vaiheiden jälkeen on todella uskomattoman hienoa jälkeen päättää kilpailukausi tavoitteiden mukaiseen tulokseen, Eskelinen juhlii.

- On mahtavaa tehdä suomalaista autourheiluhistoriaa ja olla ensimmäinen, jonka nimi kirjoitetaan historian kirjoihin. Iso kunnia tästä mestaruudesta kuuluu tallitoverilleni Cecar Campanicolle, jonka jäätävä kokemus oli tiimimme menestyksemme avain, hyräilee Eskelinen uransa neljännelle mestaruudelle.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Jaa nytkös se vasta varmistuikin. Kuluvalla viikolla jo duunattiin tälle mestaruutta juhlistavia paitoja, jotka sitten lensivät epsanjaan. :rolleyes:
 
Ylös