GT & Protot 2015

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
WEC on kyllä nousemassa mielenkiintoisimmaksi sarjaksi omassa taulukossa. Erilaisia konsepteja, tehokkaita autoja. Nissan kyllä tekee outoja ratkaisuja kilpa-autoissaan, mutta hyvä näin. Etupyörille 550 heppaa polttomoottorista ja takapyörille 700 heppaa sähkömoottorista. F1 tuntuu vitsiltä tähän sarjaan verrattuna.
Saa nähdä herääkö suomalainen media tai ns. suuri yleisö koskaan siihen miten kovassa nosteessa WEC on maailmalla. Vai uskotellaanko meillä loppuun asti, että kaikki automaailman innovaatiot tulevat F1:sistä. Tähän lisättynä se, että kuljettajilla ei ole omaa identiteettiä ellei ole entinen F1-kuljettaja.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
WEC on kyllä nousemassa mielenkiintoisimmaksi sarjaksi omassa taulukossa. Erilaisia konsepteja, tehokkaita autoja. Nissan kyllä tekee outoja ratkaisuja kilpa-autoissaan, mutta hyvä näin. Etupyörille 550 heppaa polttomoottorista ja takapyörille 700 heppaa sähkömoottorista. F1 tuntuu vitsiltä tähän sarjaan verrattuna.
Se on hyvin hetkellisesti, turhaa hypetystä. Nyt kun F1:ssä on puhuttu että heppamäärät pitäisi saada nelinumeroisiksi, niin tässä onkin hyvä antiteesi, että ei se heppamäärä lisää mitenkään näyttävyyttä jos ei samalla karsita elektroniikkaa. LMP1:ssä on sallittu ihan tavallinen polttomoottorin luistonesto, sähkömoottoreissa on sellainen toki "sisäänrakennettuna" ja moottikarttojen käyttöä ei ole rajoitettu edes sen vertaa kuin F1:ssä. Johan Toyotassa oli "1000" (mutta sekin siis hyvin hetkellisesti) mutta ei se yksinkertaisesti näy ulkoa päin eikä sisältäkään päin silloin harvoin kun onboard-kuvassa ratti näkyy.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9724
Sijainti
Helsinki
Saa nähdä herääkö suomalainen media tai ns. suuri yleisö koskaan siihen miten kovassa nosteessa WEC on maailmalla. Vai uskotellaanko meillä loppuun asti, että kaikki automaailman innovaatiot tulevat F1:sistä. Tähän lisättynä se, että kuljettajilla ei ole omaa identiteettiä ellei ole entinen F1-kuljettaja.
Suomessa ajatellaan kuten 30 vuotta sitten, Formulat ja Ralli kiinnostavat. Muista luokista ei välitetä.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Suomessa ajatellaan kuten 30 vuotta sitten, Formulat ja Ralli kiinnostavat. Muista luokista ei välitetä.
Itse näkisin ongelman olevan pikemminkin se, että LMP1-luokassa ei aja valovoimaista suomalaista kuljettajaa ja tilanne voi siksi muuttua radikaalisti jos Kimi Räikkönen F1-uran loputtua jatkaa kilpailemista WEC-sarjassa.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Onhan meillä Heikki vapaana tuonne. Kun vain saadaan järkiinsä. Hyvässä autossa varma menestyjä olisi tuolla.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Onhan meillä Heikki vapaana tuonne. Kun vain saadaan järkiinsä. Hyvässä autossa varma menestyjä olisi tuolla.
Nimenomaan. Mutta siinä käy helposti niin, että kun liikaa aikaa kuluu valittaessa, niin Dr.Ulrich ei Heikille soittele.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Heikki Kovalaisen nimi yhdistetty Super GT (GT500 luokka) sarjan Lexus SARD Teamin väreihin japanin Autosport sivustolla.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9724
Sijainti
Helsinki
Nämä kaksi videota avaa teille hiukan Super Gt;n saloja

Promovideo
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Phoenix Racingin (Audi R8) kolmikko Laurens Vanthoor, Marco Mapelli ja Markus Winkelhock nappasivat paalupaikan Bathurst 12h kisaan, Toni Vilanderin autokunta starttaa ruudusta 6 ja Mika Salon autokunnan viikonloppui päättyi jo treeneissä sattuneeseen kolariin. Live stream: http://www.bathurst12hour.com.au/live-int alkaa kello 20:50
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Paska taas tuon Salon tiimikaverien kanssa, turhan usein joku kädettää Mikan kisat.

Milloins tuon GT:n piti yhdistyä DTM:n kanssa, parisen vuotta tms?
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Toivottavasti Tontsa ei aja heti seinään tuolla. Kuitenkin pirun vaikea rata, itse en ole koskaan iRacingissäkään tuolla kisata
kun en 10 kierrosta ikinä pysty ilman mälliä Bathurstia ajamaan ja silti simuissa ajanut sitä vuosikausia.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Bentley on kyllä vaikuttava peli.

Tietoa milloin Tonin vuoro?
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Nissan Motorsportin Wolfgang Reip/Katsumasa Chiyo/Florian Strauß voittivat lopulta Bathurst 12h kisan, Toni Vilanderin autokunta oli maalissa kahdeksas.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Nämä kaksi videota avaa teille hiukan Super Gt;n saloja
Tuossa Japskien Super GT:ssa on sama valuvika kuin Sakemannien DTM:ssakin. Osanotto on rajattu ainoastaan kolmen automerkin keskinäiseen kisailuun. 300:n puolella on sentään vähän laajempi kattaus kun Aston Martin, Audi, BMW ja Mäcci ovat haastamassa japseja. Kyllä tuonne 500:nkin sekaan olisi joku AMG Merc ja Lamborghini mahtunut....
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Heikki Kovalainen myönsi että hän saattaa avustaa SARD/Morand LMP2 yhdistelmää testien merkeissä, mutta ei usko että kisoja tulee ajamaan sillä laitteella. Tavoitteet ovat Super GT:ssä.
 

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
991
Kilpailukalenteri: Super GT
1. Okayama GT (300 km) 5.4.
2. Fuji GT (500 km) 3.5.
3. Buriram United Super GT Race (300 km) 21.6.
4. Fuji GT (300 km) 9.8.
5. 44th International Suzuka 1000km (1000 km) 30.8.
6. Sugo GT (300 km) 20.9.
7. Autopolis GT (300 km) 1.11.
8. Motegi GT (250 km) 15.11.

Wikipedia
 
Viimeksi muokattu:
Ylös