GT & Protot 2015

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Vilanderille ja Brunille pitkästä aikaa voitto, tai edes podium. Kauden ekassa kisassa viimeksi.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Kuusi tuntia ajettiin kilpaa, Suomi voitti :thumbup:
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Klo 14 olisi sitten Blancpain Sprint Seriesin päätöskisa. Aikalailla Frijns (ja Vanthoor) pistejohtonsa ovat tuhrineet, aika-ajokisassa Buhk/Abril nousivat pisteen johtoasemaan ja paalulla tämän päivän kisassa, Frijns (ja Mies) 15?. ruudussa joukon häntäpäässä. Eilen Frijns spinnasi ekassa mutkassa (saattoi olla pientä kontaktia) ja jäi yli kierroksen jälkeen.

YouTuben GT World -kanavalta löytyy stream.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Noin 20min jäljellä, Frijns alle sekunnin päässä Buhkista. Mestaruustaisto todellakin kuumana!
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Maximilliam Buhk/Vince Abril voittivat Blancpain Sprint sarjan mestaruuden ja puolestaan Robin Frjins vei GT tittelin.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Jatkan monologiani vielä yhden postin verran. Eli Miesin/Frijnsin #1 Audi pääsi hyviin asetelmiin startin kolaroinnin ansiosta. Varikkopysähdyksen jälkeen eroa Bentleyyn kärjessä oli muutama sekunti, minkä #1 Audi kuitenkin nopeasti otti kiinni. Asetelma olisi ehkä voinut olla toisenlainen, sillä Frijnsin lähtö varikkoruudusta kesti hieman turhan pitkään ja ehkä aikaa myös meni sisarauto #2:n perässä hukkaan kisan alkupuoliskolla.

Kisan lopussa sitten Audi olikin kenties se nopeampi auto ja seurasi Bentleyä vajaan sekunnin päässä, mutta parempi suoranopeus piti Bentleyn suorilla turvassa Audilta ja näin Maximilian Buhk ja Vincent Abril voittivat päätöskisan ja Blancpain Sprint Seriesin. Robin Frijns voitti sprintti- ja kestävyyskisojen yhdistelmätittelin yksin Vanthoorin jouduttua sivuun Zandvoortista.

Edit: Ei ollutkaan monologia enää, kun kurski ehti jo postata.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Aasian Le Mans Series avauskisa nähtiin Fujissa, mukana oli vain 13 autoa, voittoon ajoivat Race Performance (Oreca O3 R Judd) kuskit Shinji Nakano/Nicolas Leutwiler, ennen toiseksi sijoittuineita Clearwater Racingin kolmikkoa Mok Weng Sun/Rob Bell/Keita Sawa ja viimeisen podium veivät Ho-Pin Tung/David Cheng
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4611
Sijainti
Salo
Vieläkö ne jaksavat pyörittää tuota AsLMS:ää? Kuoleva sarja, ja vielä keksivät yrittää talvisarjaa ilman laajempaa yhteistyötä muiden sarjojen kanssa. :nope:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Draamaa Palttalan edustamassa MarcVDS teamissä:

http://www.marcvds.com/car/news/detail/the-end-of-an-era-for-the-marc-vds-racing-team#.VhO9PisQljs

Ilmeisesti rahat loppu ja homma ei enää nelipyöräisten osalta jatku. Kovia syytöksiä jakelee tiimin pomo Marc van der Straten omilleen.
:eek!: Oho. Kylläpäs nyt pommin heittivät. MarcVDS on kuitenkin ollut Bemarin defacto tehdas tiimi GT-puolella ja ensi kaudeksi on tulossa uusi autokin. Kukahan nyt sitten saa periä tuon faktisen tehdastallin statuksen ja mitä tekee Markus Palttala?

Noin yleisesmmin ottaen GT-autoilu on hajallaan vähän turhan monessa sarjassa. Montakohan kertaa tällä kaudella esim. Palttala ja Vilander olivat samassa kisassa?? Samoin tuon luokkajaon suhteen voisi palata takaisin vanhaan. GT1:t olkoot etäisesti jotain katuautoa muistuttavia silhuetteja (ala Porsche GT1, Mersun CLK GTR etc.) ja GT3:t sitten tiukemmin sarjatuotantomalleja (as Corvette CR, Viper, Porsche GT3, Ferrari). Ja LMP:t voisi ajaa ihan omia kisojaan ja niidenkin vauhtia voisi lisätä poistamalla joutavanpäiväiset polttoainerajoitukset (ts. että polttoainetta saa kulua vain tietty määrä aikayksikköä kohden). KISS -periaate on hyväksi havaittu niin jääkiekossa kuin moottoriurheilussakin.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4611
Sijainti
Salo
Noin yleisesmmin ottaen GT-autoilu on hajallaan vähän turhan monessa sarjassa. Montakohan kertaa tällä kaudella esim. Palttala ja Vilander olivat samassa kisassa?? Samoin tuon luokkajaon suhteen voisi palata takaisin vanhaan. GT1:t olkoot etäisesti jotain katuautoa muistuttavia silhuetteja (ala Porsche GT1, Mersun CLK GTR etc.) ja GT3:t sitten tiukemmin sarjatuotantomalleja (as Corvette CR, Viper, Porsche GT3, Ferrari). Ja LMP:t voisi ajaa ihan omia kisojaan ja niidenkin vauhtia voisi lisätä poistamalla joutavanpäiväiset polttoainerajoitukset (ts. että polttoainetta saa kulua vain tietty määrä aikayksikköä kohden). KISS -periaate on hyväksi havaittu niin jääkiekossa kuin moottoriurheilussakin.
GT-puolella on tilanne vähän se, että määrä ei korvaa laatua. Jokaisessa automaassa on oma GT3/GT4-sarjansa, Blancpain ajattaa kahta sarjaa rinnakkain, Amerikassa on "oikea" GT3-sarja PWC ja alun perin keinotekoinen GTD-luokka TUSCC:n kyljessä.

LMP1-autoja tuskin hetkeen viedään simppelimpään suuntaan. Sarja kuitenkin perustelee relevanttiuttaan nimenomaan autoteknologian kehittymisellä. Enää ei sellaisella mallilla voi menestyä, että hommataan joku Lolan tai Dallaran asiakasrunko ja lyödään siihen Chevrolet Silveradon moottori perään.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Nyt katsoin tuon WECin. Olipas hienoa ja armotonta kisaa lopussa niillä protoilla, miehestä mittaa noin sen pitää olla, iskuja edes takaisin
kunnes toinen kanveesissa. Vähän sellaista vanhan ajan reissiä.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
ELMS:in live stream ja timing tuolla.

Paalupaikan myötä JOTA Sport lähtee päätöskisaan kahden pisteen erolla Greaves Motorsportiin. Kolmas mestarikanditaatti Thiriet By Tds Racing, 11 pisteen päässä JOTAsta, starttaa nelospaikalta, Krohn Racingin startatessa kolmospaikalta.

GTE:ssä Jesse Krohnilla MarcVDS:n kanssa vielä pieni mestaruusmahdollisuus. Se tosin vaatisi voittoa ja luokkapisteitä johtavan Formula Racing -tallin Ferrarin jäämistä top 7:n ulkopuolelle kymmenen auton GTE-luokassa. Kovan työn takana tuo tulos olisi, kun MarcVDS:n BMW jäi vihoviimeiseksi aika-ajossa. Kakkospaikan pitäminenkin tulee olemaan vaikeaa MarcVDS:n viimeiseksi jäävässä autokisassa, kun esimerkiksi paalulta starttaava Proton Competitionin Porsche on vain kolmen pisteen päässä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Hyvin pysyy Ferrari proton vauhdissa.
Tummat pilvet lähenee.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
JOTA Sport pysyi kun pysyikin johtokierroksella, mutta kova on takaa-ajo ilman perinteisiä turva-autojaksoja tai Greavesin ongelmia.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4611
Sijainti
Salo
Mielenkiintoiseksi menee, nyt kun alkoi vettä tiputtamaan. Näyttäisi olevan eri osilla rataa eri olosuhteet.
 
Ylös