top-1
Active member
- Liittynyt
- 16.10.2003
- Viestit
- 39
Nyt puhuttiin kuskista :frown:Tblair sanoi:Itse asiassa silla ei ollut paata ollenkaan kun ne alkoi tutkimaan tota.
Mutta nyt riitti. Takaisin vapaaseen keskusteluun.
Nyt puhuttiin kuskista :frown:Tblair sanoi:Itse asiassa silla ei ollut paata ollenkaan kun ne alkoi tutkimaan tota.
Mutta nyt riitti. Takaisin vapaaseen keskusteluun.
Juuri siihen Pryse kuoli, eli sen verran suurimassainen esine tuo sammutin oli. Pätkän lopussahan näkyy, että hänen autonsa jatkaa menoa täysin holtittomasti ja pysähtyy vasta verrkoaitoihin pitkän suoran päässä. Ilmeisesti Pryse siis kuoli jalka kaasulla.Rusina sanoi:Joku voisi Suomentaa pienenpienelle rusinalle, että mihin tuo Pryse kuoli tuossa tilanteessa..tuo sammutin sydeemi lensi sen päätäpäin..tuon vielä ymmärsin, mutta mihin tämä sitten kuoli?
Tosiaan oli aika kamala filmi. :nope: En millään voinut katsoa loppuun.Tblair sanoi:Nain asken ensimmaista kertaa Tom Prycen 1977 mallin Kyalamissa. Huhhuhhuu. Kaveri lahetti videonpatkan. Olisi pitanyt jattaa katsomatta...
Se ratavirkailija oli menossa sammuttamaan jotakin pikkupaloa, ja tämän hässäkän aikana se ehti sammua itsekseen.Ma sanoi:Joo olihan tuo aika kauhean näköinen. Ihmetellä täytyy, kuinka voi olla niin älyvapaa että lähtee juoksemaan radan yli kun ei mitään välitöntä hätää ollut.
Sehän tuli 300km/h betoniseinään...eiköhän siinä pikkasen g-voimat jo repäse...eikös se kuollu justiinsa selkärängan/niskan repeämiseen/revähtämiseen(jotain)Rusina sanoi:Sitten taas saattaa todella vaarattomannäköisessä onnettomuudessa menettää henkensä. Eikö Ratzenbergerin(tjsp.) onnettomuus Imolassa 1994 ollut melko kiltinoloinen filminperusteella, mutta kuoli lyötyään päänsä betoniseinään (?).
Näytti sinänsä "kiltiltä", kun auto ei muistaakseni mennyt tuusannuuskaksi..kyllä tuo tietysti jos miettii, niin oli aika kova tärsky. Pahimmat onnettomuudet Yleensä näyttävät melko "kilteiltä"..Yleensä.Flying Spin sanoi:No ehkä hidastuksesta katsottuna Ratzenbergerin ulosajo saattoi näyttää 'kiltiltä', mutta todellisuudessahan vauhtia oli perkeleesti koska ulosajopaikka oli Tamburellon lopussa ennen Villeneuve-mutkaa. Ja kun törmätään nokka edellä kolmeasataa betoniseinään, niin onhan se selvä ettei ihmiskeho sellaista pysähdystä kestä (muistaakseni Ratzilta meni törmäyksessä niskat :frown: )
Kyllä tuo vaan minusta on aika 'tuusannuuskana'..Rusina sanoi:Näytti sinänsä "kiltiltä", kun auto ei muistaakseni mennyt tuusannuuskaksi..kyllä tuo tietysti jos miettii, niin oli aika kova tärsky. Pahimmat onnettomuudet Yleensä näyttävät melko "kilteiltä"..Yleensä.
Pistetään nyt kuva siitäkin... Tilanteenhan teki vakavaksi se, että Barrichello nielaisi oman kielensä.Rusina sanoi:Barichelokin taisi loukkaantua joissain harjoituksissa tuolla melko hurjan ulosajon (ja lennon) jälkeen.
Tietysti onhan noita formuloita mennyt pahempaankin kuntoon kuin tuossa..ja reippaasti, mutta kuskille ei ole käynyt mitään. Takaosa on kyllä aika pahasti mennyt ja keulassakin kohtuullista vauriota, mutta noin muuten, niin ei niin pahalta tuo auto näytä.. kypärän asento näyttää pahimmalta tässä kuvassa.Flying Spin sanoi:Kyllä tuo vaan minusta on aika 'tuusannuuskana'..
Pistetään nyt kuva siitäkin... Tuon tilanteenhan teki vakavaksi se, että Barrichello nielaisi oman kielensä.
Auto oli siis ilmassa tuossa vaiheessa, jonka jälkeen se laskeutui maahan, teki pari kuperkeikkaa ja pysähtyi sitten kyljelleen.
En nyt muista tarkalleen, mutta se taisi olla Alboreton Minardi,Rusina sanoi:Muistaakseni kisassa jonkun heikomman tiimin kuljettajan varikkokäynninyhteydessä olisi pyörä lähtenyt irti kohtalokkain seurauksin.
Kyllä, Alboreton Minardista lähti rengas todella korkealle ilmaan ja tipahti Ferrarin mekaanikon päälle joka menehtyi tilanteessa.Orava sanoi:En nyt muista tarkalleen, mutta se taisi olla Alboreton Minardi,
josta se pyörä lähti.
En tiedä oikeaa syytä, mutta muistan kun hidastuksissa näytettiin, miten autosta irtosi jokin pieni osa. Sitä hidastusta pyöriteltiin edestakaisin muutaman kerran.Spam sanoi:Mikäs oli ulosajoon johtanut syy tossa Ratzenbergerin (meniköhän oikein?) onnettomuudessa?
Jos siitä joku osa irtos ennen lähtemistä hanskasta, niin minkähän takia hänen onnettomuudesta ei ihan sellasia tutkimuksia ja syytöksiä tehty kun erään samana viikonloppuna kuolleen.vileda sanoi:En tiedä oikeaa syytä, mutta muistan kun hidastuksissa näytettiin, miten autosta irtosi jokin pieni osa. Sitä hidastusta pyöriteltiin edestakaisin muutaman kerran.
Eikös tuosta Rolandin autosta mennyt se monokokkikin rikki, aivan kuin se olisi kyljestä puhki? Kohdasta, jossa näkyy valkoista (Simtekillä oli valkoiset ajohaalarit). Mutta kyllähän tuokin tälli kova oli, siitä ei pääse mihinkään. Auto ei vain pyörinyt "katon" kautta ympäri, jolloin se olisi luultavimmin mennyt tuusannuuskaksi.
Koska ihmiset eivät ole tasavertaisia... suurta yleisöä ei kiinnosta tuntemattomuuden kuolema, joten eipä siitä sitten jauheta ja jeesustella samalla tavoin kuin julkimon kuolemasta.Spam sanoi:Jos siitä joku osa irtos ennen lähtemistä hanskasta, niin minkähän takia hänen onnettomuudesta ei ihan sellasia tutkimuksia ja syytöksiä tehty kun erään samana viikonloppuna kuolleen.