Hamilton viha?

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
WebSlave sanoi:
No tuota kyseistä rangaistusta itsekin pidän täysin älyttömänä. Tuo on kuitenkin täysin poikkeuksellinen, eikä siitä voi päätellä, että tuollaisesta rangaistaisiin yleensä.
(Eikä tuo ollut edes tähän tapaukseen verrattava tapaus.)
Hamilton torpedoi kaksi kimin kierrosta Brasiliassa. Alonso "torpedoi" yhden Massan kierroksen Monzassa 2006.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sue_me sanoi:
Hamilton torpedoi kaksi kimin kierrosta Brasiliassa. Alonso "torpedoi" yhden Massan kierroksen Monzassa 2006.
Ensimmäisessä Hamilton ei olisi voinut juuri toimia herrasmiesmäisemmin. Toisessa hän olisi voinut hidastaa ehkä enemmän ennen mutkaa, mutta mitään rangaistuksen arvoista siinäkään ei ollut. Jos jokaisesta ohituksesta aika-ajoissa tulisi rangaista ohitettavaa, menisi homma täysin naurettavaksi.

-Edit- Nyt kun tuon katsoi jo kolmannen tai neljännen kerran, niin eipä kyllä Hamiltonin toiminnasta voi oikein moitittavaa löytää toisessakaan vedossa. Lähinnä Ferrari mokasi taktisesti. McLarenin kuskit saivat ajaa molemmat vetonsa vapaalla radalla.
 
Viimeksi muokattu:

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
WebSlave sanoi:
Ensimmäisessä Hamilton ei olisi voinut juuri toimia herrasmiesmäisemmin. Toisessa hän olisi voinut hidastaa ehkä enemmän ennen mutkaa, mutta mitään rangaistuksen arvoista siinäkään ei ollut. Jos jokaisesta ohituksesta aika-ajoissa tulisi rangaista ohitettavaa, menisi homma täysin naurettavaksi.

-Edit- Nyt kun tuon katsoi jo kolmannen tai neljännen kerran, niin eipä kyllä Hamiltonin toiminnasta voi oikein moitittavaa löytää toisessakaan vedossa. Lähinnä Ferrari mokasi taktisesti. McLarenin kuskit saivat ajaa molemmat vetonsa vapaalla radalla.
Ihailtavaa sinisilmäisyyttä ja uskoa lajiin.
 

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
WebSlave sanoi:
No tuota kyseistä rangaistusta itsekin pidän täysin älyttömänä. Tuo on kuitenkin täysin poikkeuksellinen, eikä siitä voi päätellä, että tuollaisesta rangaistaisiin yleensä.
(Eikä tuo ollut edes tähän tapaukseen verrattava tapaus.)

-Edit- Jos osat olisivat olleet päinvastoin, hommaa pidettäisiin vain loistavana Ferrarin taktikointina, eikä kukaan itkisi rangaistuksen perään.
En toki olekaan mitään rangaistusta tämänpäiväisestä vaatimasta. Toinpahan vaan esiin oman hatutukseni kisatuomaristojen viimeaikaisista täysin mielivaltaisista, epäkonsistenteista ja epäloogisista rangaistusperusteista ja -käytännöistä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Doubtful sanoi:
Ihailtavaa sinisilmäisyyttä ja uskoa lajiin.
Mikä kommenteissani on sinisilmäistä? Pyrin tulkitsemaan tilanteita puoluettomasti. Mielummin kuitenkin olen sinisilmäinen kuin sinivalkolasinen. ;)

Jos tarkoitat sitä, että Hamiltonin tulo Räikkösen eteen oli tarkoituksellista, niin sitä toki pidän mahdollisena McLarenin taktiikkana (joskin pidän McLarenia aika huonona taktiikkapuolella), mutta Hamiltonin toiminnassa ei ollut moitittavaa. Joka tapauksessa McLaren hoiti aika-ajojen ajoitukset Ferraria paremmin, oli Räikkösen eteen päätyminen tahatonta tai ei.
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
WebSlave sanoi:
Massa osui eturenkaallaan Lewisin takarenkaaseen, eli oli siinä vaiheessa takana, joten mitäs etua Lewis siitä törmäyksellä aiheutetulla oikaisulla sai?

Olen samaa mieltä, kuten totesin.

Ja rankaistiin.

Ei tuollaisista ole yleensä rangaistu. Muuten pitäisi rangaista noin puolta kuskeista. Hamilton ei ollut ajolinjalla Kimin tiellä.
Ei väitellä, melkein samaa mieltä...
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
WebSlave sanoi:
Hamilton oikaisee Monzassa ensinmäisen shikaanin ja hyötyy = ei rangaistusta
Massa torppasi takarenkaaseen, joten Lewis ei kyennyt pitämään ajolinjaansa.

Joo, ei varmasti olisi kyennyt.

Hamilton parkkeeraa lähtöruudukossa auton vinoon, kohti Massaa = ei rangaistusta
Ei tuosta ole muitakaan rankaistu. Normaalia toimintaa.

Voipi olla, luulin että autojen oltava lähtöruudukossa.

Hamilton juuttuu monien muiden tapaan hiekalle, nosturi hakee takaisin radalle = ei rangaistusta
Ei ollut kiellettyä tuolloin.

Muistaakseni tätä perusteltiin sillä että se oli vaarallisella paikalla? Entäs muut?


Hamilton ei pitänyt väliä turva-autoon, Webber ja Vettel kolaroivat = ei rangaistusta
Kolarointi oli yhtä vähän Hamiltonin syy kuin Kimin kolarointi Unkarissa oli Liuzzin syy, mutta siitä pumppaamisesta olisi pitänyt rangaista.

Pumppaaminenhan oli juuri syy kolariin.

Hamilton ei päästä aika-ajossa Alonsoa ohi tallin käskystä, varikolla taas Alonso ei päästä Hamiltonia vaihtamaan riittävässä ajassa renkaita = Alonsoa rangaistaan
Alonson rangaistus olikin väärin. Nuo ovat tallin sisäisiä asioita, joihin FIA:n ei pitäisi puuttua. Valitettavasti 151c sallii puuttumisen melkein mihin vaan.

Niin, pitihän FIA:n tehdä jotain jottei Hämiksen koskemattomuus kärsi.


McLarenin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh kertoi, että varikkotielle keskeyttänyt Hamilton olisi kattojärjestö FIA:n luvalla saanut jatkaa kisaa, jos hänet olisi pystytty työntämällä irroittamaan sora-ansastaan. = auto vaarallisella alueella?
Työntämällä auttaminen on edelleen sallittua. Koska Hamilton ajoi siinä kohdassa ulos, on olemassa mahdollisuus, että joku muukin ajaa, eli auto oli vaarallisessa paikassa.

Keltaset ois riittäny.

Hamilton käyttää ylinmääräistä sarjaa renkaita = sakot = ei mitään
Rangaistusten tasosta voi tietenkin väitellä, mutta eipä tuosta mokasta mitään hyötyä ollut, joten nimellinen rangaistus oli ihan odotettava. Eikä muutenkaan liity Hamiltoniin erityisesti, koska samaan syyllistyi muitakin.

Olenko väittänyt että liittyisi erityisesti?

Hamilton pilaa Räikkösen aikakierroksen = ei rangaistusta
Kyseisen aika-ajosysteemin ominaisuus. Ruuhka kuuluu tähän systeemiin, joten muusta kuin tahallisesta blokkaamisesta ei rangaista.

Kyseessä oli tahallinen blokkaus, uskoo ken tahtoo.

Yrittää saada Räikkösen ohittamaan keltaisilla lipuilla.
Tätä en muista, joten en ota kantaa.

Tuostakin voi olla montaa mieltä, ehkä hän vain koki suurta varovaisuutta keltaisten lippujen heiluessa.

Hieman rajaa siihen sinisilmäsyyteen :p Jokaisesta rikkeestä voi aina kiistellä, itse näen nuo kuitenkin epäilyttävinä tapahtumina.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
J.Hunt:
Joo, ei varmasti olisi kyennyt.
Katso tapaus uudelleen, jos voit. Kun asiasta kiisteltiin, katsoin sen ainakin kymmenen kertaa.

Voipi olla, luulin että autojen oltava lähtöruudukossa.
No olihan Hamilton lähtöruudukossa, vaikkei aivan suorassa.

Muistaakseni tätä perusteltiin sillä että se oli vaarallisella paikalla? Entäs muut?
Tämä on käyty läpi jo moneen kertaan. Viisi tai kuusi paikalle päätynyttä autoa on aika hyvä kertomaan siitä, että paikka on aika turvaton. Muilla ei ollut moottori käynnissä.

Pumppaaminenhan oli juuri syy kolariin.
Pumppaaminen kyllä aiheutti sen, että Webber hidasti ja Vettelin huomiokyky herpaantui, mutta varsinainen syy oli se Vettelin huomiokyvyn herpaantuminen. Omasta mielestäni Hamiltonia olisi pitänyt rangaista pumppaamisesta riippumatta kolarista.

Keltaset ois riittäny.
No nehän riittivätkin! Eihän siitä tapauksesta muuta tullut.

Kyseessä oli tahallinen blokkaus, uskoo ken tahtoo.
Katso tapaukset uudelleen. Olen katsonut molemmat tilanteet neljä-viisi kertaa.

Hieman rajaa siihen sinisilmäsyyteen Jokaisesta rikkeestä voi aina kiistellä, itse näen nuo kuitenkin epäilyttävinä tapahtumina.
Voit pitää minua sinisilmäisenä, mutta minua ei saa vakuuttuneeksi salaliittoteorioista ilman kunnon todisteita. Nämä sinun mainitsemasi olen pitkälti torpedoinut. Suurin osa argumenteistasi on tarkoitushakuisesti tulkittua, ja tilanne olisi toinen, jos kohdehenkilönä olisi ollut Kimi. Jos sinä pidät kommenttejani sinisilmäisinä, minä pidän sinun kommenttejasi sinivalkolasien värittäminä.
 

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
WebSlave sanoi:
Ensimmäisessä Hamilton ei olisi voinut juuri toimia herrasmiesmäisemmin. Toisessa hän olisi voinut hidastaa ehkä enemmän ennen mutkaa, mutta mitään rangaistuksen arvoista siinäkään ei ollut. Jos jokaisesta ohituksesta aika-ajoissa tulisi rangaista ohitettavaa, menisi homma täysin naurettavaksi.

-Edit- Nyt kun tuon katsoi jo kolmannen tai neljännen kerran, niin eipä kyllä Hamiltonin toiminnasta voi oikein moitittavaa löytää toisessakaan vedossa. Lähinnä Ferrari mokasi taktisesti. McLarenin kuskit saivat ajaa molemmat vetonsa vapaalla radalla.
No tuosta ekasta täytyy olla samaa mieltä. Paikka oli sellainen, ettei Hamilton olisi voinut paremmin tuossa toimia.

Toisesta olen kyllä eri mieltä. Ongelmahan ei ollut suoralla, vaan se, että Hamilton oli turhan lähellä mutkaan mennessä, joten Räikkönen ei päässyt ihan linjalle niin kuin olisi halunnut. Siinä suoralla Hamilton olisi voinut ajaa hitaamminkin, varsinkin kun tiesi Räikkösen sieltä tulevan. Mutta toki hän haluaa voittaa mestaruuden, eikä tuo nyt niin härskiä ollut.

Ottaen huomioon tuon Alonson aiemmin saaman rangaistuksen, tuostakin olisi pitänyt jotain laittaa. Vika on kyllä enemmän rangaistusten linjauksessa ylipäänsä. Omasta mielestäni homma menisi oikein niin, että näitä saakelin rangaistuksia ei kylvettäisi yhtä paljoa kuin männyntaimia Lappiin. Vaan saadaanhan näillä mediaa elätettyä.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
sandman72 sanoi:
No tuosta ekasta täytyy olla samaa mieltä. Paikka oli sellainen, ettei Hamilton olisi voinut paremmin tuossa toimia.

Toisesta olen kyllä eri mieltä. Ongelmahan ei ollut suoralla, vaan se, että Hamilton oli turhan lähellä mutkaan mennessä, joten Räikkönen ei päässyt ihan linjalle niin kuin olisi halunnut. Siinä suoralla Hamilton olisi voinut ajaa hitaamminkin, varsinkin kun tiesi Räikkösen sieltä tulevan. Mutta toki hän haluaa voittaa mestaruuden, eikä tuo nyt niin härskiä ollut.

Ottaen huomioon tuon Alonson aiemmin saaman rangaistuksen, tuostakin olisi pitänyt jotain laittaa. Vika on kyllä enemmän rangaistusten linjauksessa ylipäänsä. Omasta mielestäni homma menisi oikein niin, että näitä saakelin rangaistuksia ei kylvettäisi yhtä paljoa kuin männyntaimia Lappiin. Vaan saadaanhan näillä mediaa elätettyä.

Ei tuollaisesta tilanteesta voi antaa rangaistusta, kun kuski ajaa kuitenkin ajolinjan sivussa. Todennäköistä kuitenkin on, että Kimin kierrosaika olisi ollut parempi ilman tuota Hamiltonin ohitusta, mutta tästä ei voi syyttää mitään muuta kuin Ferrarin taktikointia.
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
WebSlave sanoi:
Ensimmäisessä Hamilton ei olisi voinut juuri toimia herrasmiesmäisemmin. Toisessa hän olisi voinut hidastaa ehkä enemmän ennen mutkaa, mutta mitään rangaistuksen arvoista siinäkään ei ollut. Jos jokaisesta ohituksesta aika-ajoissa tulisi rangaista ohitettavaa, menisi homma täysin naurettavaksi.

-Edit- Nyt kun tuon katsoi jo kolmannen tai neljännen kerran, niin eipä kyllä Hamiltonin toiminnasta voi oikein moitittavaa löytää toisessakaan vedossa. Lähinnä Ferrari mokasi taktisesti. McLarenin kuskit saivat ajaa molemmat vetonsa vapaalla radalla.
Ferrarin nopeitten jälkeen ois voinu jäädä himmailee mäkkien eteen jäähyttelykierroksella.

Kimi ei ole kyllä koskaan turhasta kitissy, lieneekö hermot kireellä vai oikeesti asiaa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
sandman72 sanoi:
Toisesta olen kyllä eri mieltä. Ongelmahan ei ollut suoralla, vaan se, että Hamilton oli turhan lähellä mutkaan mennessä, joten Räikkönen ei päässyt ihan linjalle niin kuin olisi halunnut. Siinä suoralla Hamilton olisi voinut ajaa hitaamminkin, varsinkin kun tiesi Räikkösen sieltä tulevan.
Katsoinpa sen vielä kerran. Hamilton kyllä olisi voinut hidastaa enemmän suoralla, mutta ei hän estänyt Kimin ajoa ihannelinjaa pitkin. Lewis jopa ehti Kimin takana koukata itse takaisin kohti ulompaa linjaa. Sen verran lähellä mutkaa hän toki oli, että se saattoi häiritä Kimin suoritusta ja siten aiheuttaa lievän pitkäksi menon. Mutta ei noista todellakaan voi joka kerta lätkiä rangaistuksia.

Ja sitten vielä jotkut haluavat takaisin systeemin, jossa kaikki 22 kuskia olisivat radalla ja yrittäisivät nopeaa kierrosta viimeisten minuuttien aikana. ;)
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
WebSlave sanoi:
Katsoinpa sen vielä kerran. Hamilton kyllä olisi voinut hidastaa enemmän suoralla, mutta ei hän estänyt Kimin ajoa ihannelinjaa pitkin. Lewis jopa ehti Kimin takana koukata itse takaisin kohti ulompaa linjaa. Sen verran lähellä mutkaa hän toki oli, että se saattoi häiritä Kimin suoritusta ja siten aiheuttaa lievän pitkäksi menon. Mutta ei noista todellakaan voi joka kerta lätkiä rangaistuksia.

Ja sitten vielä jotkut haluavat takaisin systeemin, jossa kaikki 22 kuskia olisivat radalla ja yrittäisivät nopeaa kierrosta viimeisten minuuttien aikana. ;)
jees, mä haluan sen sydeemin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
21 kuskia yrittämässä kiilata PR-poikaa ulos radalta. Siinä olisi hieno formaatti aika-ajoihin..
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
WebSlave sanoi:
Ja sitten vielä jotkut haluavat takaisin systeemin, jossa kaikki 22 kuskia olisivat radalla ja yrittäisivät nopeaa kierrosta viimeisten minuuttien aikana. ;)
Tuskin yrittäisivät, koska käytössä olisi vanhan systeemin mukaan täydet 60 minuuttia tehokasta ajoaikaa.
 

Formula1Fan

Well-known member
Liittynyt
6.4.2005
Viestit
324
Overhouse sanoi:
Siitä kypärästähän sanottiin, ettei siihen liittynyt Senna, vaan isä-Hamilton halusi erottaa poikansa, varmaan ollut tosin sankari jo tuolloin.
vaikka keltainen väritys olisi tullut tubgirlin sanonko mistä niin koko homma on pelkkää pr:ää.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ranskalainen toimittaja kyseli Hamiltonilta....

(Anne Giuntini – L’Equipe) For Lewis. For everybody it is evident that twice you disturbed Kimi. Is everything good to become a world champion?

LH: To be honest there is no reason for me to do anything to Kimi because if anything he can win…

(inaudible from the audience)

LH: Well, I came out of the pits and the guys said that, obviously, because Fernando was behind me and I could not hold him up in the pits… So I came out of the pit lane and they said you will come out close to Kimi and I came out and when you are at that sort of speed your mirrors are vibrating and so you cannot see too much and then I realised that he was very, very close and so I slowed down and I noticed I can’t attack the corner like he was, so I backed out and he went past me.



(Anne Giuntini – L’Equipe) You never showed him clearly that you would give him the track free?

LH: What do you want me to do? Put the indicator on?



(Anne Giuntini – L’Equipe) You know exactly...

LH: I did the best job I could to get out of the way. And I did apologise to him if I did get in his way.



(Anne Giuntini – L’Equipe) Is that what you call the best job?

LH: Yes.



(Anne Giuntini – L’Equipe) As a sportsman?

LH: Yes, how are you at your job? Are you the best at your job? You have never made mistakes… No?



(Anne Giuntini – L’Equipe) Sometimes…

LH: Oh really.

Vähän myöhemmin...

(Anne Giuntini – L’Equipe) Let us continue the ridiculous exchange… Do you think you can do everything you want and then you just apologise – is that the way it works in Formula One?

LH: I’m not going to answer that.



(inaudible)

LH: Not really, I just don’t want to talk to you to be honest.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös