Hamilton viha?

CARTer

Well-known member
Overhouse sanoi:
Hamiltonhan sanoi jo ennen kauden alkua, että Senna on hänen sankarinsa, joten tuntuu jopa luonnolliselta tämä hautavisiitti.
Hamilton on tehnyt tämän selväksi jo paljon aiemmin. Jo karting-aikanaan hänen kypäränsä jäljitteli Sennan vastaavaa. Nyt F1-versiossa yhteneväisyydet ovat entistä selvempiä, eli vihreä ja sininen raita on täsmälleen samalla korkeudella kuin Sennalla.

talakem

Iltalehden toimitus
Overhouse sanoi:
Hamiltonhan sanoi jo ennen kauden alkua, että Senna on hänen sankarinsa, joten tuntuu jopa luonnolliselta tämä hautavisiitti.
Ohan Kovalainenkin sinne menossa... ja laukonut vierailusta lehdistöön, mikä ero? Hamiltonista vierailusta kymmeniä ellei satoja kirjoituksia, Heikin muutama...

JNF

Well-known member
Hamilton ei vierailekaan Sennan haudalla
18.10.2007 23:31
Formula ykkösten maailmanmestaruudessa vahvasti kiinni oleva Lewis Hamilton aikoo siirtää vierailuaan F1-legenda Ayrton Sennan haudalla. Alun perin Hamiltonin piti vierailla lähelle Interlagosin rataa haudatun Sennan haudalla Brasilian GP:n jälkeen.

22-vuotias Hamilton nimittäin ei usko, että hän saisi olla Morumbi-hautausmaalla ilman median läsnäoloa.

- Epäilen menoani, sillä tiedän, että minua seurattaisiin, Hamilton totesi.

- Ehkä jätän sen toiseen kertaan. Olen aina seurannut hänen uraansa ja keskittynyt häneen, mutta nyt tuntuu oudolta olla täällä, Hamilton jatkoi.

Hamilton johtaa MM-sarjaa neljän pisteen erolla tallikaveriinsa Fernando Alonsoon ennen kauden päätöskilpailua. Kolmantena pisteissä oleva Kimi Räikkönen on seitsemän pistettä Hamiltonia jäljessä.

(MTV3-AFP)
Ei ole Lewis menossa Sennan haudalle nyt, mikä ei ole mikään ihme. Voisi tuntua aika kornilta seisoa haudan äärellä kun vierellä on iso lauma toimittajia.

JNF

Well-known member
talakem sanoi:
Ohan Kovalainenkin sinne menossa... ja laukonut vierailusta lehdistöön, mikä ero? Hamiltonista vierailusta kymmeniä ellei satoja kirjoituksia, Heikin muutama...
Se on se nobodyn ja ison staran ero :thumbup:

Moniko tuore kuski on vieraillut Ratzenbergerin haudalla :rolleyes:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
JNF sanoi:
Se on se nobodyn ja ison staran ero :thumbup:
Heikkihän on vieraillut Sennan haudalla jo aiemminkin, vaikka itse sanoo, ettei Senna mikään varsinainen esikuva hänelle ollut. Onpahan vaan hieno paikka ja muistomerkki. Kovalainen muistaa Sennalta vain hänen viimeiset kilpailunsa, koska Heikkikin taisi olla silloin vielä melko nuori.

Mutta Hamilton on vielä monta vuotta nuorempi ja muistaa paljon enemmän, itkeskelee isiltä piilossa trailerin takana ja vannoo käsi nyrkissä 9-vuotiaana valjastavansa lahjansa Sennan muistoksi.... Yeah right!

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Troy McLure sanoi:
Heikkihän on vieraillut Sennan haudalla jo aiemminkin, vaikka itse sanoo, ettei Senna mikään varsinainen esikuva hänelle ollut. Onpahan vaan hieno paikka ja muistomerkki. Kovalainen muistaa Sennalta vain hänen viimeiset kilpailunsa, koska Heikkikin taisi olla silloin vielä melko nuori.

Mutta Hamilton on vielä monta vuotta nuorempi ja muistaa paljon enemmän, itkeskelee isiltä piilossa trailerin takana ja vannoo käsi nyrkissä 9-vuotiaana valjastavansa lahjansa Sennan muistoksi.... Yeah right!
Jos et ole aiempia postauksia lukenut, niin Hamiltonilla oli esimerkiksi pikkuisena jo karting-kypäränä Sennan kypärän jäljitelmä.
Jo yksin tämän seikan väittäisin kannattavan teoriaa, ettei Lewis valehtele.
Itsehän aloin ihmetellen seuraamaan formuloita vuonna 1997, jolloin olin myös yhdeksänvuotias. Eikä minulla ainakaan ole ongelmia muistaa esimerkiksi kilpailuiden tapahtumia, vaikka voipi olla totta, että myöhemmin olen ne jostakin muualta vielä paremmin painanut mieleeni.

Kehitymme eri tavalla, katsos, toiset nopeammin, toiset... ;)

Overhouse

Well-known member
CARTer sanoi:
Hamilton on tehnyt tämän selväksi jo paljon aiemmin. Jo karting-aikanaan hänen kypäränsä jäljitteli Sennan vastaavaa. Nyt F1-versiossa yhteneväisyydet ovat entistä selvempiä, eli vihreä ja sininen raita on täsmälleen samalla korkeudella kuin Sennalla.
Siitä kypärästähän sanottiin, ettei siihen liittynyt Senna, vaan isä-Hamilton halusi erottaa poikansa, varmaan ollut tosin sankari jo tuolloin.

talakem

Iltalehden toimitus
arzipuppy sanoi:
Jos et ole aiempia postauksia lukenut, niin Hamiltonilla oli esimerkiksi pikkuisena jo karting-kypäränä Sennan kypärän jäljitelmä.
Itsehän aloin ihmetellen seuraamaan formuloita vuonna 1997, jolloin olin myös yhdeksänvuotias. Eikä minulla ainakaan ole ongelmia muistaa esimerkiksi kilpailuiden tapahtumia, vaikka voipi olla totta, että myöhemmin olen ne jostakin muualta vielä paremmin painanut mieleeni.

Kauden alussa oli selitys että valittiin sellainen väri että isä erottaa hänet muista mikroautoilioista...:rolleyes: ei missään nimessä Sennan mukaan...

Kun Pr mielessä voi onkia pisteitä sitä ei kutsuta valehteluksi...:(

Hamilton’s yellow helmetMarch 13, 2007 at 11:43 am · Filed under Current Field, Drivers, Lewis Hamilton

Lewis Hamilton has explained his choice of colour for his race helmet. Contrary to rumours that it is in deference to his childhood hero Ayrton Senna, his race helmet is painted bright yellow because his father is always nervous when he is out on track, and the bright yellow helps his father spot him from far away!

Toni_V

Well-known member
JNF sanoi:
Ei ole Lewis menossa Sennan haudalle nyt, mikä ei ole mikään ihme. Voisi tuntua aika kornilta seisoa haudan äärellä kun vierellä on iso lauma toimittajia.
Tuossakin ihan mielenkiintoinen käännös. Lewis torstain lehdistötilaisuudessa:
Q: (Jon McEvoy - The Daily Mail) Lewis, you said that after this event you may go to Senna's grave maybe on Monday. Is that still your plan or have you already been there?

LH: I haven't been there and it hasn't crossed my mind to be honest. I doubt it very much I will go because I will be followed.... So I'll have to leave that for another trip.
Eli ei sitten Lewikselle juolahtanut mieleen käväistä haudalla.
Ja Sennan ajoja ei hän varmaankaan ole paljoa katsellut, mutta ilmeisesti kirjoja ja muuta sälää on Sennasta.

LH: I won't say I have a spiritual connection with him but for me, it's just an unusual experience because all the years I've been watching Formula One and literally from the beginning of my karting career I've had books on Senna, I've had videos and Racing's in My Blood and all the other videos,

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
arzipuppy sanoi:

En väitä, että Lewis valehtelisi, mutta nykyisyyteen verraten hänen omat muistonsa saattavat hieman värittyä. Joko tietoisesti tai siten alitajuisesti - riippuen miten hän kokee menneisyytensä, nykyisyytensä ja tulevaisuuden. Älykkäänä miehenä ja mediapeliä jo oppineena hän voi jopa pelata näillä muistoillaan. Hieman liian kirkas muistikuva on tuo, että tämä oli elämäni käännekohta (9-vuotiaana!).

Hamiltonin puheissa kuulee sen, että hän ajattelee nyt tuon olleen elämänsä käännekohta katsoessaan taaksepäin. Todellisuudessa 9-vuotias ei pysty kokemaan fanittamansa henkilön kuolemaa niin vakavasti. Siis henkilön, johon hänellä ei ole ollut minkäänlaista henkilökohtaista sidettä. Kukaan 9-vuotias ei ole henkisesti niin kypsä, että tajuaa elämän ja kuoleman merkityksen näin vahvasti niin etäältä. Elämänkokemus ei siihen riitä.

mjk

...
Voin jo kuvitella kohta maikkarin netissä: "Hamiltonia ei rangaista sääntörikkouksesta" :jaska:

L4z!

Well-known member
Briteissä on herrasmies kulttuuri. Sitä eivät kaikki ymmärrä, enkä oikein minäkään. Ajatelkaa miten hienostunut Bondikin on.

L4z!

Well-known member
J.Hunt sanoi:
Voin jo kuvitella kohta maikkarin netissä: "Hamiltonia ei rangaista sääntörikkouksesta" :jaska:
Kolmehan siellä on syynissä. Veikkaan ettei ketään rangaista, koska jos jotain rangastaisiin, niin silloin pitäisi mammantissiäkin rangaista.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
En väitä, että Lewis valehtelisi, mutta nykyisyyteen verraten hänen omat muistonsa saattavat hieman värittyä. Joko tietoisesti tai siten alitajuisesti - riippuen miten hän kokee menneisyytensä, nykyisyytensä ja tulevaisuuden. Älykkäänä miehenä ja mediapeliä jo oppineena hän voi jopa pelata näillä muistoillaan. Hieman liian kirkas muistikuva on tuo, että tämä oli elämäni käännekohta (9-vuotiaana!).

Hamiltonin puheissa kuulee sen, että hän ajattelee nyt tuon olleen elämänsä käännekohta katsoessaan taaksepäin. Todellisuudessa 9-vuotias ei pysty kokemaan fanittamansa henkilön kuolemaa niin vakavasti. Siis henkilön, johon hänellä ei ole ollut minkäänlaista henkilökohtaista sidettä. Kukaan 9-vuotias ei ole henkisesti niin kypsä, että tajuaa elämän ja kuoleman merkityksen näin vahvasti niin etäältä. Elämänkokemus ei siihen riitä.
Miksi kaikessa Hamiltonin sanomassa pitää olla kyse jostain mediapelistä? Hieman taas ylireagointia havaittavissa.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Mediaprofeetta sanoi:
Miksi kaikessa Hamiltonin sanomassa pitää olla kyse jostain mediapelistä? Hieman taas ylireagointia havaittavissa.
Eikö mielestäsi sitten olllut mitään erikoista tuossa Hamiltonin lapsuusmuistelossa?

Doubtful

Banned
Ihan normaalistihan 9-vuotias ajattelee, että "mun täytyy ottaa kaikki irti lahjakkuudestani" :rolleyes:

L4z!

Well-known member
Troy McLure sanoi:
Eikö mielestäsi sitten olllut mitään erikoista tuossa Hamiltonin lapsuusmuistelossa?
Lapsena kaikilla pojilla tais olla moniakin sankareita ja idoleita.

L4z!

Well-known member
Tottakai täällä tartutaan jokaiseen kohtaan mistä voi Hamiltonia riepotella, koska Hamiltonista ei pidetä. Tietty lyödään yli monesti, mutta miksei lyötäisi.

Hamilton on ällöttävän lipevä rookie, joka hyppii meidän arvostamien kuskien jaloille. Jaloille saa hyppiä, muttei silleen, että iskä ja kerhonjohtaja seisovat turvaamassa selustaa.

Luulen monen Hamilton-vihaajan yhtyvän tähän yksinkertaiseen psykologiseen teoriaan.

Sue_me

Well-known member
L4z! sanoi:
Tottakai täällä tartutaan jokaiseen kohtaan mistä voi Hamiltonia riepotella, koska Hamiltonista ei pidetä. Tietty lyödään yli monesti, mutta miksei lyötäisi.

Hamilton on ällöttävän lipevä rookie, joka hyppii meidän arvostamien kuskien jaloille. Jaloille saa hyppiä, muttei silleen, että iskä ja kerhonjohtaja seisovat turvaamassa selustaa.

Luulen monen Hamilton-vihaajan yhtyvän tähän yksinkertaiseen psykologiseen teoriaan.
No en yhdy kuitenkaan aivan täysin.

Mikäli Hami lopettaa paskanjauhannan mediassa, voi miehestä tulla siedettävä. Aivan kuten Alonsosta kun mies älysi pitää päänsä kiinni puolivälissä kautta. Sen jälkeen vanha suunpieksäntä taas alkoi..