kouvotsvoni
Banjottu
Mitä sitä kansa hampailla. Tekarit saa ilmaiseksi.Hallituksen rakennepakettiin sisältyy muun muassa aikuisten hammashuollon tason heikentäminen.
Mitä sitä kansa hampailla. Tekarit saa ilmaiseksi.Hallituksen rakennepakettiin sisältyy muun muassa aikuisten hammashuollon tason heikentäminen.
http://valtioneuvosto.fi/etusivu/rakenneuudistus395285/tiedostot/paatos-29112013/fi.pdfAikuisten hammashuollon tarkastusvälien pidentäminen ja ympärivuorokautisesta päivystyksestä luopuminen.
No se taitaa nykyisin toimia "normaalin" päivystämisen sarallakin pienemmissä kunnissa, että kyyditetään keskussairaalalle saamaan hoitoa.. EN TIEDÄ, koska glögi. Miten systeemi siis muuttuu jos jatkossakin katukiveykseen isketyt hampaat saa ojennukseen, mutta päivystys poistuu ja säästöjä syntyy.En tiedä miten siellä Lapissa homma toimii mutta ainakin Hesan Stadissa on kyllä ollut käsittääkseni 24/7/366 joku sellainen tapaturma-asema jossa korjataan hammaskalustoakin. Eihän ne täysimittaista remonttia ehkä ala tekemään mutta ei se heti onnettomuuden jälkeen lie mahdollistakaan/käytännöllistäkään.
Olettaisin että jatkossakin tapaturma/ensiapu/hätäkiire -jutut menee eri kategoriaan kuin tuo mainittu "hammashuollon ympärivuorokautinen päivystys".
Varmaan henkilöstösäästöillä. Ajetaan hlääkärit ja hoitsut himaan ja ostetaan palvelu yksityiseltä.Miten systeemi siis muuttuu jos jatkossakin katukiveykseen isketyt hampaat saa ojennukseen, mutta päivystys poistuu ja säästöjä syntyy.
Heh. Turussa on ainakin ollu jo yli kymmenen vuotta yksityinen pulju, joka velottaa ihan vitusti siitä mukamas ensiavusta. Kaupunki maksaa sitte jotain "kela korvauksii". Eli mitään päivystystä ei ainakaan Turussa ole ollu lainkaan. Kukan vitun pöljä sellasta 24/7 juttua on edes ehdotanu?? Joku pyrkyri, jonka puoliso hammaslääkäri??En tiedä miten siellä Lapissa homma toimii mutta ainakin Hesan Stadissa on kyllä ollut käsittääkseni 24/7/366 joku sellainen tapaturma-asema jossa korjataan hammaskalustoakin. Eihän ne täysimittaista remonttia ehkä ala tekemään mutta ei se heti onnettomuuden jälkeen lie mahdollistakaan/käytännöllistäkään.
Olettaisin että jatkossakin tapaturma/ensiapu/hätäkiire -jutut menee eri kategoriaan kuin tuo mainittu "hammashuollon ympärivuorokautinen päivystys".
Maanantaina ois se reijän paikkuu sitte. Saa nähdä montako hammasta lähtee.Eilen piti olla toisen pikkureijän paikkuu, mutta se päättikin repiä vasemman yläviisurin pois. Reijän paikkuu siirty seuraavaan kertaan. Taitaa vaan rahastaa mua ja repii ahneuksissaan kaikki hampaat pois. Haistakoon ite.
Veikkaan että sinulta lähtevät kaikki hampaat ja korvaukseksi siitä saat tekohampaat joista joudut maksamaan vain 5000 euroa.Maanantaina ois se reijän paikkuu sitte. Saa nähdä montako hammasta lähtee.
Ne teki markojsta Muumin.:thumbfh:Paikkas se tuon toistaiseks viimeisen reijän.
Oikeinko lääkäri ehdotti vuoden tarkistusväliä vaikkei ollut reikiä? Mulle tulee kahden vuoden välein kutsu, mutta käytännössä oon useammin käynyt paikkuussa. No nyt tulee kyllä melkein 2 vuotta edellisestä.Vuoden päästä seuraavan kerran.
Kahden vuoden välein hammaslääkäri ja kahden hammashoitaja.Oikeinko lääkäri ehdotti vuoden tarkistusväliä vaikkei ollut reikiä? Mulle tulee kahden vuoden välein kutsu, mutta käytännössä oon useammin käynyt paikkuussa. No nyt tulee kyllä melkein 2 vuotta edellisestä.