Hampailemisen lääkäri

Millaisia tunteita sinussa herää, kun istahdat hammaslääkärin tuoliin?

  • Otan pienet nokkaunet tuolissa hoidon aikana

    Äänet: 30 24,6%
  • Pelkään vietävästi

    Äänet: 29 23,8%
  • Pyydän aina puudutuksen, jos porataan

    Äänet: 50 41,0%
  • Mua ei voi puuduttaa

    Äänet: 13 10,7%
  • Jätän menemättä joskus lääkäriin

    Äänet: 16 13,1%
  • Minulla ei ole reikiä

    Äänet: 35 28,7%
  • Vitkuttelen lääkäriin menoa, kunnes on pakko mennä

    Äänet: 52 42,6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    122

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Mitä toi ostopalvelu tarkoittaa?
Tarkoittaa sitä, että menin Espoon kaupungin hampaanhoidon päivystykseen hoitamaan akuutin kivun pois. Jatkohoito (= juurihoidon uusinta) toteutetaan ostopalveluna, eli Espoon kaupunki maksaa heidän listallaan olevien hampilääkäreiden laskun ja mun vastuulle jää maksaa normi omavastuu joka tulisi maksettavaksi jos kävisin terveyskeskuksessa hoidattamassa hampaani.

Kävin joitamia vuosia sitten juurihoidattamassa hampaani Helsingin Hammassairaalassa ja ajattelin mennä sinne nyt uudestaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mulla oli kerran vuodessa hammastsekkaus, mutta hamppilääkäri itse sanoi, ettei tarvii käydä kuin kerran kahdessa vuodessa. Osaan kuulema harjata hampaani oikein.:eek:

Hammaskivestä kyllä pukkaa aina välillä.:thumbfh:
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Leegot ei ole muutenkaan muotilehden sivuilta (tupakka+kahvi+hauras hammasluu= ei vitivalkoinen purukalusto).
Kannattanee koettaa näitä uusia vaalentavia hammastahnoja. Niitähän on montaakin merkkiä. Ei nyt ole mikään autuaaksi tekevä keksintö, mut itse olen huomannut et toimii pitemmällä aikavälillä ainakin.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jatkohoito (= juurihoidon uusinta) toteutetaan ostopalveluna, eli Espoon kaupunki maksaa heidän listallaan olevien hampilääkäreiden laskun ja mun vastuulle jää maksaa normi omavastuu joka tulisi maksettavaksi jos kävisin terveyskeskuksessa hoidattamassa hampaani.
Ok kiitos selvennyksestä. Täällähän ei sitten kai oikein muuta olekaan kuin tuota ostopalvelua eli kaikki hammashoito tapahtuu yksityislääkäreillä, joilla on soppari sairaskassan kanssa. Hammaslääkäri on potilaalle ilmainen, joskin sairaskassa ei edelleenkään suostu maksamaan kuin amalgaamipaikat, jos haluaa muunlaista paikkamateriaalia, niin se on maksettava itse. Kruunut, implantaatit, tekarit ja vastaavat tarttee tottakai maksaa itte (ei onneks ole tarvetta) ja aika moni käykin teettämässä ne rajan takana Unkarin puolella, jossa hinnat ovat huomattavasti edullisemmat.

Hammashygenia (eli valkaisu, hammaskiven poisto jne.) on sekin maksettava itse.
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Reikiä ei ole koskaan ollut, mutta aina vihloo niin p:mad_old::mad_old::mad_old:keleesti, kun puhistavat hampaita sellaisella painepuhallin-puikolla.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1927
Joo-o, tässä on pari päivää yhtä hammasta kolottanut ja huomenna olisi tarkoitus mennä päivystävälle hamppilääkärille. Jännittää, pelottaa, vituttaa aivan saatanasti :thumbfh::nope:
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Oikealta puolelta lähti tänään viisaudenhampaat. Nopeasti hoitui ja puudutus oli kivuliain osio. Jälkisärkyjä odotellessa. :thumbfh:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
Ei ole säännöllisesti tulla käytyä hammaslääkärissa, viimeks Intissä ja kaikki olivat kunnossa.

Hieman pelkään tilannetta mennä kyseiseen paikkaan.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Lapsena poistettiin kolme viisaudenhammasta, yksi jätettiin kasvamaan koska se ei ollut aiheuttanut vielä tarpeeksi kipua.
No nyt on.
Se ryökäle kasvoi sitten 90 astetta vinoon ja huonolla asennoitumisellaan tulehdutti sopivia suun sopukoita että nyt on burbilla kaksi antibioottikuuria, yksi kipulääkekuuri ja lähete kirurgille, jonne jonoa pari-kolme kuukautta. Jonotus on maksuton. Det kostar ingenting att köpa. Toinen antibiootti määrää lisäksi olemaan tip-tap-tipattomalla ettei voi ottaa edes vitutuskännejä.
Niin ja eilen vielä löin varpaani tuolinjalkaan ja se varvas näyttää nyt jotenkin pahoinvoivalta, mutta se tarina kuulunee "Varpailemisen lääkäri"-toikkiin.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Toi ryökäle ilmoitti kivuliaasti haluavansa minusta eroon joten hammassetä ulkoisti sen käyttäen lievää väkivaltaa. Nyt toinen puoli poskesta on kuin Kummisetä-Brandolla ja puhe yhtä selvää, mutta ehkä tässä mennään kohti aikaa parempaa. Ainakaan nyt saatu kolmas antibiootti ei ole sekoittanut vatsaa kuten toinen noista aiemmista. Niin muuten, viikon mittainen reipas ripulointi ei ollut ihan se mitä olin suunnitellut jouluksi.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mugabambaa huomitta bulbille.

Mulla on siksi pinttynyt kalusto, ettei taida enää valkaistua vaikka Vimillä kuuraisi.
Yksityisillä hammaskeijuilla on kuuleman mukaan jotain taikahotaa, jolla saa valkeempaa väriä pintaan ja tummenpaa väriä pois.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Ite hoitadin reiät pois ja välil ei puudutus tehonnu ja sattu aivan helvetisti. Mut nyt on helppo ollaku tuska on takana.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Äänestin kohdat Pyydän aina puudutuksen, jos porataan ja Minulla ei ole reikiä valituksi.

Eilen just kävin viimeks, ja siellä toivotettiin että jos ei mitään erityistä syytä tule, niin seuraavaks sitten vuonna 2011. Eli ilmeisesti mulla ei ole reikiä, tai sitten se lekuri päätti piruuttaan jättää reiät hoitamatta.
Tänä vuonna siis pitäs mennä. Ja menenkin. Huhtikuulle sain ajan, ku viime vuoden... olikohan elokuussa tilasin. Yksityiselle sais toki nopeammin, mutta mihinkäpäs tässä kiirus olis, valmiissa maailmassa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Viime talvena jo huhuilivat tarkastukseen, muttei viime vuoden huhtikuussa lohjennut hammas ole vieläkään ruvennut särkemään, vaikka tuntuis olevan iso reikä. Hittoako sinne akkojen juoruilua häiritsemään ja sitä paitsi kätevähän tuo hammas on. Riittää kun syö kunnon aamupalan niin lounaan voi kaivaa takahampaasta.
 
Ylös