Hampailemisen lääkäri

Millaisia tunteita sinussa herää, kun istahdat hammaslääkärin tuoliin?

  • Otan pienet nokkaunet tuolissa hoidon aikana

    Äänet: 30 24,6%
  • Pelkään vietävästi

    Äänet: 29 23,8%
  • Pyydän aina puudutuksen, jos porataan

    Äänet: 50 41,0%
  • Mua ei voi puuduttaa

    Äänet: 13 10,7%
  • Jätän menemättä joskus lääkäriin

    Äänet: 16 13,1%
  • Minulla ei ole reikiä

    Äänet: 35 28,7%
  • Vitkuttelen lääkäriin menoa, kunnes on pakko mennä

    Äänet: 52 42,6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    122

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Liittynyt
5.4.2001
Viestit
27734
Sijainti
PDX, OR
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuu....


iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuu...

no eiko se nyt perkele irtoa....

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuu...

NOH! :mad_old:


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIuuuuuu....

Nonni! Nyt vaan ootte purematta viikon ni kylla se siita. Kassan kautta kotiin vaan :thumbup:
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Uskaltauduin viimein tuossa aamulla kymmenen jälkeen soittamaan hammaslääkärille ja tunnin päästä on aika... Apua... :eek: :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tarttis tänään mennä tyttären kanssa hampilääkärille tsekkauttamaan rinsessan purukalusto.
 

Cinderella007

*söpö*
Liittynyt
4.10.2001
Viestit
3000
Sijainti
Sverige
Itsehän näin jo kauhukuvia irtoilevista hampaista, kun eräs tyttö tuossa muutama viikonloppua sitten kertoi vähän mielipidettään minusta (eli ihan vain suomeksi, sain vähän osumia...) Muutaman päivän ajan oli ihan varma, että eräs hampaani heilui, mutta ei se kyllä kait oikeasti.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Olis edessä mullakin. Lohkes pala hampaasta pois. :thumbfh:
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
S.A sanoi:
Uskaltauduin viimein tuossa aamulla kymmenen jälkeen soittamaan hammaslääkärille ja tunnin päästä on aika... Apua... :eek: :D
Yksi reikä paikattiin. Hiukan vain sattui.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Kävin tuossa muutama päivä sitten hammaslääkärissä ja totesivat siellä, että hoito alkaa olla ohi.
Taustoitetaan tuota nyt sen verran, että omaan nämä aivan "ihanat" kiinteät hammasraudat..
Itse yllätyin positiivisesti, sillä ei nää nyt kuitenkaan ole hirveän montaa vuotta olleet mulla, mutta nyt viimeinkin alkaa olla se päivä lähellä, kun poisto tapahtuu. :) Ei vielä ensi kerralla, mutta joskus sen jälkeen. On kyllä ollut tuosta päivästä alkaen todella hyvät fiilikset.. :ahem:

Mitä tulee hammaslääkärissä käymiseen yleisesti, niin en pelkää ja reikiäkään ei ole vielä ollut.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kävin pari päivää sitten hammaslääkärissä. Katsoi lekuri mua vähän oudoksuen, kun totesin, että olen täällä mielummin kuin töissä :D Olin varannut ajan pelkästään tarkistusta varten, mutta alkuhöpinöiden aikana valittelin yhdestä häiritsevästä kolosta. Niinpä sitten porattiin ja paikattiin. Luonnollisestikaan ei puudutettu.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Äänestin kohdat Pyydän aina puudutuksen, jos porataan ja Minulla ei ole reikiä valituksi.

Eilen just kävin viimeks, ja siellä toivotettiin että jos ei mitään erityistä syytä tule, niin seuraavaks sitten vuonna 2011. Eli ilmeisesti mulla ei ole reikiä, tai sitten se lekuri päätti piruuttaan jättää reiät hoitamatta.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Vanha juurihoidettu hammas piti avata. :thumbfh: Tiedossa vielä maks 4 käyntiä hampilääkärissa, ostopalveluna. Lekuri määräsi kaksi eri antibioottia, joista toisen kanssa ei saa nauttia alkomahoolia.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Eilen just kävin viimeks, ja siellä toivotettiin että jos ei mitään erityistä syytä tule, niin seuraavaks sitten vuonna 2011.
Aika pitkä tsekkausväli :eek!:

Yleensähän suosittelevat että pari kertaa vuodessa olis hyvä käydä. Noh, kerran vuodessakin varmaan riittäis. Mitä usememin käy, sitä pienempiä on sitten ne vauriot. Ongelmahan on se, että jos sinen hammaslekurille menee vasta siinä vaiheessa, kun hammasta särkee, niin pelkkä paikkaus ei yleensä enää auta vaan se on sitten juurihoito.

Ittehän kävin just viime viikolla tarkistuttamassa, ei ollu reikiä.

Joulukuussa kävin myös, tosin silloin oli vanha amalgaamipaikka lohjennut ja sen korvautin sitten samantien "valkoisella paikalla". kaks päivää myöhemmin (tottakai viikonloppuna) alko se hammas sitten särkemään, sunnuntaina menin huonosti nukutun yön jälkeen päivystävälle hammaslääkärille, joka oli sitä mieltä, että juurien päät ovat tulehtuneet ja todennäköisimmin sitä hammasta ei enää pysty pelastamaan (oli jo kertaalleen juurihoidettu hammas), mutta päätti kuitenkin kokeilla antibioottikuurilla. Autto :ahem: Autto myös se, että tämä päivystävä Dr. Mengele hioi sitä hampaan uutta paikkaa hieman lyhyemmäksi, jolloin ylähammas ei enää kolahdellut sitä alempaa särkevää vasten, mikä sekin sattui ihan perkeleesti johtuen siitä tulehduksesta.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Varmaan jotain kolme vuotta olisi aikaa edellisestä käynnistä. Tarkoituksena olisi käydä tässä kohtapuoliin tarkastuksessa, kunhan muistaisi vaan joku päivä varata ajan. Reikiä ei ole koskaan ollut, viisaudenhammasta on kyllä pukannut viime aikoina toiselle puolelle.. Saa nähdä.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Hammaslääkäri on ykköskauhu. Reisiluut saa ennemin murtua kuin ikenien hermopäätteiden kirkkaasti vihlova kipu.

Mulla on varmaan trauma. Lapsena 13-vuotiaana lensin Kievistä Moskovaan vanhempieni kera ja Tupolevin matkustamon paineensäätö levähti koneen lakikorkeudessa. Samalla iski aivan mieletön hammassärky ja en muista kuin potkineeni huutaen koneen penkillä samalla kun isä työnti happinaamaria turvalle ja oli ihan saatanan kylmä.

Moskovassa lääkäri selitti ottamiensa kuvien jälkeen että mulla on kallon rakenteissa jotakin onteloita, joihin paine ei tasautunut. Päällepäin se ei näy, en ole elefanttimies kumminkaan. Eikä osannut lääkäri selittää miksi se paine-ero ilmeni raivokkaana hammasvihlontana. Ei ollut hampeissa vikaa, ei reikiä. Jotenkin vain painoi hampaiden hermoja ilmeisesti.

Kammosin lentämistä ton jälkeen pitkään. En sen takia, että pelkäisin itse lentämistä tms. koneen maahansyöksyä, vaan sitä, että se hammaskipu tulee uudelleen niin rajuna. Yritän pitää itse leegot niin kunnossa kuin mahdollista, että ei vaan tarvitse mennä hammaslääkäriin.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä en varsinaisesti diggaile hammaslääkärillä käyntiä.
Tulee käytyä noin 2 vuoden välein. Taas pitäisi mennä.
Leegot ei ole muutenkaan muotilehden sivuilta (tupakka+kahvi+hauras hammasluu= ei vitivalkoinen purukalusto).
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Oon säästynyt rei'iltä joten poraamista ei oo ikinä tarvittu. Eipähän kauheesti pelota lääkärissäkäynti kun on ollut lähinnä tarkastuksia.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
mun olis pitänyt käydä jo vuosi sitten.. korkea aika siis nyt.. toivottavasti ei oo hirmu pahaan kuntoon päässyt. Hammaskiveä on varmasti mutta ei ainakaan tunnu että olisi reikiä...
 
Ylös