Hankintoja!

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ja pirun hyvin toimii, tai miksei toimisi, kun on kerran uusi laite. Hiiri tuossa vieressä vielä latailee itseään juhlakuntoon. Ihan hyvältä näppikseltä vaikuttaa.
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
Onneksi olkoon!
Tai no 17" kannettava taitaa mennä jo sinne "raahattava" kategoriaan. Ja akunkestokaan ei tuolla näyttökoolla taida olla enää kummoin mutta mene ja tiedä!



Kiitos kiitos.
Tarpeissa päälimmäisenä ei ole akun kesto tai siirrettävyys (ehkä tuon voisi pari kertaa vuodessa mökille ottaa mukaan - ja sielläkään ei tarvita akkua kuin laiturilla)
Perheessä on jo läppäri (joka ei sovellu työtarpeisiini), ja sen akku on ollut paperiin käärittynä jääkaapin oven ylälokerossa uudesta saakka :D . No, on se sieltä muistaakseni 4 kertaa kaivettu reilun vuoden aikana mukaan kun kone on tullut otettua mökille tai reissuun.

Läppärin akut kannattaa säilyttää viileässä noin 30-40% varauksessa jos kone on valtaosin kiinni töpselissä. Jatkuva ylläpitolataus ja lämpö nujertaa uudenkin akun ominaisuudet tehokkaasti. Oikein säilytettynä akun ikä saattaa monikymmenkertaistua turhaan läppärissä roikottamiseen verrattuna.

Tuossa vielä linkki aiheeseen jos jotakuta kiinnostaa jatkaa läppärinsä akun elinkaarta: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm
(noita sivuja kannattaa selailla laajemminkin jos akkuasiat kiinnostaa , klikkaa Part1, Part2 jne..)


EDIT: Onnittelut komean Tunturin hankinnasta. Joko on kertynyt kilometrejä? (Itsellä ollut tuo vuoden vanha Trekki autohallissa pölyttymässä... on sillä varmaankin 30 kilsaa jo polettu :) )
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jacques sanoi:
Noniin.. Menin ja ostin sitten itsekin uuden pyörän:
Huomenna sitten seuraavat lisähankinnat:





-->



:jaska: :jaska:


Vastaus patriotin kysymykseen ennen kuin patriot ehtii kysyä: Ei ole, tässä on erilainen venttiili :tongue:
 
Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
1) Liikaa painoa pyörän päällä
2) liian vähän painetta renkaissa
3) ajettu liian suurien töyssyjen/monttujen yli

Tuttu juttu. Etupyörässä taitaa olla vielä jotakuinkin originaali sisäkumi, mutta takapyörää joutuu paikkailemaan ja vaihtamaan kumia vähän turhan usein. Tosin en oo kilpuria käyttänyt 'oikeesti' pitkään aikaan. Viime vuonna kokeilin pari kertaa ja totesin, että en kokeile uudestaan ennenkuin pääsen sopivan painon alle.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Täytynee varmaan kohta investoida Samsungin 40" LCD töllö (R8-sarjaa) ja Infinityn Beta kajareita että saa vihoviimein surroundi-äänet käyttöön.
Vois myös vanhan Pioneerin DVD-soittimen vaihtaa uudempaan malliin niin sais sen sitten kiinni LCD töllöön HDMI:llä (ja pääsiis eroon SCARTista).

Käytiin Hifistudiossa niin oli vierekkäin 10000€:n Pioneerin plasma (50"), vajaa 4000€:n 46" Sonyn LCD (X-sarjalainen) ja pari 40" versiota. Isoimmat oli FullHD ja pari pienempää oli sekä FullHD että "vain" HD Ready littua. Kuva mitä ruuduille tuli oli Fast and Furious HD-DVD 1080p (eli siis FullHD-matskua).
Ei kyllä huomannut mitään eroa kuvassa n 2 metrin päästä noissa 40" töllöissä kun toinen oli täysresolla ja toinen "vajaalla". Eli vaatii noita 50" töllöjä että alkaa eron näkemään. Kaikilla ruuduilla kuva oli kyllä helvetin hieno!

Oli hyvä visiitti kun olen tuon töllöhankinnan kanssa arponut noiden Samsungien välillä (R8 HD Ready ja M86 FullHD). Nyt tietää ettei tuossa 40" koossa kannata maksaa sitä n 500€ lisähintaa tuosta lisäresosta. :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vellu sanoi:
1) Liikaa painoa pyörän päällä
2) liian vähän painetta renkaissa
3) ajettu liian suurien töyssyjen/monttujen yli

Tuttu juttu. Etupyörässä taitaa olla vielä jotakuinkin originaali sisäkumi, mutta takapyörää joutuu paikkailemaan ja vaihtamaan kumia vähän turhan usein. Tosin en oo kilpuria käyttänyt 'oikeesti' pitkään aikaan. Viime vuonna kokeilin pari kertaa ja totesin, että en kokeile uudestaan ennenkuin pääsen sopivan painon alle.
njoo.. mulla meni sitten eilen myös takakumi rikki ja hohhoo.. oon nyt sitten tänään tapellut sen kanssa.. oon vaihtanut uuden kumin, oon paikannut vanhan, mutta silti ilma ei pysy siinä millään.. ehkä ostin paskan pumpun tai sitten en vaan osaa, mutta alkaa mennä hermot.. :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Muiden sähkasennusreleiden lisäksi ostin eilen tontyyppisen värkin:
http://tinyurl.com/22t6ar

On ihan saakelin kätevä esim. kutisteliitosten kuumentamisessa ja kätevästi tuntui tossa pihalla juottaminenkin onnistuvan. Ei tarvinnut pitkää jatkopiuhaa kolvin takia vetää, eikä pähkäillä, että millä kuumentais päittäisliittimen kutistesukan. :thumbup: Muutamalla eurolla paljon käytännön hyötyä, tämmösiä enämpi.
Toimii nyt vähän liiankin hyvin. Neljän-viiden säiliöllisen ja ahkeran juottamisen ja kutisteliittimien lämmityksen jälkeen se on nyt sellanen, että ei kovassakaan tuulessa tahdo sammua millään. Varmaan kaasuhana menny rikki. Kun hanan sulkee, liekki todella pikkuhiljaa pienenee kunnes sammuu. Onneks ovat halpoja laitteita. En viitti tollasta muutaman euron härveliä takia edes lähteä vaihtamaan, vaan ostan jostain paremman kun silmiin osuu. Tuo välttäköön siihen asti.

Mitä muuten kotioloissa kannattais käyttää rosterin leikkuunesteenä? Tai siis mitä olette käyttäneet, jotain joka ois toiminut hyvin? WD40 tuntuis olevan ihan hyvä, mutta sprayn jatkuva ruiskiminen katkoo ikävästi työskentelyä.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Jacques sanoi:
njoo.. mulla meni sitten eilen myös takakumi rikki ja hohhoo.. oon nyt sitten tänään tapellut sen kanssa.. oon vaihtanut uuden kumin, oon paikannut vanhan, mutta silti ilma ei pysy siinä millään.. ehkä ostin paskan pumpun tai sitten en vaan osaa, mutta alkaa mennä hermot.. :D
Siis sulla meni ensin se etukumi? Minkälaisessa tilanteessa, kun mä en oo oikein saanut etukumia millään puhki..

1) täysin ehjään kumiin PALJON ilmaa (5-8 bar). Muuten tulee noita tilanteita, että jossain tilanteessa kumi jää töyssyn ja vanteen väliin ja menee rikki.
2) Tarkista, ettei ulkokumin sisällä ole mitään pieniä kiviä tms. Ja tarkista, ettei ulkokumissa ole pienenpientä lasisirua. Itelläni oli sellainen alle milli kertaa milli -kokoinen piste näkyvissä ulkokumissa, mutten kiinnittänyt siihen aluksi mitään huomiota. Sitten, kun kumien paikkaaminen alkoi kyllästyttää, aloin tutkimaan tarkemmin ja löysin tuon samaisen kohdan ulkokumin sisäpuoleltakin.. Oli kolmisen milliä pitkä lasinsirpale, joka oli mennyt läpi ja puhkonut kumeja aika monta kertaa.

Paikatussa kumissa ei pysty pitään yhtä paljon painetta, joten niillä joutuu ottaan varovammin. Ja tuollaisella pikkupumpulla ei saa kovin helposti täysiä paineita tonne kumiin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vellu sanoi:
Siis sulla meni ensin se etukumi? Minkälaisessa tilanteessa, kun mä en oo oikein saanut etukumia millään puhki..

1) täysin ehjään kumiin PALJON ilmaa (5-8 bar). Muuten tulee noita tilanteita, että jossain tilanteessa kumi jää töyssyn ja vanteen väliin ja menee rikki.
2) Tarkista, ettei ulkokumin sisällä ole mitään pieniä kiviä tms. Ja tarkista, ettei ulkokumissa ole pienenpientä lasisirua. Itelläni oli sellainen alle milli kertaa milli -kokoinen piste näkyvissä ulkokumissa, mutten kiinnittänyt siihen aluksi mitään huomiota. Sitten, kun kumien paikkaaminen alkoi kyllästyttää, aloin tutkimaan tarkemmin ja löysin tuon samaisen kohdan ulkokumin sisäpuoleltakin.. Oli kolmisen milliä pitkä lasinsirpale, joka oli mennyt läpi ja puhkonut kumeja aika monta kertaa.

Paikatussa kumissa ei pysty pitään yhtä paljon painetta, joten niillä joutuu ottaan varovammin. Ja tuollaisella pikkupumpulla ei saa kovin helposti täysiä paineita tonne kumiin.
Etukumi puhkesi kun ajoin terävään kiveen torstaina maantiellä. Kumi oli kyllä ihan niin täynnä kun vaan voi olla. Vaihdoin etukumin ja sainkin sen kyllä ihan täyteen.
Takakumi puhkesi, kun ajoin aivan liian kovaa pieneen töyssyyn, ja nyt tosiaan sen kanssa on ollut ongelmia. Oon saanut renkaan täyteen ilmaa, mutta kun oon lähtenyt ajamaan, niin siitä sitten hupenee vähän ilmaa pois ja pyörä alkaa lonksumaan. En tiedä oisinko sitten rikkonut venttiilin ylettömällä pumppaamisellani. Luovutin jo tältä päivältä ja päätin lähteä salille. :)

Pitänee vissiin ostaa ihan kunnon pumppu.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Mä oon tehnyt niin, että mä oon laittanut venttiilinvarteen vanteen molemmin puolin mutterin, jotta se pysyy täsmälleen paikoillaan. Kertaalleen on kumi nirhautunut rikki ihan venttiilinvarresta ja aiheutti samanlaista ongelmaa. Mut riippuu vanteesta ja venttiilinvarresta, että pystytkö tekeen itse noin.
 
Ylös