Huomenna sitten seuraavat lisähankinnat:Jacques sanoi:Noniin.. Menin ja ostin sitten itsekin uuden pyörän:
Olen vajaan viikon jälkeen tyytyväinen. Kunhan vielä jostain löytäisin kunnolliset hajunsyöjät.Il Tempo Gigante sanoi:Hankin eilisellä päivämäärällä mustat, nahkaiset, Kuoma-merkkiset ulkoilujalkineet ja Haltin metsänvihreän ulkoilupuvun.
Maskaraa?Jacques sanoi:Huomenna sitten seuraavat lisähankinnat:
maantiepyörän venttiiliin soveltuva pumppu :tongue:kouvotsvoni sanoi:Maskaraa?
Jacques sanoi:maantiepyöräilijän "venttiiliin" soveltuva "pumppu" :tongue:
Tommosia ne pyöräilijät on, jok'ikinen ja kaikki!burb sanoi:
njoo.. mulla meni sitten eilen myös takakumi rikki ja hohhoo.. oon nyt sitten tänään tapellut sen kanssa.. oon vaihtanut uuden kumin, oon paikannut vanhan, mutta silti ilma ei pysy siinä millään.. ehkä ostin paskan pumpun tai sitten en vaan osaa, mutta alkaa mennä hermot..Vellu sanoi:1) Liikaa painoa pyörän päällä
2) liian vähän painetta renkaissa
3) ajettu liian suurien töyssyjen/monttujen yli
Tuttu juttu. Etupyörässä taitaa olla vielä jotakuinkin originaali sisäkumi, mutta takapyörää joutuu paikkailemaan ja vaihtamaan kumia vähän turhan usein. Tosin en oo kilpuria käyttänyt 'oikeesti' pitkään aikaan. Viime vuonna kokeilin pari kertaa ja totesin, että en kokeile uudestaan ennenkuin pääsen sopivan painon alle.
Toimii nyt vähän liiankin hyvin. Neljän-viiden säiliöllisen ja ahkeran juottamisen ja kutisteliittimien lämmityksen jälkeen se on nyt sellanen, että ei kovassakaan tuulessa tahdo sammua millään. Varmaan kaasuhana menny rikki. Kun hanan sulkee, liekki todella pikkuhiljaa pienenee kunnes sammuu. Onneks ovat halpoja laitteita. En viitti tollasta muutaman euron härveliä takia edes lähteä vaihtamaan, vaan ostan jostain paremman kun silmiin osuu. Tuo välttäköön siihen asti.Runar ja Kyllikki sanoi:Muiden sähkasennusreleiden lisäksi ostin eilen tontyyppisen värkin:
http://tinyurl.com/22t6ar
On ihan saakelin kätevä esim. kutisteliitosten kuumentamisessa ja kätevästi tuntui tossa pihalla juottaminenkin onnistuvan. Ei tarvinnut pitkää jatkopiuhaa kolvin takia vetää, eikä pähkäillä, että millä kuumentais päittäisliittimen kutistesukan. :thumbup: Muutamalla eurolla paljon käytännön hyötyä, tämmösiä enämpi.
Siis sulla meni ensin se etukumi? Minkälaisessa tilanteessa, kun mä en oo oikein saanut etukumia millään puhki..Jacques sanoi:njoo.. mulla meni sitten eilen myös takakumi rikki ja hohhoo.. oon nyt sitten tänään tapellut sen kanssa.. oon vaihtanut uuden kumin, oon paikannut vanhan, mutta silti ilma ei pysy siinä millään.. ehkä ostin paskan pumpun tai sitten en vaan osaa, mutta alkaa mennä hermot..
Etukumi puhkesi kun ajoin terävään kiveen torstaina maantiellä. Kumi oli kyllä ihan niin täynnä kun vaan voi olla. Vaihdoin etukumin ja sainkin sen kyllä ihan täyteen.Vellu sanoi:Siis sulla meni ensin se etukumi? Minkälaisessa tilanteessa, kun mä en oo oikein saanut etukumia millään puhki..
1) täysin ehjään kumiin PALJON ilmaa (5-8 bar). Muuten tulee noita tilanteita, että jossain tilanteessa kumi jää töyssyn ja vanteen väliin ja menee rikki.
2) Tarkista, ettei ulkokumin sisällä ole mitään pieniä kiviä tms. Ja tarkista, ettei ulkokumissa ole pienenpientä lasisirua. Itelläni oli sellainen alle milli kertaa milli -kokoinen piste näkyvissä ulkokumissa, mutten kiinnittänyt siihen aluksi mitään huomiota. Sitten, kun kumien paikkaaminen alkoi kyllästyttää, aloin tutkimaan tarkemmin ja löysin tuon samaisen kohdan ulkokumin sisäpuoleltakin.. Oli kolmisen milliä pitkä lasinsirpale, joka oli mennyt läpi ja puhkonut kumeja aika monta kertaa.
Paikatussa kumissa ei pysty pitään yhtä paljon painetta, joten niillä joutuu ottaan varovammin. Ja tuollaisella pikkupumpulla ei saa kovin helposti täysiä paineita tonne kumiin.