Hankintoja!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough


Pari-kolme vuotta vanha Braun rupes vittuilemaan, tod.näk. alkoi akku olla lopuillaan, ei pyöri moottori enää edes sähköpiuhan päässä tarpellisella teholla, jolloin toi ei enää leikkaa partakarvoja vaan lähinnä yrittää repiä ne irti kasvoista, mikä taas ei oo kauheen kivaa, eikä se lopputuloskaan oo kovin siisti :rolleyes: Akku on juotettu kiinni enkä jaksanu ryhtyä sitä irroittelemaan etenkään kun en ollu 100% varma, että onko se vika todellakin akussa, joten hankimpa samantien uuden. Mä oon muutenkin enämpi Philishave-immeisiä (Philpisiä voi pyöritellä kasvoilla, kun taas Braunia voi vaan hinkata edestakas enkä muutenkaan oikein diggaasiitä teräverkkohommelista), joten yhden Braun-hairahduksen jälkene päädyin taas Philipsiin. Hyvältä tuntuu ainakin näin alussa, on ihan älyttömän hiljainen (etenkin Bruanin jälkeen, se kun pitää helvetillistä köpeliä), niin hiljainen, että oli vaikea uskoa, että toi tosiaankin leikkaa ne partakarvat, mutta niin se vaan leikkaa ja vielä ylivoimaisesti perusteellisemmin kuin yksikään mun tähän asti käyttämistäni laitteista, myös kaulasta, joka on se perinteinen ongelma-alue. Ostin tarkoituksella tuon HG 9170 -mallin, jossa ei ole erillistä puhdistuslaitetta. Braunissa alkoi pidemmänpäälle vituttaa se puhdistuslaite, johon piti aina ostaa suhtkoht kalliita litkuja ja toisekseen veikkaan, että juuri tuo laite tappoi akun suhtkoht nopsaan, se kun meinaan lataa akun aina, kun laitteen sinne tökkää ja kuitenkin se kuuluis puhdistaa joka päivä. Toi Philips on vedenpitävä ja se pestään simppelisti kuumalla juoksevalla vedellä, puhdasta tulee :)

Akku latautuu tunnisa ja yhdellä latauksella ajaa about kuukauden. Toi kuvassa näkyvä kellolla varustettu :rolleyes: latauslaite on oikeestaan aikalailla turha kapine, koska latauspiuhan voi ihan yhtälailla liittää suoraan itse laitteeseenkin, mutta tulee nyt kuitenkin mukana.

Tosta on snadisti halvempiakin malleja, joissa digitaalinäytön sijaan on ledit, muutoin kyllä ihan sama laite.

Suosittelen niille, joilla parta jo kasvaa :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
En enää jaksa edes ihmetellä noita sähkökoneilla ajavia, mutta sanonpahan vaan että höylällä ajaminen eroaa sähköllä ajamisesta kuin paljaalla paneminen kortongin kans pelleilystä.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
KnowHow sanoi:
En enää jaksa edes ihmetellä noita sähkökoneilla ajavia, mutta sanonpahan vaan että höylällä ajaminen eroaa sähköllä ajamisesta kuin paljaalla paneminen kortongin kans pelleilystä.
Sahkokoneita olen kokeillut ja huonoksi todennut.
Vaahto ja hoyla on ainoa oikea.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
KnowHow sanoi:
En enää jaksa edes ihmetellä noita sähkökoneilla ajavia, mutta sanonpahan vaan että höylällä ajaminen eroaa sähköllä ajamisesta kuin paljaalla paneminen kortongin kans pelleilystä.
Entäs parran kanssa paneminen?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
KnowHow sanoi:
En enää jaksa edes ihmetellä noita sähkökoneilla ajavia, mutta sanonpahan vaan että höylällä ajaminen eroaa sähköllä ajamisesta kuin paljaalla paneminen kortongin kans pelleilystä.
Kummasta tykkäät enämpi?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kaikkien iholle ei sovi höylä, siksi kone.
Itsehän ajelen sekä että, koneella yleensä mutta jos on aikaa (arkiaamuna ei ole) niin sitten höylällä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tuli mieleen höylistä, kun innostuin Tuurin kyläkaupan tarjouksesta, 40 kaksiteräistä höylää eurolla.. No laatu oli hinnan väärti ja ainaskin 3 höylää tartteis, jotta saisin hennot teiniviikset ajeltua.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sähkökoneella saa ajettua ton naaman, mutta kaulaa sillä ei saa millään pöristeltyä.:nope:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tällä hetkellä ajossa semmonen 5-teräinen Gillette kera sen päristävän moottorin. Aika törkeen kallis (köyhille) käsihöyläksi.:D
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Isä osti hiljattain lähemmäs kymmenmetrisen asuntovaunun (Hobbyn joku Landhauseista, en muista mallinumeroa) ja nyt pitäisi etsiskellä hänelle sinne littutelkkari. :doubtful: 32-tuumaiset eivät kuulemma mahdu mutta 26-tuumaisissa on toivoa. :doubtful: :doubtful:

Lisäongelmana on se, että malli pitäisi olla sellainen, jossa kaiuttimet on ruudun alapuolella ja tuo kaventaa malliehdokkaiden valikoimaa entisestään :doubtful: :doubtful: :doubtful:

Gigantissa käydessä tuli ostettua itselle paperisilppuri. Ihan jämäkkää tekoa hintaisekseen; valitsin kahdesta vaihtoehdosta kalliimman mallin ( 29e vs. 39e). Tutkailin silppurien sisälle Gigantissa ja tuon hieman halvemman mallin terät näyttivät olevan noin kymmenes hintavamman mallin teristä. Siis leveydeltään. En mikään silppuriasiantuntija ole, mutta tuo pienoinen hintaero kyllä tuntui mitättömältä terien jämäkkyyseroon verrattuna.

Pieni takaiskukin tuli jo; tuossa silpurissa oli luottokortinkin kuva kannessa joten tulkitsin sen siten, että se nielee korttejakin. Pari vanhentunutta korttia sattui olemaan sopivasti hollilla (pankkikortti ja Plustv-kortti) ja ajattelin testata. Eka meni ihan hyvin kun satuin asettelemaan sen vahingossa oikein päin (pituussuunnassa) mutta jälkimmäinen lipsahti poikittain. Siinä oli tietenkin kerralla sitten silputtavaa sen verran paljon enemmän että silppuri hyytyi. Pakki päälle ja lyhyen riemunhetken jälkeen totesin jonkunlaisen tunnistinsensorin muoviosan venyneen ja lopulta paukkuneen. Onneksi sattui löytymään liimaa. Eiköhän tuosta vielä kalu tule sillä uskon että saan koottua vempeleen takaisin siihen kuntoon missä se olikin. :mad:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Moe Szyslak sanoi:
Tällä hetkellä ajossa semmonen 5-teräinen Gillette kera sen päristävän moottorin. Aika törkeen kallis (köyhille) käsihöyläksi.:D
Mulla sama Fusion ilman tota päristintä. Aattelin että on tarkempi vedellä manuaalisti. Eka kerralla tuntu vähän oudon hyvin ajellulta naama, hieman kivuliaalta, mutta kun tottu niin ehdottomasti paras kone millä oon ajellu. Ja terä kestää tuplasti mitä aiempi Mach 3. Ja se rajausterä on must! :thumbup:

Ja terät maksaa maltaita kyllä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
Mulla sama Fusion ilman tota päristintä. Aattelin että on tarkempi vedellä manuaalisti. Eka kerralla tuntu vähän oudon hyvin ajellulta naama, hieman kivuliaalta, mutta kun tottu niin ehdottomasti paras kone millä oon ajellu. Ja terä kestää tuplasti mitä aiempi Mach 3. Ja se rajausterä on must! :thumbup:

Ja terät maksaa maltaita kyllä.
Eihän päristin tee muuta kuin saa kevyen kenttästondiksen aikaan kun munakarvat ajaa.:eek:
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
OoPee sanoi:
Tosta on snadisti halvempiakin malleja, joissa digitaalinäytön sijaan on ledit, muutoin kyllä ihan sama laite.
Sain joululahjaksi tuollaisen ledi-version. Akku tuntuu kestävän todella pitkään kun aikaisempaan rakkineeseeni vertaan. Onko ne kautta linjan nykyään noin sitkeitä akut noissa vai onko tuo jotain poikkeuksellista. Ajelin kyllä välillä höylälläkin plus että en läheskään joka päivä käytellyt mutta muistaakseni huhtikuussa jouduin ekan kerran lataamaan tuon joulukuisen ensilatauksen jälkeen.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
burb sanoi:
Kaikkien iholle ei sovi höylä, siksi kone.
Itsehän ajelen sekä että, koneella yleensä mutta jos on aikaa (arkiaamuna ei ole) niin sitten höylällä.
Peesaan. Yleensä annan kasvaa 4-7 päivää, ennenkuin edes harkitsen höyläilyä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
burb sanoi:
Kaikkien iholle ei sovi höylä, siksi kone.
Itsehän ajelen sekä että, koneella yleensä mutta jos on aikaa (arkiaamuna ei ole) niin sitten höylällä.
Joo, mulle ilmeisesti ei oikein sovi. Vaikka kuinka varovaisesti häyläis, niin tuppaa vaan aina olemaan puolinaamaa vereslihalla parranajon jälkeen :( Jouduin tuossa jokunen päivä taas käyttämään höylää, kun odottelin uutta partakonetta saapuvaksi. Kyllähän höylällä siis toki saa sileintä jälkeä aikaiseksi, mutta toisaalta täytyy sanoa, että tää uus Philps ei kyllä kovin paljoa jää jälkeen ja pätee siis myös tuohon kaulaalueeseen, joka jäi aikaisemmilla laitteilla aina hieman huonoksiajetunoloiseksi vaikka kuinka olis jynssänny. Itse en kyllä hetkeäkään edes harkitsis höylän käyttöä, kun noin hyvää jälkeä saa koneellakin aikaiseksi.

Tottumuskysys toki pitkälti ja kyllähän ihokin vaatii hetkeän tottuakseen tuohon höylään.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ihostahan se on suurimmaksi osaksi kiinni, kumpaa käyttää.

Mä en saa tota kaulaa sitten millään ilveellä jyystettyä koneella.:jaska:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Mä en saa tota kaulaa sitten millään ilveellä jyystettyä koneella.:jaska:
Kuten sanottua, en mäkään aikaisemmin, mutta tolla uudella onnistuu kyllä varsin mainiosti.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Mä jouduin 11v sitten nimenomaan ihon takia heittämään meneen (surkeassa kunnossa olleet) Philipsin ja Braunin, siitä asti oon ollu Gilletten linjalla.

Joskus kiireessä ja kun vesipisteen luona ei oo ollu kunnon valoja oon suunnitellu paluuta koneeseen mutta ostamatta jääny.

Paljos tollanen OoPeen uushankinta maksaa?
 
Ylös