Raportointi jatkuu
Uusista maisemista uudet tunnelmat. Kirjoitan vasta nyt, koska olen halunnut varmistua kommentoitavien henkilöiden olevan vakkareita, ja olen rauhassa tehnyt havaintoja.
Saanko esitellä:
Lehtimies
Tämä viisissäkymmenissä oleva pieni ja vittumaisen näköinen mies istuu tietyllä paikalla junassa. Hän kärkkyy usein, että olen saanut luettua 100-lehden, ja kun lasken sen käsistäni, hän nappaa sen kuin hyeena saaliin. Tämä on toistunut monta kertaa, ja ajattelin alkuviikosta yllättää hänet. Kun luin lehden, annoin sen suoraan hänen käteensä. Odotin iloista kiitosta, mutta sain tylyn kiitoksen. Seuraavana aamuna hän oli vaihtanut paikkaa. Sitä seuraavana aamuna hän istui junavaunussa taas tutulla paikallaan LEHTI KÄDESSÄ! Katsoi minuun jotenkin voitonriemuisena. Riemu oli kuitenkin minun, sillä hänellä oli Metro-lehti ja minulla 100-lehti, jota hän kuitenkin näytti kaipaavan. Katsoi kysyvästi kun olin lukenut lehden. En antanut sitä hänelle, vaan laitoin sen laukkuuni. Tänään häntä ei näkynyt.
Lehmänainen
Tämä nainen on ehkä 40-vuotias, ja hän näyttää kasvoiltaan aivan lehmältä, lähinnä silmien osalta. Hän mumisee itsekseen, pitää kättä povarissa kuin kaivaakseen sieltä kohta aseen. Jännittää joka kerta, kun hän istuu lähellä.
Pelottava noita
Ikää hänellä on ehkä 45v, tukka on pitkä ja kihara, mutta se on pystyssä otsalta. Hän näyttää suunnattoman pelottavalta, kun hän tuijottelee pehkon takaa intensiivisesti, hänellä on terävät piirteet, pitkä nokka ja väkäleuka. Hän ei tule junassa istumaan vaan notkuu aina eteisessä, vaikka tilaa olisi.
Tyylikäs edustusrouva
Hän on aina viimeisen päälle laitettu, tumma lyhyt tukka. Hienostuneen näköinen, ei mikään hempukka vaan 50+ rouva. Näyttää sivistyneeltä ja fiksulta. Tulee kyytiin Tikkurilasta ja ytimessä tulee samaan dösään kuin minä. Katsoo mua kuin vanhaa tuttua.
Reipas mies
Tulee myös kyytiin Tikkurilasta, on 25-30 -vuotias, arviolta 175cm pitkä, kulkee todella reippaasti. Yritän aina pysyä hänen tahdissaan, kun kiiruhdamme samalle dösälle juna-asemalta. Tiedän ehtiväni, jos vaan pysyttelen kannoilla tai hieman edellä jopa.