Havainnot työ/koulumatkan varrella

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Captain Howdy sanoi:
Ei. Tarkoitin, että pressanlinnan editse kulkeva KATU OLI HEIKOSTI VALAISTU!
MYÖSKÄÄN Päävartion edessä ei istuskella. Paina nyt tämä mieleesi ja käsittääkseni EMME ole tehneet sinunkauppoja.

Captain Howdy

Well-known member
K.Yrjola sanoi:
MYÖSKÄÄN Päävartion edessä ei istuskella. Paina nyt tämä mieleesi ja käsittääkseni EMME ole tehneet sinunkauppoja.
Siinä ei ole ne katulamput käytössä enää siihen aikaan ja toisaalta on vielä jonkin verran aamuhämärää.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Työmatkan vastaantulijajoukkoon vaikuttaa näköjään se, mihin aikaan tulee töihin. Puoli kahdeksalta on ihan eri porukat kuin kymmeneltä. Kummallista. :confused:

Captain Howdy

Well-known member
Olga sanoi:
Puoli kahdeksalta on ihan eri porukat kuin kymmeneltä. Kummallista. :confused:
Musta olis kummallista se, että ne puol kasin ihmiset olis käsketty kävelemään sua vastaan kymmeneltä.

burb

.
Olipa rautatieasemalla aamulla paljon ry.. neuv... venäläisiä.

Makkonen

Guest
burb sanoi:
Olipa rautatieasemalla aamulla paljon ry.. neuv... venäläisiä.
ne on hakemassa täältä rottia.

Mtv3 sanoi:
Moni venäläinen on ostanut lemmikiksi rotan, koska alkanut vuosi on kiinalaisen astrologian mukaan Rotan vuosi.

Venäjän lemmikkieläimiä myyvissä kaupoissa on törmätty rottapulaan. Itänaapurissa hyvin moni on ostanut lemmikiksi rotan, koska kiinalainen Rotan vuosi alkoi.

Venäjällä ollaan laajasti kiinnostuneita astrologiasta. Tämä huomattiin nyt esimerkiksi Moskovassa, missä epätoivoiset ostajat joutuivat rottapulassa hankkimaan myös hiiriä, hamstereita ja gerbiilejä.

Eläinlääkärit ovat varoittaneet Rotan vuoden muodista.

- Kaikki eivät ilahdu saadessaan lahjaksi rotan. Moni palauttaa ne kauppaan tai päästää ne vapaiksi kaduille, arvioi moskovalainen eläinlääkäri.

Hän kuitenkin samalla muistutti, että rotta on lemmikkinä älykäs, vaatimaton ja uskollinen.

(MTV3-STT)

burb

.
Jason DeVillain sanoi:
ne on hakemassa täältä rottia.
Mää ihmettele gauhiast. Aztrolokisii rotei lahjaksi. Sem mää ymmärrän jos rätei ja lumpui, mut et rotei... :nope:

72

Well-known member
Raportointi jatkuu

Uusista maisemista uudet tunnelmat. Kirjoitan vasta nyt, koska olen halunnut varmistua kommentoitavien henkilöiden olevan vakkareita, ja olen rauhassa tehnyt havaintoja.

Saanko esitellä:

Lehtimies
Tämä viisissäkymmenissä oleva pieni ja vittumaisen näköinen mies istuu tietyllä paikalla junassa. Hän kärkkyy usein, että olen saanut luettua 100-lehden, ja kun lasken sen käsistäni, hän nappaa sen kuin hyeena saaliin. Tämä on toistunut monta kertaa, ja ajattelin alkuviikosta yllättää hänet. Kun luin lehden, annoin sen suoraan hänen käteensä. Odotin iloista kiitosta, mutta sain tylyn kiitoksen. Seuraavana aamuna hän oli vaihtanut paikkaa. Sitä seuraavana aamuna hän istui junavaunussa taas tutulla paikallaan LEHTI KÄDESSÄ! Katsoi minuun jotenkin voitonriemuisena. Riemu oli kuitenkin minun, sillä hänellä oli Metro-lehti ja minulla 100-lehti, jota hän kuitenkin näytti kaipaavan. Katsoi kysyvästi kun olin lukenut lehden. En antanut sitä hänelle, vaan laitoin sen laukkuuni. Tänään häntä ei näkynyt.

Lehmänainen
Tämä nainen on ehkä 40-vuotias, ja hän näyttää kasvoiltaan aivan lehmältä, lähinnä silmien osalta. Hän mumisee itsekseen, pitää kättä povarissa kuin kaivaakseen sieltä kohta aseen. Jännittää joka kerta, kun hän istuu lähellä.

Pelottava noita
Ikää hänellä on ehkä 45v, tukka on pitkä ja kihara, mutta se on pystyssä otsalta. Hän näyttää suunnattoman pelottavalta, kun hän tuijottelee pehkon takaa intensiivisesti, hänellä on terävät piirteet, pitkä nokka ja väkäleuka. Hän ei tule junassa istumaan vaan notkuu aina eteisessä, vaikka tilaa olisi.

Tyylikäs edustusrouva
Hän on aina viimeisen päälle laitettu, tumma lyhyt tukka. Hienostuneen näköinen, ei mikään hempukka vaan 50+ rouva. Näyttää sivistyneeltä ja fiksulta. Tulee kyytiin Tikkurilasta ja ytimessä tulee samaan dösään kuin minä. Katsoo mua kuin vanhaa tuttua.

Reipas mies
Tulee myös kyytiin Tikkurilasta, on 25-30 -vuotias, arviolta 175cm pitkä, kulkee todella reippaasti. Yritän aina pysyä hänen tahdissaan, kun kiiruhdamme samalle dösälle juna-asemalta. Tiedän ehtiväni, jos vaan pysyttelen kannoilla tai hieman edellä jopa.

Captain Howdy

Well-known member
Partasuinen mies
Miekkonen oli taas vakioaikataulussaan eli Ruotsin lähetystön kohdalla kelkkomassa kohti Katajanokkaa klo 8.24. Tuli turvallinen olo kuin autistiselle rutiinien pitävyydestä.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Hienoa! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Täydennänpä itsekin aiemmin kirjoittamaani viestia.
Jacques sanoi:
Itselläni työmatka on vuoden alusta lähtien ollut kilometrin mittainen kävelymatka, mutta silläkin matkalla kyllä usein näkee samoja tyyppejä!

Aika usein vastaan kävelee yksi elämäänsä kyllästyneen näköinen ~45v nainen. On ihan jotenkin sen näköinen ihminen, että on varmaan terveysalalla duunissa. Terveydenhoitaja tjsp.. Näin veikkaisin..

Kotiin tullessa aika usein vastaan kävelee erikoinen kaksikko. ~18 vuotiaat jätkät, joista toinen on aika lihava ja toinen laiha luikku. Laihalla on pitkä heviletti ja muutenkin näyttää hevijätkältä.. tai wannabe sellaiselta. Lihava taas näyttää enemmän narkkarilta. Veikkaan kuitenkin, että molemmat on kamoissa.
Elämäänsä kyllästynyttä naista ei ole näkynyt aikoihin. Onkohan tehnyt itselleen jotain positiivista tai negatiivista? :confused:

Sen sijaan ohukainen ja paksukainen osuu reitilleni edelleen vähintään kerran viikossa. Kerrassaan huvittava kaksikko.

Lisääkin vakkareita olen havainnut. Tässä esittelyt:
Tinneripummi: Ehkä ~55 vuotias hopeapartainen pummi, jolla on repaleiset pummi-vaatteet päällään. Liikkuu varsin usein Pitskun S-Marketin lähistöllä, ja näen hänet usein kotimatkallani.

Naispummi: On varsin usein tinneripummin seurassa, mutta hänet näkee myös yksin. Hänellä on myös rumat kulahtaneet vaatteet ja liikkuu myös S-Marketin lähistöllä. Olen nähnyt hänet myös bussissa pari kertaa, joten hänellä on ehkä vähän laajempi reviiri kuin tinneristillä.

Pyöräkypärähullu: Tämä on joku saatanan ruma akka, joka on karannut jostain mielisairaalasta. Liikkuu ympäri Pitäjänmäkeä pyöräkypärä päässään ILMAN PYÖRÄÄ. Hän tuli kerran kerjäämään almuja Talin keilahalliin kun meillä oli siellä firman yksityistilaisuus.

Hullujen hurmaaja: Tämä on sympaattinen noin kuusikymppinen papparainen, joka kerran lauloi pyöräkypärähullulle rakkauslaulua Pitäjänmäen S-Marketissa. Olen nähnyt hänet myös naispummin ja tinneripummin seurassa.

Olen aika varma, että nämä kaikki neljä tuntevat toisensa ainakin jollain tasolla.

Muitakin vakkareita on.. Jatkan listaa myöhemmin. :)

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Havainto koulusta mikä tekee ainakin Matxin kateelliseksi. Päivän korkokenkäprosentti luokan tytöillä tasan 100. Opettaja vielä päälle, niin sehän on jotain 107.

72

Well-known member
Lehtimies oli tutulla paikallaan junassa. Luin 100-lehden kaikessa rauhassa, olisin antanut sen hänelle jos olisi pyytänyt. Tapahtui kuitenkin odottamaton käänne, viereisessä penkissä istui henkilö, joka laski kädestään luetun Kauppalehden, ja Lehtimies pyysi lehteä mitä kohteliaimmin! Ja sai myös. Laittoi sen tyytyväisenä reppuunsa. Sininen reppu, jonka sivutaskussa on aina jokin energiajuoma. Lehtimiehellä oli tänään mustat farkut ja sininen takki.

Pelottava noita-akka oli myös matkassa mukana tänään. Siellähän tuo taas oli junan eteisessä. Nyt kun tarkemmin katsoin, hän on varmaan hieman vanhempi kuin aiemmin arvioin, ainakin otsarypyistä päätellen. Hänellä on suupielet ylöspäin ihan perusilmeessä jo. Siksi hän ehkä näyttää hymyilevän koko ajan. Hänellä oli musta pitkä takki ja harmaa kaulahuivi.

Tyylikäs edustusrouva ei ollut tänään niin laitettu kuin yleensä, mutta ihan siisti kuitenkin. Hän seisoikin takanani kun junasta ulos ryysättiin. Huomasin ikkunan heijastuksesta.

Lehmänaista ei näkynyt eikä Reipasta miestä. Ehkäpä ovat lomalla.

72

Well-known member
Lehtimies oli eri puolella istumassa eilisen lehtiepisodin jälkeen. Huomasinkin hänet vasta, kun lähestyttiin Helsinkiä.

Tyylikäs edustusrouva tuli istumaan suoraan vastapäätä minua. Hänellä oli ruskea puolipitkä takki, jossa oli isot napit. Huulipuna ja kaulahuivi olivat sävy sävyyn, fuksianpunaista. Hän näytti aika väsähtäneeltä, ja meikki oli minimissään, huomasin myös silmäpussit. Hiukset eivät olleet niin kuohkeat kuin yleensä. Vasemmassa korvassa oli 2 pientä korvista, mutta oikeassa vain yksi. Mielestäni hänellä on ollut vasemmassa nimettömässä sormus/sormukset, mutta nyt ne olivat oikeassa.

Pelottava noita-akka kulki rivakkaa vauhtia tänään steissilaiturilla raahaten kahta mustaa laukkua. Toinen oli asiakirjasalkun tapainen, toinen käsilaukku.

Muita vakkareita ei reitillä tänään ollut.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Näin eilen Savitaipaleen ABCn kohdalla traktorin. Enkä tankannut, vaikka olis pitänyt, mutta DÖ maksoi 1,29.9

72

Well-known member
Lehtimies oli kyllä junassa, mutta ei ihan lähellä.

Pelottava noita-akka kulki tänään vieläkin rivakammin kuin eilen. Hän on varreltansa yllättävän laiha.

Tyylikäs edustusrouva istui melkein vastapäätä, oli hieman virkeämmän näköinen kuin eilen. Hänellä oli tummansiniset farkut ja korkeakorkoiset nilkkurit. Kynsilakka oli aika vaaleata verrattuna huulipunan väriin.

Örfil

Guest
Yhtä unisia kuskeja joka liikennevaloissa. Ei mitään mainittavaa raportoitavaa työmatkalta.

72

Well-known member
Lehtimiestä ei näkynyt ollenkaan. Tikkurilan kohdalla odottelin, että Tyylikäs edustusrouva - jolla oli tänään harmaa toppatakki - tulisi istumaan mua vastapäätä, mutta ei ehtinyt, koska Lehmänainen kiilasi siihen. Hänellä oli rohtuneet huulet ja pureksitut kynnet. Hän kuikuili kännykkäänsä usein, siinä oli tummansiniset kuoret, joissa isoja kukkia. Lehmänaisella oli yllään tummansininen takki, jossa on vihreäpunaruudullinen vuori. Mukanaan kantoi kangaskassia, josta sain hieman osviittaa hänen työstään mahdollisesti. Pelottava noita-akka kantoi taas kahta laukkua, joista toisesta pilkisti saksankielinen lehti.