Havainnot työ/koulumatkan varrella

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Tänään kävi vähän sääliksi yhtä naista lähijunassa. Hänen tarkoituksenaan oli ilmeisesti jäädä pois Puistolassa ja junan seisottua jo jonkin aikaa asemalla nostin katseeni ja huomasin, kuinka tämä ihmetteli, mikseivät vaunun ovet aukea. Tämä henkilö liikahteli hätääntyneenä vaunun eteisessä väärän (eli siis raiteiden-, ei asemalaiturin-) puolen ovien edessä ja samaan aikaan ilmeisesti tajusi, että junan ovet eivät aukea itsestään, vaan sitä varten täytyy painaa nappia. Juna oli lähes tyhjä, joten tässä vaiheessa olin nousemassa penkistä kertomaan, että kannattaa kokeilla niitä toisen puolen ovia, kunnes juna nytkähti liikkeelle. Henkilö lähti tässä vaiheessa hätäpäissään vaeltemaan junan käytäviä eteenpäin, luultavasti henkilökuntaa etsien. Tilanne kieltämättä huvitti minua, vaikka se ehkä vähän epäsopivaa olikin.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Havaitsin työmatkalla turhan läheltä yltiönegatiivisen immeisen. Pysähtyi Mersulla kohdalleni valittamaan, kun ei korvessa muitakaan nähnyt.

"Kyllä perkele on kulmakuntaa tämä! Näin kieroa porukkaa ei oo missään! Tietkin paikataan ruokamullalla - ruokamullalla!! Ei es ruokapaikkaa missään! Ostin tään mökin käymättä kylillä - jos sen olisi tehny en varmaan ois ostanu! V***u mitä riistäjiä, kaikissa liikkeissä on kiero akka myymässä! Kainuusta oon kotosin ja sielläkin on viksumpaa porukkaa. Pohjanmaalla on kyllä hulluja.. Mut oon kiertänyt Suomenmaata sen verran, että kyl tää kolkka pitäisi lailla kieltää! Saatanan helvetti!"

burb

.
jupla sanoi:
Havaitsin työmatkalla turhan läheltä yltiönegatiivisen immeisen. Pysähtyi Mersulla kohdalleni valittamaan, kun ei korvessa muitakaan nähnyt.

"Kyllä perkele on kulmakuntaa tämä! Näin kieroa porukkaa ei oo missään! Tietkin paikataan ruokamullalla - ruokamullalla!! Ei es ruokapaikkaa missään! Ostin tään mökin käymättä kylillä - jos sen olisi tehny en varmaan ois ostanu! V***u mitä riistäjiä, kaikissa liikkeissä on kiero akka myymässä! Kainuusta oon kotosin ja sielläkin on viksumpaa porukkaa. Pohjanmaalla on kyllä hulluja.. Mut oon kiertänyt Suomenmaata sen verran, että kyl tää kolkka pitäisi lailla kieltää! Saatanan helvetti!"
:D :D :D
Perusmallin kaenuulaenen.

Sijainti
Oslo
Hujoppi ajelee usein vastaan yksipyöräisellä polkupyörällä juuri ennen kuin ehdin työpaikalle.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Joku oli pysäyttänyt autonsa keskelle liikenneympyrää aamulla Hyrylässä. Kaaran merkkiä en enää muista.

72

Well-known member
Tänään ei havaintoja vakkareista, koska oon kotona päivän tän.

72

Well-known member
Tulin aiemmalla junalla, ei vakkareita siinä.

72

Well-known member
72 sanoi:
Tulin aiemmalla junalla, ei vakkareita siinä.
Sama juttu tänään. Sen sijaan eilen junassa oli (en ehtinyt eilen raportoida, työt haittas chattailua) Lehtimies, jolla oli taas se raidallinen kauluspaita. Nyt huomasin, että se taisi olla hälle kokoa liian pieni. Pasilan kohdalla hänen puhelimensa soi, ja kävi ilmi, että hänen pitää palata takaisin, kun vaimo ei voinut jäädä kotiin.

Tyylikäs edustusrouva oli sävyttänyt tukkaa tummemmaksi, häivyttänyt punasävyn. Huomasin myös Pelottavan noita-akan, taas oli tiedelehti mukanansa.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Eilen näin taas ohukaisen ja paksukaisen, kun menin S-Marketiin. Heillä oli seuranaan tälläkertaa myös kolmas tyyppi, jolla oli sekaiset hiukset. Kaikki samaa ikäluokkaa, eli 16-17..

Kun olin kassalla niin ohukainen odotteli kahta kaveriaan. Havaitsin että pitkine hiuksineen tuo tyyppi näytti ihan Dave Mustainelta nuorena. Kasvonpiirteet samanlaiset, joskin vähän kapeammat. Muutenkin vaatteet ja yleinen olemus näyttäisi osoittavan sen, että tuo koko kolmikko kuuntelee hevi-musiikkia.

72

Well-known member
Tänään oli pongausrikas aamu. Ihan aluksi Lehtimies istui vastapäätäni jo niin tutuksi tulleessa raitapaidassaan. Luin 100-lehteä, kuten pari muutakin siinä lähettyvillä. Lehtimies luki muiden olan yli ja kurkki haikeana. Kun olin lukenut omani, mursin jään ja sanoin Lehtimiehelle: "Sä varmaan haluut tän." Ja hän vastasi "joo" ja otti lehden. Siis ei kiitosta. Mutta toisaalta hän ei ole erityisen kohtelias, nimittäin kun Helsinkiä lähestyttäessä hän otti takkinsa ylähyllyltä, putosi takin hiha erään toisen lukijan lehden päälle, ei puhettakaan, että olisi sanonut "anteeksi", vaan totesi "ups!".

Lehtimiehen vieressä käytävän toisella puolella oli Lehmänainen, ja edelleen samat kuteen päällään kuin ennenkin. Itseasiassa en ole nähnyt hänellä muita vaatteita.

Asemalaiturilla viipotti menemään Pelottava noita-akka, hänellä oli musta pitkä takki ja hame sen alla. Mustat sukkikset ja mustat korkokengät. Tiedelehti pilkotti taas laukun sivutaskusta.

Reipas mies oli reitillä myös, hällä oli nyt eri farkut kuin viimeksi, eli nyt ihan tavisfarkut eikä niitä missä oli hienot takataskut.

Tyylikäs edustusrouva puuttui tältä pongauskierrokselta kokonaan.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Samoja "autoja" sitä autolla ajaessakin näkee. Monsteriauto tuli tänään vastaan kuten eilen ja niin monena muunakin päivänä liki samassa kohtaakin. Pizzeria Saran ruosteinen vanha Nissan Micran ohitin jälleen. Tosin tänä aamuna nähtiin karvakädeltä huikea yksilösuortus kun kurvasi oikeaa kaistaa (kääntyvien kaista) ja sieltä risteyksessä vasemmalle kaistalle rekan eteen. Siinä ei olisi jäänyt Micrasta kuin märkä läntti - jos sitäkään.

72

Well-known member
Tänään ehdin aikaisempaan junaan, ei vakkareita.

Mutta eilen annoin 100-lehden Lehtimiehelle, jolla oli nyt toisenlainen raitapaita, olen nähnyt senkin aiemmin. Lehtimiehen viereen asettui Tyylikäs edustusrouva, joka nukkui koko matkan. Häntä vastapäätä puolestaan istahti Lehmänainen, jolla edelleen samat kuteet kuin aina ennenkin! Sama vaaleansininen paita. Kun oltiin tulossa Helsinkiin, eteisvaunussa seisoi Pelottava noita-akka, joka ensimmäistä kertaa katsoi mua hyvin pitkään, läpitunkeva katse sai mut melkein jäätymään paikalleni. Pian huomasinkin myös Reippaan miehen, hän tulikin eteeni istumaan bussiin.

Eikä tässä vielä kaikki. Kun lähdin töistä, pysäkillä oli KALAMIES! Muistanette hänet edelliseltä raportointikaudelta! (jos ette, lukekaa alkusivuilta tästä otsikosta) Luulin hänen olleen siirtyneen paremmille kalapoluille, mutta ei. Ihan täydessä iskussa ja vapa kädessä. Uskomatonta!

Jacques

Sijainti
Helsinki
72 sanoi:
Eikä tässä vielä kaikki. Kun lähdin töistä, pysäkillä oli KALAMIES! Muistanette hänet edelliseltä raportointikaudelta! (jos ette, lukekaa alkusivuilta tästä otsikosta) Luulin hänen olleen siirtyneen paremmille kalapoluille, mutta ei. Ihan täydessä iskussa ja vapa kädessä. Uskomatonta!
Muistan!!! :) Pelättiin, että onko herra kupsahtanut, mutta loistavaa, että henki pihisee edelleen. Tuosta tapauksesta tuli itsellenikin sellainen jännä huoli, ja nyt tämän kertomasi jälkeen mulle tuli ihan aito ilo. :D
Jutteliko se mitään? Eikös tuo ollut aika puhelias tyyppi?

Mun piti kysyäkin kalamiehestä, mutta ajattelin sitten että työreittisi olisi niin muuttunut ettei samoja vakkareita olisi ollenkaan kuin mitä oli silloin aiemmin.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Piti oikein kaivaa tämä kalamiehen tarina! :D

72 sanoi:
27.4.2006
Lisään reitille uuden hahmon, koska nyt olen nähnyt sen verran usein, että uskallan uudeksi vakkarihahmoksi sanoa, noin nimetä. Kalastusäijä on hän. Vanhempi miesihminen :cool: jolla on rinkka selässä, ja kalastustykötarpeet mukana. Avautui mulle yht´äkkiä, sanoi saaneensa eilen 7,5 kilon hauen, en muista mistä nosti, mutta Lauttasaaren sillalla hän ei halua kalastaa kun sieltä ei tule kuulemma kuin silakkaa, ja hän ei jaksa semmoisia perata. Oli menossa Laruun muualle, kysyin, mitä sieltä nousee, hän katsoi mua kuin vähämielistä ja tokaisi: "no siikaa TIETENKIN." Okei. Huomenna menee kuulemma Porvooseen kalastuskilpailuun, eli voi olla, ettei reitilleni osu huomenna. Kun ehkä maanantaina tapaamme, olenko velvoitettu kysymään miten meni, vai odotanko uutta avautumista, mitäs sanotte?
72 sanoi:
28.4.2006
Röökaava mies havaittu 5.50. Hänellä oli takki auki. Somalialaisteinejä ei näkynyt. Olin juuri katsomassa missä Metrolehtipojat ovat, ja säikähdin, kun olivat ihan mun vieressä, eli etuajassa. Baskerimies klo. 5.52, kuten yleensäkin, hän pitää oikeanpuoleista kättä aina sivulla. Huivinainen harmaan huivin kera röökillä. Kalamies olikin pysäkillä. En voinut itselleni mitään, vaan kysyin eikös tänään ole se kalastuskilpailu Porvoossa. Hän vastasi, että se on vasta keskiviikkona! :doubtful:

Puhuttiin hetken kala-aiheista juttua, kun meidät kesketytti pultsari laulullaan yksinäisyyden vaikeudesta. Kertoi meille myös aloittaneensa vapun jo eilen, ja tämän päivän päätarkoitus on "ryypätä perkele". Kalamies tiesi pultsarin ostaneen pullonsa venäläisiltä, jotka hengaavat Kampin metroaseman välittömässä läheisyydessä. Onneksi dösä tuli, ja kaikkien jutut loppuivat tältä erää siihen.
Il Tempo Gigante sanoi:
28.4.2006
Tämä on varmasti sama hahmo, jonka haastattelu tuli Radio Suomen taajuuksilta keskiviikkoiltana. Oli nimeltään Torsten Lindström, tjsp. Etunimi oli varmuudella Torsten. Äijä puhui pitkät tovit siikojen kalastuksista Helsingin rannoilla. Kertomansa mukaan hän on löytänyt useita hyviä siikamestoja Hesasta, joihin sitten on tullut hänen jälkeensä runsain mitoin muita siian onkijoita. Edelleen äijä turisi, notta hän ei pidä onkimisesta isossa porukassa ja nyt hänellä on mesta, josta tulee siikaa ihan sikana, eikä tartte jakaa paikkaa muuta kuin parhaan kalakaverin kanssa. Äijän puhe oli mainiota kuunneltavaa. Siinä ei ollut juurikaan 'stadinslangi'-sanoja, mutta olihan mun heinäpersenäkökulmasta hauska, 'leveä', Hesa-aksentti. Sana 'kato' esiintyi n. 6:uuden-7:eitsemän minuutin haastattelussaan 10:ymmeniä kertoja.
72 sanoi:
3.5.2006
Kalamies oli paikalla kun saavuin. Yritin olla niin etten huomaa, mutta hän avasi reippaana keskustelun vapusta. Hämmästyi kovin, kun kerroin, ettei keskustan hulinat kiinnostaneet vaan vietimme rauhallisen vapun. En tietenkään malttanut olla mainitsematta tämänpäiväistä kalastuskilpailua Porvoossa, johon mies totesi "enhän minä sinne ole menossa, mulla on muita pääsuunnitelmia. Sitäpaitsi puunitusten kanssa menee ainakin 21 asti, liian myöhään". Hän ilmoitti kuitenkin ylpeästi, että 18.5. on kaksi peräkkäistä kalastuskilpailua SALAISESSA paikassa. Minä siihen, että mulle voit kyllä kertoo missä, kun en ole tulossa samoille APAJOILLE. Mies selvensi mulle, että paikka on salainen kaikille aina lähtöaamuun asti, ettei kukaan mene ennakkoon sinne kalastelemaan. Tämmöstä. :cool:
72 sanoi:
4.5.2006
Näin jo kaukaa, että kalamies odotteli. Yritin muka katsella kauppojen ikkunoita, mutta ei auttanut. Me ollaan nyt sitten ilmeisesti jonkun sortin tutut. Huomenet siinä piti sitten toivottaa, kalasta ei puhuttu, mutta allergiat käytiin läpi. :rolleyes:
72 sanoi:
8.5.2006
Kalamiestä ei näkynyt. Sen sijaan pe-la välisenä yönä näin hengästyttävää unta, jossa eksyin metsään. Juoksin erilaisia polkuja löytääkseni erään kirkon pihaan. Lopulta kun tajusin katsoa jalkoihini huomasin, että polun alta kuulsi vettä (vaikkei jalat kastuneet) ja vedessä ui isoja haukia ja muita kaloja siellä polun alla tai polussa tavallaan. Aamulla kun heräsin, hajosin, kun tajusin olleeni KALAPOLUILLA!
:D

72 sanoi:
9.5.2006
Kalamiestä ei näkynyt. Ei kai nyt ole raportoitu mitään 63-vuotiaan hukkumiskuolemaa?
72 sanoi:
10.5.2006
Huivinaisella oli oranssi huivi. Kalamiestä ei vieläkään näkynyt, kohta rupeen huolestumaan!
72 sanoi:
16.5.2006
Se ei oo pilkkimies vaan kalamies, eikä täällä oo jäitä ollut enää aikoihin.

Kalamies on ja pysyy poissa. Oon miettinyt sitäkin, josko hän valmistautuu ja keskittyy ylihuomenna oleviin kahteen kalastuskilpailuun, jotka ovat siis salaisessa paikassa. Hän on nyt tietysti käynyt kokeilemassa eri paikkoja varmuuden vuoksi. Jos häntä ei perjantaina näy kertomassa voitostaan, teen katoamisilmoituksen! :doubtful:
72 sanoi:
19.5.2006
Kalamies on kadonnut! Mua huolestuttaa oikeesti tää nyt kyllä!
72 sanoi:
23.5.2006
Nyt täytyy alkaa selvittää jostain, missä niitä kalastuskilpailuja on pidetty.
72 sanoi:
23.5.2006
Jacques sanoi:
Perjantaina kun olin pyörälenkillä, lauttasaaren länsipuolella oli 4-5 kalastajaa ja ajattelin heti, että oiskohan joku heistä ollut 72:n kalamies.
Tuntomerkit: 63-vuotias mies, vaaleat hiukset, n.175cm, tukevahko, aina maastovaatteet tyyliin Jone Nikula. Mukana kalastusreppu selässä sekä vapoja ym.
72 sanoi:
30.5.2006
Kalamiestä en mainitse enää, ellei ilmesty jostain takaisin.
72 sanoi:
1.6.2006
EIH!!!!!! Luin juuri, että Hankasalmelta on löydetty kuolleena 63-vuotias helsinkiläinen kalastaja. Oli ollut veneellä, ja ruumis oli löydetty rantakivikosta!!!!!!! Voisiko se olla hahmo "kalamies"? :frown:
Suorastaan huikea juttu tämä kalamiehen paluu melkein 2 vuoden tauon jälkeen! :D

Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Jacques sanoi:
Suorastaan huikea juttu tämä kalamiehen paluu melkein 2 vuoden tauon jälkeen! :D
En ole ollut tuolloin tarinaa seuraamassa, mutta tästä tiivistelmästä tuli selkeä kuva asioiden etenemisestä. Huoli ja kaikki tuntemattomasta henkilöstä. Eli teetä ja sympatiaa.

72

Well-known member
Jacques sanoi:
Muistan!!! :) Pelättiin, että onko herra kupsahtanut, mutta loistavaa, että henki pihisee edelleen. Tuosta tapauksesta tuli itsellenikin sellainen jännä huoli, ja nyt tämän kertomasi jälkeen mulle tuli ihan aito ilo. :D
Jutteliko se mitään? Eikös tuo ollut aika puhelias tyyppi?

Mun piti kysyäkin kalamiehestä, mutta ajattelin sitten että työreittisi olisi niin muuttunut ettei samoja vakkareita olisi ollenkaan kuin mitä oli silloin aiemmin.

Mahtavaa! Tunnet siis samoin kuin minä Kalamiehen osalta. Kyllä hän on mahdottoman puhelias tyyppi. En ehtinyt toissapäivänä jutella kun oma dösä tuli ja jouduin juoksemaan siihen.

Työreitti on kaupungin päässä sama, mutta menen bussiin jo assalta, ja ohitan kyseisen pysäkin jolla ennen tarateltiin. (Kampin metroassaa lähellä oleva pysäkki) Tämä pongaus sattui kuitenkin nyt Lauttasaaren päässä iltapäivällä, eli hän on ollut ilmeisesti Larussa kalastamassa koko päivän. Samat maastohousut olivat yllänsä.