Havainnot työ/koulumatkan varrella

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

72

Well-known member
Tänään olin taas aiemmassa junassa, joten ei vakkaripongauksia. Sen sijaan työkaveri tuli samaan junaan, juteltiin asemalaiturilla, sitten siirryttiin junaan. Hän istahti vaalean naisen viereen eikä huomannut mun menneen käytävän toiselle puolelle. Alkoi höpöttää sille toiselle, ja vasta perillä huomasi mut, ja olikin ihmetellyt, että blondi ei vastaillut takaisin hälle. :p

Bussilla jatkettiin matkaa, kuski oli jotenkin ajatuksissaan, unohti matkan varrella päästää matkustajia ulos vaikka nappia oli painettu. Joutuivat sitten huutelemaan päästäkseen ulos. Lähestyttiin pysäkkiä jolla jäämme pois, ja korttelia aiemmin kuski pysäyttää ja sanoo, että hänen pitää mennä vessaan, eikä hän voi jättää meitä bussiin. Käskemme kuskin jatkaa vielä korttelin verran eteenpäin, sillä kuskien vessa ja meidän pysäkki ovat vastapäätä toisiaan. Hän ajoikin, jätti ihan oikeessa kohdassa meidät pois, mutta kysyi vielä kuitekin "käyks tää?". :rolleyes:

burb

.
Tein runon:

Kalamies on Kalamies,
hän kalajutut ties.

Lopetan leipätyöni ja alan runoilijaksi.

72

Well-known member
Helsingin rautatieasemalle tuli hieman ennen klo 15 pikajuna, jonka keulasta roikkui puolikas peura. :yuck:

72

Well-known member
Tulin tänään jo 6 junalla, mua vastapäätä istui arviolta ikäiseni poliisi virkavaatteissaan, kaivoi nenää Järvenpäästä Tikkurilaan asti.

burb

.
Malminkartanon aseman remontissa mukana oleva remonttimies kirosi niin voimallisesti että en uskaltanut edes kääntyä katsomaan vaan luikin äkkiä karkuun. Paiskoi kamoja vielä kirottuaan.
Olisko tullut kusimuna...?

72

Well-known member
Näin muutama viikko sitten Lehmänaisen, en meinannut ensin tunnistaa, koska hänellä oli uudet vaatteet. Tänään näin Reippaan miehen, tuli samaan dösään.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
5 arviolta 1-2 luokkalaista tyttöä hyppi kaatuneen liikennemerkin päällä. Linnaan moiset huligaanit:thumbdown

72

Well-known member
Olen eilen ja tänään nähnyt pitkästä aikaa Reippaan miehen! On ollut samassa bussissa.

Uusi hahmo on Nössö nainen, hän tulee junaan Järvenpäästä, ja voi sitä joka joutuu hänen taakseen kun junat ovet aukeaa, ja kyytiin ollaan nousemassa. Hän nimittäin päästää kaikki muut ohi sivuilta, ja itse jään aina jumiin hänen taakseen. Tuntomerkkejä on vaikea antaa, kun hän pukeutuu jotenkin erilailla joka aamu, eikä naamakaan ole jäänyt mieleen. Tiedän kuitenkin, että kyseessä sama tyyppi, jolle ei ole hurraamista. Tajuan tyypin usein liian myöhään, kun jumitus alkaa. Tosin kerran satuin olemaan hänen sivullaan, niinpä hän päästi mut ohi, ja muut jumittuivat hänen taakseen.

Kylläpä muuten huvitti, kun luin Jacqueksen keräämään koosteen Kalamiehestä, jota ei ole näkynyt aikoihin.

Muita uusia hahmoja: Röykeä rouva, Höpöttäjä ja Suomiäijä.

Röykeä rouva on kuusissakymmenissä, hän jos vaan kerkeää junaan ensimmäisten joukossa, varaa aina 5 kaverilleen paikat, hän etuilee ja ryysää. Koko matkan saa sitten kuunnella hänen kalkatustaan ja taivasteluaan.

Höpöttäjä on ehkä n. 40-45-vuotias nainen, tiedän hänen nimensä ja työpaikkansa, koska hän pitää työpaikan kulkulupaa kaulassaan roikkumassa. Hän tuo joka aamu kahvimukillisen junaan, ja vaunullinen kuulee hänen miehen, lasten ja koiran kuulumiset. Intiimimmätkin asiat toki tiedämme, kuten sen, että kun hän sheivasi kinttujaan, oli puhelin soinut ja homma keskeytynyt. Puhelun jälkeen hän unohti koko homman, ja vasta myöhemmin huomasi muualla, että jalkaan oli jäänyt ajamaton kaistale. Hän kertoi tästä itseasiassa Röyhkeällä rouvalle, ovat varmaankin junatutut vähintäänkin. Tiedämme myös, että portti oli jäänyt kerran auki, ja koira pääsi siitä karkuun, ja miehensä (jonka nimen tiedämme myös) sai haukut siitä. Ei koiralta vaan tältä naiselta.

Suomiäijä on kaljupäinen, lyhyt nelikymppinen mies. Hänellä on usein Suomi-aiheinen paita, ja kaulassa roikkuu Leijona-koru. Hänellä on isot kuulokkeet päässä, ja hän etuilee aina, ei päästä naisia ensin mistään. Ryysää eteen jos vain voi. Usein olen assan portaille tulossa yhtäaikaa hänen kanssaan, ja tämä nostaa minussa kilpailuhenkeä heti aamusta. Yritän ehtiä raput ylös ennen tuota miestä. Metro-lehtikin ois hyvä saada napattua ennen häntä, ennenkun hän kiilaa eteen. Vaikka olisi kuinka kylmä, pitää hän melkein aina pilottitakkiaan auki.

-joskus tietysti mietin, että olenko mä itse jollekin tuolla vakkarihahmo, josta raportoidaan aamuisin jollain forumilla. ;)

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Havainnoin havainnoinnin tekemistä. Silloin tällöin, noin 5 - 6 kertaa kuukaudessa käyn keskikokoisessa K-kaupassa hakemassa jotakin purtavaa kotiin tai töihin satunnaisesti. Yksi miesmyyjä tarkkailee hyllyttäessään ilmeisesti koko asiakaskuntaa, kun missään muualla ei ole tuollaista, että katsotaan kasvoja eikä hymyillä. Kunhan vaan katsotaan. Ja satutaan katsomaan pariinkin kertaan hyllyjä kierrellessä. Alkanut olemaan vähän toistuva ilmiö siten että nyt kiinnittää huomionsa. Yksi tuollainen päivittäistavaraostosreissu ei mitään, ei kolmaskaan, mutta ajan kanssa alkaa näkemään.

Sitä sitten miettii että mitä tämä on. Epäilläänkö täällä asiakkaista automaattisesti jotakin. Tuumin että kait ovat jossain koulutuksessa panostaneet myymälävarkaiden bongaamiseen. Ja siinä vaiheessa ajatuksiaan loukkaantuu. Miksi nyt minua sitten katsotaan? Lähestulkoon keski-ikäinen mies, täysin tavis, puhtaat vaatteet, siistit hiukset. Salkku yleensä tuolla välireissulla koti-työ-koti mukana. Kuvitteleekohan tuo innostunut Nikke Knakkerton että silmän välttäessä nyysin kaikki kolmioleivät?

Tai sitten reagoin ärsyyntyen turhaan. Jos tuo henkilö nyt on vaan sellainen toljottaja luonnostaan. Mut jotakin asiallisuuden puutetta silti tuntuu tässä löytyvän. Olkoot. Voihan sitä reitillään kiepata mittariin pari kilometriä lisää ja käydä toisessa kaupassa, jos alkaa toljotus myöhemmin vielä ihka oikeasti korpeamaan.

WebSlave

Trackman
Miksi nyt minua sitten katsotaan? Lähestulkoon keski-ikäinen mies, täysin tavis, puhtaat vaatteet, siistit hiukset. Salkku yleensä tuolla välireissulla koti-työ-koti mukana. Kuvitteleekohan tuo innostunut Nikke Knakkerton että silmän välttäessä nyysin kaikki kolmioleivät?
Epäilyksien ulkopuolella olevat ovat kaikkein tehokkaimpia myymälävarkaita.

Captain Howdy

Well-known member
Havainnoin havainnoinnin tekemistä. Silloin tällöin, noin 5 - 6 kertaa kuukaudessa käyn keskikokoisessa K-kaupassa hakemassa jotakin purtavaa kotiin tai töihin satunnaisesti. Yksi miesmyyjä tarkkailee hyllyttäessään ilmeisesti koko asiakaskuntaa, kun missään muualla ei ole tuollaista, että katsotaan kasvoja eikä hymyillä. Kunhan vaan katsotaan. Ja satutaan katsomaan pariinkin kertaan hyllyjä kierrellessä. Alkanut olemaan vähän toistuva ilmiö siten että nyt kiinnittää huomionsa. Yksi tuollainen päivittäistavaraostosreissu ei mitään, ei kolmaskaan, mutta ajan kanssa alkaa näkemään.

Sitä sitten miettii että mitä tämä on. Epäilläänkö täällä asiakkaista automaattisesti jotakin. Tuumin että kait ovat jossain koulutuksessa panostaneet myymälävarkaiden bongaamiseen. Ja siinä vaiheessa ajatuksiaan loukkaantuu. Miksi nyt minua sitten katsotaan? Lähestulkoon keski-ikäinen mies, täysin tavis, puhtaat vaatteet, siistit hiukset. Salkku yleensä tuolla välireissulla koti-työ-koti mukana. Kuvitteleekohan tuo innostunut Nikke Knakkerton että silmän välttäessä nyysin kaikki kolmioleivät?

Tai sitten reagoin ärsyyntyen turhaan. Jos tuo henkilö nyt on vaan sellainen toljottaja luonnostaan. Mut jotakin asiallisuuden puutetta silti tuntuu tässä löytyvän. Olkoot. Voihan sitä reitillään kiepata mittariin pari kilometriä lisää ja käydä toisessa kaupassa, jos alkaa toljotus myöhemmin vielä ihka oikeasti korpeamaan.
JKL:ssä aikoinaan lähikauppamme oli lempinimeltään 'tuijottajan kauppa'. Samasta syystä kuin edelle lainattu.