theoneandonly
Banned
Tennis termejä käyttäen. Heikillä on enään yks ottelupallo jäljellä jolla voi yrittää pelastaa formula "uransa".
Tuota ei varmastikkaan pystytä laskemaan missän muualla kuin Lotuksella. Heillä on ainostaan kaikki tarvittava data tuohon.Jaa-a, miten lasketaankaan. Onhan tuolla noita enempi mekaanisen pidon, hitaita, mutkiakin.
Jännä havainto. Pitää toivoa että Heikin visiitistä jää lopulta parempi maku kuin Villeneuven vastaavasta. Jaskahan tosin pääsi sitten 2005 peräti Sauberille.2004 tilanne oli lähes täysin identtinen, panoksena valmistajien kakkossija, auto nro 7 vapaana ja vaihtoehtoina alkukauden sivussa ollut Villeneuve ja nollan startin Montagny. Tietysti virhe tuolloin tapahtui jo Trullin potkujen osalta.
Miten niin "ellei sitten"? Katsoitko kisaa lainkaan? Heikille vaihdettiin etusiipi ja siihen meni noin 30 sekuntia aikaa. Ilman sitä pisteitä olisi tullut.Ellei sitten asia ole niin, että odotuksia vastaamaton suoritus johtui Heikistä riippumattomista syistä, eli siipiongelmista tms.
Kierrosaika parani n. 3 sekuntia toisen stopin myötä. Vastaavasti Massalla parani 1,5s kun hän kävi tekemässä toisen stopin. Molemmilla samat renkaat.
Katselin kisaa hieman, sen verran kuin mielenkiintoista katseltavaa oli.Miten niin "ellei sitten"? Katsoitko kisaa lainkaan? Heikille vaihdettiin etusiipi ja siihen meni noin 30 sekuntia aikaa. Ilman sitä pisteitä olisi tullut.
Downforcea katosi etupäästä välittömästi ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen ja Lotuksen varikollakin se nähtiin datasta. Sitähän ei ole ainakan julkisesti kerrottu onko päästy perille sen syystä.Mistähän tämä ongelma siipeen tuli, että se piti vaihtaa; vai oliko se vain kuten Heikki itsekin sanoi En tiedä, oliko siinä jotain vikaa vai oliko kuski vain niin ruosteessa
Mistä sitä auton keulaa nostetaan? Siivestä?Downforcea katosi etupäästä välittömästi ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen ja Lotuksen varikollakin se nähtiin datasta. Sitähän ei ole ainakan julkisesti kerrottu onko päästy perille sen syystä.
Siivestä juurikin. Syitä siiven rikkoontumiseen on useita:Mistä sitä auton keulaa nostetaan? Siivestä?
Jospa tunkki hajotti siiven..
Eikös Heikki sanonut jossain haastattelussa, ettei se ainakaan silminnähden ollut rikki. Sen takia ei ollut tietoa, että oliko vika miehessä vai autossa (no sittemmin taisi olla Permane, joka vahvisti, että telemetria kertoi downforcen katoamisesta).Siivestä juurikin. Syitä siiven rikkoontumiseen on useita:
- pieni pusu, muta ilmeisesti sellaista ei tapahtunut
- valmistuvirhe, joka ratkesi juuri tuossa nostossa (nuo osathan tehdään 100% käsityönä)
- ajan myötä tullut rasitusrikko, ja tunkilla nosto viimeisteli
- liian raju nosto varikolla
- joku tarttunut kuminpala tms, tätä pidän epätodennäkösimpänä
Jos siipi on selvästi mennyt/ollut rikki, olisi kiva, jos Lotus sen kertoisi julkisesti. Vielä ei ole kuulunut mitään.
Permane Heikistä: Q in the top10 was a strong performance. His lack of pace in the race was due to factors outside of his control.
Yleensä annetaan jokin tarkempi selitys mikä oli vikana. Ettei olisi tallilta rattiruosteen peittelyä työrauhan takaamiseksi tai kuskivalinnan puolustelemiseksi, kun ei Heikkikään sen tarkemmin osannut sanoa miksei kulkenut? Toivottavasti Brasiliassa kulkee paremmin, ettei jää Heikin viimeiseksi kisaksi.
Maldonado kävi ainoan stoppinsa kierroksella 9 ja kierrosajat alkoi huonontua 10 kierrosta ennen maalia. Heikin eka stoppi kierroksella 18, eli renkaat olisi kyllä kestäneet yhden stopin taktiikan.Katselin kisaa hieman, sen verran kuin mielenkiintoista katseltavaa oli.
Niin, "ellei sitten" -lausahduksella viittasin juuri tuohon siiven vaihtamiseen. Sitä en sisäistänyt ajatuksissani, että siihen stoppiin meni enemmän aikaa, vaikka luonnollisestihan asia on niin.
Mistähän tämä ongelma siipeen tuli, että se piti vaihtaa; vai oliko se vain kuten Heikki itsekin sanoi En tiedä, oliko siinä jotain vikaa vai oliko kuski vain niin ruosteessa? Ja 30 sek pois Heikin kisa-ajasta niin olisi juuri ollut 10. sijalla. Olisiko Heikki silti joutunut tekemään kaksi stoppia, koska ensimmäinen stoppi oli niin aikaisessa vaiheessa, etteivät renkaat olisi riittäneet? Ei olisi hyötynyt tätä "30 sekuntia". Kyllä vain ikävästi vähän tuntuu, että ei se vauhti olisi siltikään aivan riittänyt. "Ongelmat" tai ongelmat pois ja monet palaset olisi saanut osua kohdalleen pistesijaan. Se on näkemykseni, mutta jos joku on jaksanut tarkemmin tutkia, niin voi toki esittää asioiden todellisen laidan.