markot
Well-known member
- Liittynyt
- 20.5.2005
- Viestit
- 4365
Peukkuja pidetään, pehmeät lähdöt on ollut Heikin heikkous..No illallahan tuo selviää, pidetään peukkuja Heikille :thumbup: Eiköhän sieltä jonkinlainen pistesija sentäs olisi tulossa.
Peukkuja pidetään, pehmeät lähdöt on ollut Heikin heikkous..No illallahan tuo selviää, pidetään peukkuja Heikille :thumbup: Eiköhän sieltä jonkinlainen pistesija sentäs olisi tulossa.
En tiedä miksi tämä iänikuinen selitys vielä kelpaa joillekin. Ei kenestäkään muusta kuskista selitetä moista. Ei edes silloin kun KERS oli uusi kaikissa autoissa. Kukaan muu kuski ei ole saanut vähääkään anteeksi KERSin vaatiman ajotyylin vuoksi. Korkeintaan Fisin ensimmäinen kisaviikonloppu Ferrarilla voidaan laittaa KERSin piikkiin, ei missään tapauksessa enempää. Tosiasiassa ei edes sen vertaa, mutta menköön nyt tällä kerralla. Tekosyy vain, ei muuta. Kelpaa tietyille henkilöille tietyistä syistä. Kehotan vain ajattelemaan asiaa ihan oikeasti. Miksi kukaan muu kuski ei ole ollut vaikeuksissa sen vuoksi vaikka kaikki ovat sen joutuneet opettelemaan joskus.Fisin ongelmat 2009 tuuraajana muistaakseni liittyivät Kersiin. Fisi siirtyi Force Intian kersittömästä autosta Ferrarin kerssilliseen ja ei oppinut jarrutustekniikkaa kersin kanssa.
Nyt kai ei ole niin suurta eroa tekniikassa autojen välillä. Tosin Caterham on sairaan hidas Lotukseen verrattuna. Tuttu kisainssi on varmaan iso apu päästä hommaan kiinni.
Aijaa, miten mä muistan että Caterhamilla on ohitellut nimenomaan juuri lähdöissä. Hidas auto on ollut heikkous sitten loput 99% kisapituudesta.Peukkuja pidetään, pehmeät lähdöt on ollut Heikin heikkous..
No Kimihän juuri viimeisessä kisassaan petrasi aika-ajosuoritustaan (5.) ja oli jokaisella osiolla Grosjeania nopeampi ja kehui auton muuttuneen parempaan suuntaan hänelle lyhyen akselivälin ansiosta. Toki nyt Austinissa oli aika monella ongelmia rengaslämpöjen kanssa, joten vaikea sanoa.Hyvä korvaaja Kimille. Veikkaan hatusta heitettynä, että Kimi olisi ollut viime aikaisen aika-ajokuntonsa johdosta samalla tasolla, ehkä jopa huonompi. Kisassa sijat 4-6 mielestäni enemmän kuin mahdollisia. Molempien Ferrarien ja Mersujen päihittäminen on tavoite ja mielestäni siihen on hyvät mahdollisuudet.
Fisichellahan sanoi jossakin kohtaa loppukautta, että auto on huonoin, mitä hän on ajanut. Tiedä millaiseen lentoon Kimi olisi Force Indialla päässyt esim. juuri Belgiassa...En tiedä miksi tämä iänikuinen selitys vielä kelpaa joillekin. Ei kenestäkään muusta kuskista selitetä moista. Ei edes silloin kun KERS oli uusi kaikissa autoissa. Kukaan muu kuski ei ole saanut vähääkään anteeksi KERSin vaatiman ajotyylin vuoksi. Korkeintaan Fisin ensimmäinen kisaviikonloppu Ferrarilla voidaan laittaa KERSin piikkiin, ei missään tapauksessa enempää. Tosiasiassa ei edes sen vertaa, mutta menköön nyt tällä kerralla. Tekosyy vain, ei muuta. Kelpaa tietyille henkilöille tietyistä syistä. Kehotan vain ajattelemaan asiaa ihan oikeasti. Miksi kukaan muu kuski ei ole ollut vaikeuksissa sen vuoksi vaikka kaikki ovat sen joutuneet opettelemaan joskus.
Muistaakseni kisan ajaksi olisi ollut tulossa lämpimämpää kuin muuten viikonloppuna ollut. Saattaa kyllä olla, että annoin sekoittaa itseni kun Skylla alkoivat laskea fahrenheiteja.Ei tiijä, nyt oli viileämpi lauantai, kuin perjantai ja sunnuntaikin vissiin tulee olemaan. Mahdoton tietää, mutta kai Kimi olisi ollut jossain rivien 2-5 paikkeilla.
Voi, voi. Olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin. Ei se nyt noin mustavalkoista ollut, että kaikki syy oli kerssissä. Se oli yksi syy, joka hidasti sopeutumista. Fisi puhui kersistä vain Monzan ja Singaporen kisojen yhteydessä ja aivan kauden lopuksi oli pahoillaan, ettei pystynyt sopeutumaan ferrariin, joka oli vaikea ajettava ja poikkesi ajotyyliltään täysin Force Indiasta.En tiedä miksi tämä iänikuinen selitys vielä kelpaa joillekin. Ei kenestäkään muusta kuskista selitetä moista. Ei edes silloin kun KERS oli uusi kaikissa autoissa. Kukaan muu kuski ei ole saanut vähääkään anteeksi KERSin vaatiman ajotyylin vuoksi. Korkeintaan Fisin ensimmäinen kisaviikonloppu Ferrarilla voidaan laittaa KERSin piikkiin, ei missään tapauksessa enempää. Tosiasiassa ei edes sen vertaa, mutta menköön nyt tällä kerralla. Tekosyy vain, ei muuta. Kelpaa tietyille henkilöille tietyistä syistä. Kehotan vain ajattelemaan asiaa ihan oikeasti. Miksi kukaan muu kuski ei ole ollut vaikeuksissa sen vuoksi vaikka kaikki ovat sen joutuneet opettelemaan joskus.
Mitä sinä oikein puhiset siinä? Ferrarin auto 2009 oli susi ja Fisichellan suoritukset sillä täysin linjassa kauden suorituskyvyn suhteen. Tuo kausi oli muutenkin viemärissä Scuderian osalta, ellei jotain alibitaistelua valmistajien pronssista lasketa. Samahan se oli antaa kunnon tribuutit Badoerille ja Fisichellalle. Kuskin piikkiin ei voi kaikkea laittaa, kun Fisi kuitenkin oli kakkonen Spassa ja siellä samalla autolla ajanut Sutil sijoilla ynnämuut.En tiedä miksi tämä iänikuinen selitys vielä kelpaa joillekin. Ei kenestäkään muusta kuskista selitetä moista. Ei edes silloin kun KERS oli uusi kaikissa autoissa. Kukaan muu kuski ei ole saanut vähääkään anteeksi KERSin vaatiman ajotyylin vuoksi. Korkeintaan Fisin ensimmäinen kisaviikonloppu Ferrarilla voidaan laittaa KERSin piikkiin, ei missään tapauksessa enempää. Tosiasiassa ei edes sen vertaa, mutta menköön nyt tällä kerralla. Tekosyy vain, ei muuta. Kelpaa tietyille henkilöille tietyistä syistä. Kehotan vain ajattelemaan asiaa ihan oikeasti. Miksi kukaan muu kuski ei ole ollut vaikeuksissa sen vuoksi vaikka kaikki ovat sen joutuneet opettelemaan joskus.
Touché.Voi, voi. Olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin. Ei se nyt noin mustavalkoista ollut, että kaikki syy oli kerssissä. Se oli yksi syy, joka hidasti sopeutumista. Fisi puhui kersistä vain Monzan ja Singaporen kisojen yhteydessä ja aivan kauden lopuksi oli pahoillaan, ettei pystynyt sopeutumaan ferrariin, joka oli vaikea ajettava ja poikkesi ajotyyliltään täysin Force Indiasta.
Siis rautalangasta väännettynä Fisi syytti itseään, kun ei sopeutunut.
Minä ja sinäkin olemme keksineet tekosyitä Kimin huonoille ajanjaksoille ykkösissä. 2008 kesällä tekosyy oli jousitus ja nyt pitkä akseliväli sekä rengasmuutokset kauden puolessa välissä. Kaikki huonontaneet Kimin suorituskykyä, mutta eikös miehen vain pitäisi sopeutua, eikä keksiä tekosyitä?
Tämä on totta, heikki keikkui ekalla kierroksella eniten sijoja nousseena kuljettajana listalla kärki sijoilla joka vuosi team lotarilla ja caterhamilla.Aijaa, miten mä muistan että Caterhamilla on ohitellut nimenomaan juuri lähdöissä. Hidas auto on ollut heikkous sitten loput 99% kisapituudesta.
Siellä on Perez lähellä, kunhan ei kilkkaisi Kovalista ja Bottasta molempia pihalle.Tämä on totta, heikki keikkui ekalla kierroksella eniten sijoja nousseena kuljettajana listalla kärki sijoilla joka vuosi team lotarilla ja caterhamilla.
Edit: toki nyt homma on ihan toinen, kun ei ole ehtinyt paljon startteja treenaamaan autolla, namiskat eri paikoissa ja tallikaan ei niin tuttu joten toivottavasti saa edes kohtuullisen lähdön.
Muistanet, että Kimi oli edellisen kilpailun aika-ajossa viides, Grosjeanin edellä. Heikiltä kuitenkin erinomainen suoritus.Hyvä korvaaja Kimille. Veikkaan hatusta heitettynä, että Kimi olisi ollut viime aikaisen aika-ajokuntonsa johdosta samalla tasolla, ehkä jopa huonompi. Kisassa sijat 4-6 mielestäni enemmän kuin mahdollisia. Molempien Ferrarien ja Mersujen päihittäminen on tavoite ja mielestäni siihen on hyvät mahdollisuudet.
Aika huono näyttää mitään jos talli mokaa..Heikiltä viikonloppu sujui hyvin aina etusiiven vaihtoon asti varsin hyvin. Sen jälkeen kisa menikin pilalle vaikka varikkokäynnit mies pystyikin hyödyntämään. Interlagosissa on lopullisen näytön paikka parempien tallien osalta.
Itse asiassa Heikin vauhti ei ollut ensimmäisen stopin jälkeenkään sitä mitä odotettiin. Kovilla renkailla olisi pitänyt päästä parempaa kyytiä, mutta Heikin mukaan pitoa ei vaan löytynyt. Vauhti parani toisen stopin jälkeen pehmeämpiin renkaisiin palattua, mutta Heikin mielestä pito ei silloinkaan ollut yhtä hyvä kuin aiempina päivinä.Heikiltä viikonloppu sujui hyvin aina etusiiven vaihtoon asti varsin hyvin. Sen jälkeen kisa menikin pilalle vaikka varikkokäynnit mies pystyikin hyödyntämään. Interlagosissa on lopullisen näytön paikka parempien tallien osalta.
Heikki itse kertoi, että ekan stopin jälkeen iski nuo aero-ongelmat eli voisi olettaa että etusiipeen mahdollisesti iski jtn stopin aikana.Itse asiassa Heikin vauhti ei ollut ensimmäisen stopin jälkeenkään sitä mitä odotettiin. Kovilla renkailla olisi pitänyt päästä parempaa kyytiä, mutta Heikin mukaan pitoa ei vaan löytynyt. Vauhti parani toisen stopin jälkeen pehmeämpiin renkaisiin palattua, mutta Heikin mielestä pito ei silloinkaan ollut yhtä hyvä kuin aiempina päivinä.
Talli oli kertonut Heikille kisan jälkeen jotain downforcen puutteesta, mutta toistaiseksi ei ole varmaa johtuiko pidon puute kovilla renkailla auton viasta vaiko kuskista. KERS ilmeisesti katosi Kovalaisen autosta kisan puolivälissä, mikä hidasti vauhtia 3-4 kymmenystä per kierros.
Ensimmäisellä kierroksella Heikki menetti neljä sijaa. Startissa menivät radan puhtaammalta puolelta startanneet Valtteri ja Di Resta ohi, ja kohta menivät ohi myös Ricciardo ja Rosberg -- ilmeisesti Heikin yritettyä Di Restan ohitusta, mikä johti mutkan ajamiseen leveäksi.
Heikin ensimmäinen stoppi tehtiin varhaisessa vaiheessa, minkä ansiosta Heikki hyppäsi Di Restan ja Rosbergin ohi, mutta ilo osoittautui lyhytaikaiseksi, kun Kovalainen ei löytänyt pitoa kovista renkaista ja Di Resta sekä Rosberg ohittivat Heikin uudemman kerran. Lotus yritti ratkaista pidon puutetta Heikin autossa kovilla renkailla vaihtamalla auton keulan, ja tämä pitkä ylimääräinen stoppi pudotti Kovalaisen sijoitusta entisestään.
Aika uskomattomalta kuullostaa. Melkein kuin Maldonadon sabotaasiteoriat. Oliskohan ongelma ollut vieras auto eikä saanut kaikkea irti renkaista.Heikki itse kertoi, että ekan stopin jälkeen iski nuo aero-ongelmat eli voisi olettaa että etusiipeen mahdollisesti iski jtn stopin aikana.