Heikki Kovalainen 2013 - testikuskista keikkakuskiksi

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Aika uskomattomalta kuullostaa. Melkein kuin Maldonadon sabotaasiteoriat. Oliskohan ongelma ollut vieras auto eikä saanut kaikkea irti renkaista.
Tuskin ne huvin vuoksi etusiipeä vaihtoivat. Lisäksi downforcen puutteen näkenee telemetriasta.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Alan Permane on vahvistanut Autosportille, että Kovalaisen autosta katosi downforcea ensimmäisen stopin jälkeen.

Trackside operations director Alan Permane confirmed that the wing was at fault, although the team had yet to isolate exactly what the problem was.

"We don't know what it is, there is nothing obvious but it went away when we changed the wing," said Permane.

"After his first pitstop, you just see it go on the aero data.

"He lost 20 points of front downforce, so we had no choice but to change or he would have gone backwards.

"We put him on the options, put a new front wing on because you never know, if there was a safety car he could do some overtaking later on."
Samassa artikkelissa Heikki vahvistaa KERS-tehojen katoamisen viimeisellä stintillä ja kertoo, että auton pito muuttui jatkuvasti huonommaksi toisella stintillä.

"Straight after the pitstop, I started to struggle to the point where I was losing grip, front grip especially," Kovalainen told AUTOSPORT.

"The team found out there was something wrong with the front wing and I was losing more and more downforce so we had to come in and change the nose.

"There is nothing physically wrong with the nose, so they suspect there is some rubber or something stuck somewhere.

"After the nose change, the balance was back to normal and the pace was alright."
"The only other issue was the KERS failed, it switched itself off," said Kovalainen.

"That cost a little bit of performance but towards the end of the race, the pace was right up there.

"But without KERS and with those issues, the result is disappointing, but we've had a good weekend."
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Olisihan Kovalaisen pitänyt painaa kovempaa, mutta pitää myös suhteuttaa olosuhteita ja asioita hieman. Miten ajeli Massa? Miten ajeli Button? Eipä Rosbergikaan niin kovin kovaa mennyt.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Olisihan Kovalaisen pitänyt painaa kovempaa, mutta pitää myös suhteuttaa olosuhteita ja asioita hieman. Miten ajeli Massa? Miten ajeli Button? Eipä Rosbergikaan niin kovin kovaa mennyt.
Totta osittain. Toisaalta Kovalaisella oli ihan eri luokan auto kuin mitä Mersu ja Ferrari olivat eilen.
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Ylimääräiseen stoppiin meni reilut puoli minuuttia. Ilman sitä Heikki olisi taistellut todennäköisesti Rosbergin kanssa 9. sijasta. Toivotaan että Brasiliassa saavat vehkeet ja taktiikat tikkiin.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Prkl gigolo tuhosi aikoinaan Jykän uran ja nyt viitsii vielä aukoa päätään.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ylimääräiseen stoppiin meni reilut puoli minuuttia. Ilman sitä Heikki olisi taistellut todennäköisesti Rosbergin kanssa 9. sijasta. Toivotaan että Brasiliassa saavat vehkeet ja taktiikat tikkiin.
Tää on tosiaan hyvä muistaa. Jos pisteitä olisi tullut, ei kukaan olisi puhunut katastrofista.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
"The team found out there was something wrong with the front wing and I was losing more and more downforce so we had to come in and change the nose."
Outoa, jos tuo downforcen katoaminen tapahtui kasvavasti, että sitä olisi mikään kuminpala siivessä tehnyt. Oisko joku kiinnityspiste väsynyt ja antanut koko ajan enemmän periksi, ei vaan vielä nitkahtanut? Outo, ja paska, juttu joka tapauksessa.
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Oli tekniikkaongelmia tai ei niin ajamattomuus näkyi valitettavasti ensimmäisellä kisakierroksella. Kisa meni siinä piloille joka tapauksessa. Toivon, ettei Kovis sorru alun ylivarovaisuuteen Interlagosissa, mutta pelkään pahinta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kaikki mulle heti nyt manageri. Alonso ja Schumacher taitaa olla ainoat kuskinsa joiden uraa ei onnistunut tuhoamaan...
No jaa, Webber ajoi uransa loppuvuodet gridin parhaassa tallissa, Trulli oli Toyotan ykköskuski, kunnes talli lopetti alta. Ja Button voitti maailmanmestaruuden.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Ylimääräiseen stoppiin meni reilut puoli minuuttia. Ilman sitä Heikki olisi taistellut todennäköisesti Rosbergin kanssa 9. sijasta. Toivotaan että Brasiliassa saavat vehkeet ja taktiikat tikkiin.
Nyt jäi näkemättä mikä Heikin vauhti olisi ollut kovilla renkailla ilman etusiipiongelmaa. Lotukselta oli joka tapauksessa hyvä peliliike ottaa Kovalainen aikaisin ensimmäiselle stopille. Ennen stoppiaan Kovalainen oli jumissa Rosbergin takana, ja Rosberg puolestaan oli jumissa hitaamman Ricciardon takana. Heikki taas pääsi stoppinsa jälkeen ajamaan avoimella radalla. Tällä peliliikkeellä Heikki korvasi heikkoa starttiaan harppaamalla Di Restan, Ricciardon ja Rosbergin ohitse.

Valtterin eka stintti kesti kuusi kierrosta kauemmin kuin Heikillä, ja Heikin vauhti rikkinäisellä etusiivellä ja uusilla renkailla oli hitusen verran parempi kuin Bottaksen vauhti kuluneilla renkailla. Koska Heikki oli ensimmäiselle stopille tullessaan kuusi sekuntia Valtteria jäljessä, niin Kovalaisen olisi pitänyt kellottaa stoppinsa jälkeen sekunnin per kierros Bottasta nopeampia aikoja harpatakseen myös Valtterin ohitse. On mahdotonta sanoa miten paljon siipiongelma vaikutti Heikin vauhtiin, mutta teoriassa se saattoi maksaa jopa mahdollisuuden taistella kahdeksannesta sijasta Valtterin kanssa.

Sitten vähän myöhemmin Kovalaisen Lotuksesta meni myös KERS, mikä olisi kyllä vaikeuttanut aika lailla tätä spekulatiivista taistelua Bottasta ja Rosbergia vastaan.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Oi Flaviota ei maksa vaivaa ottaa tosissaan.
No eihän se oo edes pelkästään Flavio, joka Valsecchia haluaa, vaan koko Italia. Kyllähän se vähän naurattaa kattoa Daviden murjotusta varikolla, mutta vielä viihdyttävämpää olisi nähdä mihin se pystyisi radalla, kerta usko on niin kova koko kansalla.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Nyt tekisi jo mieli passittaa Grosjean talvilomalle ja istuttaa Valsecchi sinne Kovalaisen viereiseen autoon. Sitten katottais, että mikä se tissiposki on miehiään. Vois loppua italialaisten ruikutus.

Tai oikeastaan tarkemmin kun ajattelee, niin tuskin niiden ruikutus loppuu koskaan.
Jep, ne on vähän niinkuin suomalaiset, kovia valittamaan ja jossittelemaan. Aika paskaa sakkia siis.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös