Sitä minäkin. Luulen, että tämä on vain ymmärretty väärin. Tossahan vain sanotaan, että ei saa enempää käyttää kerssiä, ennen pääsuoralle kiihdytystä.Onko tuolle muka jotakin vahvistusta, muuta kuin tämä tiimiradio, jonka mukaan kerssi oli kyllä käytössä:
"No more KERS, Kim...Heikki, no more KERS until the exit of the last corner" Heikki,"Yeah, OK"
Heikkiä EI KIINNOSTA.Heikki näyttää ottavan mallia tuurattavaltaan. Kuvassa ei irtoa minkäänlaista hymyä. Toivottavasti esitykset ovat yhtä jäätäviä. :thumbup:
Renkaiden kestosta olen eniten huolissani, kun ei ole aiempaa kisakokemusta niillä. Toivottavasti ei aja liian kovaa alussa kuten Massa yleensä tekee. Onneksi kyseessä on Lotus joka helpottanee tuota ongelmaa.Ihan hyvää suoriutumista Kovalaiselta tähän mennessä. Vähän tuli kyllä jo nostettua odotuksia turhankin paljon perjantain harjoitusten jälkeen, mutta ilmeisesti kisavauhti on ihan ok kunnossa ja renkaat kestää, niin sunnutaina varmaan noustaan ainakin pari sijaa! Pisteet ainakin napattavissa ensimmäistä kertaa yli neljään vuoteen!
– Tiesin eiliseltä, että meillä on hyvä auto, mutta en todella asettanut itselleni tavoitetta aika-ajoihin. Tunsin, että sain aika lailla kaiken irti minkä pystyin, sillä minulla oli vähän ongelmia verrattuna eiliseen matalampien lämpötilojen takia, Kovalainen sanoi.
Kovalaisella on sunnuntain kisassa mahdollisuus katkaista ennätyspitkä pisteetön putkensa formula ykkösissä.
– Kokonaisuudessaan kaikki on mennyt tähän mennessä positiivisesti ja pääsimme kärkikymmenikköön. En tee mitään ennustuksia, mutta olemme nähneet, että Kimi [Räikkönen] pystyi tekemään aika hyviä tuloksia samanlaisista lähtöruuduista, joten toivottavasti meillä on huomenna taas hyvä päivä.
Siirtyköhän Heikkikin lyhyempään runkoon Brasiliaan?Kimi-tyyliset ongelmatkin Kovalaisella sijoituksen ohella.
http://www.suomif1.com/2013/11/heikki-kovalainen-kimi-pystyi-tekemaan-aika-hyvia-tuloksia-samanlaisista-lahtoruuduista/
Näin mäkin sen ymmärrän. Tämä on myös syy siihen, että aika-ajoissa harvoin näkee kahta peräkkäistä nopeaa kierrosta kuskilta.Mitä KERSiin tulee, niin tulkitsen niin, että kyse oli sen säästämisestä lähtökiihdytykseen aikakierrokselle. Lähtösuoralla voi käyttää edelliskierroksen KERS-varan kiihdytykseen ja sitten on vielä koko aikakierroksen vara käytössä.
Ehkä Kimi olisi ajanut suunnilleen samoista aika-ajo paikoista, mutta kisassa Kimi olisi nousut kokemuksensa avulla ylemmäs. Nyt veikkaa että Heikki suunnilleen pitää sijoituksena..Hyvä korvaaja Kimille. Veikkaan hatusta heitettynä, että Kimi olisi ollut viime aikaisen aika-ajokuntonsa johdosta samalla tasolla, ehkä jopa huonompi. Kisassa sijat 4-6 mielestäni enemmän kuin mahdollisia. Molempien Ferrarien ja Mersujen päihittäminen on tavoite ja mielestäni siihen on hyvät mahdollisuudet.
Kisaa ei ole vielä edes ajettu ja puhut tällaisia?Ehkä Kimi olisi ajanut suunnilleen samoista aika-ajo paikoista, mutta kisassa Kimi olisi nousut kokemuksensa avulla ylemmäs.
Hulkin pitkä veto perjantaina oli nopeampi kuin Heikin vastaava, lähellä oli mutta aavistuksen hitaampiKisaa ei ole vielä edes ajettu ja puhut tällaisia?
Mielestäni Heikin edellä lähtöruudukossa ainakin Perez ja Hülkenberg ovat sellaisia, jotka ovat napattavissa.
Ei tiijä, nyt oli viileämpi lauantai, kuin perjantai ja sunnuntaikin vissiin tulee olemaan. Mahdoton tietää, mutta kai Kimi olisi ollut jossain rivien 2-5 paikkeilla.hetkinen ei kai kimi nyt grossulle olisi jäänyt 0,6 sek kierros? varsinkaan kun kimin vaikemmat aika-ajot liittyivät siihen pitemmän akselivälin autoon, viime kisassahan kimi oli lyhyemmän akiselivälin autolla taas grossua nopeampi aika-ajossa.