Heikki Kovalainen 2013 - testikuskista keikkakuskiksi

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Ei ole pahemmin kuulunut analyysejä tai muuta syväluotaavaa materiaalia itse Heikin suusta mistään siitä, että mikä tappoi vauhdin kisoissa kun harkat kulkivat kuitenkin hyvin.

Aika usein ura loppuu siihen, kun näytönpaikka sössitään, ja silloin juuri olisi rehellisen kehityskeskustelun paikka. Ehkä Heikin fysiikalle sopii enemmän kestävyysajot kuin max 2 h huristelu. Auton kanssa sinuiksi ei välttämättä tule parissa viikossa... Kimi tosin jätti talviharkat pääosin Romainille ja otti 25 pistettä ensimmäisenä viikonloppuna.

Toivottavasti kuitenkin pääsee Caterhamille hakemaan ne pisteet.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24209
Sijainti
lappeen Ranta
Yksinkertaisin vinkki "photoshopista" on kypärän takaa heti vasemmalta pilkottava valkoinen(w?), joka jostain syystä onkin näkyvä varjossa. Kypärä muuttuu varjossa läpikuultavaksi :rolleyes:
Näyttäisi enemmänkin siltä, että siinä auton ponttoonin päällä kypärän vasemmalla puolella on sekä kypärän aiheuttama varjo että kypärän heijastuma. Kypärän varjo tummentaa sen II:ltä näyttävän merkin osittain ja kypärän heijastuma puolestan leikkaa oikeanpuoleisen I:n alareunaa kokonaan näkyvistä.

edit. varjo ja heijastus viivoilla rajattuna:
 
Viimeksi muokattu:

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Heikki Salon vinkillä/avuilla samoihin kilpasarjoihin kuin missä itse on ajanut ajamaan Ferraria?

Luultavasti joku on vaan käynyt hommaamansa Heikki-kypärän kanssa Ferrari-museossa...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Auton kanssa sinuiksi ei välttämättä tule parissa viikossa... Kimi tosin jätti talviharkat pääosin Romainille ja otti 25 pistettä ensimmäisenä viikonloppuna.
Mistä nämä väärät mielikuvat kumpuaa? Kaksi ensimmäistä testiä (Jerez & Barcelona) molemmat ajoivat kaksi päivää. Barcelona II:ssa toinen "Kimin päivistä" oli jaettu Valsecchin ja Romainin kesken. Eli siis Kimi jätti tasan yhden päivän väliin, ja senkin syyksi ilmoitettiin ruokamyrkytys. Kimin siis oli tarkoitus ajaa yhtä monena päivänä kuin Grosjean.

Ei että Kimin enää toisena vuonna auton kanssa erityisesti sinuiksi tarvitsisi päästäkään, ei se niin paljon muutu (paitsi ensi kaudeksi). Joka tapauksessa ei millään tavalla verrannollista Heikin keikkapestiin.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14193
Sinällään tämä kuuluisi ihan Mikan omaan topiciin, mutta kyllä Häkkiseltäkin sitä voittoa odotettiin aika kovasti aikanaan. Kuitenkin yleinen ilmapiiri miestä ja lajia kohtaan oli silloin erilainen.

Häkkisestä pidettin ja lajia katsottiin jo ennen Mikan menestysvuosiakin yllättävänkin paljon näin jälkikäteen ajatellen vaikka olisi voinut luulla, että ei juuri katsottaisi muuten kuin satunnaisesti tai osuvasti suomalaisten menestyessä kun menestys antoi odottaa liikaa itseään.

Kaikki tai ainakin suurin osa tiesi, että McLaren on hyvä talli ja vain odottaa sitä parempaa vuottaan. Häkkisen saavutukset melko pitkälti olivat kiinni ihan miehen itsensä suorituksista.

Vuonna 1994 koneet hajosivat ja 1995 oli painajaismaista aikaa yrittää pahimmillaan jopa kolmen eri auton kanssa ajaa hyviä suorituksia kisoissa ja sitten tulikin loukkaantuminen. Pahimmassa tapauksessa Adelaiden onnettomuus poislukien olisi Häkkisenkin ura voinut näyttää jälkikäteen arvioituna huomattavasti heikommalta kuin olikaan.

Etenkin jos hän olisi itsepäisesti suuttunut liikaa McLarenin suorituskykyyn ja lähtenyt pois sieltä vuoden 1996 jälkeen. Rosbergin ansiota oli, että Mika ei sieltä lähtenyt vaan jäi sinne vielä vuodeksi.

Yleensäkin McLaren alkoi jo vuonna 1996 saada kilpailukykyään takaisin ja etenkin jo aivan loppuvuodesta McLaren oli jo nostanut tasoaan kohti entistä. Sitten Mika jo voittikin ensivoittonsa todella pitkän ajan jälkeen vaikka se sinällään pieneksi lahjaksi tulikin. Vuoden 1998 alusta lähtien Mika jäi McLarenille ja voitti mestaruudet kuten kuuluukin.

Ei Häkkistä tiettävästi McLarenille mitenkään maksettu muuta kuin huippukilpailukyvyn takaamana. Lotusille sen sijaan Häkkinen joutui maksamaan ajoistaan vuosina 1991 ja 1992 ja toisena vuonna Mika saikin jo enemmän palkkaa kun ensimmäisenä Lotusin yleisen paremman taloustilanteen ja menestyksen takia. Kyllä Mika teki myös virheitäkin varsinkin Lotus-aikoinaan mutta kyllä häntä kehuttiin jo silloinkin.

Heikin osalta nähtäväksi jää Caterhamin yleinen tilanne sillä Caterhamilla katsellaan varsin paljon kukkarokuskien tekemisiä ja heidän tuomia hintalappujaan.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Mistä nämä väärät mielikuvat kumpuaa? Kaksi ensimmäistä testiä (Jerez & Barcelona) molemmat ajoivat kaksi päivää. Barcelona II:ssa toinen "Kimin päivistä" oli jaettu Valsecchin ja Romainin kesken. Eli siis Kimi jätti tasan yhden päivän väliin, ja senkin syyksi ilmoitettiin ruokamyrkytys. Kimin siis oli tarkoitus ajaa yhtä monena päivänä kuin Grosjean.
Laskin täältä http://f1tests.info/archive.php, että testipäiviä Kimille tuli 4 ja Romainille 7, joten eikö Romain pääosin sitten hoitanut talven testit?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14193
Pienenä off-topicina ennen Heikin uravaihtoehtojen kartoittamista voinen sanoa että Häkkisen Mikalla olisi voinut olla kieltämättä mielenkiintoinen pieni erikoisuus McLarenin alkuaikoina.

Vuoden 1993 loppupuolellakin Ron Dennisin eräs ehto säästää Michael Andrettin ajo sopimuksen mukaisesti kauden loppuun asti olisi ollut 250 000 dollarin kilpailukohtainen maksusumma mistä Andretti kieltäytyi ja joutui pellolle. Siten Häkkisellä olisi ollut mielenkiintoinen aika odotella kautta 1994.

Häkkisen osalta siten ajot varmistuivatkin kisakuljettajaksi jo hyvissä ajoin. Sen sijaan Ranskan Peugeotin painostuksen ja yleisen epätietoisuuden takia kakkoskuljettaja oli hyvin kauan epäselvä. Olisi voinut olla Philippe Alliot ja Yannick Dalmas tallikaveri, mutta lopulta oli Martin Brundle varsin viime tipassa.

Heikillä vuorostaan voisi olla uravaihtoehtona myös Formula E tai Indycar. Ensimmäinen todella paljon menestyvä suomalainen Atlantin toisella puolella ei myöskään olisi pahitteeksi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Laskin täältä http://f1tests.info/archive.php, että testipäiviä Kimille tuli 4 ja Romainille 7, joten eikö Romain pääosin sitten hoitanut talven testit?
Tulosliuskojen mukaan (formula1.com) Kimille saatiin aika 5 päivänä, Romainille 7:nä, joista yksi oli Kimin sairaslomapäivä, ja jaettu Valsecchin kanssa. Ilman ruokamyrkytystä molemmilla olisi ollut ajopäiviä 6. Se mikä oli väärin oli, että "Kimi jätti talviharkat pääosin Romainille", kun selvästikään se ei ollut miehen tarkoitus.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
589
Sijainti
Kerros 107
Ai nyt Mikakin on yhtä paska, kuin Heikki. Mika vei paska Mclareneita sijoituksille mihin ei pitäisi ollut mahiksia vuosina 94-97. Lue arvioita miehestä asiantuntijoiden suusta. Heikki epäonnistui Lotuksella. Piste.

Jännä teema täällä.

...

Paska McLaren 1994-1997 & 2000-2006

Paska Ferrari 2008-2009

Paska Lotus 2012-2013

Ja jatkoa on luvassa..
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mun tietääkseni Lotusta ei ole paskaksi autoksi täällä sanottu, kuten ei myöskään 2008 Ferraria tai 2003-2005 Mclarenaita, niin ei oiken aukea nyt. Saa selittää.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
. Ilman ruokamyrkytystä molemmilla olisi ollut ajopäiviä 6. Se mikä oli väärin oli, että "Kimi jätti talviharkat pääosin Romainille", kun selvästikään se ei ollut miehen tarkoitus.
Ei tietenkään ollut tarkoitus, mutta otit hieman turhan kirjaimellisesti kirjoittamani "... jätti ..." sillä seikalla ei ole mitään väliä oli se niin tai näin. Oikeastaan puutuit kohtaan, joka ei ollut edes kirjoitukseni pointti. Valitan sekaannukseen johtanutta sanavalintaani : p
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös